[Zachodniopomorskie] Tabor kolejowy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z tego co widzę sufit pozostał ten sam - co w warszawskich 35WE. Natomiast muszę przyznać, że całkiem fajna jednostka się z tego zrobiła. Oby im dobrze służyły ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

Taki sam sufit mają chyba wszystkie Impulsy, nie wiem co w tym dziwnego. Osoby, które miały okazję być na pokładzie bardzo wysoko ocenił jakość montażu wnętrza. drugiej strony nie ma się co dziwić, Newag miał sporo czasu na poprawki ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

sphinx pisze:Taki sam sufit mają chyba wszystkie Impulsy, nie wiem co w tym dziwnego.
Mnie to nie zadziwia, ale myślałem, że producent w między czasie po prostu zainstaluje "proste" panele sufitowe. Generalnie ładnie to wygląda, więc nie chodziło mi tu o jakąś krytykę ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

Producenci raczej nie zmieniają takich elementów w swoich pojazdach. I niby czemu mieliby instalować prostsze?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: [Zachodniopomorskie] - tabor kolejowy

Post autor: shakkie »

Władze województwa ogłosiły przetarg na dostawę 17 EZTów z opcją rozszerzenia zamówienia o 10 kolejnych:
Województwo zachodniopomorskie właśnie rozpisało przetarg na dostawę 17 nowych elektrycznych pociągów. Zajrzeliśmy do specyfikacji zamówienia.
Przedmiotem zamówienia zachodniopomorskiego urzędu marszałkowskiego jest „wykonanie i dostawa 17 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi międzywojewódzkiego kolejowego ruchu pasażerskiego. Zachodniopomorskie jest kolejnym województwem, które obniża znaczenie ceny przy zakupie pojazdów. W wypadku tego województwa stanowić ona będzie tylko 60% wagi przetargu (...).
Pozostałe warunki stanowi w 10% okres gwarancji, w 10% termin dostawy trzech pierwszych pojazdów, w 5% to kryterium funkcjonalności w postaci procentu niskiej podłogi w pojazdach trzyczłonowych i 5% w pojazdach czteroczłonowych, w 5% wskaźnik gotowości technicznej i w 5% wskaźnik niezawodności technicznej. Oferty w przetargu można składać do 9 maja 2016 roku.
Jeżeli województwo skorzysta z prawa opcji, to zamówione w ramach opcji elektryczne zespoły trakcyjne (ezt) muszą być wykonane i dostarczone w terminie do 20 grudnia 2020 r. Wartość zamówienia została ustalona na kwotę około 449,2 mln zł netto. Daje to 16,6 mln netto za jeden pojazd, ale województwo w ramach przetargu zamówi zarówno pojazdy 3 jak i 4–członowe. Z informacji, do których dotarł „Rynek Kolejowy” tych pierwszych będzie 12, drugich, dłuższych – 5. To dość dziwna decyzja, zwłaszcza, że trójczłonowe ezt produkowane np. przez polskich producentów są pojazdami nieco mniej pojemnymi niż obecnie użytkowane 3-członowe EN57, a praktyka pokazuje, że po wprowadzeniu nowych pojazdów na tory zainteresowanie nimi podróżnych rośnie.
Zamówienie dodatkowe w kwestii liczby członów ezt nie zostało jeszcze sprecyzowane. Zamawiający planuje powiadomienie Wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji, nie później, niż do dnia 30 września 2019 roku. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji, to zamówione w ramach opcji elektryczne zespoły trakcyjne muszą być wykonane i dostarczone w terminie do dnia 20 grudnia 2020 r.
Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania w przypadku nieotrzymania dofinansowania z Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2023, ale to jest raczej pewne.
Jak potwierdził Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego pojazdy mają być wykonane w podobnym standardzie jak ezt Impuls dostarczane do województwa w ostatnich latach. To znaczy, że wyposażone zostaną w Wi-Fi, toalety przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, wygodne fotele dla podróżnych. Będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h.
http://kolej.mkm.szczecin.pl/news/14607 ... -na-jakosc

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Zachodniopomorskie] - tabor kolejowy

Post autor: J-31 »

Tak z ciekawości zapytam. Co teraz można spotkać na pociągach regio ze Szczecina do Świnoujścia ? EN57 czy bardziej Impulsy ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: [Zachodniopomorskie] - tabor kolejowy

Post autor: shakkie »

Wydaję mi się, że jedno i drugie.

