[Świętokrzyskie] Tabor kolejowy
Po co kupują? Jeżeli kolej ma być atrakcyjna to trzeba inwestować w tabor. Województwo Świętokrzyskie niestety pod wieloma względami (w tym infrastrukturalnymi) jest daleko w tyle. Nic dziwnego, że na różne sposoby chce nadrabiać. Dwa odświeżone EN81 to trochę mało, by budować sprawną i atrakcyjną sieć połączeń na terenie całego województwa.
ED72A rzeczywiście powoli staje się przerostem formy nad treścią. Moim skromnym zdaniem czoła stosowane w mazowieckich AKM to jest akurat to, co powinno być w takich jednostkach.
ED72A rzeczywiście powoli staje się przerostem formy nad treścią. Moim skromnym zdaniem czoła stosowane w mazowieckich AKM to jest akurat to, co powinno być w takich jednostkach.
Śmiało, możesz tu, możesz via PW.O530 pisze:A za to wszystko możemy podziękować PO. I nie pytaj dlaczego tak sądzę, bo wolę o tym nie mówić...
Jakby to ująć: jestem w tym akurat temacie głębiej niż Ci się może wydawać i znam bardzo dobrze sprawę artykułu z "POgłosu", skutków jego publikacji jak i odpowiedzi autora w świętokrzyskiej "Gazecie". I nie sądzę, by inne partie (choćby PiSiory) dały Świętokrzyskiemu więcej toteż poproszę mi tu bez polityki, bo problem sięga znacznie wcześniej niż się może wydawać (zaryzykowałbym stwierdzenie, że ma korzenie jeszcze w czasach zaborów)
Znam bardzo dobrze. Problemem tego artykułu jest kompletny brak zrozumienia dla intencji tej publikacji. Chociaż cel (otrzeźwienie niektórych świętokrzyskich działaczy co kosztowało autora odgórny zakaz pisania w "POgłosie") został po części osiągnięty. Wiem z prywatnych rozmów jak wyglądają stosunki w świętokrzyskiej PO, nie dziwi mnie więc twoja opinia i rozumiem ją.O530 pisze:Miałem się do niego odwołać, ale skoro znasz to nie muszę.
Myślę, że jest to ciekawy temat, tyle, że nie do prania w tym wątkuO530 pisze:Może, skończmy już ten temat ?
http://www.ntv-kielce.pl/aktualnosci/46 ... wideo.html
Reportaż NTV Kielce o EDYTCE ; )
Reportaż NTV Kielce o EDYTCE ; )
Zapewne tak.J-31 pisze:A te pozostałe ezt-y ? Co to będzie też ED72 ?
¬ródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /464145351Będą nowe szynobusy w Świętokrzyskiem?
Województwo świętokrzyskie chce kupić nowocześnie wyposażone składy szynobusów. Pieniądze na ten cel będą pochodzić z unijnej dotacji. ¯eby łatwiej było pozyskać środki, projekt mają przygotować wspólnie zarządy województw świętokrzyskiego, podkarpackiego, śląskiego i małopolskiego.
W piątek do Kielc przyjadą w tej sprawie przedstawiciele regionów zainteresowanych wspólną inwestycją i będą rozmawiać o szczegółach projektu. Jak powiedział Jan Maćkowiak, członek Zarządu Województwa, zgoda Ministerstwa Infrastruktury już jest. Na zakup sześciu nowoczesnych trzyczłonowych składów szynobusów potrzebne będzie prawie 350 milionów złotych dla czterech województw. Pieniądze mają pochodzić z unijnego Funduszu Infrastruktura i Środowisko. Do regionu miałyby trafić w 2014 roku. - Na świętokrzyskich torach pojawi się całkiem nowa jakość usług dla pasażerów. Komfortowe, bezpieczne pojazdy z klimatyzacją i monitoringiem wprowadzą nowy standard w naszym regionie - powiedział Jan Maćkowiak.
Podobny ezt od jakiegoś czasu jeździ też na ślądkich torach.
http://www.fotokolej.home.pl/cpg1418/di ... p?pos=-474
http://www.fotokolej.home.pl/cpg1418/di ... p?pos=-474
Wychodzi na to, że Kolej Świętokrzyska chce ostro inwestować w tabor. Dosyć dobrym pomysłem może być modernizacja ED72. No i trzymam kciuki za szynobusy. Może uda się je pozyskać
Dobrze by jednak było, gdyby PKP PLK zaczęło inwestować w infrastrukturę. Tak aby te pojazdy miały przyzwoitą prędkość handlową
Dobrze by jednak było, gdyby PKP PLK zaczęło inwestować w infrastrukturę. Tak aby te pojazdy miały przyzwoitą prędkość handlową
U nas się to robi. aktualnie remontują się Szczecin - Świnoujście, goleniów - Kołobrzeg z nową łącznicą do PL Szczecin-Goleniów i Ulikowo - Piła. Niestety cięcia w budrzecie spowodowały że pozostają semafory kształtowe, stare zwrotnice i niezmodernizowane przejazdy, co powoduje, że "sierżanty" często nie znikają.
