Strona 26 z 29

: 2011-06-22, 08:28
autor: J-31
PESA ostro się rozkręca z produkcją ELF-ów i jak tak dalej pójdzie, to za jakiś czas będziemy mieli w Warszawie sporą ilośc tych ezt-ów :)

: 2011-06-22, 08:51
autor: TLG
J-31 pisze:PESA ostro się rozkręca z produkcją ELF-ów i jak tak dalej pójdzie, to za jakiś czas będziemy mieli w Warszawie sporą ilośc tych ezt-ów
Tu bym polemizował z tą "sporą ilością". Raptem 16 jednostek przy stanie taboru coś koło 200 jest prawnie niezauważalną sprawą. Koleje Mazowieckie mają w tej chwili nie lada zgryz, bo przy bardzo dużych przewozach taboru wciąż brakuje, a do tego w większości są to mocno wyeksploatowane stare kible. Niewielki procent taboru stanowią ich modernizacje, które nadal mają czkawkę, a docelowe asynchroniczne pojazdy sprawiają dużo problemów.

: 2011-06-22, 09:19
autor: Marcin N
A ja z kolei mam inne pytanie, są jeszcze u Was na stanie spalinowe niemieckie zespoły trakcyjne VT627 i VT628 ? Jeśli tak to jakie trasy obsługują i ile sztuk macie obecnie na stanie ;)

: 2011-06-22, 16:09
autor: pmaster
Oczywiście że są, jeżdżą z Sierpca do Kutna a także wg Wikipedii z Sierpca do Nasielska, a także do Ostrołęki i Czeremchy.

: 2011-06-22, 17:35
autor: OPi
Na Warszawie Wschodniej również się pojawiają.

: 2011-06-22, 19:25
autor: TLG
są jeszcze u Was na stanie spalinowe niemieckie zespoły trakcyjne VT627 i VT628 ?
Jak najbardziej.
Jeśli tak to jakie trasy obsługują i ile sztuk macie obecnie na stanie
Tyle, ile było z tym, że jakiś został rozbity i stoi.
OPi pisze:Na Warszawie Wschodniej również się pojawiają.
Dokładnie Tłuszcz - Warszawa - Siedlce - Czeremcha. Ostatnio jeden obieg zalicza też Gdańską.
Ponadto KM testują holenderskeigo DH z Sigmy. Nawet miał już dzwona (był jakiś przetarg na naprawę powypadkową).

: 2011-06-22, 20:53
autor: ppln
A które to kursy w ramach I strefy ZTM?

: 2011-06-22, 23:39
autor: pmaster
ppln pisze:A które to kursy w ramach I strefy ZTM?
Jakaś mapa

: 2011-06-22, 23:49
autor: ppln
O ile mapę warszawskich stacji kolejowych mniej więcej znam, o tyle chodziło mi o konkretne odjazdy szynobusów w granicach Warszawy

: 2011-06-23, 09:05
autor: TLG
ppln pisze:A które to kursy w ramach I strefy ZTM?
Te, które zatrzymują się w ramach przystanków granicznych. Pociąg 70821 Tłuszcz - Czeremcha jest zdaje się przyspieszony, na pewno na odcinku Wschodnia - Wesoła można przejechać na bilecie dobowym na I strefę. Jednorazowych i czasowych nie polecam - odcinek ten lubi patrolować "Renoma". 15431 z Gdańskiej do Sierpca jest przyspieszony, zatrzymuje się dopiero w Legionowie.

: 2011-08-06, 20:20
autor: alojz
Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na dostawę dwóch nowych szynobusów.
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... /1760.html

Termin dostawy to 9 grudnia 2011, nie pozostaje więc nic innego jak spokojnie czekać na odwołanie Newagu.

: 2011-08-12, 19:41
autor: Filip7370
Na których obiegach jeżdżą VT628?

