POLREGIO (Przewozy Regionalne)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
marekJG

Post autor: marekJG »

Cieszy sam fakt zakupu (zobaczymy jak się zakończy cała procedura przetargowa) nowego taboru. Ale :

Realizacja przedsięwzięcia obejmującego cały kraj i planowanego na lata 2010 - 2014 przyczyni się do poprawy jakości usług w kolejowych przewozach pasażerskich, a konkretnie do usprawnienia połączeń między większymi miastami w kraju. Wzrost prędkości przełoży się na krótszy czas przejazdów i większą częstotliwość kursowania pociągów

ale ten fragment tchnie propagandą. Co ma zakup nowego taboru do wzrostu częstotliwości. Na dodatkowe kursy trzeba będzie znaleźć pieniądze, już widzę jak MI sypie dodatkową kasę na połączenia InterRegio bo nie sądzę, żeby PKP zakładały ich rentowność. Po drugie czas przejazdu skróci się istotnie chyba w momencie zakończenia modernizacji linii kolejowych a nie samego faktu zakupu nowego taboru. Po trzecie na zakupie tych pojazdów nie skorzystają najliczniejsi pasażerowie czyli ci, którzy tłuką się na trasach regionalnych EZT (np Dębica- Rzeszów, Gliwice- Częstochowa etc) To o nich wypadało by pomyśleć.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

marekJG pisze:ale ten fragment tchnie propagandą.
Wiesz, trudno, żeby nie tchną. Popatrz kto jest wydawcą RK ;)
marekJG pisze:nie sądzę, żeby PKP zakładały ich rentowność.
Przewozy Regionalne są przecież własnością samorządów, a nie Grupy PKP i to one będą finansować w razie czego kursy IR.
marekJG pisze:o drugie czas przejazdu skróci się istotnie chyba w momencie zakończenia modernizacji linii kolejowych a nie samego faktu zakupu nowego taboru.
Weźmy IR Warszawa-Kraków via CMK: kibelek, wymęczy co najwyżej 110kmh, ale jednostka nowej generacji z v max 160 pojedzie szybciej, szybciej także osiągnie prędkość maksymalną (w przeciwieństwie do klasycznych składów). Myślę, że nie jest tak źle.
marekJG pisze:. Po trzecie na zakupie tych pojazdów nie skorzystają najliczniejsi pasażerowie czyli ci, którzy tłuką się na trasach regionalnych EZT (np Dębica- Rzeszów, Gliwice- Częstochowa etc) To o nich wypadało by pomyśleć.
Cóż, w końcu mówimy o Inter Regio, a nie lokalnych osobówkach. Myślę, że w tej dziedzinie powinny się już brać za zakupy samorządy wojewódzkie organizując sobie własne środki (krajowe i unijne) na takie zakupy. Tak, jak Śląsk czy Małopolska.

marekJG

Post autor: marekJG »

TLG pisze:Przewozy Regionalne są przecież własnością samorządów, a nie Grupy PKP i to one będą finansować w razie czego kursy IR.
No właśnie nie jest to takie pewne w przyszłości. Nie wiem czy samorząd np Podkarpacia będzie chciał finansować połączenie kolejowe IR z Przemyśla do Wrocławia (nawet na odcinku przebiegającym przez ich teren) skoro ma do finansowania zwykłe osobówki, które z ich punktu widzenia są ważniejsze dla społeczności lokalnej. Ja jednak chciałbym, żeby Interegio musiały na siebie zarabiać wzorem PKP IC, a nie znowu wyciągać ręce do samorządów.

