POLREGIO (Przewozy Regionalne)
Re: Przewozy Regionalne
Z punktu widzenia podróżnego, czy administracji jest to rozwiązanie dobre, gdyż łatwiej jest zaplanować podróż z jednym przewoźnikiem, sam przejazd wymaga zakupu jednego biletu, itp. Poza tym, łatwiej jest stworzyć zintegrowany rozkład jazdy.
Patrząc teraz z innej perspektywy – monopolista wcale nie musi być tańszy. Idąc dalej, korzystniej dla kieszeni podróżnego jest wtedy, gdy ma wybór miedzy ofertami – zgodnie z zasadami wolnego rynku i konkurencji. Poza tym, w ramach węzła przesiadkowego, gdzie obsługuje jeden przewoźnik regionalny, równie dobrze można zintegrować połączenia dwóch i więcej przewoźników. Kwestia organizacji przewozów i regulacji administracji.
Koleje Pomorskie? Rozwiązanie zapewne dyskutowane, ale bez PKP SKM, gdyż to osobna firma względem Przewozów Regionalnych. Poza tym, PKP SKM nie ma problemów z płynnością finansową i nie jest zagrożona bankructwem (w odróżnieniu od PR). Pojawiały się w ostatnim półroczu liczne informacje na temat planów likwidacji regionalnych oddziałów PR w południowych regionach Polski do roku 2020. Ale to inna sprawa.
Patrząc teraz z innej perspektywy – monopolista wcale nie musi być tańszy. Idąc dalej, korzystniej dla kieszeni podróżnego jest wtedy, gdy ma wybór miedzy ofertami – zgodnie z zasadami wolnego rynku i konkurencji. Poza tym, w ramach węzła przesiadkowego, gdzie obsługuje jeden przewoźnik regionalny, równie dobrze można zintegrować połączenia dwóch i więcej przewoźników. Kwestia organizacji przewozów i regulacji administracji.
Koleje Pomorskie? Rozwiązanie zapewne dyskutowane, ale bez PKP SKM, gdyż to osobna firma względem Przewozów Regionalnych. Poza tym, PKP SKM nie ma problemów z płynnością finansową i nie jest zagrożona bankructwem (w odróżnieniu od PR). Pojawiały się w ostatnim półroczu liczne informacje na temat planów likwidacji regionalnych oddziałów PR w południowych regionach Polski do roku 2020. Ale to inna sprawa.
Re: Przewozy Regionalne
Przewozy Regionalne niezbyt dobrze spisują się na Opolszczyźnie. Na początku września we wnętrzu jednego ze składów PR temperatura wyniosła 39°C. UTK natychmiast podjął działania w związku z tym zajściem.
O kilku innych nowościach w temacie kolejowym jeszcze w ten weekend napiszę.
O kilku innych nowościach w temacie kolejowym jeszcze w ten weekend napiszę.
Re: Przewozy Regionalne
Jakie działania? Wynajęli zaklinacza pogody? Rzeczywiście, nie ma już takich upałów. Dobrze zrobili.
A co do PR i różnych Kolei Wojewódzkich — przede wszystkim (abstrahując od tego, czy rozpędzić PR czy nie) któraś ze spółek PKP powinna stworzyć system sprzedaży biletów i zmuszać poszczególnych przewoźników do akceptowania biletów z tego źródła, tak żeby było tak jak dawniej — osobowy/pospieszny/ew. kwalifikowany, a zostawić im tylko bilety na typową SKM (od tego i tak w sumie są ZTMy), międzynarodowe przejazdy (a i to niekoniecznie) i różne promocje typu kup bilet miesiąc wcześniej, zapłacisz 99 groszy. Przywróciłoby się tym samym stary system osobowe-pospieszne, co znacząco podniosłoby atrakcyjność kolei.
Co z tego, że piękne pendole pędzą między największymi aglomeracjami, skoro np. z Płocka po prostu nie ma dokąd pojechać pociągiem? Komunikacja wewnątrz byłego woj. płockiego — do Sierpca kiepski rozkład, do Kutna wojna busiarzy z PKSem obniżyła ceny tak, że nikomu pociąg się nie opłaca, choćby nawet czasowo. Do Łodzi — no dobra, niech już będzie przesiadka, ale to także zmiana przewoźnika z KM na ŁKA, czyli kupowanie nowego biletu — zakombinowanie to za duże ryzyko. Do Poznania — albo pospieszny, całkowicie niekompatybilny biletowo, albo KW — też niekompatybilne.
Może i trochę przesadzam, ale wg mnie to jest wielki problem na kolei.
A co do PR i różnych Kolei Wojewódzkich — przede wszystkim (abstrahując od tego, czy rozpędzić PR czy nie) któraś ze spółek PKP powinna stworzyć system sprzedaży biletów i zmuszać poszczególnych przewoźników do akceptowania biletów z tego źródła, tak żeby było tak jak dawniej — osobowy/pospieszny/ew. kwalifikowany, a zostawić im tylko bilety na typową SKM (od tego i tak w sumie są ZTMy), międzynarodowe przejazdy (a i to niekoniecznie) i różne promocje typu kup bilet miesiąc wcześniej, zapłacisz 99 groszy. Przywróciłoby się tym samym stary system osobowe-pospieszne, co znacząco podniosłoby atrakcyjność kolei.
