POLREGIO (Przewozy Regionalne)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A co się stanie z połączeniami "Inter Regio" ? Zostaną zlikwidowane ?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Tak.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No to bajka. To może zlikwidujmy kolej całkowicie...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

KKS pisze:Przecież już jakiś czas temu była informacja, że powstaną dwie duże kompanie kolejowe, w jednej miał być Dolny Śląsk, ale zrezygnował. Opolskie pewnie wejdzie do KD albo KŚ, może też te dwie spółki się połączą, bo nie wydaje mi się, żeby takie małe województwo jak opolskie uruchamiało własną spółkę ;)
Lepiej i tak nie będzie. Nie sądzę, żeby dajmy na to, takie Małopolskie i Lubelskie chętnie wykładało pieniądze na połączenia na Dolny Śląsk. Z kolei samo Dolnośląskie raczej będzie pilnować własnego "interesu", tj. skupi się głównie na połączeniach z Wrocławiem.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Jak się zrobi czytelny sposób rozliczania (opłata za wkm a nie wpływy z biletów + dotacja) to jedno województwo nie będzie musiało dopłacać do drugiego. IR wcale nie muszą być zlikwidowane, przecież KM czy Arriva mają również pociągi komercyjne poza województwo :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze: IR wcale nie muszą być zlikwidowane, przecież KM czy Arriva mają również pociągi komercyjne poza województwo :)
No. Widać to zwłaszcza po pociągach na Słowację które zostały zlikwidowane mimo swej popularności. Bo nikt nie chciał dopłacać do czegoś za co płaci tylko Polska strona.
Moim zdaniem takie działanie to odzwierciedlenie rynku autobusowego. Każdy dba o własne podwórko i o ile organizowanie komunikacji miejskiej jest okej, bo dba się o własne dupsko, to PKSami już nikt się nie interesuje. I w tę stronę dąży dąży cyrk PRami.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

KKS pisze:Jak się zrobi czytelny sposób rozliczania (opłata za wkm a nie wpływy z biletów + dotacja) to jedno województwo nie będzie musiało dopłacać do drugiego. IR wcale nie muszą być zlikwidowane, przecież KM czy Arriva mają również pociągi komercyjne poza województwo :)
O niewiadomej taryfie, którą i tak będzie trzeba się uczyć na nowo. Do tego czasu z usług kolei zrezygnuje kolejna fala pasażerów, a układ pociągów Regio będzie przypominać system (a raczej jego brak) komunikacji strefowej we Wrocławiu i syndrom połączenia Kiełczówek -> Trestno (polecam wpisać oba kierunki w wyszukiwarkę jakdojade :D)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tak samo jak komunikację miejską w paru innych miastach niż Wrocław da się robić dość dobrze tak samo "dość dobrze" organizuje się przewozy kolejowe w województwie mazowieckim, gdzie od lat jest osobny przewoźnik, ba - jest jeszcze SKM i jakoś nie da się jeździć nawet na wspólnej taryfie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Tak samo jak komunikację miejską w paru innych miastach niż Wrocław da się robić dość dobrze tak samo "dość dobrze" organizuje się przewozy kolejowe w województwie mazowieckim, gdzie od lat jest osobny przewoźnik, ba - jest jeszcze SKM i jakoś nie da się jeździć nawet na wspólnej taryfie.
Tzn. jeśli popatrzymy na taryfę od strony komunikacji miejskiej, to jest jedna taryfa. Jest integracja taryfowa pomiędzy ZTM-em, Kolejami Mazowieckimi i SKM. Przy czym SKM jest przewoźnikiem stricte "miejskim" (w sensie organizacji). ;)

Natomiast, dalej, poza aglomerację warszawską jest już tylko jeden przewoźnik - Koleje Mazowieckie. SKM obsługuje połączenia tylko do tych najbliższych miejscowości podwarszawskich, czyli Otwocka, Pruszkowa, Sulejówka i Legionowa ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

PRy ogłosiły przetarg na używany tabor:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu finansowego 23 używanych spalinowych
autobusów szynowych – 7 sztuk autobusów jednoczłonowych i 16 sztuk dwuczłonowych
– z których
każdy:
1) został wyprodukowany nie wcześniej niż w 1980 r.;
2) został poddany naprawie głównej, która została ukończona nie wcześniej niż w 2009 r., jeżeli
naprawa taka była wymagana przez dotychczasową Dokumentację Utrzymania Taboru;
3) posiada bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego
wydane przez Urząd Transportu Kolejowego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
z dnia 30 kwietnia 2004 r. w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli
i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego
(Dz. U. Nr 103, poz. 1090 ze zmianami);
http://www.przewozyregionalne.pl/przeta ... ,7453.html