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Re: [Zachodniopomorskie] - tabor kolejowy

Post autor: Mrozard »

Co do przetargu - nie spodziewałbym się niczego innego niż kolejne Newagi, aczkolwiek mam przeczucie, że Pesa tak łatwo sobie nie odpuści, bo zamówienie nie jest małe...

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: [Zachodniopomorskie] - tabor kolejowy

Post autor: shakkie »

Wydarzenia z ostatniego miesiąca dot. przetargu na EZTy:
- 1.08 poinformowano o wybraniu oferty Newagu
- 16.08 Pesa złożyła odwołanie
- 25.08 Pesa wycofała odwołanie
- 31.08 poinformowano o ostatecznym rozstrzygnięciu przetargu

A poniżej informacja zupełnie i absolutnie niezwiązana z powyższym:
Pomorze Zachodnie kupi nowe pociągi spalinowe
Władze województwa szykują się do przetargu na zakup kilka nowoczesnych składów spalinowych. Urząd może na to wydać kilkadziesiąt milionów złotych.
Nowe pociągi miałyby zasilić niezelektryfikowane trasy w regionie - m.in. ze Szczecina do Kołobrzegu, Wałcza czy do Szczecinka. Składy muszą też spełniać najbardziej rygorystyczne normy bezpieczeństwa, czyli tzw. TSI i być wyposażone w klimatyzację, udogodnienia dla niepełnosprawnych, wyświetlacze i bezprzewodowy internet. Według szacunków cena jednego tego typu pojazdu na rynku waha się od ponad 10 do nawet około 20 milionów złotych.
To może być drugi duży przetarg na nowe pociągi dla naszego województwa. W innym - na elektryczne składy - kilkanaście dni temu zwyciężył nowosądecki Newag, który ma dostarczyć 17 pociągów za ponad ćwierć miliarda złotych. Pierwsze z nich mają trafić na Pomorze Zachodnie w maju 2017 roku. Nie wiadomo jednak, czy tak się stanie - przetarg oprotestowała bydgoska PESA, która również brała udział w konkursie. O wynikach przetargu zadecyduje Krajowa Izba Odwoławcza pod koniec sierpnia.
http://radioszczecin.pl/1,341771,pomorz ... &si=1&sp=1

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Zachodniopomorskie] - tabor kolejowy

Post autor: Auper »

Czy normy TSI stanowią o bezpieczeństwie, śmiałbym polemizować...;) Ale tak czy siak cieszy fakt, że nie zapomina się o liniach niezelektryfikowanych.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Zachodniopomorskie] Tabor kolejowy

Post autor: Przemek »

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 88579.html
W piątek 7 września nastąpiło uroczyste przekazanie ostatniego zamówionego przez urząd marszałkowski województwa zachodniopomorskiego pojazdu Impuls, w ramach zamówienia z września 2016r.
Urząd Marszałkowski dysponuje obecnie flotą 40 pojazdów Impuls (22 pojazdy typu 31WE-czteroczłonowe oraz 18 typu 36WE-trzyczłonowe), co sprawia że region ten posiada najwięcej nowoczesnych pojazdów Impuls ze wszystkich województw w Polsce. Łączna wartość dostarczonych pojazdów przekracza kwotę pół miliarda netto.
Ostatnio dostarczony jaszczur został ozdobiony barwami klubu piłkarskiego Pogoń Szczecin. Ciekawe jak długo nie będzie zdemolowany, np. jak pojedzie do Poznania, lub nawet do Kołobrzegu 😉

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Zachodniopomorskie] Tabor kolejowy

Post autor: J-31 »

Widziałem go, bardzo ładnie został oklejony, ale fakt - taka "ozdoba" może być ryzykowna dla tej jednostki. Szkoda, aby została zdewastowana ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”