Co z tego, że piękne pendole pędzą między największymi aglomeracjami, skoro np. z Płocka po prostu nie ma dokąd pojechać pociągiem? Komunikacja wewnątrz byłego woj. płockiego — do Sierpca kiepski rozkład, do Kutna wojna busiarzy z PKSem obniżyła ceny tak, że nikomu pociąg się nie opłaca, choćby nawet czasowo. Do Łodzi — no dobra, niech już będzie przesiadka, ale to także zmiana przewoźnika z KM na ŁKA, czyli kupowanie nowego biletu — zakombinowanie to za duże ryzyko. Do Poznania — albo pospieszny, całkowicie niekompatybilny biletowo, albo KW — też niekompatybilne.
Może i trochę przesadzam, ale wg mnie to jest wielki problem na kolei.
Re: Przewozy Regionalne
Problem polega po prostu na tym, że porobiło się multum spółek przewozowych i one za bardzo nie chcą ze sobą współpracować. I co więcej nikt ich nie zamierza do tego zmusić. A pasażerowie ? To ich problem
Natomiast jeżeli już o tym piszemy, to już jest współpraca pomiędzy ŁKA i Kolejami Mazowieckimi, jeżeli chciałbyś się przesiąść gdzieś na trasie z pociągu ŁKA do pociągu KM (i odwrotnie) to w kasach obu spółek Możesz kupić bilety na oba pociągi - do niedawna było to nie możliwe
Swoją drogą ciekawy jestem, czy te dwie spółki będą chciały w przyszłości w jakiś sposób rozwijać swoją współpracę
Natomiast jeżeli już o tym piszemy, to już jest współpraca pomiędzy ŁKA i Kolejami Mazowieckimi, jeżeli chciałbyś się przesiąść gdzieś na trasie z pociągu ŁKA do pociągu KM (i odwrotnie) to w kasach obu spółek Możesz kupić bilety na oba pociągi - do niedawna było to nie możliwe
Swoją drogą ciekawy jestem, czy te dwie spółki będą chciały w przyszłości w jakiś sposób rozwijać swoją współpracę
Re: Przewozy Regionalne
Jak już mowa o PR i ich taborze, na początku września 2015r. zakończyła się modernizacja pierwszego EN57 dla tej spółki w ramach projektu zakładającego modernizację 21 EZT-ów, który jest współfinansowany ze środków UE.
Remont z modernizacją na piątym poziomie utrzymania P5 został wykonany w ZNTK w Mińsku Mazowieckim. Pojazd wyróżnia się nowym, znacznie odbiegającym od dotychczasowego malowaniem.
Poniżej zdjęcia.
1. https://www.facebook.com/KolejowyMinskM ... 96/?type=1.
2. https://www.facebook.com/KolejowyMinskM ... 88/?type=1.
Źródło zdjęć: https://www.facebook.com/KolejowyMinskMazowiecki.
Artykuł na temat modernizacji taboru PR opublikował "Rynek Kolejowy" dnia 22.06.2015r. Link: http://www.rynek-kolejowy.pl/58163/prze ... aboru.html.
Od siebie. Spodziewałem się (podobnie, jak wielu obserwatorów) malowania w stylu składów EN57 zmodernizowanych w ramach SPOT lub wzoru nieznacznie zmienionego, a tutaj niespodzianka i duże zaskoczenie – mamy EN57 "Tiger" . Da się przywyknąć. Kolej będzie bardziej kolorowa. Kończąc żartem, czekamy teraz na inne pojazdy nawiązujące do zwierząt malaturą lub nazwami, a będzie na polskich torach istne ZOO lub "cyrk na kółkach" .
Remont z modernizacją na piątym poziomie utrzymania P5 został wykonany w ZNTK w Mińsku Mazowieckim. Pojazd wyróżnia się nowym, znacznie odbiegającym od dotychczasowego malowaniem.
Poniżej zdjęcia.
1. https://www.facebook.com/KolejowyMinskM ... 96/?type=1.
2. https://www.facebook.com/KolejowyMinskM ... 88/?type=1.
Źródło zdjęć: https://www.facebook.com/KolejowyMinskMazowiecki.
Artykuł na temat modernizacji taboru PR opublikował "Rynek Kolejowy" dnia 22.06.2015r. Link: http://www.rynek-kolejowy.pl/58163/prze ... aboru.html.
Od siebie. Spodziewałem się (podobnie, jak wielu obserwatorów) malowania w stylu składów EN57 zmodernizowanych w ramach SPOT lub wzoru nieznacznie zmienionego, a tutaj niespodzianka i duże zaskoczenie – mamy EN57 "Tiger" . Da się przywyknąć. Kolej będzie bardziej kolorowa. Kończąc żartem, czekamy teraz na inne pojazdy nawiązujące do zwierząt malaturą lub nazwami, a będzie na polskich torach istne ZOO lub "cyrk na kółkach" .
