Koleje Mazowieckie
Niestety mamy ciąg dalszy złych wiadomości w sprawie zakupu nowych ezt-ów przez Koleje Mazowieckie.
Zeszłoroczna umowa na 20 szt. ELF-ów została zerwana (to Wiecie). A sprawa przetargu na kolejne 16 szt. - to dosyć długa historia, która trwa już blisko rok.
Najpierw okazało się, że kwota którą zaproponował Stadler przewyższa środki które przeznaczyły Koleje Mazowieckie.
A teraz okazało się, że gdy Koleje Mazowieckie znalazły dodatkowe pieniądze... to Stadler się wycofał (za krótki termin realizacji).
O tej sprawie Przeczytać możecie w Gazecie Stołecznej
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... ofuja.html
Zeszłoroczna umowa na 20 szt. ELF-ów została zerwana (to Wiecie). A sprawa przetargu na kolejne 16 szt. - to dosyć długa historia, która trwa już blisko rok.
Najpierw okazało się, że kwota którą zaproponował Stadler przewyższa środki które przeznaczyły Koleje Mazowieckie.
A teraz okazało się, że gdy Koleje Mazowieckie znalazły dodatkowe pieniądze... to Stadler się wycofał (za krótki termin realizacji).
O tej sprawie Przeczytać możecie w Gazecie Stołecznej
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... ofuja.html
No, tu bym polemizował. Jednak spore zamówienie lokomotyw, które przeprowadzono zupełnie bez żadnych komplikacji trudno nazwać marazmem. Twoja ocena jest niesprawiedliwa. Zwłaszcza, że sytuacja taborowa KM jest wprost proporcjonalna do sytuacji budżetu urzędu marszałkowskiego.J-31 pisze:w Kolejach Mazowieckich panuje marazm
Faktycznie zapomniałem o lokomotywach, ale też z tego pamiętam dokupili trochę wagonów piętrowychTLG pisze:No, tu bym polemizował. Jednak spore zamówienie lokomotyw, które przeprowadzono zupełnie bez żadnych komplikacji trudno nazwać marazmem. Twoja ocena jest niesprawiedliwa. Zwłaszcza, że sytuacja taborowa KM jest wprost proporcjonalna do sytuacji budżetu urzędu marszałkowskiego
Pisząc o marazmie miałem jednak na myśli wyłącznie zakup fabrycznie nowych ezt-ów
Na razie jest taki zamiar uzupełnienia parku wagonowego. Jednak nie będzie to miało wpływu na liczbę pociągów w ruchu, a jedynie wydłużenie już kursujących.J-31 pisze:ale też z tego pamiętam dokupili trochę wagonów piętrowych
Daje się zauważyć, że taborowcy raczej skupiają się na programie modernizacji kibli, gdyż spółka może to robić z własnych środków w ramach napraw głównych, które i tak trzeba wykonywać. Chociaż po problemach z AKMami osłabł zapał do grzebania w elektryce.J-31 pisze:Pisząc o marazmie miałem jednak na myśli wyłącznie zakup fabrycznie nowych ezt-ów
Tak. To pamiętam, że chodziło o wydłużenie istniejących składówTLG pisze:Na razie jest taki zamiar uzupełnienia parku wagonowego. Jednak nie będzie to miało wpływu na liczbę pociągów w ruchu, a jedynie wydłużenie już kursujących.
Cóż, mimo wszystko ciekawe nowości na torach czekają nas w przyszłym roku
No proszę: tym razem Dżej okazał się prorokiem dobrej nowiny
http://www.rynek-kolejowy.pl/20371/PESA ... ieckim.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/20371/PESA ... ieckim.htm
Wybrano Pesę:
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/5942
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/5942