Koleje Mazowieckie
Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na dostawę dwóch nowych szynobusów.
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... /1760.html
Termin dostawy to 9 grudnia 2011, nie pozostaje więc nic innego jak spokojnie czekać na odwołanie Newagu.
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... /1760.html
Termin dostawy to 9 grudnia 2011, nie pozostaje więc nic innego jak spokojnie czekać na odwołanie Newagu.
Stacja Warszawa Lotnisko Chopina
Korzystając z wolnego czasu wybrałem się w końcu na nowo otwarty przystanek osobowy Warszawa Lotnisko Chopina.
Nie ukrywam - jest super
Na początek - dojazd
Na lotnisko - aktualnie - docierają w sumie 4 linie kolejowe, obsługiwane przez dwóch przewoźników
- S2 - SKM Warszawa
- S3C - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Dworzec Centralny)
- S3S - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Warszawę Śródmieście)
- KM810 - Koleje Mazowieckie - przez Dworzec Centralny
Wszystkie linie obsługują - aktualnie - wyłącznie ezt-y PESA ELF (EN76 i 27WE)
Czas przejazdu z lotniska na Dworzec Centralny - wynosi ~20 minut (ale pociąg musi sporo czasu odstać na centralnym ze względu na duży ruch)
Czas przejazd z lotniska do Warszawy Śródmieście - wynosi ~25 minut.
Czyli całkiem nieźle. A przede wszystkim wygodnie.
Niestety rozkłady jazdy odstraszają podróżnych - niewielu decyduje się na pociąg. Aczkolwiek to jest wciąż zbyt nowe połączenie, by ktokolwiek zaczął z tego korzystać.
Stacja Warszawa Lotnisko Chopina
Na razie rzucę paroma zdjęciami. Później będzie film (muszę go zmontować)
Tak naprawdę nie ma tam co focić - o wiele lepiej robi się ujęcia.
Dojazd w tunelu jak i sama stacja - są dwu torowe. Pociągi zatrzymują się przy dwóch peronach
Tak wygląda fragment tunelu
http://imageshack.us/photo/my-images/442/lotnisko1.jpg/
Całość podłoża została wybetonowana. Tory zamontowano na ławie betonowej
Sama stacja charakteryzuje się raczej zimnymi kolorami - a szczególnie ściany
http://imageshack.us/photo/my-images/84/lotnisko4.jpg/
Zamontowano kilka metalowych ławek i o dziwo zamontowano również kosze na śmieci.
O dziwo - ponieważ np. w metrze nie ma koszy na śmieci. Metro Warszawskie uważa kosze, za potencjalne niebezpieczeństwo... tutaj się oto nie martwiono
Udało się ładnie dopasować wysokość peronów, to wejścia PESY ELF. W sumie wszystko do siebie ładnie pasuje. I nie trzeba skakać do pociagów
http://imageshack.us/photo/my-images/29/lotnisko10.jpg/
I jeszcze na koniec - kozioł oporowy
http://imageshack.us/photo/my-images/854/lotnisko3.jpg/
Wejście na stację i informacja pasażerska
Samo wejście na stację jest stosunkowo słabo oznakowane, aczkolwiek w ciągach pieszych - na poziomie "0", są tablice informacyjne.
Stacja znajduje się pomiędzy terminalami lotniczymi i charakteryzuje się niepozornym zadaszeniem
http://imageshack.us/photo/my-images/59/lotnisko5.jpg/
Dodatkowo na czas EURO - UEFA w całym mieście - również na lotnisku wywiesiła takie tabliczki
http://imageshack.us/photo/my-images/204/lotnisko6.jpg/
Ta tabliczka, którą widać na zdjęciu - myli, ponieważ w tym miejscu należy zejść na dół... a nie przejść na prawo
Jeśli jednak zjedziemy schodami ruchomymi na dół, to bardzo łatwo znajdziemy wejście na stację
http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... ko7or.jpg/
Ładny, długi, szeroki korytarz. Dobrze oznakowany. Dodatkowo przed wejściem do tunelu po prawej stronie znajdziemy biletomaty