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Jest i Newag dla PR:
http://inforail.pl/text.php?id=61419
W najbliższą sobotę odebrane zostaną dwa pierwszy szynobusy 220M, wyprodukowany przez Newag dla Przewozów Regionalnych. Pojazdy zostaną skierowany do obsługi połączeń w województwie pomorskim. Pierwsi pasażerowie pojadą nowymi jednostkami w poniedziałek. Przypomnijmy, że sześć pojazdów zostanie dostarczonych przewoźnikowi w formie leasingu. Cztery będą dwuczłonowe, zaś dwa kolejne jednoczłonowe. Nowe pociągi spa­linowe będą przyjazne pasażerom. Każdy człon posiadać będzie 60 miejsc siedzących. Dodatkowo w każdym szynobusie znajdą się 2 miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich, modułowa kabina WC z systemem zamkniętym oraz 4 miejsca dla rowerów na człon. Bezprzedziałowe pomieszczenia pasażerskie, o standardzie 2 klasy wyposażone będą w monitory informacji pasażerskiej (LCD). Poprzez wi-fi pasażerowie będą mieli dostęp do Internetu. Pomiędzy siedzeniami znajdą się gniazda 230V do zasilania laptopów. Pojazd będzie w całości klimatyzowany. Maksymalna pręd­kość pociągów wyniesie 120 km/h.
Pierwsze dwa pojazdy przekazane zostaną Przewozom Regionalnym w styczniu 2014 r, kolejne miesiąc później. Podobne szynobusy typu 220M jeżdżą już w województwie pomorskim i opolskim. Nowe nabytki zostaną skierowane do obsługi trasChojnice - Tczew - Malbork - Kwidzyn –Grudziądz, a ponadto będą obsługiwały połączenia Chojnice –Szczecinek –Miastko - Słupsk.

Trzeba przyznać, że schemat naprawdę się udał :diabeł:


Wcześniej zaś na tory wyjechał SA135-019 również dla PR:
http://inforail.pl/text.php?from=tag&id=60758

młody18

Re: Przewozy Regionalne

Post autor: młody18 »

PR z roku na rok się rozwijają. Np. szynobus który kursuje na trasie Opoczno-Łódź to jedno z najbardziej nowoczesnych urządzeń, którym przyszło mi podróżować Regio.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Przewozy Regionalne

Post autor: Przemek »

Tak się rozwijają, że w województwie opolskim zmniejszy się ilość pociągów.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... adano.html
Opolskie: cięcia połączeń będą, ale mniejsze niż zakładano

Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów będą mniej uciążliwe dla podróżnych. Choć wypadnie z niego kilka procent połączeń kolejowych – wskazuje Obywatelski Komitet Obrony Kolei na Opolszczyźnie.

Władze województwa początkowo planowały cięcia na trasach: Opole - Jelcz-Laskowice, Kępno -Kluczbork, Wieluń Dąbrowa - Tarnowskie Góry, Nysa – Brzeg, Opole - Strzelce Opolskie - Gliwice, Opole - Kędzierzyn-Koźle, Opole – Wrocław, Kędzierzyn-Koźle - Wrocław, Kluczbork – Opole, Kluczbork – Wrocław oraz Nysa - Kędzierzyn-Koźle. Najwięcej połączeń kolejowych miało wypaść na liniach Nysa - Brzeg przez Grodków oraz Nysa - Kędzierzyn-Koźle przez Prudnik, gdzie łącznie do likwidacji przeznaczonych było aż 14 połączeń. Lokalne media informowały o tym, iż na Opolszczyźnie może zniknąć w sumie aż 20-24 proc. połączeń kolejowych.

– Jeśli taki czarny scenariusz byłby realizowany w grudniu tego roku, to przez brak tego środka komunikacyjnego ucierpiałoby 4 tysiące podróżnych (…) Na wielu trasach nie ma alternatywnych środków transportu, a oferta przewoźników drogowych jest niedostosowana pod potrzeby pasażerów. W niektórych miejscach autobusy nie kursują w godzinach jazdy pociągów. Z kolei na trasie Grodków – Brzeg nie jeżdżą żadni prywatni przewoźnicy – informuje Damian Kapinos z OKOKO.

