[Zachodniopomorskie] Tabor kolejowy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Dzulikiewicz

Post autor: Dzulikiewicz »

shakkie pisze:
Dzulikiewicz pisze:Pojazdy mogły kosztować dużo mniej
W jaki sposób ?
Wystarczyło dopuścić konkurencję w postaci Newagu.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Coffee pisze:Tu raczej chodzi o TSz i Pumy
W tym przetargu Newag nie brał udziału.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

OPi pisze:
Coffee pisze:Tu raczej chodzi o TSz i Pumy
W tym przetargu Newag nie brał udziału.
Wiem, ale to zdanie się akurat do TSz odnosi...

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Szopka odbędzie się w niedzielę o 9:30. Jazdy promocyjne wyruszą o 10:05 do Świnoujścia i 10:20 do Kołobrzegu, powroty do Szczecina o 18:40 i 21:16.

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

W niedzielę SA136 pojawi się w Koszalinie, z okazji rozpoczęcia sezonu kursowania linii do Mielna. W miarę możliwości pojadę, zrobię kilka zdjęć i pokażę wam, choć nie jest to przesądzone :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Może przyda ci się rozkład jazdy tego kursu:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

mrozard pisze:W miarę możliwości pojadę, zrobię kilka zdjęć
Jak będzie miejsce, żeby wyjąć aparat :D

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Czas na wrażenia z szopki. Rzadko jeżdżę koleją, więc pojazd tym bardziej mi się spodobał. Niestety zrobiłem mniej zdjęć niż chciałem.
Wnętrze:
Obrazek
Obrazek
Wyświetlacze R&G, ponadto zamontowano kasowniki KRG 6 :shocked:
Tabliczka znamionowa:
Obrazek
Wózek toczny i napędowy:
Obrazek
Obrazek
Komponenty na dachu:
Obrazek
Sprzęg:
Obrazek
Widoki ogólne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wszystkie zdjęcia:
http://s175.photobucket.com/albums/w127 ... a%20SA136/

Gustawek

Post autor: Gustawek »

Jak tak patrze na te Wasze PESY to dochodzę do wniosku, że nasze lubelskie są ładniejsze :mruga::
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... ode=search
Może to przez te lekko kanciaste kształty ;).


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wnętrze tego szynobusu, robi na mnie niesamowite wrażenie. Fajnie wykończono przestrzeń pasażerską. Szczególnie te fotele, z zagłówkami, są naprawdę super :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Złożono zamówienie uzupełniające na 2 kolejne sztuki :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

A właśnie w ostatnim numerze ŚK dowiedziałem się, że jest możliwość 20%, ale nie sądziłem, że do tego dojdzie. Moim zdaniem bardziej przydałby się zakup jakiś elektrycznych zespołów dla zach-pom, niż tylu szynobusów. Teraz nawet będzie nadwyżka po wycofaniu SA110 o 6 pojazdów.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:Moim zdaniem bardziej przydałby się zakup jakiś elektrycznych zespołów dla zach-pom, niż tylu szynobusów.
Za 12 243 000 złotych netto za pojazd żadnego sensownego EZT nie kupisz.
Teraz nawet będzie nadwyżka po wycofaniu SA110 o 6 pojazdów.
Nadwyżkę można wydać na nowe połączenia lub przedłużenie istniejących. Poza tym trzeba czymś zastępować Kolzama, bo pojechał/pojedzie na półroczny remont.

Dzulikiewicz

Post autor: Dzulikiewicz »

shakkie pisze:Za 12 243 000 złotych netto za pojazd żadnego sensownego EZT nie kupisz.
ELF wg Ciebie nie jest sensowny?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Kolejny zakup:
Zachodniopomorskie kupi dwa pociągi. Będą jeździć do Niemiec?
Województwo Zachodniopomorskie przeznaczyło 20 milionów złotych na zakup dwóch pociągów spalinowych.Pierwszy ma wyjechać na tory w grudniu tego roku, a drugi - w grudniu przyszłego roku.

Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na dostawę dwóch pociągów spalinowych do przewozów pasażerskich. – O tym, jakie trasy obsłużą pociągi będzie można mówić po rozstrzygnięciu przetargu – powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Maria T. Markiewicz z Biura Informacji Urzędu Marszałkowskiego. Ze specyfikacji zamówienia wynika jednak, że pojazdy muszą uzyskać świadectwo homologacji na terenie Niemiec, prawdopodobnie będą więc obsługiwać połączenia do naszego zachodniego sąsiada.

W przetargu obowiązują niskie wymagania dotyczące doświadczenia dostawców – wystarczy, że oferent dostarczył jeden spalinowy zespół trakcyjny w ciągu ostatnich trzech lat. Jedynym kryterium przetargu jest cena. Oferty można składać do 19 kwietnia. Pierwszy pociąg ma zostać dostarczony do Szczecina do 5 grudnia 2012 roku, a drugi do 5 grudnia 2013 roku. Natomiast do końca sierpnia 2014 roku pociągi mają otrzymać homologację na terenie Niemiec.
http://www.rynek-kolejowy.pl/31415/Zach ... iemiec.htm
W artykule pominięto, że chodzi o dwuczłony. A ostatnie zdanie dość jednoznacznie wskazuje na to, że chcą kupić Linki.
Dokumenty przetargowe

sphinx

Post autor: sphinx »

Ja wiem czy jednoznacznie... Wykonawca będzie miał jakieś półtora roku na zdobycie dopuszczenia w Niemczech - da się to zrobić.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Niespodzianka (chyba):
W przetargu na dostawę dwóch pociągów spalinowych do województwa zachodniopomorskiego wpłynęły dwie oferty - Newagu i Pesy. Korzystniejszą złożyła ta pierwsza firma. Pociągi będą mieć możliwość obsługiwania połączeń do Niemiec.

