Koleje Mazowieckie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-06-05, 02:20

Czemu tam jest napisane po grecku, a nie po niemiecku? Grecy powinni teraz ciężko pracować, a nie przyjeżdżać do Warszawy za ukradzione pieniądze.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-06-05, 07:49

J-31 pisze:Oki, niech Ci będzie - jeden peron, dwa tory. Tak faktycznie jest prawidłowo
Jeden peron, dwie krawędzie. Tak jest prawidłowo.
J-31 pisze:Wszystkie linie obsługują - aktualnie - wyłącznie ezt-y PESA ELF (EN76 i 27WE)
I to się nie zmieni. No, chyba, że przewoźnicy zupełnie nie będą mieli czym wyjechać. Ale póki co nic nie wskazuje na to, by na trasę miał zostać skierowany inny tabor.
J-31 pisze:Sama stacja charakteryzuje się raczej zimnymi kolorami - a szczególnie ściany
Wzornictwo nie jest szczególnie wyszukane. Szkoda, bo takie obiekty to nie tylko wyzwanie dla projektanta, ale i pole do popisu. W Polsce wciąż najłatwiej wyłożyć wszystko kamieniem i polerowaną stalą nierdzewną.
Dorzucę ciekawostkę: ZTM skierował na linię kanarów w pomarańczowych robociarskich kamizelkach z napisem "konduktor ZTM". W praktyce kanary sprawdzają bilety, ale także je sprzedają (mimo, ze w jednostkach są automaty).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-06-06, 19:30


Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM » 2012-06-08, 12:44

A jak z cennikiem? 19zł jak w Krakowie? :retard:

ppln

Post autor: ppln » 2012-06-08, 14:51

3,60 (na czasowym taniej ale niebezpieczniej bo w Warszawie niestety opóźnienie nie dolicza się do ważności biletu)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-06-08, 15:42

Ale pociąg w korkach raczej nie będzie stał, spokojnie można jechać na 40minutowym. Tylko że jest droższy od jednoprzejazdowego, a 20 minut chyba nie starczyłoby. I zdaje się, że po Euro pociągi KM (po co oni w ogóle tam jeżdżą, komercyjnie czy po drodze do Radomia?) będą na zwykłe kolejowe bilety

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-06-08, 20:08

pmaster pisze:I zdaje się, że po Euro pociągi KM (po co oni w ogóle tam jeżdżą, komercyjnie czy po drodze do Radomia?) będą na zwykłe kolejowe bilety
To się dopiero wyjaśni po EURO 2012. ;)
Wojtek-MKM pisze:A jak z cennikiem? 19zł jak w Krakowie?
To nie działa tak jak w krakowskim Expresie Balice. Tam trzeba kupować osobno bilety. W Warszawie - aktualnie na wszystkich lotniskowych liniach - a potem być może (to jeszcze będzie określone) tylko na liniach SKM obowiązują i obowiązywać będą normalnie bilety komunikacji miejskiej (ZTM).

Jeśli Koleje Mazowieckie uprą się i nie zgadzą się na integrację taryfową z ZTM-em na linii KM810... to stracą pasażerów ;)

Koleje Mazowieckie kompletnie bez sensu dublują pociągi SKM. ;)

ppln

Post autor: ppln » 2012-06-08, 21:08

Z sensem czy bez, i tak będą tam jeździć aż nie minie unijna gwarancja na Pesy

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-06-09, 01:10

KM kupiła PESy na dofinansowanie na obsługę trasy na lotnisko?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-06-09, 21:01

pmaster pisze:KM kupiła PESy na dofinansowanie na obsługę trasy na lotnisko?
Przyznam szczerze, że raczej o tym nie słyszałem. Natomiast wiem, że SKM Warszawa zakupiła PESY do obsługi linii lotniskowych (S2 i S3). ;)

Koleje Mazowieckie od pewnego czasu bardzo się starały, a wręcz uparły aby puścić na lotnisko chociaż jeden swój pociąg. ;)

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull » 2012-06-11, 14:55

Koleje Mazowieckie od pewnego czasu bardzo się starały, a wręcz uparły aby puścić na lotnisko chociaż jeden swój pociąg.
Wcale się nie dziwię. Linia na lotnisko to jedyny sposób, żeby dostać się z centrum wręcz pod sam terminal w mniej niż 1,5 h a nawet mniej. Ponadto można jechać na biletach ZTM, więc nie ma problemu z zyskami z tej linii.