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26032
oraz dużą tablicę z opisem w czterech językach
http://imageshack.us/photo/my-images/571/lotnisko8.jpg/
Tu jednak kończy się "Europa"... bo dalej zaczyna się ... PKP PLK, a raczej "Polskie Dworce"
Owszem pociągi są ładnie oznakowane, owszem odjazdy pociągów są ładnie sygnalizowane... ale
... jeśli w to miejsce trafi obcokrajowiec, który przyjechał do Warszawy pierwszy raz, to za Chiny ludowe nie będzie wiedział, który pociąg, którędy jedzie. Bo opisy na LCD-ka są po polsku
http://imageshack.us/photo/my-images/252/lotnisko2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/33/lotnisko11.jpg/
Nie ma tłumaczenia na język angielski. A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców
Co więcej. O ile w pociągach SKM funkcjonuje normalnie informacja pasażerska (audio-wizualna), o tyle w ELF-ie Kolei Mazowieckich - nie ma żadnych zapowiedzi, ani żadnej informacji pasażerskiej. Jest tylko konduktor, który bardzo szybko sprawdza lub sprzedaje bilety
Na razie - na czas EURO - obowiązują na wszystkich lotniskowych liniach bilety ZTM-u
Mimo wszystko jestem pod wrażeniem. Jedzie się szybko, wygodnie i przyjemnie. I mam nadzieję, że to będzie tak docelowo
Nie ukrywam - jest super
Na początek - dojazd
Na lotnisko - aktualnie - docierają w sumie 4 linie kolejowe, obsługiwane przez dwóch przewoźników
- S2 - SKM Warszawa
- S3C - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Dworzec Centralny)
- S3S - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Warszawę Śródmieście)
- KM810 - Koleje Mazowieckie - przez Dworzec Centralny
Wszystkie linie obsługują - aktualnie - wyłącznie ezt-y PESA ELF (EN76 i 27WE)
Czas przejazdu z lotniska na Dworzec Centralny - wynosi ~20 minut (ale pociąg musi sporo czasu odstać na centralnym ze względu na duży ruch)
Czas przejazd z lotniska do Warszawy Śródmieście - wynosi ~25 minut.
Czyli całkiem nieźle. A przede wszystkim wygodnie.
Niestety rozkłady jazdy odstraszają podróżnych - niewielu decyduje się na pociąg. Aczkolwiek to jest wciąż zbyt nowe połączenie, by ktokolwiek zaczął z tego korzystać.
Stacja Warszawa Lotnisko Chopina
Na razie rzucę paroma zdjęciami. Później będzie film (muszę go zmontować)
Tak naprawdę nie ma tam co focić - o wiele lepiej robi się ujęcia.
Dojazd w tunelu jak i sama stacja - są dwu torowe. Pociągi zatrzymują się przy dwóch peronach
Tak wygląda fragment tunelu
http://imageshack.us/photo/my-images/442/lotnisko1.jpg/
Całość podłoża została wybetonowana. Tory zamontowano na ławie betonowej
Sama stacja charakteryzuje się raczej zimnymi kolorami - a szczególnie ściany
http://imageshack.us/photo/my-images/84/lotnisko4.jpg/
Zamontowano kilka metalowych ławek i o dziwo zamontowano również kosze na śmieci.
O dziwo - ponieważ np. w metrze nie ma koszy na śmieci. Metro Warszawskie uważa kosze, za potencjalne niebezpieczeństwo... tutaj się oto nie martwiono
Udało się ładnie dopasować wysokość peronów, to wejścia PESY ELF. W sumie wszystko do siebie ładnie pasuje. I nie trzeba skakać do pociagów
http://imageshack.us/photo/my-images/29/lotnisko10.jpg/
I jeszcze na koniec - kozioł oporowy
http://imageshack.us/photo/my-images/854/lotnisko3.jpg/
Wejście na stację i informacja pasażerska
Samo wejście na stację jest stosunkowo słabo oznakowane, aczkolwiek w ciągach pieszych - na poziomie "0", są tablice informacyjne.