Województwo Zachodniopomorskie przeznaczyło 20 mln złotych netto (24,6 miliona z VAT) na zakup dwóch pociągów spalinowych. Pierwszy ma wyjechać na tory 5 grudnia tego roku, a drugi - rok później. Pojazdy muszą uzyskać świadectwo homologacji na terenie Niemiec do końca sierpnia 2014 roku. - Uzupełnienie stanu posiadania o tabor pośredni pomiędzy pojazdami jednoczłonowymi a trzyczłonowymi jest kolejnym etapem rozbudowy należącej do województwa floty pojazdów, pozwalającym na polepszenie standardów podróży z jednej strony oraz racjonalizację kosztów z drugiej - tłumaczą urzędnicy w zachodniopomorskim. Pomysłów na wykorzystanie pociągów jest kilka: Będą mogły obsługiwać połączenia ze Szczecina do Kołobrzegu i Szczecinka lub do Niemiec. Urzędnicy nie boją się wykorzystywać ich także na odcinkach zelektryfikowanych.
W przetargu na dostawę pociągów koperty otwarto przed tygodniem. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", wpłynęły dwie oferty - firmy Newag - o wartości 23.985.000zł brutto, oraz firmy Pesa - o wartości 24.600.000zł brutto. - To jedyne, co możemy na razie zdradzić. W tej chwili trwa badanie ofert przez Komisje Przetargową - poinformował Tomasz M. Dąbrowski z Urzędu Marszałkowskiego.
[...]
http://kolej.mkm.szczecin.pl/news/13354 ... omorskiego

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Rynek Kolejowy pisze:Nowy spalinowy pociąg Newagu. Podbije Niemcy?

Zgodnie z przewidywaniami województwo zachodniopomorskie wybrało ofertę Newagu w przetargu na dostawę dwóch pociągów spalinowych. Będzie to zupełnie nowy typ pociągu. - Ten kontrakt pozwoli nam wejść z ofertą rynek niemiecki - zapowiada Newag.


W przetargu na dostawę dwóch pociągów spalinowych do województwa zachodniopomorskiego wpłynęły dwie oferty - firmy Newag – o wartości 23.985.000zł brutto, oraz firmy Pesa – o wartości 24.600.000zł brutto. Województwo wybrało zatem w środę ofertę tej pierwszej firmy. Według specyfikacji przetargu, w każdym dwuczłonowym zespole trakcyjnym musi być co najmniej 140 miejsc stojących i 100 miejsc siedzących w układzie 2+2, a pociąg musi być niskopodłogowy w 40%. W każdym członie mają się znaleźć co najmniej jedne drzwi na stronę pociągu. Pasażerowie otrzymają dwa miejsca dla wózków inwalidzkich, klimatyzację, toaletę i LED-owe wyświetlacze informacji pasażerskiej.

Co więcej, pociągi mają spełniać określone wymogi interoperacyjności (w tym mieć zastosowane sprzęgi automatyczne), ekologii - na co pozwolą silniki spełniające normę emisji spalin Euro IIIB, oraz bezpieczeństwa - tu wymogiem są cztery scenariusze zderzeniowe. Dwuczłonowe pociągi 220M Newagu nie spełniają tych warunków - Województwu zachodniopomorskiemu zaoferowaliśmy zupełnie nowy pociąg. Będzie nosił oznaczenie producenta 222M - przyznaje dyrektor marketingu Newagu Józef Michalik.

Newag przyznaje, że w pociągu znajdzie się dużo elementów z 220M - To są bardzo dobre pociągi. Budowa 222M będzie właściwie połączeniem 220M i najnowszych rozwiązań z 31WE i 35WE - zaznacza Michalik. Te dwa ostatnie to pociągi elektryczne, przygotowywane odpowiednio dla Kolei Dolnośląskich i Warszawskiej SKM. Spełniają one zarówno wymagania interoperacyjności, jak i cztery scenariusze zderzeniowe. Z tych względów wygląd nowych pociągów spalinowych dla zachodniopomorskiego, a szczególnie konstrukcja czoła, będzie przypominać najnowsze pociągi elektryczne producenta.

Innym ciekawym wymogiem przetargu na pociągi dla zachodniopomorskiego jest to, że muszą one do sierpnia 2014 roku uzyskać świadectwo homologacji na terenie Niemiec. Urząd marszałkowski chce mieć możliwość obsługi połączeń do naszego zachodniego sąsiada. Newag traktuje to nie jako przykry obowiązek, a szansę - Otworzymy dzięki temu naszą ofertę na rynek niemiecki - zapowiada Józef Michalik. Zaznaczył jednak, że choć wybór oferty Newagu przez województwo już zapadł, umowa nie została jeszcze podpisana - Dopiero po podpisaniu umowy będziemy się cieszyć - zakończył.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Pomimo początkowego sceptycyzmu zaczyna mi się to podobać. Po pierwsze, nie będzie tych szkaradnych SA137, a bardzo ładne szynobusy, ładniejsze niż Linki Pesy. Po drugie Newag ma przewagę techniczną. :P Mi tylko szkoda, że nie wystartował jakiś niemiecki producent. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”