Koleje Mazowieckie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na dostawę dwóch nowych szynobusów.
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... /1760.html

Termin dostawy to 9 grudnia 2011, nie pozostaje więc nic innego jak spokojnie czekać na odwołanie Newagu.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Na których obiegach jeżdżą VT628?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Czasem trafia się na Kutno-Sierpc

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Szczecin - Berlin i Szczecin - Lubeka :mruga: (tyle że to DB) :mruga:

VT628 w KM jeżdżą też na trasie Tłuszcz - Wawa Wsch. - Czeremcha. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Stacja Warszawa Lotnisko Chopina

Post autor: J-31 »

Korzystając z wolnego czasu wybrałem się w końcu na nowo otwarty przystanek osobowy Warszawa Lotnisko Chopina. :cool:

Nie ukrywam - jest super :-P

Na początek - dojazd

Na lotnisko - aktualnie - docierają w sumie 4 linie kolejowe, obsługiwane przez dwóch przewoźników

- S2 - SKM Warszawa
- S3C - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Dworzec Centralny)
- S3S - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Warszawę Śródmieście)
- KM810 - Koleje Mazowieckie - przez Dworzec Centralny

Wszystkie linie obsługują - aktualnie - wyłącznie ezt-y PESA ELF (EN76 i 27WE)

Czas przejazdu z lotniska na Dworzec Centralny - wynosi ~20 minut (ale pociąg musi sporo czasu odstać na centralnym ze względu na duży ruch)

Czas przejazd z lotniska do Warszawy Śródmieście - wynosi ~25 minut.

Czyli całkiem nieźle. A przede wszystkim wygodnie. ;)

Niestety rozkłady jazdy odstraszają podróżnych - niewielu decyduje się na pociąg. Aczkolwiek to jest wciąż zbyt nowe połączenie, by ktokolwiek zaczął z tego korzystać.

Stacja Warszawa Lotnisko Chopina
Na razie rzucę paroma zdjęciami. Później będzie film (muszę go zmontować) ;)

Tak naprawdę nie ma tam co focić - o wiele lepiej robi się ujęcia.

Dojazd w tunelu jak i sama stacja - są dwu torowe. Pociągi zatrzymują się przy dwóch peronach

Tak wygląda fragment tunelu

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/442/lotnisko1.jpg/

Całość podłoża została wybetonowana. Tory zamontowano na ławie betonowej

Sama stacja charakteryzuje się raczej zimnymi kolorami - a szczególnie ściany

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/84/lotnisko4.jpg/

Zamontowano kilka metalowych ławek i o dziwo zamontowano również kosze na śmieci.

O dziwo - ponieważ np. w metrze nie ma koszy na śmieci. Metro Warszawskie uważa kosze, za potencjalne niebezpieczeństwo... tutaj się oto nie martwiono ;)

Udało się ładnie dopasować wysokość peronów, to wejścia PESY ELF. W sumie wszystko do siebie ładnie pasuje. I nie trzeba skakać do pociagów ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/29/lotnisko10.jpg/

I jeszcze na koniec - kozioł oporowy ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/854/lotnisko3.jpg/

Wejście na stację i informacja pasażerska

Samo wejście na stację jest stosunkowo słabo oznakowane, aczkolwiek w ciągach pieszych - na poziomie "0", są tablice informacyjne.

Stacja znajduje się pomiędzy terminalami lotniczymi i charakteryzuje się niepozornym zadaszeniem ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/59/lotnisko5.jpg/

Dodatkowo na czas EURO - UEFA w całym mieście - również na lotnisku wywiesiła takie tabliczki

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/204/lotnisko6.jpg/

Ta tabliczka, którą widać na zdjęciu - myli, ponieważ w tym miejscu należy zejść na dół... a nie przejść na prawo :chytry:

Jeśli jednak zjedziemy schodami ruchomymi na dół, to bardzo łatwo znajdziemy wejście na stację ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... ko7or.jpg/

Ładny, długi, szeroki korytarz. Dobrze oznakowany. Dodatkowo przed wejściem do tunelu po prawej stronie znajdziemy biletomaty

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26032

oraz dużą tablicę z opisem w czterech językach

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/571/lotnisko8.jpg/

Tu jednak kończy się "Europa"... bo dalej zaczyna się ... PKP PLK, a raczej "Polskie Dworce" :diabeł:

Owszem pociągi są ładnie oznakowane, owszem odjazdy pociągów są ładnie sygnalizowane... ale :mruga:

... jeśli w to miejsce trafi obcokrajowiec, który przyjechał do Warszawy pierwszy raz, to za Chiny ludowe nie będzie wiedział, który pociąg, którędy jedzie. Bo opisy na LCD-ka są po polsku :lol:

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/252/lotnisko2.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/33/lotnisko11.jpg/

Nie ma tłumaczenia na język angielski. A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców ;)

Co więcej. O ile w pociągach SKM funkcjonuje normalnie informacja pasażerska (audio-wizualna), o tyle w ELF-ie Kolei Mazowieckich - nie ma żadnych zapowiedzi, ani żadnej informacji pasażerskiej. Jest tylko konduktor, który bardzo szybko sprawdza lub sprzedaje bilety ;)

Na razie - na czas EURO - obowiązują na wszystkich lotniskowych liniach bilety ZTM-u ;)

Mimo wszystko jestem pod wrażeniem. Jedzie się szybko, wygodnie i przyjemnie. I mam nadzieję, że to będzie tak docelowo :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

J-31 pisze:Dojazd w tunelu jak i sama stacja - są dwu torowe. Pociągi zatrzymują się przy dwóch peronach
Ja kojarzę tam tylko jeden peron. :P
Do Wawy Zachodniej przez Centralną? Lol :D

