Strona 3 z 4
: 2011-09-19, 15:12
autor: ep40
OPi pisze:Co najmniej dziwne wydaje mi się kupowanie 2-członowych pojazdów. Przecież dziś nikt tak na zelektryfikowanych liniach nie robi. Ile w ogóle ma być sztuk EN96? Nie zdziwię się, jak będą one jeździć w dwuskładach.
Przy ich zamawianiu uwzględniono opcję wstawienia dodatkowego środkowego członu, zatem jeśli podczas eksploatacji okaże się, że są potrzebne pojazdy trójczłonowe to nie będzie problemu z zamówieniem członów i przeróbką.
: 2011-09-19, 20:54
autor: J-31
ep40 pisze:Przy ich zamawianiu uwzględniono opcję wstawienia dodatkowego środkowego członu, zatem jeśli podczas eksploatacji okaże się, że są potrzebne pojazdy trójczłonowe to nie będzie problemu z zamówieniem członów i przeróbką.
Dzięki za info. To jest cenna informacja. Znając PESę - a o ELF-ach zaraz coś napiszę w innym temacie - to całkowicie ufam, że jest taka możliwość, by przedłużyć EN96 dodatkowy człon
: 2011-09-19, 20:59
autor: Lopez
O530 pisze:EN96 ma jechać z Kielc przez Skarżysko do Krakowa - takie są plany...
Może ze Skarżyska przez Kielce do Krakowa?
Jeśli to mają być składy na tę trasę, to zupełnie nie rozumiem, czemu od razu nie kupiono dłuższych. Podejrzewam, że będą jeździć w trakcji zdwojonej.
: 2011-10-05, 07:41
autor: O530
Elfy już w Kielcach. Dziś o 13:30 prezentacja
: 2011-10-05, 11:58
autor: irisbus
Elf w całej okazałości:
: 2011-10-05, 20:22
autor: ppln
To nie jest krótsze od tramwaju? Nie lepiej zamiast tego zamówić tramwaj dwusystemowy (Alstom coś takiego produkuje), który pewnie byłby tańszy?
: 2011-10-05, 21:12
autor: TLG
ppln pisze: Nie lepiej zamiast tego zamówić tramwaj dwusystemowy (Alstom coś takiego produkuje), który pewnie byłby tańszy?
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że kiedyś rozważano nawet takie rozwiązanie. Problem w tym, że jednak w Kielcach ja osobiście tego nie widzę. Dworzec jest niemal w samym centrum, jest dobrze skomunikowany z resztą miasta. A jednocześnie nie bardzo widziałbym, by tramwaj regionalny uzupełniać miał transport miejski w Kielcach.
Świętokrzyskie kupiło tabor, który odpowiada zapotrzebowaniu, myślę, że kupowanie taboru tramwajowego wyposażonego w rozbudowaną aparaturę nie ma tu uzasadnienia.
: 2011-10-05, 22:01
autor: ppln
Tu nawet nie chodzi koniecznie o to że dwusystemowy, bardziej o to że tramwaj. Pesa nie byłaby w stanie szybko przerobić Swinga na 3kV DC z lepszymi siedzeniami i czy taka opcja nie byłaby dużo tańsza (nawet jeśli brzmi nieco absurdalnie)? Długość byłaby podobna, a komfort czy parametry trakcyjne też nie byłyby gorsze (do eksploatacji regionalnej).
No, ewentualnie jeszcze kwestia wysokości podłogi. Albo jeszcze bardziej hardkorowa opcja - używany tramwaj wysokoperonowy (praktycznie za darmo) plus przeróbka na 3kV DC i układ siedzeń do dalszych podróży
: 2011-10-05, 22:26
autor: ep40
ppln pisze:No, ewentualnie jeszcze kwestia wysokości podłogi. Albo jeszcze bardziej hardkorowa opcja - używany tramwaj wysokoperonowy (praktycznie za darmo) plus przeróbka na 3kV DC i układ siedzeń do dalszych podróży
Łatwiej byłoby zrobić dwuczłonową wersję EN57 lub solowy wagon elektryczny powstały z członu silnikowego EN57, oczywiście przeróbka na silniki AC (1MW zbędny jest więc wystarczą 2 silniki 250kW czyli w sumie 500kW).
: 2011-10-05, 22:38
autor: polsmol
To naprawdę jest takie krótkie? A może to fotomontaż czy inne złudzenie?
: 2011-10-05, 23:08
autor: pmaster
A po co na siłę przerabiać tramwaj na pociąg? W świętokrzyskiem i tak nie ma żadnej sieci tramwajowej.
ppln pisze:eszcze bardziej hardkorowa opcja - używany tramwaj wysokoperonowy (praktycznie za darmo)
Niekoniecznie za darmo, no i ktoś musiałby się takich pozbywać, a popyt jest. No i używany nie byłby nowy
: 2011-10-05, 23:43
autor: ppln
pmaster pisze:
A po co na siłę przerabiać tramwaj na pociąg?
Bo taki Elf na pewno kosztował ponad 10 mln (a za tyle by był Swing na full wypasie), a jednocześnie jest tak śmiesznie krótki jak tramwaj.
: 2011-10-06, 07:04
autor: O530
: 2011-10-06, 07:47
autor: TLG
ppln pisze: Pesa nie byłaby w stanie szybko przerobić Swinga na 3kV DC
Pod wieloma względami taki pojazd nie spełni przepisów kolejowych.
: 2011-10-06, 12:21
autor: J-31
polsmol pisze:To naprawdę jest takie krótkie? A może to fotomontaż czy inne złudzenie?
On faktycznie jest taki krótki. Jest rzeczywiście dwuczłonowy
Przy okazji obejrzałem sobie trochę zdjęć, do których link podał O530. I zastanawia mnie czemu część foteli ma kolor czerwony ? Czy to ma jakieś znaczenie, czy to tylko jakaś wizja artystyczna ?
Swoją drogą to, EN96 jest ostro nabity fotelami, ale fotele sprawiają wrażenie wygodnych
: 2011-10-06, 13:33
autor: irisbus
Wizja artystyczna, zobacz, że część ich pociągów ma wstawki pomarańczowe, część fioletowe a część jeszcze inne, widać taką mieli wizję aby skłądy nie były monotonne i standardowe.
: 2011-10-06, 22:54
autor: polsmol
To chyba kwestia odpowiedniego ujęcia. Np na tym zdjęciu nie wydaje się już taki krótki:
http://kielce.gazeta.pl/kielce/51,47262 ... .html?i=36
Zdjęcia wnętrza chyba rozwiewają wątpliwości co do "tramwaju na torach".
: 2011-10-06, 23:14
autor: OPi
Strasznie blisko siebie są patyki na obu członach.
: 2011-10-07, 10:39
autor: J-31
OPi pisze:Strasznie blisko siebie są patyki na obu członach.
One są blisko siebie, ponieważ umiejscowione są dosyć blisko przegubu
http://img41.imageshack.us/img41/4360/pesaelfskmwwa.jpg
: 2011-10-08, 18:35
autor: OPi
No wiem, ale tylko w tym świetokrzyskim człony skraje sa przy sobie.
Nie wydaje mi się, aby to było dobre rozwiązanie.