No i są !
¬ródło http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... ujace.htmlPierwsze testy świętokrzyskich elfów. Zaskakujące
Świętokrzyskie elfy już jeżdżą. Na razie po torach w okolicach Bydgoszczy, ale już zachwycają wyglądem i przyspieszeniem.
EN96 Elf, bo taka jest oficjalna nazwa, to najnowszy produkt bydgoskiej Pesy. Zbudowano je na zamówienie samorządu województwa świętokrzyskiego za 46 mln zł. Pierwsze dwa przyjadą do Kielc w ciągu kilku tygodni, ale mają już za sobą jazdy próbne. - Zaskakuje ciszą w kabinie, płynnością jazdy i przyspieszeniem. Trochę nierozważnie położyłem aparat fotograficzny na pulpicie maszynisty, a gdy elf zaczął przyspieszać, aparat zaczął się przesuwać. W ostatniej chwili go złapałem - mówi Mariusz Brzeziński ze Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego, który brał udział w jazdach testowych pierwszego z czterech zamówionych składów.
Każdy ma 117 miejsc siedzących i 133 stojące, cztery rowerowe, nowoczesny system liczenia pasażerów, toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych i osiąga prędkość 160 km na godz. - Po raz pierwszy zastosowaliśmy oświetlenie LED w całym pojeździe. Krótko mówiąc, nigdzie nie ma jarzeniówek - opowiada Brzeziński.
Co ciekawe, eksperci chwalą świętokrzyskie elfy za to, jak zostały pomalowane. Tak bardzo się to spodobało, że ich zdjęcie znalazło się na oficjalnym zaproszeniu producenta na branżowe Targi Kolejowe Trako 2011 w Gdańsku. Pierwszy ze świętokrzyskich elfów również tam pojedzie. - Wstępnie porozumieliśmy się z Pesą, żeby wykorzystać go wtedy do promocji naszego regionu - mówi Wojciech Siporski, dyrektor departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim.
To nie koniec dobrych wiadomości dla pasażerów. Województwo świętokrzyskie będzie przewodziło Grupie Zakupowej Południe, która skupia również Małopolskę, Śląsk i Podkarpacie. Zdobyła ona środki unijne na zakup 19 nowoczesnych składów. Przetarg będzie ogłoszony prawdopodobnie do końca roku, a sześć składów ma trafić do województwa świętokrzyskiego. - Ich standard będzie co najmniej tak wysoki jak już zamówionych elfów - zapowiada dyrektor Siporski.
Co najmniej dziwne wydaje mi się kupowanie 2-członowych pojazdów. Przecież dziś nikt tak na zelektryfikowanych liniach nie robi. Ile w ogóle ma być sztuk EN96? Nie zdziwię się, jak będą one jeździć w dwuskładach.
No cóż, pozostaje mieć nadzieję, że po zakupie 4-członowych EZTów dla grupy Południowej zostanie reaktywowana linia Skarżysko - Sandomierz - Przeworsk chociażby na kiblach, które zostałyby zastąpione na tych podstawowych trasach przez ELFy.
No cóż, pozostaje mieć nadzieję, że po zakupie 4-członowych EZTów dla grupy Południowej zostanie reaktywowana linia Skarżysko - Sandomierz - Przeworsk chociażby na kiblach, które zostałyby zastąpione na tych podstawowych trasach przez ELFy.
Zamówione i w produkcji są 4 szt. Ale nieoficjalnie Adam Jarubas mówił, że bardzo im się podobają i nie wykluczają zakupu kolejnych 4 szt. w niedalekiej przyszłościOPi pisze:Ile w ogóle ma być sztuk EN96?
EN96 ma jechać z Kielc przez Skarżysko do Krakowa - takie są plany...OPi pisze:No cóż, pozostaje mieć nadzieję, że po zakupie 4-członowych EZTów dla grupy Południowej zostanie reaktywowana linia Skarżysko - Sandomierz - Przeworsk