: 2011-08-12, 23:13
autor: pmaster
Czasem trafia się na Kutno-Sierpc

: 2011-08-12, 23:15
autor: OPi
Szczecin - Berlin i Szczecin - Lubeka :mruga: (tyle że to DB) :mruga:

VT628 w KM jeżdżą też na trasie Tłuszcz - Wawa Wsch. - Czeremcha. ;)

Stacja Warszawa Lotnisko Chopina

: 2012-06-04, 21:33
autor: J-31
Korzystając z wolnego czasu wybrałem się w końcu na nowo otwarty przystanek osobowy Warszawa Lotnisko Chopina. :cool:

Nie ukrywam - jest super :-P

Na początek - dojazd

Na lotnisko - aktualnie - docierają w sumie 4 linie kolejowe, obsługiwane przez dwóch przewoźników

- S2 - SKM Warszawa
- S3C - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Dworzec Centralny)
- S3S - SKM Warszawa (wariant linii S3 przez Warszawę Śródmieście)
- KM810 - Koleje Mazowieckie - przez Dworzec Centralny

Wszystkie linie obsługują - aktualnie - wyłącznie ezt-y PESA ELF (EN76 i 27WE)

Czas przejazdu z lotniska na Dworzec Centralny - wynosi ~20 minut (ale pociąg musi sporo czasu odstać na centralnym ze względu na duży ruch)

Czas przejazd z lotniska do Warszawy Śródmieście - wynosi ~25 minut.

Czyli całkiem nieźle. A przede wszystkim wygodnie. ;)

Niestety rozkłady jazdy odstraszają podróżnych - niewielu decyduje się na pociąg. Aczkolwiek to jest wciąż zbyt nowe połączenie, by ktokolwiek zaczął z tego korzystać.

Stacja Warszawa Lotnisko Chopina
Na razie rzucę paroma zdjęciami. Później będzie film (muszę go zmontować) ;)

Tak naprawdę nie ma tam co focić - o wiele lepiej robi się ujęcia.

Dojazd w tunelu jak i sama stacja - są dwu torowe. Pociągi zatrzymują się przy dwóch peronach

Tak wygląda fragment tunelu

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/442/lotnisko1.jpg/

Całość podłoża została wybetonowana. Tory zamontowano na ławie betonowej

Sama stacja charakteryzuje się raczej zimnymi kolorami - a szczególnie ściany

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/84/lotnisko4.jpg/

Zamontowano kilka metalowych ławek i o dziwo zamontowano również kosze na śmieci.

O dziwo - ponieważ np. w metrze nie ma koszy na śmieci. Metro Warszawskie uważa kosze, za potencjalne niebezpieczeństwo... tutaj się oto nie martwiono ;)

Udało się ładnie dopasować wysokość peronów, to wejścia PESY ELF. W sumie wszystko do siebie ładnie pasuje. I nie trzeba skakać do pociagów ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/29/lotnisko10.jpg/

I jeszcze na koniec - kozioł oporowy ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/854/lotnisko3.jpg/

Wejście na stację i informacja pasażerska

Samo wejście na stację jest stosunkowo słabo oznakowane, aczkolwiek w ciągach pieszych - na poziomie "0", są tablice informacyjne.

Stacja znajduje się pomiędzy terminalami lotniczymi i charakteryzuje się niepozornym zadaszeniem ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/59/lotnisko5.jpg/

Dodatkowo na czas EURO - UEFA w całym mieście - również na lotnisku wywiesiła takie tabliczki

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/204/lotnisko6.jpg/

Ta tabliczka, którą widać na zdjęciu - myli, ponieważ w tym miejscu należy zejść na dół... a nie przejść na prawo :chytry:

Jeśli jednak zjedziemy schodami ruchomymi na dół, to bardzo łatwo znajdziemy wejście na stację ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... ko7or.jpg/

Ładny, długi, szeroki korytarz. Dobrze oznakowany. Dodatkowo przed wejściem do tunelu po prawej stronie znajdziemy biletomaty