Okazuje się, że cięcia będą mniejsze niż zakładano. Stanie się tak, bowiem Urząd Marszałkowski doszedł do kompromisu z Przewozami Regionalnymi. W czwartek 25 czerwca w Poznaniu opolski samorząd podpisał porozumienie z Agencją Rozwoju Przemysłu, w sprawie restrukturyzacji największego przewoźnika. Pozostaje także Fundusz Kolejowy, dzięki którym Opolszczyzna rocznie będzie otrzymywać 4,9 mln zł, a to pozwala na utrzymanie kolejnych połączeń kolejowych w regionie.

Planowana całkowita wysokość rekompensaty do przewozów kolejowych w okresie 5 lat wyniesie 211 mln zł (w tym będą również środki z Funduszu Kolejowego). Planowana wysokość rekompensaty w ujęciu rocznym wyniesie ok. 42 mln zł.

Pociągi opolskich Przewozów Regionalnych, w następnym rozkładzie jazdy mają przejeżdżać 2,85 mln pociągokilometrów. – To powinno umożliwić realizację przewozów na wszystkich dotychczasowych trasach kolejowych – mówił przedwczoraj Tomasz Kostuś, członek zarządu województwa.

W tym roku praca eksploatacyjna wynosi nieco ponad 3,2 mln pockm, co oznacza, że cięcia jednak będą i są nieuniknione. Likwidacja połączeń wyniesie kilka procent, ale nie wiadomo jeszcze, które pociągi przestaną kursować. Kształt przyszłorocznej siatki połączeń będzie znany dopiero we wrześniu po uzgodnieniach z przewoźnikiem i zarządcą infrastruktury.

Władze województwa opolskiego zapewniają, że dołożą wszelkich starań, aby nowy rozkład jazdy został zaplanowany w sposób optymalny i spełniający oczekiwania jak najszerszej grupy podróżnych. Niemniej, Obywatelski Komitet Obrony Kolei na Opolszczyźnie kontynuuje swoją akcję protestacyjną przeciwko planowanym likwidacjom połączeń kolejowych. Działania w tym zakresie poparli m.in. wójtowie i burmistrzowie gmin, przez które przebiega linia Nysa-Brzeg. Elektroniczną petycję można znaleźć na stronie http://www.petycje.pl pod numerem 11374, tylko do 26 czerwca poparło 328 osób. Podpisy pod tym dokumentem będą zbierane do 17 lipca 2015 roku, a następnie cała dokumentacja trafi na biurko marszałka Opolszczyzny.
Więcej dotacji na Przewozy Regionalne, ale i tak nie będzie to oznaczać większej liczby pociągów. Coś czuję, że województwo opolskie wkrótce zmieni swoje stanowisko na temat obsługi połączeń stykowych z niektórymi sąsiadującymi województwami i Przewozy Regionalne nie będą już miały tu mocnej pozycji przetargowej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przewozy Regionalne

Post autor: J-31 »

Ciekawe dlaczego są cięcia. Za mało kasy dostali z Urzędu marszałkowskiego ? ;)

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Przewozy Regionalne

Post autor: gustlik »

Rozstrzygnięto przetarg na obsługę połączeń kolejowych na Pomorzu. Będą one obsługiwane przez Przewozy Regionalne od dnia 13.12.2015r. do dnia 10.12.2016r.
W przetargu na obsługę pomorskich połączeń kolejowych wpłynęła tylko jedna oferta – przewoźnika obecnie obsługującego wspomniane połączenia, czyli PR.
Ostatnio zmieniony 2015-07-30, 18:46 przez gustlik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przewozy Regionalne

Post autor: J-31 »

Na tak krótki okres, to rozumiem, że PR nie zainwestują w nowy tabor ;)

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Przewozy Regionalne

Post autor: gustlik »

Zanim przetarg został ogłoszony w ostatecznej formie, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego zastanawiał się nad tym, na jak długi czas ma obejmować obsługa linii kolejowych w przetargu. Proponowano okres 5 lat, ale zrezygnowano z tej opcji na rzecz 1 roku. Na ten temat pojawiały się informacje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przewozy Regionalne

Post autor: J-31 »

Jakby PR podpisało umowę na kilka lat, to mogliby zainwestować w nowy tabor. Umowa na rok. To im się nie opłaca by inwestować, no chyba, że jedynie modernizację. Chociaż za rok znów podpiszą umowę, bo jaki inny przewoźnik mógłby z taką ilością taboru obsługiwać połączenia w województwie Pomorskim. Arriva ma za mało taboru, SKM też raczej mogłoby nie dać rady ;)

gustlik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Przewozy Regionalne

Post autor: gustlik »

