Koleje Mazowieckie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coffee pisze:Polecam poczytanie komentarzy.
Dzięki. Przeczytałem i obejrzałem sobie zdjęcia. Niestety nie mam przy sobie fotki z kabiny 19WE (NEWAG dla SKM W-wy).

:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=20799

Toteż to zdjęcie wrzucę jutro, ale ja będąc wśrodku 19WE zdziwiłem się, że maszynista ma tak bardzo ograniczony kąt widzenia...on w zasadzie bardzo mało widzi.

I na moje pytanie, czy to małe przednie okienko (plus wysunięty przód), nie jest jakimś utrudnieniem dla maszynisty - ten odparł mi, że jest bardzo dobrze, bo on ma tylko tyle widzieć. ;)

Tak więc sądzę, że to akurat nie będzie dla maszynistów jakimś wielkim problemem ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:[...]dla maszynistów jakimś wielkim problemem
Pod warunkiem, iż będą mieli 1.90metra wzwyż :diabeł:

ppln

Post autor: ppln »

To akurat ci co nie dostaną się do TW ze względu na wzrost, będą mogli aplikować do spółek kolejowych ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Poczytałem te komentarze, absolutnie niczego nie dowodzą.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Obiecałem rano zdjęcie, przedniej szyby 19WE. A zatem dla porównania z PES¡ ELF. Tyle widzi maszynista 19WE Newagu - fotkę wykonałem stojąc. ;)

:strzałka: http://img683.imageshack.us/img683/4927/19weokno.jpg

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Tyle widzi maszynista 19WE Newagu - fotkę wykonałem stojąc
:rotfl:
A ta głowa na dole to czyja, kogoś leżącego? :D
Na poważnie - chyba jednak coś źle zrobiłeś, bo jeśli naprawdę ma taki widok z okna to tragedia. W dodatku takie zniekształcenie na pewno irytuje

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

pmaster pisze:W dodatku takie zniekształcenie na pewno irytuje
Jakie zniekształcenie?
pmaster pisze:bo jeśli naprawdę ma taki widok z okna to tragedia.
IMO tegiefałki nie mają wcale lepiej. Pojazd szynowy porusza się po torze stałym, w dodatku trasa jest ustawiana "z góry" - zadaniem maszynisty jest jazda z odpowiednią prędkością, przestrzeganie sygnalizacji i obserwacja szlaku, by w razie napotkania przeszkody móc zareagować (choć przy dużej prędkości taka reakcja i tak nic nie daje); szyba o omawianym kształcie bezsprzecznie nie pogarsza wykonywania dwóch pierwszych czynności, zaś co do tej trzeciej - Elf spełnił wymogi dopuszczenia do ruchu, więc zapewne widoczność z przodu jest na odpowiednim poziomie.

A jeśli ktoś jest za wysoki... To może wystarczy fotel obniżyć?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:Jakie zniekształcenie?
Lokomotywa stoi przed ezetem, a wygląda jakby stała z boku

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pmaster pisze:A ta głowa na dole to czyja, kogoś leżącego? :D
Ta główka, to kilkuletnie dziecko. Które usiadło i nie zamierzało wstać. Cóż DTP, czasami trudno było dopchnąć się do kabin elektrowozów ;)
pmaster pisze:Lokomotywa stoi przed ezetem, a wygląda jakby stała z boku
Bo ja stałem z boku (nie mogłem inaczej stanąć). W kabinie było ciasno, a stali jeszcze inni ludzie, w tym mamusia i babcia tego dzieciaka. One mi wszystko zasłaniały.

Zniekształcenia nie ma. Taki jest widok z przedniej szyby 19WE. Jeszcze raz przypominam to jest zdjęcie porównawcze z tym co widać w ELF-ie ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jeżeli mechanicy mają na coś narzekać to na to, że będą musieli zmieniać przyzwyczajenia. Bo nie będzie już luksusu palenia w kabinie (jeżeli ktoś jeździł w kabinie to wie o czym mowa) albo opierania nogi o radiotelefon.
Budowa kabiny jest taka, a nie inna nie ze względu na muchy w nosie designerów, a ze względu na zastosowanie klatki bezpieczeństwa. Inaczej nie da się tego zaplanować. Ponadto powiedzmy sobie szczerze: czy zwiększenie widoczności w przypadku pojazdu kolejowego pozwoli na uniknięcie tragedii w przypadku znalezienia się na torowisku przeszkody? Nie. Widoczność sygnałów też się nie zmieni. Wspomagać będzie też sygnalizacja kabinowa. Gotowość do odjazdu i tak podaje mechanikowi kierownik pociągu, nie trzeba obserwować przestrzeni przy jednostce w lusterkach.
W kwestii komentarzy z tej strony: nie pierwszy raz widzę tam komentarze nieprawdziwe, ich autorzy wykazują się niewiedzą i chęcią dowalenia PESIE (pewnie za to, że jest polską PES¡, a nie na przykład Bombardierem)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak. Z tą nie uzasadnioną krytyką ezt-ów PESY, to i ja się już spotkałem wielkrotnie na różnych forach internetowych, tudzież w komentarza na różnych portalach ;)

Tymczasem ja miałem wielokrotnie okazję podróżować ED74 - w stosunku do którego też można odnaleźć wiele "dziwnych tekstów", często nie sprawdzonych, albo opartych na wypocinach dziennikarzy - i jestem tym ezt-em zachwycony.

Oczywiście oceniam go wyłącznie z perspektywy pasażera, bo innej możliwości nie mam ;)

Tak więc z ogromną niecierpliwością czekam na ELF-y w Warszawie (najpierw SKM-ka potem KM - będzie okazja do porównania) ;)
Ostatnio zmieniony 2010-12-23, 14:47 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Oczywiście oceniam go wyłącznie z perspektywy pasażera, bo innej możliwości nie mam
I tak należy oceniać. Jednostki produkuje się jednak głównie dla pasażerów.

Jeśli chodzi o kolejarzy we FLIRTACH czy zmodernizowanych kiblach kierownicy narzekają dlatego, że nie mają przedziału służbowego. Ale to jest banał do rozwiązania w prosty sposób.


Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

No efekt końcowy jest niezły :) Podoba mi się ten lok.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

irisbus pisze:No efekt końcowy jest niezły Podoba mi się ten lok
Fakt. Byłem sceptyczny co do tego malowania, ale na żywo wygląda rewelacyjnie. Choć osobiście nadal bym wolał, by Push-pulle były niezależnym składami silnikowymi.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ładny sprzęcik, ale jednak zbyt fikuśnie pomalowany.
Ciekawe też, że rynek polskich przewozów kolejowych jest dla Włochów do tego stopnia nielogiczny, że "Koleje Mazowieckie" uchodzą za PKP. Ale to taki drobny detal.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Ciekawe też, że rynek polskich przewozów kolejowych jest dla Włochów do tego stopnia nielogiczny, że "Koleje Mazowieckie" uchodzą za PKP. Ale to taki drobny detal.
Tak jak i dla wielu (pewnie nawet większości) Polaków, co potrafi irytować

Tigin

Post autor: Tigin »

No, no, pięknie się prezentuje ;)
A patrząc na to zdjęcie od razu narzuciło mi się pytanie: co to za czerwone i żółte zwisające "ręce" z przodu?

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Węże powietrzne czy inne takie tam do tłoczenia powietrza m.in. do układu hamulcowego wagonów czy coś w tym stylu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”