Tylko że nowe połączenie spowodowało to, że linia kolejowa nr 8 na tym odcinku jest po prostu zapchana do granic możliwości. Obecnie nie ma żadnej opcji, aby w dzień "wcisnąć" tam jakikolwiek dodatkowy pociąg. Czy to węgiel, czy to paliwo do petrolotu, wszystko w nocy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-06-11, 17:14

Jacbull pisze:Linia na lotnisko to jedyny sposób, żeby dostać się z centrum wręcz pod sam terminal w mniej niż 1,5 h a nawet mniej.
Naprawdę jest aż tak źle?

ppln

Post autor: ppln » 2012-06-11, 20:28

No nie, od 20 minut do pół godziny (autobusem zresztą chyba też się aż tak źle nie jedzie)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-06-11, 20:47

ppln pisze:(autobusem zresztą chyba też się aż tak źle nie jedzie)
To zależy. W godzinach szczytu ¯wirki i Wigury są tak zakorkowane, że rzeczywiście autobus potrafi sporo stracić ;)

Natomiast gdy jest spokojnie, faktycznie autobusy mogą szybko przejechać z lotniska do Centrum ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-06-19, 07:49

Kolejom Mazowieckim zależy na obecności na Lotnisku nie ze względów prestiżowych. To jest wstęp do połączenia z lotniskiem w Modlinie i nie ma w tym kompletnie nic dziwnego. O atrakcyjności lotniska w Modlinie zdecyduje miedzy innymi właśnie takie połączenie. I marszałek sejmiku dobrze o tym wie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-07-02, 21:30

Dzisiaj miałem taki kolejowy dzień - oby tylko ktoś mnie zaczął postrzegać jako miłośnika kolei :mruga: ... i wybrałem się znów na lotnisko pociągiem. No i miło się zdziwiłem.

Kolejowe połączenia na lotnisko - przynajmniej oferowane przez SKM Warszawa - a więc linie S2 i S3S to prawdziwy strzał w "10-stkę". Mijane przeze mnie pociągi były już pełne ludzi. A skład którym ja jechałem również zapełnił się pasażerami zmierzającymi na samolot. Co ciekawe tuż przed biletomatami stojącymi w przejściu na stację (na lotnisku), ustawiła się kolejka podróżnych, chcących kupić bilet ZTM. ;)

Dodatkowo na samej stacji Lotnisko Chopina, tuż obok wejścia powieszono dosyć dużą tablicę elektroniczną - uzupełnienie już istniejącej informacji pasażerskiej ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... blica.jpg/

Dodatkowym atutem tych linii jest tabor - cichy, wygodny i klimatyzowany. Pozostaje mieć jedynie cichą nadzieję, na jakąś, choćby minimalną, poprawę częstotliwości kursów, ale nie wiem czy przepustowość linii średnicowej na to pozwoli ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-07-02, 22:41

J-31 pisze:nie wiem czy przepustowość linii średnicowej na to pozwoli
Mnie się wydaje, że gorzej może być z przepustowością na radomskiej, na której szczególnie w szczycie pojawia się coraz więcej pociągów. Średnicowa to więcej torów, poza tym część pociągów można zawsze przerzucić na Gdańską, z tamtąd na biletach ZTM też można szybko przedostać się do centrum metrem. :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-07-03, 09:14

Niestety jest odwrotnie. Na linii radomskiej panuje spokój, pociągi kursują na niej dosyć rzadko - chociaż faktycznie nie jest ich mało. Natomiast na linii średnicowej co kilka minut przejeżdża jakiś skład. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Koleje Mazowieckie czyli pociągiem do Modlina

Post autor: J-31 » 2012-07-16, 21:14

Nie mogłem znaleźć odpowiedniego tematu, toteż pozwoliłem sobie stworzyć nowy. ;)

Nie tak dawno temu miałem okazję zwiedzić sobie nową stację kolejową Warszawa Lotnisko Chopina. Teraz postanowiłem pojechać w drugim kierunku - do Modlina, tam gdzie znajduje się nowy port lotniczy "Warszawa - Modlin". Bezpośrednio pociągiem jeszcze nie da się tam dojechać, ale pośrednio tak, potem trzeba się przesiąść na autobus. ;)

O autobusie już pisałem i nie będę się powtarzać, teraz parę słów na temat komunikacji kolejowej. :mruga:

Zacznę od pozytywów - przejazd - z dworca Centralnego, trwał godzinę. Odcinek z Modlina do Warszawy Wschodniej pokonaliśmy w ciągu ok. 30 minut. Na nowych torach pomiędzy ¯eraniem a Modlinem PESA EN76 doskonale się rozpędza, podróż jest faktycznie szybka i komfortowa. Duże zainteresowanie podróżnych.

