POLREGIO (Przewozy Regionalne)
Czekając na mój pociąg do Krakowa, natknąłem się na Inter Regio z Warszawy do Świnoujścia. Wagony wyglądały na trochę zużyte, ale ciekawostką dla mnie był lok... ten skład, aż do Świnoujścia miał ciągnąć ET22
http://img195.imageshack.us/img195/888/pr1f.jpg
Ciekawy jestem, ile czasu ten pociąg jechał do Świnoujścia
http://img195.imageshack.us/img195/888/pr1f.jpg
Ciekawy jestem, ile czasu ten pociąg jechał do Świnoujścia
No wiesz, ja w sumie też kiedyś prawie codziennie przechodziłem przez DWC, ale teraz - po za sytuacjami, kiedy oczekuję na swój pociąg - to w zasadzie tam nie zachodzęFilip7370 pisze:Drogi J-31, za rzadko "stary" bywasz na DWC. Ja prawie codziennie jak przechodzę widuje byki, tzn jak miałem jeszcze semestr bo wracałem z uczelni...
A ja mam już dość Traxx i ES 64 F4... Poluje jak głupi na EU44 i lipa (mowa o Poznaniu)
A tu mała niespodzianka
http://www.youtube.com/watch?v=tnkFPscTLXQ
A tu mała niespodzianka
http://www.youtube.com/watch?v=tnkFPscTLXQ
Maciek007 pisze:Ostatnio na RegioExpresie "WOŚP" z Rzeszowa do Warszawy kursuje ET22 zamiast Eurosprintera, ktoś wie co jest tego przyczyną?
http://www.rynek-kolejowy.pl/16830/Koni ... alnych.htmRynek Kolejowy pisze: Koniec testów Eurosprinterów w Przewozach Regionalnych
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, zakończył się okres jazd próbnych lokomotyw Siemens Eurosprinter prowadzonych przez Przewozy Regionalne. Piotr Olszewski, rzecznik prasowy samorządowego przewoźnika potwierdza, że ostatni skład prowadzony przez taką lokomotywę wyruszył 5 lipca.
Ogryzek pisze:A tu mała niespodzianka
Ja nawet miałem przyjemność być ciągniętym przez Husarza to film z CMK
http://www.youtube.com/watch?v=aiYpxpmkeQI
wybaczcie ze odgrzewam kotlet ale to mnie rozbawiło do tego stopnia ze nie mogę się powstrzymać...
Długi czas owszem był taki zakaz ale z tego co pamiętam od polowy lat 90' (jak nie wcześniej) przestał obowiązywać (prócz budynków oznakowanych takich jak nastawnie), po wydarzeniach z 11 września było nawet pismo z góry by NIE PRZEGANIAć MK (nagle MK stali się dobrymi obserwatorami) tak ze wybacz Tp4 Ale na Twoim miejscu bym po prostu zlekceważył tego "służbistę" to raz a dwa wytkną palcem jego braki w kompetencji...
Co do historii związanych z SOK-istami to mógł bym już chyba książkę napisać
Długi czas owszem był taki zakaz ale z tego co pamiętam od polowy lat 90' (jak nie wcześniej) przestał obowiązywać (prócz budynków oznakowanych takich jak nastawnie), po wydarzeniach z 11 września było nawet pismo z góry by NIE PRZEGANIAć MK (nagle MK stali się dobrymi obserwatorami) tak ze wybacz Tp4 Ale na Twoim miejscu bym po prostu zlekceważył tego "służbistę" to raz a dwa wytkną palcem jego braki w kompetencji...
Co do historii związanych z SOK-istami to mógł bym już chyba książkę napisać
Śląski Flirt do kasacji czy remontu?
http://www.rynek-kolejowy.pl/20465/Slas ... asacji.htm
http://www.dziennikzachodni.pl/fakty24/ ... ,id,t.html
http://www.radioexpress.pl/pliki/news.php?id=12711
Mam nadzieję, że w odpowiednim wątku
http://www.rynek-kolejowy.pl/20465/Slas ... asacji.htm
http://www.dziennikzachodni.pl/fakty24/ ... ,id,t.html
http://www.radioexpress.pl/pliki/news.php?id=12711
Mam nadzieję, że w odpowiednim wątku
Przewozy Regionalne
Zakładam nowy temat, bo nie ma wspólnego wątku nt. PR. A jest o czym pisać.
Przewozy Regionalne zlikwidują 100 pociągów
Kolejny cios w podróżnych jeżdżących pociągami. Przewozy Regionalne planują jeszcze w marcu zlikwidować sto pociągów, a w maju zlikwidować siebie. To ponury żart? Nie! To efekt braku porozumienia z marszałkiem.
Jeszcze w marcu w woj. śląskim może zostać ograniczona liczba pociągów, przewoźnik nie wyklucza też zupełnej likwidacji tamtejszego zakładu - poinformowała w czwartek dziennikarzy prezes Przewozów Regionalnych Małgorzata Kuczewska-Łaska.
Jak wyjaśniają przedstawiciele przewoźnika, na Śląsku zlikwidowanych może zostać ok. 100 pociągów. Do zmian może dojść jeszcze w marcu. - Wcześniej potrzebujemy dwóch tygodni, żeby wywiązać się z obowiązku poinformowania pasażerów o zmianach - powiedziała Kuczewska-Łaska.
