Plakaty stacyjne
Plakaty stacyjne
Jak wyglądają u was plakaty z rozkładem jazdy, są typowe, czy może pod jakimś względem inne od przyjętych za typowe ?
za typowy przyjmujemy:
arkusz na którym jest układ 2 kolumnowy w wersji samodzielnej (przyjazdy i odjazdy na osobnych arkuszach) lub łączony (lewa strona przyjazdy prawa odjazdy)
dodatkowo na dole musi być legenda (jeśli nie ma jej to rozkład jest nietypowy)
oraz podziałka 6 godzinna (0:01-6:00, 6:01-12:00, 12:01-18:00, 18:01-24:00)
za nietypowe uznajemy:
- inna liczba kolumn niż 2
- układ 2 kolumnowy ale bez legendy (np.: rozkład składa się z 2 stron a na jednej z nich miejscu legendy jest rozkład)
- brak nagłówka tzn. nazwa stacji i czasu ważności rozkładu na części lub całości długości nagłówka (o ile takie są)
- inny sposób podziału czasowego (te czarne paski) niż co 6 godzin.
Mile widziane obrazki z wyglądem nietypowych rozkładów.
Ze znanych mi rozkładów:
- Włocławek: typowy, rozkład w wersji samodzielnej
- Kutno: typowy, w wersji łączonej (nie potwierdzone info od znajomego)
- Katowice: nietypowy, każda część rozkładu (przyjazdy i odjazdy) składa się z 2 stron każda strona ma układ 2 kolumnowy. legenda jest tylko na 2 stronach
w każdym z powyższych przypadków podziałka jest co 6 godzin.
za typowy przyjmujemy:
arkusz na którym jest układ 2 kolumnowy w wersji samodzielnej (przyjazdy i odjazdy na osobnych arkuszach) lub łączony (lewa strona przyjazdy prawa odjazdy)
dodatkowo na dole musi być legenda (jeśli nie ma jej to rozkład jest nietypowy)
oraz podziałka 6 godzinna (0:01-6:00, 6:01-12:00, 12:01-18:00, 18:01-24:00)
za nietypowe uznajemy:
- inna liczba kolumn niż 2
- układ 2 kolumnowy ale bez legendy (np.: rozkład składa się z 2 stron a na jednej z nich miejscu legendy jest rozkład)
- brak nagłówka tzn. nazwa stacji i czasu ważności rozkładu na części lub całości długości nagłówka (o ile takie są)
- inny sposób podziału czasowego (te czarne paski) niż co 6 godzin.
Mile widziane obrazki z wyglądem nietypowych rozkładów.
Ze znanych mi rozkładów:
- Włocławek: typowy, rozkład w wersji samodzielnej
- Kutno: typowy, w wersji łączonej (nie potwierdzone info od znajomego)
- Katowice: nietypowy, każda część rozkładu (przyjazdy i odjazdy) składa się z 2 stron każda strona ma układ 2 kolumnowy. legenda jest tylko na 2 stronach
w każdym z powyższych przypadków podziałka jest co 6 godzin.
Podobno rozkład dla Poznania Głównego wygląda kompletnie inaczej.
Bo ma aż 4 kolumny a podziałkę czasową co godzinę a nie co 6
na dole nie posiada legendy a nagłówek z nazwą stacji jest tylko po lewej stronie rozkładu, prawa strona to dalsza część rozkładu.
Ale może ktoś z poznania (lub niekonicznie ) potwierdzi lub napisze jak jest naprawdę.
Bo ma aż 4 kolumny a podziałkę czasową co godzinę a nie co 6
na dole nie posiada legendy a nagłówek z nazwą stacji jest tylko po lewej stronie rozkładu, prawa strona to dalsza część rozkładu.
Ale może ktoś z poznania (lub niekonicznie ) potwierdzi lub napisze jak jest naprawdę.
Przy okazji, na stronie PR-ów są do pobrania plakaty stacyjne z kilku województw:
Śląskie
Zachodniopomorskie
Pomorskie
Kujawsko - Pomorskie
Warmińsko - Mazurskie
Podlaskie.
Na przykład rozkład odjazdów dla Tychów i Pszczyny wygląda tak. W rzeczywistości to takich plakatów nie ma na tyskiej stacji od chyba ponad roku.
Śląskie
Zachodniopomorskie
Pomorskie
Kujawsko - Pomorskie
Warmińsko - Mazurskie
Podlaskie.
Na przykład rozkład odjazdów dla Tychów i Pszczyny wygląda tak. W rzeczywistości to takich plakatów nie ma na tyskiej stacji od chyba ponad roku.
Kolejka pisze:Przy okazji, na stronie PR-ów są do pobrania plakaty stacyjne z kilku województw:
Śląskie
Zachodniopomorskie
Pomorskie
Kujawsko - Pomorskie
Warmińsko - Mazurskie
Podlaskie.
