Wypadki, wykolejenia i inne zdarzenia

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-03-06, 17:25

tego z ET22 nadal nie mogą znaleźć. Albo jest wśród niezidentyfikowanych ciał, albo leży nieprzytomny w stanie ciężkim w szpitalu, albo po prostu uciekł
A jednak to pierwsze. Był ostatnią zidentyfikowaną ofiarą. :/ http://www.garnek.pl/tomis92/19829803/t ... katastrofa

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-03-07, 04:55

KKS pisze:- dyżurny ze Sprowy również nie może uruchomić zielonego, bo załączyła się blokada, jednak mając informacje o tym, że IR jedzie po właściwym nieświadomy tego wszystkiego puszcza TLK.
Bingo!
W tym samym dokumencie można przeczytać, że do kolejnej usterki doszło o godzinie 20.48 na posterunku Sprowa. Była to usterka "urządzeń SRK. Dla pociągu 31100/1 wygasł semafor wyjazdowy "A" pociąg wyprawiono na Sz "A". Oznacza to, że wygasł sygnał zezwalający na jazdę i podano tzw. sygnał zastępczy.
Blokada zadziałała, ale jej działaniem nikt się nie przejął. http://www.tvn24.pl/12690,1737276,0,1,b ... omosc.html
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-03-07, 09:18

No raczej przejął, bo na pewno po wygaśnięciu zielonego był kontakt telefoniczny ze Starzynami :?:
I jeszcze trochę i szarej rzeczywistości na kolei:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1056
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1061

Z takim podejściem do sprawy, to rzeczywiście chyba można dyżurnych ozłocić, że nic do tej pory poważnego się nie stało.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-03-07, 13:38

Chryste jak się czyta te teksty na Skyscrapecity, to faktycznie człowieka oblewa zimny pot. Normalnie strach wejść do pociągu. No, ale niestety za tą katastrofę odpowiedzą Dyżurni Ruchu - nikt się nimi nie przejmie. :roll:

Tylko czy ta katastrofa cokolwiek zmieni w PKP PLK ? Pomijam już obietnice poprawy sytuacji :chytry:
Obrazek

Tp4

Post autor: Tp4 » 2012-03-08, 17:53

Z rozmowy dyżurnych wynika, że oboje wiedzieli, iż w Starzynach nie działa zdalne sterowanie zwrotnicą. Dyżurny mówi na nagraniu, że musi iść i przestawić ją ręcznie. Jego koleżanka wywoływała go chwilę później przez radio, jednak ten się nie odzywał. Wynika z tego, że w tym czasie przestawiał on zwrotnicę.
http://wiadomosci.onet.pl/raporty/slask ... omosc.html

Coraz dziwniejsza ta cała sytuacja...

Butelka

Post autor: Butelka » 2012-03-08, 18:49

A może zebralibyśmy podpisy pod petycją do sejmu o ustawę, wg której po każdym takim zdarzeniu (Katastrofa Smoleńska, Katastrofa pod Szczekocinami itd.) prokuratura lub inne odpowiedzialne za to służby musiałyby opublikować na swojej stronie internetowej nagrania z czarnych skrzynek i innych rejestratorów? Wtedy każdy mógłby sam odsłuchać nagranie, [prześledzić parametry lotu], i dojść do bardziej racjonalnych wniosków niż media...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-03-08, 20:07

Butelka pisze:A może zebralibyśmy podpisy pod petycją do sejmu o ustawę, wg której po każdym takim zdarzeniu (Katastrofa Smoleńska, Katastrofa pod Szczekocinami itd.) prokuratura lub inne odpowiedzialne za to służby musiałyby opublikować na swojej stronie internetowej nagrania z czarnych skrzynek i innych rejestratorów? Wtedy każdy mógłby sam odsłuchać nagranie, [prześledzić parametry lotu], i dojść do bardziej racjonalnych wniosków niż media...
Tak ? I czym by się to skończyło ? Nadal każdy obstawałby przy swoim, bo każdy usłyszy i zobaczy co innego :chytry:

W takich sytuacja powinna powstać specjalna komisja - i taka komisja pewnie już działa. Oczywiście jej wnioski powinny być opublikowane. Natomiast zalecenia po komisyjne wprowadzone w życie. Bo taka sytuacja nie powinna się powtórzyć. Chodzi o to by wyciągnąć wnioski na przysłość i nie dopuszczać do takich sytuacji. Pewnie trzeba będzie zmienić procedury w sytuacjach awaryjnych ;)
Obrazek

Butelka

Post autor: Butelka » 2012-03-08, 20:22

J-31 pisze:bo każdy usłyszy i zobaczy co innego
Ale można by się w końcu przebić przez tą medialną masę i samemu dotrzeć do niezmiennie takich samych pełnych zapisów na stronie prokuratury lub innej instytucji. I co inteligentniejsi ludzie (a sądzę że tu takich nie brakuje - mówcie jeśli się mylę) wyciągnęliby z tego racjonalne wnioski...
J-31 pisze:powinna powstać specjalna komisja
A potem 2 kolejne, jak przy tragedii smoleńskiej. De facto żadna komisja nie wyjaśni wszystkiego do końca, działają też indywidualne idee, powiązania, i własna kieszeń...
J-31 pisze:Oczywiście jej wnioski powinny być opublikowane.
I każda komisja będzie żywo przekonywać słuchaczy do swojej teorii, której tak naprawdę nie udowodni z oczywistych przyczyn...
J-31 pisze:Chodzi o to by wyciągnąć wnioski na przysłość i nie dopuszczać do takich sytuacji. Pewnie trzeba będzie zmienić procedury w sytuacjach awaryjnych
I zmienić mentalność ludzi...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-03-08, 20:26