Lopez

Post autor: Lopez »

Też uważam, że IR to jest przede wszystkim sposób na zarobienie kasy. Czynnik ceny i szybkości (to akurat względnie, jeśli mówimy np. o rzeczonym połączeniu Wrocław-Przemyśl) jak się okazuje działa zachęcająco i frekwencja jest nienajgorsza. Jeśli pociąg nawet pełen pasażerów nie jest w stanie na siebie zarabiać to chyba już lepiej całkiem zlikwidować koleje.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ciągle zapominam o tym napisać, na dodatek nie bardzo wiem, gdzie, więc póki co podczepię pod ten temat. Arriva chce uruchomić dwa komercyjne pociągi pod nazwą Arriva Express - prawdopodobnie będzie to coś a''la IR właśnie. A jakie to będą pociągi? Jeden to całoroczny Bydgoszcz - Wierzchucin - Kościerzyna - Gdynia - Gdańsk, który moim zdaniem będzie hitem, bowiem trasa ta jest szybsza od tczewskiej, więc przy atrakcyjnych cenach IC i PR może mocno ucierpieć finansowo. Drugi to sezonowy Bydgoszcz - Władysławowo.

I tak co do tego pierwszego pociągu, to jeszcze zanim o nim usłyszałem, wymyśliłem ciekawy IR na szynobusie. Otóż z Poznania do Gdyni osobówkami przez Piłę i Kościerzynę z trzema przesiadkami jedzie się zaledwie 9 minut dłużej niż pospiesznym przez Bydgoszcz i Tczew. Pojawiały się często pomysły na pośpiechy przez Piłę, ale częste zmiany loka i tak niepopularna ostatnio w IC trakcja spalinowa sprawiają, że jest to raczej mało realne, ale dlaczego nie IR? Brak postojów na mniejszych stacjach, krótsze na większych, błyskawiczna zmiana czoła i moglibyśmy mieć hit, czyli pociąg z Poznania do Trójmiasta jadący nieco ponad 5 godzin. Przyjeżdżać do Poznania mógłby w godzinach IR ze Słupska (po 12), które pewnie poleci w momencie powrotu Gwarka i Słowińca, natomiast powrót moim zdaniem powinien być nieco wcześniej (słupskie wyjeżdża 18:20). Co o tym sądzicie?

[ Dodano: 08 Lis 2009 13:08 ]
No, z tymi pięcioma godzinami to trochę zaszalałem, ale chyba nieco ponad 5,5 da się wyciągnąć. A owe połączenie osobówkami można zobaczyć w hafasie szukając pociągu z Poznania do Gdyni o 12.

TransPORTele

Post autor: TransPORTele »

Arriva planuje ale nie zawsze cokolwiek z tego wychodzi.
A szkoda.
Sezonowy na Półwysep Helski miał być już tego lata, ale nie wypaliło - w zamian była jednorazowa akcja z pociągiem do NDG i połączenie tejże promocji z wąskotorówką.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Nowe lokomotywy Przewozów Regionalnych

Post autor: irisbus »

PR wzięło w leasing nową lokomotywę:
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image

Niektóre źródła podają, że lokomotyw takich ma być 20, będą obsługiwać pociągi IR.

Lopez

Post autor: Lopez »

Ja słyszałem o 10 sztukach wyleasingowanych od Railpool. Trzeba powiedzieć, że to jest mocne uderzenie PR, biorąc pod uwagę problemy finansowe. Za to po malowaniu i nowym logo widać, że szkoda im było zlecać przygotowanie projektu profesjonalnej agencji.
Jeszcze tylko wagony by się przydały...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tych lokomotyw miało być jeszcze więcej. Ale nie wiecie tego ode mnie :D

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ow! Jak to zobaczyłem to mnie zatkało! PRy będą miały TRAXXXy! Mam nadzieję, że jeśli będą stacjonować w Poznaniu, to będą jeździć do Szczecina.

Jeszcze trzy pytanka:
1. Jeśli wzięła w leasing, to znaczy, że po jakimś czasie będzie musiała oddać, czy to tak jak spłacanie i po spłaceniu przejdzie na ich własność?
2. Dostaną polskie oznaczenia, tj. EU43?
3. Są dwusystemowe?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

http://www.pr.pkp.pl/img_in//Zalaczniki ... Nr%202.pdf

Lista pociągów, na których będą składy wagonowe.

spooney

Post autor: spooney »

Taka lokomotywka pojawiła się ostatnio w Solcu Kujawskim :)

Obrazek

Lopez

Post autor: Lopez »