Na przykład rozkład odjazdów dla Tychów i Pszczyny wygląda tak. W rzeczywistości to takich plakatów nie ma na tyskiej stacji od chyba ponad roku.
w sezonie 06-08.2011 dołączył Wrocław
Dolnośląskie
----------------------------------------------------------------------------
dopisano 25.08.2011
czy ktoś potrafi wytłumaczyć czemu plakatowe rozkłady jazdy dla stacji Poznań główny tak ciężko dostać
- drukowanych nie można wcale kupić
- a wersji elektronicznej nie ma na stronie przewozów regionalnych (jedynie czasem są na innych stronach)
Co chwilę się zmienia, na stacji często nawet nie zmieniają plakatu, tylko doklejają poprawki.wlocek369 pisze: czy ktoś potrafi wytłumaczyć czemu plakatowe rozkłady jazdy dla stacji Poznań główny tak ciężko dostać
- drukowanych nie można wcale kupić
- a wersji elektronicznej nie ma na stronie przewozów regionalnych (jedynie czasem są na innych stronach)
Czy ktoś zna link do niemieckiego odpowiednika strony internetowej na której zamieszczony jest wykaz plakatów stacyjnych w formie plików .pdf/.gif/.png lub .jpg ?
coś takiego jak u nas dla woj.Śląskiego http://www.przewozyregionalne.pl/w-regi ... cyjne.html
[ Dodano: 2011-12-06, 13:43 ]
Wiele wskazuje na to że w tym sezonie 2011-12 do 2012-02 poznań zrezegnował częściowo z autorskiego wzoru plakatów stacyjnych na rzecz prawie klasycznego.
tzn. rozkład na 2 arkuszach 2 kolumnowych. a jedyną żeczą jaka różni go od wzoru klasycznego jest to że na nich będzie podziałka 3 godzinna (a nie co 1 godzinę jak ostatnio ani co 6 godzin jak jest na klasycznych)
Ciekawostką jest pojawienie się na terenie wielkopolski rozkładu 3 kolumnowego (podobny występuje we wrocławiu ale ma inną formę graficzną)
Poznań Odjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... znan_o.pdf
Poznań Przyjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... znan_p.pdf
Leszno Odjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... szno_o.pdf
Leczno Przyjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... szno_p.pdf
Dla porównania wersje dotychczasowe (2011-09 do 2011-12):
Poznań Odjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... ad_odj.pdf
Poznań Przyjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... d_przy.pdf
Leszno (tylko odjazdy)
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... Leszno.pdf
Co myślicie o tej zmianie wzorów ?
coś takiego jak u nas dla woj.Śląskiego http://www.przewozyregionalne.pl/w-regi ... cyjne.html
[ Dodano: 2011-12-06, 13:43 ]
Wiele wskazuje na to że w tym sezonie 2011-12 do 2012-02 poznań zrezegnował częściowo z autorskiego wzoru plakatów stacyjnych na rzecz prawie klasycznego.
tzn. rozkład na 2 arkuszach 2 kolumnowych. a jedyną żeczą jaka różni go od wzoru klasycznego jest to że na nich będzie podziałka 3 godzinna (a nie co 1 godzinę jak ostatnio ani co 6 godzin jak jest na klasycznych)
Ciekawostką jest pojawienie się na terenie wielkopolski rozkładu 3 kolumnowego (podobny występuje we wrocławiu ale ma inną formę graficzną)
Poznań Odjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... znan_o.pdf
Poznań Przyjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... znan_p.pdf
Leszno Odjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... szno_o.pdf
Leczno Przyjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... szno_p.pdf
Dla porównania wersje dotychczasowe (2011-09 do 2011-12):
Poznań Odjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... ad_odj.pdf
Poznań Przyjazdy
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... d_przy.pdf
Leszno (tylko odjazdy)
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... Leszno.pdf
Co myślicie o tej zmianie wzorów ?
Ostatnio zmieniony 2011-12-06, 16:18 przez wlocek369, łącznie zmieniany 2 razy.
Czy wiecie może przy pomocy jakiego programu są tworzone te plakatowe rozkłady jazdy pkp ?
W/g druków SIV pisze że firma która wygra przetarg ma otrzymać tylko wykaz pociągów jakie będą kursować przez daną stację i o której ale poza wtycznymi rozmiaru plakatu (np formatu A1) nie ma żadnych innych wytycznych. a mimo to we wszystkich województwach (mimo że każde robi przetarg niezależnie) wszystkie rozkłady mają podobny wygląd.
W/g druków SIV pisze że firma która wygra przetarg ma otrzymać tylko wykaz pociągów jakie będą kursować przez daną stację i o której ale poza wtycznymi rozmiaru plakatu (np formatu A1) nie ma żadnych innych wytycznych. a mimo to we wszystkich województwach (mimo że każde robi przetarg niezależnie) wszystkie rozkłady mają podobny wygląd.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G