Z punktu widzenia podróżnego, czy administracji jest to rozwiązanie dobre, gdyż łatwiej jest zaplanować podróż z jednym przewoźnikiem, sam przejazd wymaga zakupu jednego biletu, itp. Poza tym, łatwiej jest stworzyć zintegrowany rozkład jazdy.
Patrząc teraz z innej perspektywy – monopolista wcale nie musi być tańszy. Idąc dalej, korzystniej dla kieszeni podróżnego jest wtedy, gdy ma wybór miedzy ofertami – zgodnie z zasadami wolnego rynku i konkurencji. Poza tym, w ramach węzła przesiadkowego, gdzie obsługuje jeden przewoźnik regionalny, równie dobrze można zintegrować połączenia dwóch i więcej przewoźników. Kwestia organizacji przewozów i regulacji administracji.
Koleje Pomorskie? Rozwiązanie zapewne dyskutowane, ale bez PKP SKM, gdyż to osobna firma względem Przewozów Regionalnych. Poza tym, PKP SKM nie ma problemów z płynnością finansową i nie jest zagrożona bankructwem (w odróżnieniu od PR). Pojawiały się w ostatnim półroczu liczne informacje na temat planów likwidacji regionalnych oddziałów PR w południowych regionach Polski do roku 2020. Ale to inna sprawa.
Re: Przewozy Regionalne
: 2015-09-12, 18:36
autor: gustlik
Przewozy Regionalne niezbyt dobrze spisują się na Opolszczyźnie. Na początku września we wnętrzu jednego ze składów PR temperatura wyniosła 39°C. UTK natychmiast podjął działania w związku z tym zajściem.
O kilku innych nowościach w temacie kolejowym jeszcze w ten weekend napiszę.
Re: Przewozy Regionalne
: 2015-09-13, 03:32
autor: pmaster
Jakie działania? Wynajęli zaklinacza pogody? Rzeczywiście, nie ma już takich upałów. Dobrze zrobili.
A co do PR i różnych Kolei Wojewódzkich — przede wszystkim (abstrahując od tego, czy rozpędzić PR czy nie) któraś ze spółek PKP powinna stworzyć system sprzedaży biletów i zmuszać poszczególnych przewoźników do akceptowania biletów z tego źródła, tak żeby było tak jak dawniej — osobowy/pospieszny/ew. kwalifikowany, a zostawić im tylko bilety na typową SKM (od tego i tak w sumie są ZTMy), międzynarodowe przejazdy (a i to niekoniecznie) i różne promocje typu kup bilet miesiąc wcześniej, zapłacisz 99 groszy. Przywróciłoby się tym samym stary system osobowe-pospieszne, co znacząco podniosłoby atrakcyjność kolei.
Co z tego, że piękne pendole pędzą między największymi aglomeracjami, skoro np. z Płocka po prostu nie ma dokąd pojechać pociągiem? Komunikacja wewnątrz byłego woj. płockiego — do Sierpca kiepski rozkład, do Kutna wojna busiarzy z PKSem obniżyła ceny tak, że nikomu pociąg się nie opłaca, choćby nawet czasowo. Do Łodzi — no dobra, niech już będzie przesiadka, ale to także zmiana przewoźnika z KM na ŁKA, czyli kupowanie nowego biletu — zakombinowanie to za duże ryzyko. Do Poznania — albo pospieszny, całkowicie niekompatybilny biletowo, albo KW — też niekompatybilne.
Może i trochę przesadzam, ale wg mnie to jest wielki problem na kolei.
Re: Przewozy Regionalne
: 2015-09-13, 18:38
autor: J-31
Problem polega po prostu na tym, że porobiło się multum spółek przewozowych i one za bardzo nie chcą ze sobą współpracować. I co więcej nikt ich nie zamierza do tego zmusić. A pasażerowie ? To ich problem
Natomiast jeżeli już o tym piszemy, to już jest współpraca pomiędzy ŁKA i Kolejami Mazowieckimi, jeżeli chciałbyś się przesiąść gdzieś na trasie z pociągu ŁKA do pociągu KM (i odwrotnie) to w kasach obu spółek Możesz kupić bilety na oba pociągi - do niedawna było to nie możliwe
Swoją drogą ciekawy jestem, czy te dwie spółki będą chciały w przyszłości w jakiś sposób rozwijać swoją współpracę
Od siebie. Spodziewałem się (podobnie, jak wielu obserwatorów) malowania w stylu składów EN57 zmodernizowanych w ramach SPOT lub wzoru nieznacznie zmienionego, a tutaj niespodzianka i duże zaskoczenie – mamy EN57 "Tiger" . Da się przywyknąć. Kolej będzie bardziej kolorowa. Kończąc żartem, czekamy teraz na inne pojazdy nawiązujące do zwierząt malaturą lub nazwami, a będzie na polskich torach istne ZOO lub "cyrk na kółkach" .
