POLREGIO (Przewozy Regionalne)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Rzekomo dziś na trasę wróciły 6 z 48 zawieszonych interREGIO.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Przy okazji wyszło szydło z worka ile IR tak naprawdę nie jest dofinansowywanych.

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

Dziwię się, że PLK zdobyła się na taki, w pewnym sensie samobójczy, krok - dlatego, że przecież, na co zwracają wszyscy uwagę, zmniejszenie przewozów, to zmniejszenie wpływów... :nuts:
W dodatku takie dosyć "ordynarne" wycięcie akurat połączeń przez CMK, też wytrąca argumenty o "egzekucji należności od PR" prezesowi Szafrańskiemu...
Plusem sytuacji jest to, że mamy rok wyborczy, a więc partie polityczne, chcąc "zadość uczynić" i przypodobać się potencjalnym wyborcom, chętnie dadzą im na tacy głowę winowajcy/ców całego tego bajzlu...
A przynajmniej mam taką nadzieję... :confused:
Z drugiej strony, PR mogły zwlekać z decyzją, choćby z tego względu, że wiedziały, że ew. likwidacja (czy jak kto woli zatrzymanie) IR, nie przejdzie bez echa - jak widać nie myliły się... Dziwię się tylko, że takiej samej wyobraźni zabrakło PLK, która wycinając praktycznie wyłącznie składy po CMK, jakby podpisała się pod zarzutem: "tak, wywalamy konkurencję"... I teraz żadne konferencje prasowe, czy oświadczenia rzeczników niewiele tu zmienią, bo mleko już się wylało...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PLK = PKP. Za chwilę, żeby być "sprawiedliwi", każą coś wyciąć IC - z racji mniejszych zadłużeń pozwolą im wybrać, co. IC wybierze teelki ze wschodu Polski i postawi rządowi podobne ultimatum jak rok temu i w zależności od działań rządu albo wymusi większą dotację, albo utnie kolejne połączenia, co będzie im na rękę. O co zakład?

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

O nic, bo to wiadome, że tak właśnie będzie... Jestem tylko ciekaw, czy np. pan Szafrański nie obawia się, że za ten numer z IR straci stanowisko?
Poza tym jak UOKiK stwierdzi nieprawidłowości w PLKu i przywali im karę, to wtedy długi PRów zejdą raczej na dalszy plan... :retard:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Jakie nieprawidłowości? Właśnie dlatego IC też teoretycznie dostanie po tyłku, by tych nieprawidłowości nie było.

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

Chodzi głównie o to, że PLK podobno nie może sobie ot, tak zmieniać rozkładów jazdy - a zatrzymanie tych pociągów, bądź, co bądź takie zmiany właśnie powoduje...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A zmieniła? Nie, po prostu nie wpuściła części pociągów na tory.

Tp4

Post autor: Tp4 »

Nie pamiętam źródła ale w jakimś serwisie www było napisane, że PR mogą pozwać PKP PLK za generowanie strat nawet do 500-600 tyś dziennie. Jeżeli tak jest faktycznie to dług PR może w dosyć szybkim tempie spadać.

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

KKS pisze:A zmieniła? Nie, po prostu nie wpuściła części pociągów na tory.
A nie zmieniła? Odwołanie pociągów, to wg. ciebie realizacja rozkładu? Mało tego, odwołanie bez wcześniejszych ostrzeżeń? No proszę cię...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Z punktu widzenia PLK to nie musi być zmiana rozkładu, tylko brak zezwolenia na korzystanie z infrastruktury. A PR zostało ostrzeżone, nie jest winą PLK, że nie podano tego do wiadomości publicznej.

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

Podobno na tory powróciła jakaś część zablokowanych pociągów po tym jak zarząd wpłacił połowę zależnych pieniędzy PKP PLK. Wie ktoś coś więcej na ten temat, czy to w ogóle prawda?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Wróciła tylko jedna para interREGIO relacji Poznań - Olsztyn

Lopez

Post autor: Lopez »

Maciek007 pisze:połowę zależnych pieniędzy PKP PLK
Połowę? To by było jakieś 100mln. PR nie mają takiej kasy.

Swoją drogą czytałem ostatnio wywiad z min. Engelhardtem, któy stwierdza że nie będzie zgody MI na "naruszanie zasad konkurencji przez PR, które oferowały tanie pociągi niejako na kredyt, kosztem zarządcy infrastruktury" (coś w ten deseń). Ciekawe, że długi IC są tylko o 20mln niższe i jakoś o tym Minister nie wspomina... ¯enada.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jeśli minister Engelhardt tak powiedział, to czarno widzę przyszłość PR. Obawiam się, że ich pociągi chyba szybko nie wrócą na tory :]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Przewozy Regionalne

Post autor: J-31 »

Inter Regio mam coś do tematu. ;)