BTW a po uruchomieniu SKM zmieniło się coś na powierzchni tj w organizacji linii autobusowych?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:BTW a po uruchomieniu SKM zmieniło się coś na powierzchni tj w organizacji linii autobusowych?
Nie bez zmian. Tzn. zmiany są tylko na czas EURO 2012 ;)
OPi pisze:Ja kojarzę tam tylko jeden peron.
Oki, niech Ci będzie - jeden peron, dwa tory. Tak faktycznie jest prawidłowo ;)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze: Niestety rozkłady jazdy odstraszają podróżnych - niewielu decyduje się na pociąg. Aczkolwiek to jest wciąż zbyt nowe połączenie, by ktokolwiek zaczął z tego korzystać.
A jakiś monitor z informacją jest ustawiony po stronie lotniska? Bo gdyby był to na pewno więcej osób zdecydowałoby się na podróż wiedząc ile czasu musieliby czekać

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

J-31 pisze: A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców
Nie no proszę, nie popadajmy w paranoję że dla obcokrajowców trzeba tłumaczyć każde słówko. Idąc tym tropem każda tablica informacyjna musiałaby być 3x większa

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Piotrek_2274 pisze:
J-31 pisze: A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców
Nie no proszę, nie popadajmy w paranoję że dla obcokrajowców trzeba tłumaczyć każde słówko. Idąc tym tropem każda tablica informacyjna musiałaby być 3x większa
Dokładnie, jest przetłumaczone "cel", "przez", itp. więc obcokrajowiec się połapie. Myślę, że chyba wie, że Warszawa po Polsku to Warszawa, a nie "Łorsoł". "Centralna" również nie trzeba tłumaczyć ;) Jedynie te od kierunków geograficznych, ale to można na logikę wziąć :)

Poza tym dobra fotorelacja i myślę, że to wszystko bardzo fajnie chodzi w rzeczywistości ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Czemu tam jest napisane po grecku, a nie po niemiecku? Grecy powinni teraz ciężko pracować, a nie przyjeżdżać do Warszawy za ukradzione pieniądze.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Oki, niech Ci będzie - jeden peron, dwa tory. Tak faktycznie jest prawidłowo
Jeden peron, dwie krawędzie. Tak jest prawidłowo.
J-31 pisze:Wszystkie linie obsługują - aktualnie - wyłącznie ezt-y PESA ELF (EN76 i 27WE)
I to się nie zmieni. No, chyba, że przewoźnicy zupełnie nie będą mieli czym wyjechać. Ale póki co nic nie wskazuje na to, by na trasę miał zostać skierowany inny tabor.
J-31 pisze:Sama stacja charakteryzuje się raczej zimnymi kolorami - a szczególnie ściany
Wzornictwo nie jest szczególnie wyszukane. Szkoda, bo takie obiekty to nie tylko wyzwanie dla projektanta, ale i pole do popisu. W Polsce wciąż najłatwiej wyłożyć wszystko kamieniem i polerowaną stalą nierdzewną.
Dorzucę ciekawostkę: ZTM skierował na linię kanarów w pomarańczowych robociarskich kamizelkach z napisem "konduktor ZTM". W praktyce kanary sprawdzają bilety, ale także je sprzedają (mimo, ze w jednostkach są automaty).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »


Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

A jak z cennikiem? 19zł jak w Krakowie? :retard:

ppln

Post autor: ppln »

3,60 (na czasowym taniej ale niebezpieczniej bo w Warszawie niestety opóźnienie nie dolicza się do ważności biletu)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale pociąg w korkach raczej nie będzie stał, spokojnie można jechać na 40minutowym. Tylko że jest droższy od jednoprzejazdowego, a 20 minut chyba nie starczyłoby. I zdaje się, że po Euro pociągi KM (po co oni w ogóle tam jeżdżą, komercyjnie czy po drodze do Radomia?) będą na zwykłe kolejowe bilety

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pmaster pisze:I zdaje się, że po Euro pociągi KM (po co oni w ogóle tam jeżdżą, komercyjnie czy po drodze do Radomia?) będą na zwykłe kolejowe bilety
To się dopiero wyjaśni po EURO 2012. ;)
Wojtek-MKM pisze:A jak z cennikiem? 19zł jak w Krakowie?
To nie działa tak jak w krakowskim Expresie Balice. Tam trzeba kupować osobno bilety. W Warszawie - aktualnie na wszystkich lotniskowych liniach - a potem być może (to jeszcze będzie określone) tylko na liniach SKM obowiązują i obowiązywać będą normalnie bilety komunikacji miejskiej (ZTM).

Jeśli Koleje Mazowieckie uprą się i nie zgadzą się na integrację taryfową z ZTM-em na linii KM810... to stracą pasażerów ;)

Koleje Mazowieckie kompletnie bez sensu dublują pociągi SKM. ;)

ppln

Post autor: ppln »

Z sensem czy bez, i tak będą tam jeździć aż nie minie unijna gwarancja na Pesy

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KM kupiła PESy na dofinansowanie na obsługę trasy na lotnisko?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pmaster pisze:KM kupiła PESy na dofinansowanie na obsługę trasy na lotnisko?
Przyznam szczerze, że raczej o tym nie słyszałem. Natomiast wiem, że SKM Warszawa zakupiła PESY do obsługi linii lotniskowych (S2 i S3). ;)

Koleje Mazowieckie od pewnego czasu bardzo się starały, a wręcz uparły aby puścić na lotnisko chociaż jeden swój pociąg. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”