Butelka pisze:I zmienić mentalność ludzi...
To jest akurat nasz największy problem. Bo teraz gdy doszło do tragedii dużo się mówi i pisze.... a potem "kurz opadnie" i wszystko pozostanie po staremu. :]
Obrazek

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-03-13, 00:10

Jutro o godzinie 13 na Cmentarzu Centralnym w Szczecinie (największym polskim cmentarzu) zostanie pochowany mechanik pociągu iR Matejko.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2012-04-18, 15:07

http://www.tvn24.pl/-1,1741865,0,1,masz ... omosc.html
TVN24 pisze:Trzy z ośmiu pociągów, które utknęły na trasie między Piotrkowem Trybunalskim a Babami, ruszyły już w dalszą drogę. Na odjazd czeka jeszcze pięć innych. Ruch wstrzymał maszynista pociągu towarowego, który mając wątpliwości co do wskazań semafora, zatrzymał swój skład. Zażądał też przybycia specjalnej komisji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-04-18, 18:09

Dziennikarze piszą to co chcą napisać, ale nie wiemy jakie procedury dla maszynistów wprowadzono po ostatniej katastrofie kolejowej. Możliwe, że maszynista właśnie postąpił zgodnie z procedurą - którą wszyscy olewają i jadą dalej ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-04-18, 18:24

Albo jakich zaczęto przestrzegać ;)
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-04-18, 18:55

A tam. Kolejarze i tak chcą strajkować. Może związki już po prostu zaczęły strajk włoski :?: Myślę, że mogłyby być niezłe jaja na Euro gdyby taki zorganizowano.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-04-19, 16:05

Zaczęliby strajk tak po cichu?
ObrazekObrazek

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-04-19, 20:10

Moim zdaniem sprawa jest prosta, pewnie semafory pokazywały bzdury od dawna, zgłaszano to, ale nikt się tym nie interesował, więc ktoś się wkurzył i postanowił zrobić dym na całą Polskę. Minister go pochwalił, media go chwalą, tak więc nikt go teraz nie wyrzuci a sygnalizację po prostu trzeba będzie naprawić. Podejrzewam, że maszyniści chętnie zwracaliby uwagę na usterki, ale rezygnują widząc, jak wszyscy to olewają.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-05-23, 13:50

Pewnie już Wiecie, ale na wszelki wypadek napiszę. Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Warszawie PESA ELF EN76 Kolei Mazowieckich zderzyła się czołowo z Newagiem 19WE, #303, SKM Warszawa.

Ze zdjęć wynika, że chyba bardziej (przynajmniej zewnętrznie) ucierpiał ELF

:strzałka: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... IDEO_.html

Do zdarzenia doszło na wysokości p.o. Warszawa ZOO
Obrazek

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-05-23, 19:43

J-31 pisze:Zderzenie czołowe dwóch pociągów
I to jest powód dla którego coraz więcej ludzi boi się jeździć pociągami. Nawet koleją podmiejską, która do tej pory była uważana za bezpieczną i szybką formę dojazdu do pracy/szkoły...
J-31 pisze:Ze zdjęć wynika, że chyba bardziej (przynajmniej zewnętrznie) ucierpiał ELF
Ocenianie zniszczeń jeszcze przed rozszczepieniem składów jest co najmniej bez sensu. Ze zdjęć po rozszczepieniu widać, że w obu składach straty są mniej więcej podobne, aczkolwiek nie da się ocenić stanu tego co najważniejsze, czyli ramy.

BTW PESA wykorzystała tę okazję w celach propagandowych:
http://www.rynek-kolejowy.pl/33002/Pesa ... jazdow.htm
Czekamy na identyczną odpowiedź Newagu? :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-05-23, 20:29

Bezpieczeństwo pasażerów i maszynistów to priorytet PESA. Firma od lat prowadzi zaawansowane badania rozwiązań technicznych dotyczących czterech scenariuszy zderzeniowych. Pojazdy PESA są wyposażone w specjalne absorbery energii, których zadaniem jest zminimalizować skutki zderzenia.
Srają muchy idzie wiosna... Pan Prezes ma szczęście, że ELF miał małą prędkość, w przeciwnym razie dowiedzielibyśmy się jak bardzo bezpieczny jest ten system, którego tak reklamuje ;)

Swoją drogą - jak tak dalej pójdzie, to wyjdzie na to, że NEWAG z PES¡ urządzili sobie crash-test w Warszawie. :retard:
Obrazek

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-05-24, 14:33


ODPOWIEDZ