Strona 3 z 4

: 2011-09-19, 15:12
autor: ep40
OPi pisze:Co najmniej dziwne wydaje mi się kupowanie 2-członowych pojazdów. Przecież dziś nikt tak na zelektryfikowanych liniach nie robi. Ile w ogóle ma być sztuk EN96? Nie zdziwię się, jak będą one jeździć w dwuskładach.
Przy ich zamawianiu uwzględniono opcję wstawienia dodatkowego środkowego członu, zatem jeśli podczas eksploatacji okaże się, że są potrzebne pojazdy trójczłonowe to nie będzie problemu z zamówieniem członów i przeróbką.

: 2011-09-19, 20:54
autor: J-31
ep40 pisze:Przy ich zamawianiu uwzględniono opcję wstawienia dodatkowego środkowego członu, zatem jeśli podczas eksploatacji okaże się, że są potrzebne pojazdy trójczłonowe to nie będzie problemu z zamówieniem członów i przeróbką.
Dzięki za info. To jest cenna informacja. Znając PESę - a o ELF-ach zaraz coś napiszę w innym temacie - to całkowicie ufam, że jest taka możliwość, by przedłużyć EN96 dodatkowy człon :)

: 2011-09-19, 20:59
autor: Lopez
O530 pisze:EN96 ma jechać z Kielc przez Skarżysko do Krakowa - takie są plany...
Może ze Skarżyska przez Kielce do Krakowa? :chytry:
Jeśli to mają być składy na tę trasę, to zupełnie nie rozumiem, czemu od razu nie kupiono dłuższych. Podejrzewam, że będą jeździć w trakcji zdwojonej.

: 2011-10-05, 07:41
autor: O530
Elfy już w Kielcach. Dziś o 13:30 prezentacja ;)

: 2011-10-05, 11:58
autor: irisbus
Elf w całej okazałości:
Obrazek

: 2011-10-05, 20:22
autor: ppln
To nie jest krótsze od tramwaju? Nie lepiej zamiast tego zamówić tramwaj dwusystemowy (Alstom coś takiego produkuje), który pewnie byłby tańszy?

: 2011-10-05, 21:12
autor: TLG
ppln pisze: Nie lepiej zamiast tego zamówić tramwaj dwusystemowy (Alstom coś takiego produkuje), który pewnie byłby tańszy?
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że kiedyś rozważano nawet takie rozwiązanie. Problem w tym, że jednak w Kielcach ja osobiście tego nie widzę. Dworzec jest niemal w samym centrum, jest dobrze skomunikowany z resztą miasta. A jednocześnie nie bardzo widziałbym, by tramwaj regionalny uzupełniać miał transport miejski w Kielcach.
Świętokrzyskie kupiło tabor, który odpowiada zapotrzebowaniu, myślę, że kupowanie taboru tramwajowego wyposażonego w rozbudowaną aparaturę nie ma tu uzasadnienia.

: 2011-10-05, 22:01
autor: ppln
Tu nawet nie chodzi koniecznie o to że dwusystemowy, bardziej o to że tramwaj. Pesa nie byłaby w stanie szybko przerobić Swinga na 3kV DC z lepszymi siedzeniami i czy taka opcja nie byłaby dużo tańsza (nawet jeśli brzmi nieco absurdalnie)? Długość byłaby podobna, a komfort czy parametry trakcyjne też nie byłyby gorsze (do eksploatacji regionalnej).
No, ewentualnie jeszcze kwestia wysokości podłogi. Albo jeszcze bardziej hardkorowa opcja - używany tramwaj wysokoperonowy (praktycznie za darmo) plus przeróbka na 3kV DC i układ siedzeń do dalszych podróży

: 2011-10-05, 22:26
autor: ep40
ppln pisze:No, ewentualnie jeszcze kwestia wysokości podłogi. Albo jeszcze bardziej hardkorowa opcja - używany tramwaj wysokoperonowy (praktycznie za darmo) plus przeróbka na 3kV DC i układ siedzeń do dalszych podróży
Łatwiej byłoby zrobić dwuczłonową wersję EN57 lub solowy wagon elektryczny powstały z członu silnikowego EN57, oczywiście przeróbka na silniki AC (1MW zbędny jest więc wystarczą 2 silniki 250kW czyli w sumie 500kW).

: 2011-10-05, 22:38
autor: polsmol
To naprawdę jest takie krótkie? A może to fotomontaż czy inne złudzenie?

: 2011-10-05, 23:08
autor: pmaster
A po co na siłę przerabiać tramwaj na pociąg? W świętokrzyskiem i tak nie ma żadnej sieci tramwajowej.
ppln pisze:eszcze bardziej hardkorowa opcja - używany tramwaj wysokoperonowy (praktycznie za darmo)
Niekoniecznie za darmo, no i ktoś musiałby się takich pozbywać, a popyt jest. No i używany nie byłby nowy

: 2011-10-05, 23:43
autor: ppln
pmaster pisze: A po co na siłę przerabiać tramwaj na pociąg?
Bo taki Elf na pewno kosztował ponad 10 mln (a za tyle by był Swing na full wypasie), a jednocześnie jest tak śmiesznie krótki jak tramwaj.

: 2011-10-06, 07:04
autor: O530

: 2011-10-06, 07:47
autor: TLG
ppln pisze: Pesa nie byłaby w stanie szybko przerobić Swinga na 3kV DC
Pod wieloma względami taki pojazd nie spełni przepisów kolejowych.

: 2011-10-06, 12:21
autor: J-31
polsmol pisze:To naprawdę jest takie krótkie? A może to fotomontaż czy inne złudzenie?
On faktycznie jest taki krótki. Jest rzeczywiście dwuczłonowy ;)

Przy okazji obejrzałem sobie trochę zdjęć, do których link podał O530. I zastanawia mnie czemu część foteli ma kolor czerwony ? Czy to ma jakieś znaczenie, czy to tylko jakaś wizja artystyczna ? :cool:

Swoją drogą to, EN96 jest ostro nabity fotelami, ale fotele sprawiają wrażenie wygodnych ;)

: 2011-10-06, 13:33
autor: irisbus
Wizja artystyczna, zobacz, że część ich pociągów ma wstawki pomarańczowe, część fioletowe a część jeszcze inne, widać taką mieli wizję aby skłądy nie były monotonne i standardowe.

: 2011-10-06, 22:54
autor: polsmol
To chyba kwestia odpowiedniego ujęcia. Np na tym zdjęciu nie wydaje się już taki krótki: http://kielce.gazeta.pl/kielce/51,47262 ... .html?i=36

Zdjęcia wnętrza chyba rozwiewają wątpliwości co do "tramwaju na torach".

: 2011-10-06, 23:14
autor: OPi
Strasznie blisko siebie są patyki na obu członach.

: 2011-10-07, 10:39
autor: J-31
OPi pisze:Strasznie blisko siebie są patyki na obu członach.
One są blisko siebie, ponieważ umiejscowione są dosyć blisko przegubu ;)

:strzałka: http://img41.imageshack.us/img41/4360/pesaelfskmwwa.jpg

: 2011-10-08, 18:35
autor: OPi
No wiem, ale tylko w tym świetokrzyskim człony skraje sa przy sobie. ;) Nie wydaje mi się, aby to było dobre rozwiązanie.