[Zachodniopomorskie] Tabor kolejowy
Czas na wrażenia z szopki. Rzadko jeżdżę koleją, więc pojazd tym bardziej mi się spodobał. Niestety zrobiłem mniej zdjęć niż chciałem.
Wnętrze:
Wyświetlacze R&G, ponadto zamontowano kasowniki KRG 6
Tabliczka znamionowa:
Wózek toczny i napędowy:
Komponenty na dachu:
Sprzęg:
Widoki ogólne:
Wszystkie zdjęcia:
http://s175.photobucket.com/albums/w127 ... a%20SA136/
Wnętrze:
Wyświetlacze R&G, ponadto zamontowano kasowniki KRG 6
Tabliczka znamionowa:
Wózek toczny i napędowy:
Komponenty na dachu:
Sprzęg:
Widoki ogólne:
Wszystkie zdjęcia:
http://s175.photobucket.com/albums/w127 ... a%20SA136/
Jak tak patrze na te Wasze PESY to dochodzę do wniosku, że nasze lubelskie są ładniejsze :
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... ode=search
Może to przez te lekko kanciaste kształty .
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... ode=search
Może to przez te lekko kanciaste kształty .
Za 12 243 000 złotych netto za pojazd żadnego sensownego EZT nie kupisz.OPi pisze:Moim zdaniem bardziej przydałby się zakup jakiś elektrycznych zespołów dla zach-pom, niż tylu szynobusów.
Nadwyżkę można wydać na nowe połączenia lub przedłużenie istniejących. Poza tym trzeba czymś zastępować Kolzama, bo pojechał/pojedzie na półroczny remont.Teraz nawet będzie nadwyżka po wycofaniu SA110 o 6 pojazdów.
ELF wg Ciebie nie jest sensowny?shakkie pisze:Za 12 243 000 złotych netto za pojazd żadnego sensownego EZT nie kupisz.
Kolejny zakup:
W artykule pominięto, że chodzi o dwuczłony. A ostatnie zdanie dość jednoznacznie wskazuje na to, że chcą kupić Linki.
Dokumenty przetargowe
http://www.rynek-kolejowy.pl/31415/Zach ... iemiec.htmZachodniopomorskie kupi dwa pociągi. Będą jeździć do Niemiec?
Województwo Zachodniopomorskie przeznaczyło 20 milionów złotych na zakup dwóch pociągów spalinowych.Pierwszy ma wyjechać na tory w grudniu tego roku, a drugi - w grudniu przyszłego roku.
Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na dostawę dwóch pociągów spalinowych do przewozów pasażerskich. – O tym, jakie trasy obsłużą pociągi będzie można mówić po rozstrzygnięciu przetargu – powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Maria T. Markiewicz z Biura Informacji Urzędu Marszałkowskiego. Ze specyfikacji zamówienia wynika jednak, że pojazdy muszą uzyskać świadectwo homologacji na terenie Niemiec, prawdopodobnie będą więc obsługiwać połączenia do naszego zachodniego sąsiada.
W przetargu obowiązują niskie wymagania dotyczące doświadczenia dostawców – wystarczy, że oferent dostarczył jeden spalinowy zespół trakcyjny w ciągu ostatnich trzech lat. Jedynym kryterium przetargu jest cena. Oferty można składać do 19 kwietnia. Pierwszy pociąg ma zostać dostarczony do Szczecina do 5 grudnia 2012 roku, a drugi do 5 grudnia 2013 roku. Natomiast do końca sierpnia 2014 roku pociągi mają otrzymać homologację na terenie Niemiec.
W artykule pominięto, że chodzi o dwuczłony. A ostatnie zdanie dość jednoznacznie wskazuje na to, że chcą kupić Linki.
Dokumenty przetargowe
Niespodzianka (chyba):
http://kolej.mkm.szczecin.pl/news/13354 ... omorskiegoW przetargu na dostawę dwóch pociągów spalinowych do województwa zachodniopomorskiego wpłynęły dwie oferty - Newagu i Pesy. Korzystniejszą złożyła ta pierwsza firma. Pociągi będą mieć możliwość obsługiwania połączeń do Niemiec.
