Koleje Mazowieckie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

KM

Post autor: J-31 »

Mam nadzieję, że ta wiadomość nie jest jakimś kolejnym żartem. ;)

Koleje Mazowieckie wybrały - w drodze konkursu - schemat malowania dla PESY ELF. Wygrała studentka z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, p. Anna Malinowska.

A oto jej projekt
:strzałka: http://bi.gazeta.pl/im/5/9356/z9356465X.jpg

Szczegóły w linku
:strzałka: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ckich.html

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Koleje Mazowieckie wybrały - w drodze konkursu
Jak patrzę na efekty to dobrze, że nie wystartowałem w nim, chociaż parę osób mnie bardzo namawiało :D

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

Sorry za odświeżanie tematu.

Dziś do Warszawy przyszedł pierwszy TRAXX dla Kolei Mazowieckich. Wyjechał ze ¯migrodu o 8:00, po drodze miał kolizję z samochodem na przejeździe, przez co się spóźnił. :diabeł: Oto i on uchwycony na szlaku Jackowice - Łowicz:

Obrazek

Od 1 czerwca zaczynają jeździć.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

choć jako TRAXX bardziej pasowałoby mu "EU43-502"
Chyba raczej EU12 lub EU13 (nie pamiętam, na którym numerze kończą się zarówno oznaczenia dla jednosystemowych czteroosiowych lokomotyw jak i oznaczenia nadane przez przewoźników towarowych używańcom z importu). EU47 ktoś sobie chyba z kosmosu wziął.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PESA ostro się rozkręca z produkcją ELF-ów i jak tak dalej pójdzie, to za jakiś czas będziemy mieli w Warszawie sporą ilośc tych ezt-ów :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:PESA ostro się rozkręca z produkcją ELF-ów i jak tak dalej pójdzie, to za jakiś czas będziemy mieli w Warszawie sporą ilośc tych ezt-ów
Tu bym polemizował z tą "sporą ilością". Raptem 16 jednostek przy stanie taboru coś koło 200 jest prawnie niezauważalną sprawą. Koleje Mazowieckie mają w tej chwili nie lada zgryz, bo przy bardzo dużych przewozach taboru wciąż brakuje, a do tego w większości są to mocno wyeksploatowane stare kible. Niewielki procent taboru stanowią ich modernizacje, które nadal mają czkawkę, a docelowe asynchroniczne pojazdy sprawiają dużo problemów.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

A ja z kolei mam inne pytanie, są jeszcze u Was na stanie spalinowe niemieckie zespoły trakcyjne VT627 i VT628 ? Jeśli tak to jakie trasy obsługują i ile sztuk macie obecnie na stanie ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Oczywiście że są, jeżdżą z Sierpca do Kutna a także wg Wikipedii z Sierpca do Nasielska, a także do Ostrołęki i Czeremchy.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Na Warszawie Wschodniej również się pojawiają.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

są jeszcze u Was na stanie spalinowe niemieckie zespoły trakcyjne VT627 i VT628 ?
Jak najbardziej.
Jeśli tak to jakie trasy obsługują i ile sztuk macie obecnie na stanie
Tyle, ile było z tym, że jakiś został rozbity i stoi.
OPi pisze:Na Warszawie Wschodniej również się pojawiają.
Dokładnie Tłuszcz - Warszawa - Siedlce - Czeremcha. Ostatnio jeden obieg zalicza też Gdańską.
Ponadto KM testują holenderskeigo DH z Sigmy. Nawet miał już dzwona (był jakiś przetarg na naprawę powypadkową).

ppln

Post autor: ppln »

A które to kursy w ramach I strefy ZTM?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A które to kursy w ramach I strefy ZTM?
Jakaś mapa

ppln

Post autor: ppln »

O ile mapę warszawskich stacji kolejowych mniej więcej znam, o tyle chodziło mi o konkretne odjazdy szynobusów w granicach Warszawy

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ppln pisze:A które to kursy w ramach I strefy ZTM?
Te, które zatrzymują się w ramach przystanków granicznych. Pociąg 70821 Tłuszcz - Czeremcha jest zdaje się przyspieszony, na pewno na odcinku Wschodnia - Wesoła można przejechać na bilecie dobowym na I strefę. Jednorazowych i czasowych nie polecam - odcinek ten lubi patrolować "Renoma". 15431 z Gdańskiej do Sierpca jest przyspieszony, zatrzymuje się dopiero w Legionowie.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na dostawę dwóch nowych szynobusów.
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... /1760.html

Termin dostawy to 9 grudnia 2011, nie pozostaje więc nic innego jak spokojnie czekać na odwołanie Newagu.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Na których obiegach jeżdżą VT628?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Czasem trafia się na Kutno-Sierpc

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Szczecin - Berlin i Szczecin - Lubeka :mruga: (tyle że to DB) :mruga:

VT628 w KM jeżdżą też na trasie Tłuszcz - Wawa Wsch. - Czeremcha. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Stacja Warszawa Lotnisko Chopina