Re: Przewozy Regionalne
To ciekawe, ta modernizacja będzie obsługiwać różne połączenia w zachodniej części kraju, tylko zastanawia mnie czemu wybrano taki dziwny schemat malowania - a w zasadzie do czego miałby nawiązywać
Re: Przewozy Regionalne
I co z tego, że mogę sobie kupić bilet w kasie, skoro muszę kupić dwa oddzielne bilety?
Re: Przewozy Regionalne
Zgoda, ale jest to o tyle udogodnienie, że potem gdzieś w na jakimś przystanku osobowym, nie Musisz biegać i szukać kasy lub po wejściu do drugiego pociągu nie Musisz szukać kierownika pociągu.pmaster pisze:I co z tego, że mogę sobie kupić bilet w kasie, skoro muszę kupić dwa oddzielne bilety?
Natomiast - dwa bilety, to rzeczywiście dalej, żadna frajda, ale ... kto w obecnym układzie miałby odgórnie nakazać integracji taryfowej przewoźnikom ?
Re: Przewozy Regionalne
Właściciel infrastruktury. Gdzie indziej dasię.
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
No to mamy (s)hit Nowa nazwa rodem z lat 90 i kiełkującego kapitalizmu i logo będącego zlepkiem z PZPN, PKN ORLEN i kolei norweskich http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 79334.html
50 twarzy EN57;)
50 twarzy EN57;)
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
No tak, przecież nie przemalują wszystkich EN57 - to będzie 50 twarzy EN57. Aż ciekawy jestem co zrobią z "tygryskami" ? To miała być "nowa jakość" PR
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
Malowane będą pojazdy przy P4, czyli tygrysy nieco poczekają na malowanie, a wręcz śmiem twierdzić że do tego czasu malowanie zmieni się 5 razy...
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
Który to rebranding w przeciągu ostatnich 15 lat? Bo straciłem rachubę.
Takie nazwy z przedrostkiem "pol" były dużo wcześniej, za głębokiego PRLu.
Takie nazwy z przedrostkiem "pol" były dużo wcześniej, za głębokiego PRLu.
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
No tak, POLMOS, POLMOZBYT. A POLREGIO idealnie wpasowuje się też w obecną Socjalistyczną Rzeczypospolitą Brzozową z królem na dodatek skazanym prawomocnym wyrokiem; gdzie władza wie lepiej, co ludziom dobrej roboty potrzeba.
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
Wydaje mi się, że wpisując się w linię nazw rodem z PRL, nasz forumowy kolega - Marcin N - wręcz obowiązkowo powinien czym prędzej zastrzec nazwę swojej firmy przewozowej "Poltrans", Łaziska, bo kto wie, kiedy, ktoś to wykorzysta w realu
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
Wiesz co? Polityka ideologiczna tu nie ma nic do rzeczy. Co najwyżej polityczne działania, które pozwalają im jakoś funkcjonować bez podejmowania trudnych decyzji. W praktyce ten rebranding jest bez znaczenia. Monopol albo nic (stąd wściekłe ataki na rodzące się Koleje Małopolskie).Kędzior pisze:No tak, POLMOS, POLMOZBYT. A POLREGIO idealnie wpasowuje się też w obecną Socjalistyczną Rzeczypospolitą Brzozową z królem na dodatek skazanym prawomocnym wyrokiem; gdzie władza wie lepiej, co ludziom dobrej roboty potrzeba.
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
http://transportnews.eu/aktualnosci/kol ... nym-slasku
O, ciekawie, czyżby szykuje się powtórka z roku 2011, kiedy to związkowcy z PR żądali większych podwyżek i zatrzymali swoje pociągi, a KD próbowało nieporadnie łatać luki swoimi pociągami.
O, ciekawie, czyżby szykuje się powtórka z roku 2011, kiedy to związkowcy z PR żądali większych podwyżek i zatrzymali swoje pociągi, a KD próbowało nieporadnie łatać luki swoimi pociągami.
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
No proszę, a takie było śliczne święto - nowy przewoźnik... a stara historia. Całkiem możliwe, że historia się powtórzy
Re: POLREGIO (Przewozy Regionalne)
O...mój...boże...
http://inforail.pl/ed72-jak-%E2%80%A6-e ... 03653.html
Najnowsza moderna ED72 w Polregio. Co raz bliżej do realizacji czoła pendolino w jednostkach EN57-podobnych
http://inforail.pl/ed72-jak-%E2%80%A6-e ... 03653.html
Najnowsza moderna ED72 w Polregio. Co raz bliżej do realizacji czoła pendolino w jednostkach EN57-podobnych
Re: POLREGIO (Przewozy Regionalne)
O Jezusie nazareński - po co oni się w to bawią. Jak to się z czymś zderzy, to pudło łamie się jak zapałka