Województwo Zachodniopomorskie przeznaczyło 20 mln złotych netto (24,6 miliona z VAT) na zakup dwóch pociągów spalinowych. Pierwszy ma wyjechać na tory 5 grudnia tego roku, a drugi - rok później. Pojazdy muszą uzyskać świadectwo homologacji na terenie Niemiec do końca sierpnia 2014 roku. - Uzupełnienie stanu posiadania o tabor pośredni pomiędzy pojazdami jednoczłonowymi a trzyczłonowymi jest kolejnym etapem rozbudowy należącej do województwa floty pojazdów, pozwalającym na polepszenie standardów podróży z jednej strony oraz racjonalizację kosztów z drugiej - tłumaczą urzędnicy w zachodniopomorskim. Pomysłów na wykorzystanie pociągów jest kilka: Będą mogły obsługiwać połączenia ze Szczecina do Kołobrzegu i Szczecinka lub do Niemiec. Urzędnicy nie boją się wykorzystywać ich także na odcinkach zelektryfikowanych.
W przetargu na dostawę pociągów koperty otwarto przed tygodniem. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", wpłynęły dwie oferty - firmy Newag - o wartości 23.985.000zł brutto, oraz firmy Pesa - o wartości 24.600.000zł brutto. - To jedyne, co możemy na razie zdradzić. W tej chwili trwa badanie ofert przez Komisje Przetargową - poinformował Tomasz M. Dąbrowski z Urzędu Marszałkowskiego.
[...]
Rynek Kolejowy pisze:Nowy spalinowy pociąg Newagu. Podbije Niemcy?
Zgodnie z przewidywaniami województwo zachodniopomorskie wybrało ofertę Newagu w przetargu na dostawę dwóch pociągów spalinowych. Będzie to zupełnie nowy typ pociągu. - Ten kontrakt pozwoli nam wejść z ofertą rynek niemiecki - zapowiada Newag.
W przetargu na dostawę dwóch pociągów spalinowych do województwa zachodniopomorskiego wpłynęły dwie oferty - firmy Newag – o wartości 23.985.000zł brutto, oraz firmy Pesa – o wartości 24.600.000zł brutto. Województwo wybrało zatem w środę ofertę tej pierwszej firmy. Według specyfikacji przetargu, w każdym dwuczłonowym zespole trakcyjnym musi być co najmniej 140 miejsc stojących i 100 miejsc siedzących w układzie 2+2, a pociąg musi być niskopodłogowy w 40%. W każdym członie mają się znaleźć co najmniej jedne drzwi na stronę pociągu. Pasażerowie otrzymają dwa miejsca dla wózków inwalidzkich, klimatyzację, toaletę i LED-owe wyświetlacze informacji pasażerskiej.
Co więcej, pociągi mają spełniać określone wymogi interoperacyjności (w tym mieć zastosowane sprzęgi automatyczne), ekologii - na co pozwolą silniki spełniające normę emisji spalin Euro IIIB, oraz bezpieczeństwa - tu wymogiem są cztery scenariusze zderzeniowe. Dwuczłonowe pociągi 220M Newagu nie spełniają tych warunków - Województwu zachodniopomorskiemu zaoferowaliśmy zupełnie nowy pociąg. Będzie nosił oznaczenie producenta 222M - przyznaje dyrektor marketingu Newagu Józef Michalik.
Newag przyznaje, że w pociągu znajdzie się dużo elementów z 220M - To są bardzo dobre pociągi. Budowa 222M będzie właściwie połączeniem 220M i najnowszych rozwiązań z 31WE i 35WE - zaznacza Michalik. Te dwa ostatnie to pociągi elektryczne, przygotowywane odpowiednio dla Kolei Dolnośląskich i Warszawskiej SKM. Spełniają one zarówno wymagania interoperacyjności, jak i cztery scenariusze zderzeniowe. Z tych względów wygląd nowych pociągów spalinowych dla zachodniopomorskiego, a szczególnie konstrukcja czoła, będzie przypominać najnowsze pociągi elektryczne producenta.
Innym ciekawym wymogiem przetargu na pociągi dla zachodniopomorskiego jest to, że muszą one do sierpnia 2014 roku uzyskać świadectwo homologacji na terenie Niemiec. Urząd marszałkowski chce mieć możliwość obsługi połączeń do naszego zachodniego sąsiada. Newag traktuje to nie jako przykry obowiązek, a szansę - Otworzymy dzięki temu naszą ofertę na rynek niemiecki - zapowiada Józef Michalik. Zaznaczył jednak, że choć wybór oferty Newagu przez województwo już zapadł, umowa nie została jeszcze podpisana - Dopiero po podpisaniu umowy będziemy się cieszyć - zakończył.