Dostałem dzisiejsze wydanie dziennika "Metro" (Nr. 1830, z dn. 12 maja br.). A w nim już na pierwszej stronie artykuł o ciekawej treści: "Powolny Koniec Promocji", autorstwa p. Mariusza Jałoszewskiego. ;)

Nie będę go w całości przepisywać, ale z tego artykułu wynika, że Przewozy Regionalne oraz PKP IC próbują się porozumieć w sprawie "rozkładu jazdy oraz ujednolicenia zasad sprzedaży biletu"

I cytat z artykułu, jest to wypowiedź Prezesa PR, p. Tomasza Moraczewskiego
Do pewnego momentu konkurencja cenowa jest ozdrowieńcza, ale potem wyniszcza cały rynek. Nie mamy jednak zamiaru ustalać cen. Już dziś na liniach lokalnych nie konkurujemy ceną biletów z mniejszymi przewoźnikami. Chcemy tylko ujednolicić zasady, tak aby pasażer kupował w kasie jeden bilet, bez podziału na przewoźnika
Czyżby to był koniec tanich połączeń międzymiastowych ? Takie pytanie wyłania się z artykułu. :confused:

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Czyżby przełom?

:strzałka: http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /216733990
Polskie Linie Kolejowe nie wpuściły na tory prawie 50 pociągów InterRegio, w tym czterech, łączących Szczecin z Warszawą, Krakowem i Gdynią.

Na wczorajszym posiedzeniu komisji gospodarki sejmiku wojewódzkiego o sytuacji spółki Przewozów Regionalnych (których zachodniopomorskie jest udziałowcem w 5,8 proc.) mówił wicemarszałek Wojciech Drożdż

Wicemarszałek jest jednocześnie członkiem rady nadzorczej spółki. – Długo pan mówił, ale ja chce wiedzieć konkretnie, jakie jest zadłużenie spółki w całości i ile z tego będzie musiało zapłacić zachodniopomorskie – domagała się radna Jacyna Witt.

To, że wicemarszałek jest członkiem rady nadzorczej obliguje go do zachowania tajemnicy na temat obrad rady – przypomniał radnym przewodniczący sejmiku Olgierd Geblewicz. Mimo to radni opozycycji zarzucili Drożdżowi ukrywanie danych.

– Skoro pan wicemarszałek nie udzielił pełnej informacji, to trudno – stwierdził krótko Olgierd Geblewicz. – Widocznie nie mógł powiedzieć. Dane te można było jednak wyłowić, uważnie słuchając wyjaśnień wicemarszałka. Odpowiedź ukrył między zdaniami. Stwierdził, że dostaniemy z funduszu kolejowego dopłatę w kwocie 12,9 mln zł.

Pieniądze pójdą na zakup szynobusów. Mimochodem dodał jednak, że pieniądze te "starczą na zapłacenie naszej części długu” i to "z małą górką”. A oznacza jedno – za nasz udział w przewozach między regionalnych InterREGIO, będziemy musieli zapłacić z budżetu województwa około 12 mln zł.

Do tej pory do przewozów regionalnych województwo dopłaca około 68 mln rocznie. Pieniądze te pokrywają jedynie koszty związane z funkcjonowaniem PR na terenie naszego regionu. InterRegio, o które toczy się awantura, jest komercyjną działalnością spółki Przewozy Regionalne, do której teoretycznie żadne województwo nie dopłaca.

Skoro jednak PLK domaga się zwrotu długów (konkretnie PKP PLK – ponad 230 mln zł i PKP Energetyka – ponad 80 mln zł), to znaczy, że nie wszystko działa tak, jak mówi teoria i długi gdzieś powstały.

W finale wszyscy udziałowcy Przewozów Regionalnych będą musieli (proporcjonalnie do swoich udziałów) je pokryć. My w kwocie ok. 12 mln zł.

Jest i dobra wiadomość dla podróżnych. – Nasza spółka zobowiązała się zapłacić drugą ratę zadłużenia – zdradza nam Andrzej Chańko, dyrektor zachodniopomorskiej części Przewozów Regionalnych. – Stąd wnioskuję, że najdalej po 15 maja cztery wycofane pociągi ze Szczecina do Warszawy, Gdyni i Krakowa wrócą na swoje trasy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wg. RDC, zawieszone pociągi IR będą mogły jutro wrócić do rozkładu jazdy - ale, jak podało RDC, IR będą mogły poruszać się tylko w weekendy.

I tak ma być do lata. W lato ponoć wszystko ma wrócić do normy. Czyżby się dogadali ? :roll:

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

InterREGIO na Facebooku pisze:interREGIO - Mamy dla Was dobrą wiadomość: W dniach 14 - 17 maja 2010 r. zostaje wznowione kursowanie pociągów interREGIO zawieszonych przez PKP PLK. Lista wznowionych pociągów znajduje się na stronie: www.przewozyregionalne.pl

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Co do artykułu, który zacytował OPi - cały myk polega na tym, że panuje przekonanie, iż PR nie płaci tylko za InterRegio - a tak nie jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”