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26032

oraz dużą tablicę z opisem w czterech językach

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/571/lotnisko8.jpg/

Tu jednak kończy się "Europa"... bo dalej zaczyna się ... PKP PLK, a raczej "Polskie Dworce" :diabeł:

Owszem pociągi są ładnie oznakowane, owszem odjazdy pociągów są ładnie sygnalizowane... ale :mruga:

... jeśli w to miejsce trafi obcokrajowiec, który przyjechał do Warszawy pierwszy raz, to za Chiny ludowe nie będzie wiedział, który pociąg, którędy jedzie. Bo opisy na LCD-ka są po polsku :lol:

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/252/lotnisko2.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/33/lotnisko11.jpg/

Nie ma tłumaczenia na język angielski. A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców ;)

Co więcej. O ile w pociągach SKM funkcjonuje normalnie informacja pasażerska (audio-wizualna), o tyle w ELF-ie Kolei Mazowieckich - nie ma żadnych zapowiedzi, ani żadnej informacji pasażerskiej. Jest tylko konduktor, który bardzo szybko sprawdza lub sprzedaje bilety ;)

Na razie - na czas EURO - obowiązują na wszystkich lotniskowych liniach bilety ZTM-u ;)

Mimo wszystko jestem pod wrażeniem. Jedzie się szybko, wygodnie i przyjemnie. I mam nadzieję, że to będzie tak docelowo :)

: 2012-06-04, 21:52
autor: OPi
J-31 pisze:Dojazd w tunelu jak i sama stacja - są dwu torowe. Pociągi zatrzymują się przy dwóch peronach
Ja kojarzę tam tylko jeden peron. :P
Do Wawy Zachodniej przez Centralną? Lol :D

BTW a po uruchomieniu SKM zmieniło się coś na powierzchni tj w organizacji linii autobusowych?

: 2012-06-04, 22:00
autor: J-31
OPi pisze:BTW a po uruchomieniu SKM zmieniło się coś na powierzchni tj w organizacji linii autobusowych?
Nie bez zmian. Tzn. zmiany są tylko na czas EURO 2012 ;)
OPi pisze:Ja kojarzę tam tylko jeden peron.
Oki, niech Ci będzie - jeden peron, dwa tory. Tak faktycznie jest prawidłowo ;)

: 2012-06-04, 22:36
autor: ppln
J-31 pisze: Niestety rozkłady jazdy odstraszają podróżnych - niewielu decyduje się na pociąg. Aczkolwiek to jest wciąż zbyt nowe połączenie, by ktokolwiek zaczął z tego korzystać.
A jakiś monitor z informacją jest ustawiony po stronie lotniska? Bo gdyby był to na pewno więcej osób zdecydowałoby się na podróż wiedząc ile czasu musieliby czekać

: 2012-06-04, 22:47
autor: Piotrek_2274
J-31 pisze: A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców
Nie no proszę, nie popadajmy w paranoję że dla obcokrajowców trzeba tłumaczyć każde słówko. Idąc tym tropem każda tablica informacyjna musiałaby być 3x większa

: 2012-06-04, 22:56
autor: Szymon
Piotrek_2274 pisze:
J-31 pisze: A zatem nazwy "Warszawa Śródmieście" i "Warszawa Centralna" mogą być całkowicie nie zrozumiałe dla obcokrajowców
Nie no proszę, nie popadajmy w paranoję że dla obcokrajowców trzeba tłumaczyć każde słówko. Idąc tym tropem każda tablica informacyjna musiałaby być 3x większa
Dokładnie, jest przetłumaczone "cel", "przez", itp. więc obcokrajowiec się połapie. Myślę, że chyba wie, że Warszawa po Polsku to Warszawa, a nie "Łorsoł". "Centralna" również nie trzeba tłumaczyć ;) Jedynie te od kierunków geograficznych, ale to można na logikę wziąć :)

Poza tym dobra fotorelacja i myślę, że to wszystko bardzo fajnie chodzi w rzeczywistości ;)