Sprawa na Pomorzu wygląda w następujący sposób.
Tabor i modernizacje. Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego kupuje od Przewozów Regionalnych tabor, a następnie poddaje go modernizacji. Tak było w latach 2011-2012, gdy zakupiono 4 szt. EZT EN57 i zmodernizowano je w ZNTK w Mińsku Mazowieckim – przetarg wygrała wtedy PESA Bydgoszcz. Kolejne 4 szt. EZT EN57 zmodernizowano w 2014 roku. Wtedy modernizację wykonał NEWAG.
Składy te są własnością Urzędu Marszałkowskiego i przekazywane są w dzierżawę temu przewoźnikowi, który w przetargu na obsługę linii kolejowych na Pomorzu przedstawi najkorzystniejszą ofertę.
Jeśli chodzi o pozostały tabor, czyli niezmodernizowane EZTy, SZT oraz szynobusy, to sytuacja jest podobna. Urząd Marszałkowski dzierżawi je wspomnianemu wyżej przewoźnikowi.
Część taboru należy oczywiście do Pomorskiego Oddziału PR – np. wagony, czy lokomotywy oraz starsze szynobusy i SZT. O taborze Pomorskiego Oddziału PR i dzierżawach taboru od Urzędu Marszałkowskiego można dokładniejsze informacje poczytać w sieci i w informacjach przetargowych. Jest wiele artykułów, notatek.
Co do fabrycznie nowego taboru dla Pomorskich PR – nie spodziewałbym się takich zakupów. Oczywistym jest fakt, że będą kontynuowane modernizacje. W skali całego kraju jest na ten temat głośno, więc pewnie na Pomorzu proces ten będzie kontynuowany (wzorem lat poprzednich).
Jak już pisałem, to nie jest tak, że PR jest jedynym przewoźnikiem zdolnym do świadczenia usług transportu kolejowego, bo ma tabor.
Kiedy trwały dyskusje na temat przetargu dot. obsługi regionalnych połączeń kolejowych na Pomorzu na lata 2014-2015, bardzo duże kontrowersje wzbudziła sama SIWZ. Wówczas Arriva RP ubiegała się o obsługę wspomnianych połączeń, ale terminy, warunki i sposób przeprowadzenia przetargu faworyzowały dotychczasowego przewoźnika, czyli PR. Wiele czytałem artykułów w prasie i Internecie na ten temat. Arriva ma tabor do obsługi połączeń, lecz w 2014 roku, gdy starała się o to zamówienie, czas na przygotowanie i przedstawienie oferty był o wiele za krótki – wiele razy podkreślali to przedstawiciele tego przewoźnika.
Jedynie PR było w stanie "z marszu" przedstawić ofertę spełniającą warunki przetargu z 2014 roku – to również wielokrotnie mówiono.
Co do możliwości Arrivy RP, to mają tabor i potrafią go umiejętnie wykorzystać – świadczą usługi kolejowe w województwie kujawsko-pomorskim na dobrym poziomie. Wiem, co piszę, bo korzystałem z ich usług kolejowych.
Wracając do tematu, Arriva RP w 2015 roku nie zgłosiła się do przetargu – nic zaskakującego, gdy ma się niezbyt dobre doświadczenia z lat ubiegłych. Poza tym, w 2015 roku odbyło się kilka kontrowersyjnych wydarzeń dot. przetargów na obsługę połączeń kolejowych – ale o tym przy innej okazji (treść w trakcie opracowywania).
PKP SKM Trójmiasto. Ta spółka zajmuje się innego typu działaniami. Dokładniej, zajmują się obsługą połączeń w ramach całego trójmiasta, dodatkowo też obsługują połączenia do Słupska i Lęborka. Poza tym, SKM wygrało przetarg na obsługę połączeń w ramach PKM. Nawiasem mówiąc, tabor wydzierżawi im Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.

Tyle w skrócie ode mnie ;).
P.S. Proszę zgłaszać błędy interpunkcyjne w tekście, gdyż pisałem dość szybko tę odpowiedź. Ewentualne błędy poprawię w najbliższym czasie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Przewozy Regionalne

Post autor: pmaster »

Tak sobie pomyślałem, że w sumie powołać Koleje Pomorskie i włączyć w to SKM miałoby sens.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”