Homologacja
Homologacja
Witajcie!
Mam do Was takie pytanie: Jakie są kategorie homologacji pojazdów środków transportu kolejowego? Chodzi mi tylko o oznaczenia i wyjaśnienie (np. w przypadku transportu drogowego ,,O''-przyczepy itd)
pozdrawiam
Mam do Was takie pytanie: Jakie są kategorie homologacji pojazdów środków transportu kolejowego? Chodzi mi tylko o oznaczenia i wyjaśnienie (np. w przypadku transportu drogowego ,,O''-przyczepy itd)
pozdrawiam
Nie wiem na ile ci to pomoże ale może zobacz tu:
http://www.utk.gov.pl/portal/pl/5/157/R ... owych.html
Albo popatrz tu:
http://www.utk.gov.pl/portal/pl/5/Rejestr_Taboru.html
Przepraszam że nie mogę ci więcej pomóc ale mam wolny net i nie wszystko mi się otwiera
Pozdrawiam
http://www.utk.gov.pl/portal/pl/5/157/R ... owych.html
Albo popatrz tu:
http://www.utk.gov.pl/portal/pl/5/Rejestr_Taboru.html
Przepraszam że nie mogę ci więcej pomóc ale mam wolny net i nie wszystko mi się otwiera
Pozdrawiam
Oznaczenia wagonów i loków nie są mi aktualnie potrzebne Nie wiem jak mogę to jaśniej napisać. W przypadku homologacji środków transportu samochodowego mamy różne kategorie ( m-autobusy, n-ciężarówki, o-przyczepy). Mi chodzi o to czy coś podobnego występuje na kolei a jeśli tak to jakie są te kategorie homologacji środków transportu kolejowego (loki, wagony i inne wynalazki).
Może ja Ci spróbuję pomóc?
Jest to międzynarodowy system oznaczania pojazdów
Posłużę się przykładem:
91 51 1 150 303-5
Teraz wyjaśnienie każdego z działów:
a) "91" to kod interoperacyjności pojazdu. Pierwsza cyfra "9" oznacza pojazd trakcyjny lub specjalny. Natomiast druga rodzaj pojazdu:
"1" - lokomotywa elektryczna
"2" - lokomotywa spalinowa
"3" - EZT powyżej 250 km/h
"4" - EZT do 250km/h
"5" - spalinowy zespół trakcyny
"6" - doczepne pojazdy specjalizowane
"7" - lokomotywa manewrowa elektryczna
"8" - lokomotywa manewrowa spalinowa
"9" - pojazd utrzymania kolei
"0" - pozostałe
b) "51" to identyfikator cyfrowy państa. Ten tutaj przedstawiony to identyfikator Polski.
c) "1" to rodzaj pojazdu trakcyjnego:
"1" lub "2" - lokomotywa, wagon lub zespół trakcyjny do przewozu pasażerów
"3" lub "4" - lokomotywa, wagon lub zespół trakcyjny do przewozu towarów
"5" lub "6" - lokomotywa uniwersalna
"7" lub "8" - lokomotywa manewrowa
"9" - pojazd specjalny
"0" - pozostałe
d) "1" to informacja dotycząca napędu. I tak:
"1" - elektryczne jednosystemowe
"2" - elektryczne dwusystemowe
"3" - elektryczne wielosystemowe
"4" - hybrydowe
"5" - tendry
"6" - spalinowe przekładnia elektryczna
"7" - spalinowe przekładnia mechaniczna
"8" - spalinowe przekładnia hydrokinetyczna
"0" - lokomotywy parowe
e) "5" to informacja o mocy pojazdu
"1" - do 0,5 MW
"2"-"6" - 0,5 MW - 5 MW
"7" - powyżej 5 MW
"0" - pojazdy zabytkowe
f) "0 303" to numer inwentarzowy zgodnie z kolejnością w danym typie
g) "5" to cyfra samokontroli. Otrzymujemy ją następująca:
Najpierw mnożymy wszystkie cyfry w parzystej kolejności numeru przez 1. Następnie niepaszyste mnożymy przez 2. Otrzymane cyfry dodajemy. Wychodzi nam liczba. Cyfrę samokontroli stanowić będzie liczba, która uzupełnia otzrymany wynik do pełnej dziesiątki. Na tym przykładzie to będzie tak:
9x2+1x1+5x2+1x1+1x2+1x1+5x2+0x1+3x2+0x1+3x2=55
Pomogłem?
Jest to międzynarodowy system oznaczania pojazdów
Posłużę się przykładem:
91 51 1 150 303-5
Teraz wyjaśnienie każdego z działów:
a) "91" to kod interoperacyjności pojazdu. Pierwsza cyfra "9" oznacza pojazd trakcyjny lub specjalny. Natomiast druga rodzaj pojazdu:
"1" - lokomotywa elektryczna
"2" - lokomotywa spalinowa
"3" - EZT powyżej 250 km/h
"4" - EZT do 250km/h
"5" - spalinowy zespół trakcyny
"6" - doczepne pojazdy specjalizowane
"7" - lokomotywa manewrowa elektryczna
"8" - lokomotywa manewrowa spalinowa
"9" - pojazd utrzymania kolei
"0" - pozostałe
b) "51" to identyfikator cyfrowy państa. Ten tutaj przedstawiony to identyfikator Polski.
c) "1" to rodzaj pojazdu trakcyjnego:
"1" lub "2" - lokomotywa, wagon lub zespół trakcyjny do przewozu pasażerów
"3" lub "4" - lokomotywa, wagon lub zespół trakcyjny do przewozu towarów
"5" lub "6" - lokomotywa uniwersalna
"7" lub "8" - lokomotywa manewrowa
"9" - pojazd specjalny
"0" - pozostałe
d) "1" to informacja dotycząca napędu. I tak:
"1" - elektryczne jednosystemowe
"2" - elektryczne dwusystemowe
"3" - elektryczne wielosystemowe
"4" - hybrydowe
"5" - tendry
"6" - spalinowe przekładnia elektryczna
"7" - spalinowe przekładnia mechaniczna
"8" - spalinowe przekładnia hydrokinetyczna
"0" - lokomotywy parowe
e) "5" to informacja o mocy pojazdu
"1" - do 0,5 MW
"2"-"6" - 0,5 MW - 5 MW
"7" - powyżej 5 MW
"0" - pojazdy zabytkowe
f) "0 303" to numer inwentarzowy zgodnie z kolejnością w danym typie
g) "5" to cyfra samokontroli. Otrzymujemy ją następująca:
Najpierw mnożymy wszystkie cyfry w parzystej kolejności numeru przez 1. Następnie niepaszyste mnożymy przez 2. Otrzymane cyfry dodajemy. Wychodzi nam liczba. Cyfrę samokontroli stanowić będzie liczba, która uzupełnia otzrymany wynik do pełnej dziesiątki. Na tym przykładzie to będzie tak:
9x2+1x1+5x2+1x1+1x2+1x1+5x2+0x1+3x2+0x1+3x2=55
Pomogłem?
Kto to wymyślił i w jakim celu?OPi pisze:"5" to cyfra samokontroli. Otrzymujemy ją następująca:
Najpierw mnożymy wszystkie cyfry w parzystej kolejności numeru przez 1. Następnie niepaszyste mnożymy przez 2. Otrzymane cyfry dodajemy. Wychodzi nam liczba. Cyfrę samokontroli stanowić będzie liczba, która uzupełnia otzrymany wynik do pełnej dziesiątki. Na tym przykładzie to będzie tak:
9x2+1x1+5x2+1x1+1x2+1x1+5x2+0x1+3x2+0x1+3x2=55