Re: Przewozy Regionalne
: 2015-09-14, 17:21
autor: J-31
To ciekawe, ta modernizacja będzie obsługiwać różne połączenia w zachodniej części kraju, tylko zastanawia mnie czemu wybrano taki dziwny schemat malowania - a w zasadzie do czego miałby nawiązywać
Re: Przewozy Regionalne
: 2015-09-14, 18:52
autor: pmaster
I co z tego, że mogę sobie kupić bilet w kasie, skoro muszę kupić dwa oddzielne bilety?
Re: Przewozy Regionalne
: 2015-09-14, 22:03
autor: J-31
pmaster pisze:I co z tego, że mogę sobie kupić bilet w kasie, skoro muszę kupić dwa oddzielne bilety?
Zgoda, ale jest to o tyle udogodnienie, że potem gdzieś w na jakimś przystanku osobowym, nie Musisz biegać i szukać kasy lub po wejściu do drugiego pociągu nie Musisz szukać kierownika pociągu.
Natomiast - dwa bilety, to rzeczywiście dalej, żadna frajda, ale ... kto w obecnym układzie miałby odgórnie nakazać integracji taryfowej przewoźnikom ?
No tak, przecież nie przemalują wszystkich EN57 - to będzie 50 twarzy EN57. Aż ciekawy jestem co zrobią z "tygryskami" ? To miała być "nowa jakość" PR
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
: 2016-12-07, 17:05
autor: Auper
Malowane będą pojazdy przy P4, czyli tygrysy nieco poczekają na malowanie, a wręcz śmiem twierdzić że do tego czasu malowanie zmieni się 5 razy...
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
: 2016-12-07, 20:57
autor: TLG
Który to rebranding w przeciągu ostatnich 15 lat? Bo straciłem rachubę.
Takie nazwy z przedrostkiem "pol" były dużo wcześniej, za głębokiego PRLu.
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
: 2016-12-08, 12:34
autor: Przemek
No tak, POLMOS, POLMOZBYT. A POLREGIO idealnie wpasowuje się też w obecną Socjalistyczną Rzeczypospolitą Brzozową z królem na dodatek skazanym prawomocnym wyrokiem; gdzie władza wie lepiej, co ludziom dobrej roboty potrzeba.
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
: 2016-12-08, 13:01
autor: J-31
Wydaje mi się, że wpisując się w linię nazw rodem z PRL, nasz forumowy kolega - Marcin N - wręcz obowiązkowo powinien czym prędzej zastrzec nazwę swojej firmy przewozowej "Poltrans", Łaziska, bo kto wie, kiedy, ktoś to wykorzysta w realu
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
: 2016-12-08, 14:13
autor: TLG
Kędzior pisze:No tak, POLMOS, POLMOZBYT. A POLREGIO idealnie wpasowuje się też w obecną Socjalistyczną Rzeczypospolitą Brzozową z królem na dodatek skazanym prawomocnym wyrokiem; gdzie władza wie lepiej, co ludziom dobrej roboty potrzeba.
Wiesz co? Polityka ideologiczna tu nie ma nic do rzeczy. Co najwyżej polityczne działania, które pozwalają im jakoś funkcjonować bez podejmowania trudnych decyzji. W praktyce ten rebranding jest bez znaczenia. Monopol albo nic (stąd wściekłe ataki na rodzące się Koleje Małopolskie).
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
: 2017-01-31, 22:34
autor: Przemek
http://transportnews.eu/aktualnosci/kol ... nym-slasku
O, ciekawie, czyżby szykuje się powtórka z roku 2011, kiedy to związkowcy z PR żądali większych podwyżek i zatrzymali swoje pociągi, a KD próbowało nieporadnie łatać luki swoimi pociągami.
Re: POLREGIO vel. Przewozy Regionalne
: 2017-01-31, 23:39
autor: J-31
No proszę, a takie było śliczne święto - nowy przewoźnik... a stara historia. Całkiem możliwe, że historia się powtórzy