Stacja znajduje się pomiędzy terminalami lotniczymi i charakteryzuje się niepozornym zadaszeniem
http://imageshack.us/photo/my-images/59/lotnisko5.jpg/
Dodatkowo na czas EURO - UEFA w całym mieście - również na lotnisku wywiesiła takie tabliczki
http://imageshack.us/photo/my-images/204/lotnisko6.jpg/
Ta tabliczka, którą widać na zdjęciu - myli, ponieważ w tym miejscu należy zejść na dół... a nie przejść na prawo
Jeśli jednak zjedziemy schodami ruchomymi na dół, to bardzo łatwo znajdziemy wejście na stację
http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... ko7or.jpg/
Ładny, długi, szeroki korytarz. Dobrze oznakowany. Dodatkowo przed wejściem do tunelu po prawej stronie znajdziemy biletomaty
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26032
oraz dużą tablicę z opisem w czterech językach
http://imageshack.us/photo/my-images/571/lotnisko8.jpg/
Tu jednak kończy się "Europa"... bo dalej zaczyna się ... PKP PLK, a raczej "Polskie Dworce"
Owszem pociągi są ładnie oznakowane, owszem odjazdy pociągów są ładnie sygnalizowane... ale
... jeśli w to miejsce trafi obcokrajowiec, który przyjechał do Warszawy pierwszy raz, to za Chiny ludowe nie będzie wiedział, który pociąg, którędy jedzie. Bo opisy na LCD-ka są po polsku
http://imageshack.us/photo/my-images/252/lotnisko2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/33/lotnisko11.jpg/
Nie ma tłumaczenia na język angielski. A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców
Co więcej. O ile w pociągach SKM funkcjonuje normalnie informacja pasażerska (audio-wizualna), o tyle w ELF-ie Kolei Mazowieckich - nie ma żadnych zapowiedzi, ani żadnej informacji pasażerskiej. Jest tylko konduktor, który bardzo szybko sprawdza lub sprzedaje bilety
Na razie - na czas EURO - obowiązują na wszystkich lotniskowych liniach bilety ZTM-u
Mimo wszystko jestem pod wrażeniem. Jedzie się szybko, wygodnie i przyjemnie. I mam nadzieję, że to będzie tak docelowo
A jakiś monitor z informacją jest ustawiony po stronie lotniska? Bo gdyby był to na pewno więcej osób zdecydowałoby się na podróż wiedząc ile czasu musieliby czekaćJ-31 pisze: Niestety rozkłady jazdy odstraszają podróżnych - niewielu decyduje się na pociąg. Aczkolwiek to jest wciąż zbyt nowe połączenie, by ktokolwiek zaczął z tego korzystać.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie, jest przetłumaczone "cel", "przez", itp. więc obcokrajowiec się połapie. Myślę, że chyba wie, że Warszawa po Polsku to Warszawa, a nie "Łorsoł". "Centralna" również nie trzeba tłumaczyć Jedynie te od kierunków geograficznych, ale to można na logikę wziąćPiotrek_2274 pisze:Nie no proszę, nie popadajmy w paranoję że dla obcokrajowców trzeba tłumaczyć każde słówko. Idąc tym tropem każda tablica informacyjna musiałaby być 3x większaJ-31 pisze: A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców
Poza tym dobra fotorelacja i myślę, że to wszystko bardzo fajnie chodzi w rzeczywistości
Jeden peron, dwie krawędzie. Tak jest prawidłowo.J-31 pisze:Oki, niech Ci będzie - jeden peron, dwa tory. Tak faktycznie jest prawidłowo
I to się nie zmieni. No, chyba, że przewoźnicy zupełnie nie będą mieli czym wyjechać. Ale póki co nic nie wskazuje na to, by na trasę miał zostać skierowany inny tabor.J-31 pisze:Wszystkie linie obsługują - aktualnie - wyłącznie ezt-y PESA ELF (EN76 i 27WE)
Wzornictwo nie jest szczególnie wyszukane. Szkoda, bo takie obiekty to nie tylko wyzwanie dla projektanta, ale i pole do popisu. W Polsce wciąż najłatwiej wyłożyć wszystko kamieniem i polerowaną stalą nierdzewną.J-31 pisze:Sama stacja charakteryzuje się raczej zimnymi kolorami - a szczególnie ściany
Dorzucę ciekawostkę: ZTM skierował na linię kanarów w pomarańczowych robociarskich kamizelkach z napisem "konduktor ZTM". W praktyce kanary sprawdzają bilety, ale także je sprzedają (mimo, ze w jednostkach są automaty).
Obiecałem Wam film... no to są dwa
http://www.youtube.com/watch?v=caSjCB7i ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=1PxAmj-sZ4I
http://www.youtube.com/watch?v=caSjCB7i ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=1PxAmj-sZ4I
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
To się dopiero wyjaśni po EURO 2012.pmaster pisze:I zdaje się, że po Euro pociągi KM (po co oni w ogóle tam jeżdżą, komercyjnie czy po drodze do Radomia?) będą na zwykłe kolejowe bilety
To nie działa tak jak w krakowskim Expresie Balice. Tam trzeba kupować osobno bilety. W Warszawie - aktualnie na wszystkich lotniskowych liniach - a potem być może (to jeszcze będzie określone) tylko na liniach SKM obowiązują i obowiązywać będą normalnie bilety komunikacji miejskiej (ZTM).Wojtek-MKM pisze:A jak z cennikiem? 19zł jak w Krakowie?
Jeśli Koleje Mazowieckie uprą się i nie zgadzą się na integrację taryfową z ZTM-em na linii KM810... to stracą pasażerów
Koleje Mazowieckie kompletnie bez sensu dublują pociągi SKM.
Przyznam szczerze, że raczej o tym nie słyszałem. Natomiast wiem, że SKM Warszawa zakupiła PESY do obsługi linii lotniskowych (S2 i S3).pmaster pisze:KM kupiła PESy na dofinansowanie na obsługę trasy na lotnisko?
Koleje Mazowieckie od pewnego czasu bardzo się starały, a wręcz uparły aby puścić na lotnisko chociaż jeden swój pociąg.