Koleje Mazowieckie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koleje Mazowieckie

Post autor: J-31 »

Wychodzi na to, że Koleje Mazowieckie idą duże zakupy, chcą ogłosić przetarg na 71 nowych jednostek o zróżnicowanej długości ;)

:strzałka: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... LokWawLink

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koleje Mazowieckie

Post autor: J-31 »

Mogę dopisać ciąg dalszy tego dużego przetargu. Wychodzi na to, że komisja przetargowa KM wybrała najkorzystniejszą ofertę. Najwięcej punktów zdobyła oferty firmy ... Stadler w Siedlcach. A zatem, jeżeli coś się nie wydarzy lub nie zmieni, to w 2019 będziemy mieli na Mazowszu 71 sztuk ezt-ów Flirt 3 w różnych konfiguracjach. A jednocześnie KM wycofają z eksploatacji wszystkie EN57 :)

:strzałka: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83899.html

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Koleje Mazowieckie

Post autor: Przemek »

http://inforail.pl/przetarg-na-ezt-y-dl ... 01720.html
Przetarg na ezt-y dla Kolei Mazowieckich w sądzie

Koleje Mazowieckie jako zwycięzcę wskazały Stadlera. Z taką decyzją nie zgadzały się firmy z Nowego Sącza i Bydgoszczy, które odwołały się do KIO. Ta przyznała rację zamawiającemu. Newag i PESA walczą dalej. Teraz w Sądzie Okręgowym w Warszawie.
Kasa, kasa. Duży tort do zgarnięcia, to Pesa z Newagiem wskazują na zapisy faworyzujące Stadlera.
Odwołując się do KIO Newag stwierdzi, że Koleje Mazowieckie powinny odrzucić dwie pozostałe oferty złożone w przetargu. Zdaniem firmy z Nowego Sącza i PESA i Stadler wprowadziły przewoźnika w błąd przedstawiając kalkulację współczynników efektywności niezgodnie z SIWZ. Co więcej ich dotrzymanie nie jest możliwe. Newag ponadto kwestionuje ceny usług serwisowych. Aby potwierdzić swoje tezy Newag wykonał Impulsami jazdy testowe na odcinku Sulejówk Miłosna – Siedlce. Te wykazały, że współczynniki zaproponowane przez Stadlera zostały zaniżone o 40%. Podobne zarzuty Newag stawiał ofercie PESY.
Pesa też zgłaszała podobne zarzuty wobec Stadlera.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koleje Mazowieckie

Post autor: J-31 »

Hmmm. A już się ucieszyłem na te Flirty. Chyba sobie na nie poczekamy, bo teraz to się może trochę przeciągnąć i pewnie o to chodzi skarżącym ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koleje Mazowieckie

Post autor: J-31 »

Mam dziwne - choć może błędne - wrażenie, że KM za bardzo chyba nie dbają o swój tabor. Dzisiaj trafiłem na ich Pesa ELF EN76 jako pociąg RL, czyli lotniskowy - i rzeczywiście dojechałem nim na Lotnisko Okęcie, ale to co mnie lekko zdziwiło, to te dziwnie sfatygowane fotele.

Widać, że im się już tapicerka zużyła, jednakże gdy zacząłem się rozglądać uważniej zauważyłem "plamę" na jednym z foteli obok. Bliższe oględziny wykazały, że to dziura w tapicerce fotela. Tak się zdziwiłem, że aż normalnie zrobiłem zdjęcie ...

:strzałka: https://hostmat.eu/images/93306809933961299995.jpg

Ta "plama" to widoczna gąbka. Aż ciekawy jestem jak długo to już tak jeździ :retard:

Cóż, dziura, jak dziura, ale wydaje mi się, że skoro to jest pociąg lotniskowy, to chyba wypadałoby, aby KM zadbało o ELF-y, które obsługują linię RL, bo dla turysty z zagranicy, taki pociąg to będzie mało przyjemne pierwsze wrażenie - chociaż za bardzo nikt się pewnie tym nie przejmuje. A szkoda ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”