OPi pisze:1. Jeśli wzięła w leasing, to znaczy, że po jakimś czasie będzie musiała oddać, czy to tak jak spłacanie i po spłaceniu przejdzie na ich własność?
Zwykły leasing zawsze kończy się tak, że sprzęt wraca do leasingodawy. Wyjątkowo, jeśli strony tak się umówią, może własność rzeczy może przejść na leasingobiorcę.
OPi pisze:2. Dostaną polskie oznaczenia, tj. EU43?
Dobre pytanie. Zdjęcia sugerują, że malowanie i oznaczenia są już chyba docelowe.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Lopez pisze:Zwykły leasing zawsze kończy się tak, że sprzęt wraca do leasingodawy. Wyjątkowo, jeśli strony tak się umówią, może własność rzeczy może przejść na leasingobiorcę.
Czyli to może znaczyć, że Cargowskie EU43, skoro mają lising bodajże do 2011 roku, to później wrócą do Angel Trans?
KKS pisze:Lista pociągów, na których będą składy wagonowe.
To znaczy, że na nich może się pojawić, nazwijmy to PRowską EU43?

Wie ktoś, gdzie będą one stacjonować? :smile2:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

OPi pisze:To znaczy, że na nich może się pojawić, nazwijmy to PRowską EU43?
No tak, bo jak jest skład wagonowy, to z reguły potrzebna jest do niego lokomotywa ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Czyli to może znaczyć, że Cargowskie EU43, skoro mają lising bodajże do 2011 roku, to później wrócą do Angel Trans?
Zależy od umowy. Zawsze można ją przedłużyć.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

KKS pisze:No tak, bo jak jest skład wagonowy, to z reguły potrzebna jest do niego lokomotywa
Tak, ale chodziło mi o to, czy na pewno będzie je ciągnąć PRowska EU43 czy może to być EU07?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A ja nie mam pojęcia ile tych loków PR będzie miało - jeśli EU07 nie będą potrzebne, to raczej EU43 będą na wszystkich jeździły :D

wlocek369
Posty: 278
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: wlocek369 »

Sam też widziałem u siebie (Włocławek-Zazamcze) tą właśnie lokomotywę. Ona już jest przypisana do lokomotywowni w Toruniu. I raczej innych tras oprócz Bydgoszcz-Warszawa i Toruń-Poznań nie będzie wykonywała.

Co do oznaczenia to:
- obecnie oznaczenie jak może niektórzy wiedzą wskazuje ewidentnie że ta lokomotywa została lesingowana od niemieckiego przewoźnika, Świadczy o tym druga grupa cyfr (80)

- Coś słyszałem od Zaprzyjaźnionego maszynisty, że docelowo te lokomotywy mają mieć oznaczenie EP43 ciekawe czemu nie EP44. Do tej pory była zawsze zasada że lokomotywy EP, ET,EU o tym samym oznaczeniu były identyczne różniły się jedynie wyposażeniem, prędkością maksymalną no i jak wiadomo przeznaczeniem. No a tu było by inaczej, bo EU43 i EP43 wyprodukował ktoś inny.

- Ponadto mi się wydaje że obecny numerek tego loka: 91 80 6186 143-4 D-Rpool może już raczej zostać, zostanie co najwyżej "spolszczony" i zmieniona numeracja na zgodną z polską odmianą tej numeracji co w praktyce mogło by oznaczać np.:
91 51 0000 000-0 PL-PKPPR a numerek EP43-XXX może być dodany jako dodatkowy numer "wewnętrzny".
Bo obawiam się że do tej numeracji trzeba będzie się powoli przyzwyczajać :shocked: i za jakiś czas EN57-1001 może być już jako numery
94 51 1 003 001-X
94 51 1 003 002-X
94 51 1 003 003-X bo każdy z "wagonów" będzie musiał mieć własny numer.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

wlocek369 pisze:EU43 i EP43 wyprodukował ktoś inny.
EU07->244 wyprodukował Pafawag, a EU07-<301 HCP. i są ta sama seria, tyle, że się różnią szczegółami ostoi pudła i in.
A EU43 i EP43 to produkcja Bombardiera, tylko, że od innego lizingowcy. Więc nie ma co panikować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”