POLREGIO (Przewozy Regionalne)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
aHm3d

Post autor: aHm3d »

Oj tam oj tam zaraz by ich rozszarpali , skoro PR nie mają dość kaski to niech go sprzedadzą a nie się będą piep**yć z tym.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

aHm3d pisze:Oj tam oj tam zaraz by ich rozszarpali , skoro PR nie mają dość kaski to niech go sprzedadzą a nie się będą piep**yć z tym.
Znajdź mi przewoźnika kolejowego w Polsce, który byłby chętny odkupić "papieskiego" ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

SKM i zunifikowanie z pozostałymi Kaczo-kiblami.

aHm3d

Post autor: aHm3d »

No raczej każdy chciał by kupić pociąg papieski , ale po jaką cholerę budowali tą linie , skoro ona od początku była skazana na porażkę...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

aHm3d pisze:po jaką cholerę budowali tą linie , skoro ona od początku była skazana na porażkę...
Papież umarł i tak chciano go uhonorować

aHm3d

Post autor: aHm3d »

Uhonorować wydając na budowę Lini miliony zł ? Phi.... może uznacie mnie za jakiegoś chama , ale moim zdaniem to przesada ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Przecież kolejarze są znani z tego że przy każdej okazji wchodzą klerowi w d.... Koszty się nie liczą i tak budżet dopłaca.

marekJG

Post autor: marekJG »

pmaster pisze:Papież umarł i tak chciano go uhonorować
Nie tak do końca. Znacznie wcześniej PKP wymyśliły, że linia do Wadowic, które jest miejscem urodzenia Karola Wojtyły ma ogromny potencjał turystyczny. Wtórowali temu fanatyczni MK kreśląc wizje ogromnych potoków pasażerskich wysypujących się na stacji Wadowice. Nikt nie pomyślał, tylko, że większośc pielgrzymów jedzie do Wadowic w zorganizowanych grupach autokarami. No i tak po raz kolejny bezmyślne działania PKP odbiły się podwójną czkawką.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Odkopuję wątek, bo widmo zmian na rynku kolejowych przewozów regionalnych staje się coraz bardziej realne:

Obrazek

Powstała Zachodnia Grupa Zakupowa
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, pięć zachodnich województw utworzyło nową grupę zakupową, w celu wykorzystania środków na zakup ponad 20-tu pociągów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Chodzi o województwa: wielkopolskie, dolnośląskie, zachodniopomorskie, lubuskie i Łódzkie. Urzędy marszałkowskie chcą wspólnie kupić ponad 20 nowych pociągów do obsługi połączeń międzyregionalnych. Złożyły wspólnie wniosek o umieszczenie projektu na aktualizowanej 15 lipca liście POIiŚ. W praktyce oznacza to zupełną zmianę wykorzystania funduszy na tabor z POIiŚ, które pierwotnie miały zostać przeznaczone na ponad 60 ezetów dla Przewozów Regionalnych.

Jako pierwsze, oddzielną grupę zakupową utworzyły województwa: śląskie, małopolskie, podkarpackie i świętokrzyskie. Utworzona Południowa Grupa Zakupowa w praktyce storpedowała projekt zakupu taboru dla PR. Wydaje się, że marszałkowie nie chcieli inwestować w spółkę, nad którą żaden z nich nie sprawuje pełnej kontroli. Teraz fundusze z POIiŚ zostaną podzielone, a marszałkowie będą właścicielami zakupionych pociągów.

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego wykona teraz studium, które określi dokładną ilość taboru i trasy połączeń dla projektu Zachodniej Grupy Zakupowej. Wiadomo, że pociągów będzie ponad dwadzieścia, a wśród rozważanych tras są: Łódź – Poznań, Poznań – Wrocław, Kołobrzeg – Poznań i Świnoujście – Poznań. Jak przyznał Kierownik Biura Regionalnego Transportu Pasażerskiego Daniel Paszun z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, w projekcie nie znajdą się połączenia Szczecina z Gorzowem i Zieloną Górą.

¯adna z grup zakupowych nie ma w swoim składzie województwa opolskiego, które znajduje się pomiędzy nimi. Według informacji "Rynku Kolejowego", województwo nie zlożylo do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego żadnego własnego projektu taborowego, ani nie rozważa dołączenia do którejś z grup.
klik

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PiRo pisze:Łódź – Poznań, Poznań – Wrocław, Kołobrzeg – Poznań i Świnoujście – Poznań
Świetnie. Już się bałem, że po wejściu Kolei Wielkopolskich pociągi będą jeździły tylko do granicy województwa, jednak ktoś przejrzał na oczy. Szczególnie w przypadku linii Poznań - Piła byłoby to mocnym ciosem, dziennie mamy trzy pary pociągów Poznań - Kołobrzeg i jedną Poznań - Słupsk, które cieszą się sporym obłożeniem, od czasu gdy jeździ tyle długodystansowych pociągów osobowych frekwencja na tej trasie znacznie wzrosła.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Tylko zastanawia mnie jedno - skoro dokłada się do tego każde województwo, to dlaczego wszystkie relacje mają wybiegać z Poznania? Już tu nie mówię o województwie lubuskim, gdzie nie uwzględniono żadnego połączenia...