Plany wycięcia z rozkładu części połączeń są spowodowane brakiem porozumienia między Przewozami Regionalnymi a władzami województwa śląskiego co do pokrycia deficytu wynikającego z realizowania połączeń kolejowych w tym województwie.
Chodzi o połączenia, które Przewozy Regionalne realizują na zlecenie samorządów - jak wyjaśniła prezes, marszałek województwa zamówił u przewoźnika taki sam rozkład jazdy, jak na 2010 r. Z wyliczeń spółki wynika, że powinien za to zapłacić ok. 160 mln zł. Jednak władze województwa są gotowe zapłacić tylko 110 mln zł. Przewoźnik chce tak ograniczyć połączenia, żeby te 110 mln zł w pełni pokryło deficyt.
- Problemem jest to, że właściwie nie ma między nami dialogu, nie są prowadzone żadne rozmowy na ten temat - powiedziała Kuczewska-Łaska.
Dodała, że między spółką a śląskim urzędem marszałkowskim trwa tylko wymiana korespondencji. Jej zdaniem jest to ze strony śląskiego samorządu gra na czas, ponieważ problem wciąż nie jest rozwiązany.
- Musimy uczciwie przyznać, że marszałek jest przeciwny likwidacji połączeń. Jednak im dłużej taka sytuacja będzie trwała, tym bardziej będzie narastał deficyt - wyjaśniła prezes PR.
Śląskie jest obok Łódzkiego i Zachodniopomorskiego jednym z trzech województw, które nie zawarły jeszcze z Przewozami Regionalnymi umowy na świadczenie przewozów w 2011 r. Stosunki między przewoźnikiem a władzami woj. śląskiego określa umowa ramowa na lata 2007-2012. Na jej podstawie, mimo braku umowy rocznej, do przewoźnika trafiają zaliczki na rzecz pokrycia deficytu. Jednak - jak podkreśla prezes - to za mało.
Kuczewska-Łaska wyjaśniła, że choć marszałek nie określił na piśmie swoich planów co do dalszej współpracy z Przewozami Regionalnymi, to z jego wypowiedzi w mediach wynika, że nie wyobraża sobie dalszej współpracy z przewoźnikiem, a połączenia w województwie mają realizować Koleje Śląskie.
- W związku z tym musimy podjąć strategiczne decyzje co do przyszłości śląskiego zakładu, żeby nie zostać później na lodzie z 2200 pracownikami - powiedziała Kuczewska-Łaska.
Śląski zakład przeszedł w ubiegłym roku zmiany, w wyniku których z pracy odeszło 250 osób. Spółka oszczędziła w ten sposób 18 mln zł na kosztach własnych. Jak wyjaśniła Kuczewska-Łaska, w razie likwidacji śląskiego zakładu część z ponad 2 tys. pracowników znajdzie zajęcie w zakładach spółki w innych rejonach kraju, ale nie będzie to dotyczyło wszystkich.
- Dlatego będziemy szukać porozumienia ze stroną społeczną w tej sprawie - dodała.
Przewozy Regionalne szacują, że 2010 r. zamknęły ze stratą 140 mln zł. Może się ona jeszcze powiększyć, ponieważ na połączeniach w woj. śląskim spółka zanotowała 140 mln zł deficytu, a władze województwa zapłaciły tylko 110 mln zł. Kuczewska-Łaska zapowiedziała, że jeżeli reszta pieniędzy nie trafi do spółki, to przewoźnik będzie dochodził ich w sądzie. Ten rok spółka chce zamknąć stratą nie przekraczającą 30 mln zł.
¬ródło
Skorzystam z tego tematu. Otóż na stacji metra Świętokrzyska znalazłem wczoraj ulotkę.
Reklamówka Przewozów Regionalnych.
A w niej propozycja wynajmu tzw. "Pociągu papieskiego", czyli ezt EN61-01 Przewozów Regionalnych
http://rail.phototrans.eu/15,5464,650.html
Wystarczy zadzwonić pod podany numer, jak ktoś jest zainteresowany to podam numer: 782 556 970
Reklamówka Przewozów Regionalnych.
A w niej propozycja wynajmu tzw. "Pociągu papieskiego", czyli ezt EN61-01 Przewozów Regionalnych
http://rail.phototrans.eu/15,5464,650.html
Wystarczy zadzwonić pod podany numer, jak ktoś jest zainteresowany to podam numer: 782 556 970
A spróbowaliby wtedy odmówić, to sukienkowi by ich rozszarpali na strzępy. Dobrze, że w ogóle jest eksploatowany i jeździ. Przyznam, że nie zdziwiłbym się, gdyby PRy cichcem go przemalowały w swoje barwy albo wystawiły na sprzedać. Myślę, że SKM Warszawa wzięłoby go z pocałowaniem w rękę, bo z pewnością nie jest tak zarżnięty jak te warszawskie, które są w podobnym wieku.siekierowy pisze:sam skład też kosztował grube pieniądze, a chętnych na wycieczki nim brak. Został zdegradowany do normalnego pociągu.