Post autor: J-31 »

Korzystając z wolnego czasu wybrałem się w końcu na nowo otwarty przystanek osobowy Warszawa Lotnisko Chopina. :cool:

Nie ukrywam - jest super :-P

Na początek - dojazd

Na lotnisko - aktualnie - docierają w sumie 4 linie kolejowe, obsługiwane przez dwóch przewoźników

- S2 - SKM Warszawa
- S3C - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Dworzec Centralny)
- S3S - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Warszawę Śródmieście)
- KM810 - Koleje Mazowieckie - przez Dworzec Centralny

Wszystkie linie obsługują - aktualnie - wyłącznie ezt-y PESA ELF (EN76 i 27WE)

Czas przejazdu z lotniska na Dworzec Centralny - wynosi ~20 minut (ale pociąg musi sporo czasu odstać na centralnym ze względu na duży ruch)

Czas przejazd z lotniska do Warszawy Śródmieście - wynosi ~25 minut.

Czyli całkiem nieźle. A przede wszystkim wygodnie. ;)

Niestety rozkłady jazdy odstraszają podróżnych - niewielu decyduje się na pociąg. Aczkolwiek to jest wciąż zbyt nowe połączenie, by ktokolwiek zaczął z tego korzystać.

Stacja Warszawa Lotnisko Chopina
Na razie rzucę paroma zdjęciami. Później będzie film (muszę go zmontować) ;)

Tak naprawdę nie ma tam co focić - o wiele lepiej robi się ujęcia.

Dojazd w tunelu jak i sama stacja - są dwu torowe. Pociągi zatrzymują się przy dwóch peronach

Tak wygląda fragment tunelu

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/442/lotnisko1.jpg/

Całość podłoża została wybetonowana. Tory zamontowano na ławie betonowej

Sama stacja charakteryzuje się raczej zimnymi kolorami - a szczególnie ściany

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/84/lotnisko4.jpg/

Zamontowano kilka metalowych ławek i o dziwo zamontowano również kosze na śmieci.

O dziwo - ponieważ np. w metrze nie ma koszy na śmieci. Metro Warszawskie uważa kosze, za potencjalne niebezpieczeństwo... tutaj się oto nie martwiono ;)

Udało się ładnie dopasować wysokość peronów, to wejścia PESY ELF. W sumie wszystko do siebie ładnie pasuje. I nie trzeba skakać do pociagów ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/29/lotnisko10.jpg/

I jeszcze na koniec - kozioł oporowy ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/854/lotnisko3.jpg/

Wejście na stację i informacja pasażerska

Samo wejście na stację jest stosunkowo słabo oznakowane, aczkolwiek w ciągach pieszych - na poziomie "0", są tablice informacyjne.

Stacja znajduje się pomiędzy terminalami lotniczymi i charakteryzuje się niepozornym zadaszeniem ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/59/lotnisko5.jpg/

Dodatkowo na czas EURO - UEFA w całym mieście - również na lotnisku wywiesiła takie tabliczki

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/204/lotnisko6.jpg/

Ta tabliczka, którą widać na zdjęciu - myli, ponieważ w tym miejscu należy zejść na dół... a nie przejść na prawo :chytry:

Jeśli jednak zjedziemy schodami ruchomymi na dół, to bardzo łatwo znajdziemy wejście na stację ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... ko7or.jpg/

Ładny, długi, szeroki korytarz. Dobrze oznakowany. Dodatkowo przed wejściem do tunelu po prawej stronie znajdziemy biletomaty

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26032

oraz dużą tablicę z opisem w czterech językach

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/571/lotnisko8.jpg/

Tu jednak kończy się "Europa"... bo dalej zaczyna się ... PKP PLK, a raczej "Polskie Dworce" :diabeł:

Owszem pociągi są ładnie oznakowane, owszem odjazdy pociągów są ładnie sygnalizowane... ale :mruga:

... jeśli w to miejsce trafi obcokrajowiec, który przyjechał do Warszawy pierwszy raz, to za Chiny ludowe nie będzie wiedział, który pociąg, którędy jedzie. Bo opisy na LCD-ka są po polsku :lol:

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/252/lotnisko2.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/33/lotnisko11.jpg/

Nie ma tłumaczenia na język angielski. A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców ;)

Co więcej. O ile w pociągach SKM funkcjonuje normalnie informacja pasażerska (audio-wizualna), o tyle w ELF-ie Kolei Mazowieckich - nie ma żadnych zapowiedzi, ani żadnej informacji pasażerskiej. Jest tylko konduktor, który bardzo szybko sprawdza lub sprzedaje bilety ;)

Na razie - na czas EURO - obowiązują na wszystkich lotniskowych liniach bilety ZTM-u ;)

Mimo wszystko jestem pod wrażeniem. Jedzie się szybko, wygodnie i przyjemnie. I mam nadzieję, że to będzie tak docelowo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”