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

To raczej oczywiste- filarem tej grupy zakupowej jest Wielkopolskie.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

No ale jeśli każdy się dopłaca po równo (?) to powinna być sprawiedliwość, a nie dominująca rola wielkopolski.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie ma nigdzie napisane, że po równo. Pewnie to jest projekt wielkopolski a reszta "dokłada" swoją cześć.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie wiem, czy oglądaliście dzisiaj Wiadomości w TVP1, wydanie główne o godz. 19.30. Otóż Koleje Śląskie mają rozpocząć przewozy dopiero w październiku, ale już otrzymali swoje ezt-y PESA ELF. Składy stoją gdzieś na bocznicy.

A więc pojawiła się idea, by wspomniane ezt-y wypożyczyć (do października) Przewozom Regionalnym. No i jest problem. Przewozy Regionalne nie są najwyraźniej zainteresowane. Wolą użytkować swoje EN57... a ELF-y nadal stoją w krzakach.

Co o tym Sądzicie ? Prosiłbym szczególnie kolegów ze Śląska o opinie w tej sprawie ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Ja wiem tyle, że Flirty jeżdżą na trasie Gliwice - Częstochowa po tym jak zdjęli je z Katowice - Tychy Miasto po tym jak jeden z nich wykoleił się na zwrotnicy. Może PKP PR podchwyci pomysł wypożyczenia ELFów do października, kto wie.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

A orientujesz się może, jaka jest różnica między pkm kibla a flirta/elfa ? Tutaj może być pies pogrzebany. Dziwi mnie to, ponieważ wydawało mi się, że ze względu na napęd bardziej opłacalne powinno być jeżdżenie asynchronicznym EN75/EN76 niż poczciwym kiblem.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Radio Opole pisze:Utrzymywanie Przewozów Regionalnych nie ma sensu"

- Spółka Przewozy Regionalne będzie funkcjonować do końca 2012 roku,
ponieważ dalsze utrzymywanie jej przez samorządy nie ma sensu - mówi
marszałek województwa opolskiego Józef Sebesta. Taką decyzję podjęto
po spotkaniu marszałków z przedstawicielem Ministerstwa
Infrastruktury. Od 2013 roku samorządy same będą świadczyć usługi
przewozowe.

Na decyzję o rozwiązaniu spółki duży wpływ miał spadek dochodów w
wyniku wyprowadzenia połączeń Intercity z Przewozów Regionalnych -
mówi Sebesta. Takie działanie, jak tłumaczy marszałek, pozbawiło
spółkę Przewozy Regionalne, 45 procent przychodów.

W tym roku zapowiadane są likwidacje połączeń tam, gdzie dopłaty do
biletów wynoszą po kilkadziesiąt zł, a także tam, gdzie połączeń jest
więcej. - Jak podkreśla Józef Sebesta, są trasy, którymi pociągi
jeżdżą 20 razy na dobę, jak np. Gliwice, Kędzierzyn, Opole, Wrocław.

Dodajmy, że obecne zadłużenie Przewozów Regionalnych wynosi 730
milionów zł. W naszym regionie dofinansowanie połączeń PR kosztuje
ponad połowę dochodów z podatku CIT.

Od 2013 roku samorządy będą indywidualnie zarządzały połączeniami na
swoim terenie. Jeśli uznają, że połączenia na dłuższych trasach są
konieczne, podpiszą stosowne umowy z ościennymi regionami.
¬ródło: http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943. ... ups.com%3E

Będzie jedna wielka bryndza, zwłaszcza przy połączeniach z miastami w województwach na wschodzie Polski.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Przecież już jakiś czas temu była informacja, że powstaną dwie duże kompanie kolejowe, w jednej miał być Dolny Śląsk, ale zrezygnował. Opolskie pewnie wejdzie do KD albo KŚ, może też te dwie spółki się połączą, bo nie wydaje mi się, żeby takie małe województwo jak opolskie uruchamiało własną spółkę ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

To już zależy od woli województwa. Ja się założę, że większość województw zdecyduje się na wyłanianie przewoźników na drodze przetargu. Myślę, że takie spółki jak Arriva czy DB byłyby chętne. :)

Co do kompani kolejowych, to jak na razie foicjalnie planuje się utworzenie Zachodniej Kompanii Kolejowe, czyli ZachPom, Wlkp i Lubuskie. Co do drugiej, to jeśli masz na myśli Podkarpackie, Malopolskie i Świętokrzyskie, to oni to oni póki co utworzyli jedynie grupę zakupową. To do nieczego jeszcze nie zobowiązuje. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”