Koleje Mazowieckie
Re: Koleje Mazowieckie
Wychodzi na to, że Koleje Mazowieckie idą duże zakupy, chcą ogłosić przetarg na 71 nowych jednostek o zróżnicowanej długości
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... LokWawLink
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... LokWawLink
Re: Koleje Mazowieckie
Mogę dopisać ciąg dalszy tego dużego przetargu. Wychodzi na to, że komisja przetargowa KM wybrała najkorzystniejszą ofertę. Najwięcej punktów zdobyła oferty firmy ... Stadler w Siedlcach. A zatem, jeżeli coś się nie wydarzy lub nie zmieni, to w 2019 będziemy mieli na Mazowszu 71 sztuk ezt-ów Flirt 3 w różnych konfiguracjach. A jednocześnie KM wycofają z eksploatacji wszystkie EN57
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83899.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83899.html
Re: Koleje Mazowieckie
http://inforail.pl/przetarg-na-ezt-y-dl ... 01720.html
Kasa, kasa. Duży tort do zgarnięcia, to Pesa z Newagiem wskazują na zapisy faworyzujące Stadlera.Przetarg na ezt-y dla Kolei Mazowieckich w sądzie
Koleje Mazowieckie jako zwycięzcę wskazały Stadlera. Z taką decyzją nie zgadzały się firmy z Nowego Sącza i Bydgoszczy, które odwołały się do KIO. Ta przyznała rację zamawiającemu. Newag i PESA walczą dalej. Teraz w Sądzie Okręgowym w Warszawie.
Pesa też zgłaszała podobne zarzuty wobec Stadlera.Odwołując się do KIO Newag stwierdzi, że Koleje Mazowieckie powinny odrzucić dwie pozostałe oferty złożone w przetargu. Zdaniem firmy z Nowego Sącza i PESA i Stadler wprowadziły przewoźnika w błąd przedstawiając kalkulację współczynników efektywności niezgodnie z SIWZ. Co więcej ich dotrzymanie nie jest możliwe. Newag ponadto kwestionuje ceny usług serwisowych. Aby potwierdzić swoje tezy Newag wykonał Impulsami jazdy testowe na odcinku Sulejówk Miłosna – Siedlce. Te wykazały, że współczynniki zaproponowane przez Stadlera zostały zaniżone o 40%. Podobne zarzuty Newag stawiał ofercie PESY.
Re: Koleje Mazowieckie
Hmmm. A już się ucieszyłem na te Flirty. Chyba sobie na nie poczekamy, bo teraz to się może trochę przeciągnąć i pewnie o to chodzi skarżącym
Re: Koleje Mazowieckie
Mam dziwne - choć może błędne - wrażenie, że KM za bardzo chyba nie dbają o swój tabor. Dzisiaj trafiłem na ich Pesa ELF EN76 jako pociąg RL, czyli lotniskowy - i rzeczywiście dojechałem nim na Lotnisko Okęcie, ale to co mnie lekko zdziwiło, to te dziwnie sfatygowane fotele.
Widać, że im się już tapicerka zużyła, jednakże gdy zacząłem się rozglądać uważniej zauważyłem "plamę" na jednym z foteli obok. Bliższe oględziny wykazały, że to dziura w tapicerce fotela. Tak się zdziwiłem, że aż normalnie zrobiłem zdjęcie ...
https://hostmat.eu/images/93306809933961299995.jpg
Ta "plama" to widoczna gąbka. Aż ciekawy jestem jak długo to już tak jeździ
Cóż, dziura, jak dziura, ale wydaje mi się, że skoro to jest pociąg lotniskowy, to chyba wypadałoby, aby KM zadbało o ELF-y, które obsługują linię RL, bo dla turysty z zagranicy, taki pociąg to będzie mało przyjemne pierwsze wrażenie - chociaż za bardzo nikt się pewnie tym nie przejmuje. A szkoda
Widać, że im się już tapicerka zużyła, jednakże gdy zacząłem się rozglądać uważniej zauważyłem "plamę" na jednym z foteli obok. Bliższe oględziny wykazały, że to dziura w tapicerce fotela. Tak się zdziwiłem, że aż normalnie zrobiłem zdjęcie ...
https://hostmat.eu/images/93306809933961299995.jpg
Ta "plama" to widoczna gąbka. Aż ciekawy jestem jak długo to już tak jeździ
Cóż, dziura, jak dziura, ale wydaje mi się, że skoro to jest pociąg lotniskowy, to chyba wypadałoby, aby KM zadbało o ELF-y, które obsługują linię RL, bo dla turysty z zagranicy, taki pociąg to będzie mało przyjemne pierwsze wrażenie - chociaż za bardzo nikt się pewnie tym nie przejmuje. A szkoda