Na nowym połączeniu skorzystali mieszkańcy Nowego Dworu Mazowieckiego oraz Legionowa. W pociągu popołudniowym do Modlina większość miejsc siedzących była zajęta.

Obsługa pociągu - ku mojemu miłemu zdziwieniu - mówi po angielsku. Tutaj plus dla Kolei Mazowieckich ;)

Dworzec kolejowy w Modlinie został bardzo ładnie wyremontowany (spółka Dworzec Polski).

Tyle pozytwów... teraz negatywy :cool:

Zacznę od tyłu - czyli od peronu dworca. A konkretnie rozkładu jazdy. Otóż moim planem było dotarcie autobusem pod terminal lotniczy - z dworca w Modlinie. Zdawałem sobie sprawę, że nie uda mi się powrócić KML911 do Warszawy, bo fizycznie nie zdąże na ten pociąg. Postanowiłem więc na miejscu sprawdzić rozkład jazdy na powrót, chciałem złapać - później, po powrocie z lotniska - jakiś pociąg do Warszawy Gdańskiej.

Zacząłem wertować rozkład i coraz bardziej włosy stawały mi na głowie, wyszło na to, że jeśli zaraz nie wsiądę z powrotem w ten pociąg którym właśnie przyjechałem - to czeka mnie kilku godzinne oczekiwanie na jakikolwiek pociąg.

I w tym momencie podeszło do mnie jakieś małżeństwo - lokalni mieszkańcy - zaczęli oni wertować rozkład jazdy. Mężczyzna zaczął głośno komentować, to co było tam napisane...

... okazało się, że ktoś pomylił pociągi i umieścił je w niewłaściwej rubryce. Otóż pociągi do Warszawy (zarówno te lotniskowe, jak i te jadące w kierunku W-wy Gdańskiej) znalazły się wśród pociągów jadących... do Nasielska :nuts:

Czyli totalnie podmatwany rozkład jazdy, okazało się, że wg. owego rozkładu KML911, miał o godz. 16.25 odjechać... do Nasielska (a w rzeczywistości wracał do Warszawy).

Dodatkowo rozkład jest po polsku - ciekawy jestem, który zagraniczny podróżny będzie wiedział o co chodzi :lol:

Jedyne pocieszenie to takie, że pociągi lotniskowe mają obok rozkładu ikonkę "samolotu". No, ale...

.... ale dlaczego KML911 mający ikonę samolotu, o godz. 16.25 odjeżdża z Modlina... tylko do Warszawy Wschodniej ? Kilku zagranicznych pasażerów, było zdekoncentrowanych - dwóch w popłochu chciało uciekać z pociągu, ale kierownik pociągu ich uspokoił, że mogą pojechać do Warszawy - ale co dalej ? :chytry:

Ja wiem, że ze wschodniej jest jeszcze kilka innych połączeń na lotnisko Okęcie. (z tego co zrozumiałem ci ludzie chcieli dotrzeć na Okęcie i przesiąść się na inne samoloty). Aczkolwiek, na Warszawie Wschodniej - kiedy ja czekałem na lokalny pociąg do Śródmieścia, widziałem jak kilka osób, które przyjechały ze mną z Modlina, zupełnie straciły koncentrację i bezładnie stały nadal na peronie obok pociągu, którym właśnie przyjechaliśmy ;)
Czyli totalnie podmatwany rozkład jazdy, okazało się, że wg. owego rozkładu KML911, miał o godz. 16.25 odjechać... do Nasielska (a w rzeczywistości wracał do Warszawy).
Tu się sam zacytuję, bo ... wg. rozkładu dworcowego KML911 miał jechać do Nasielska. Natomiast ja wiem, że ten pociąg o godz. 16.25 miał jechać do Warszawy Wschodniej. Jakież było moje zdziwienie, kiedy go sfociłem z kładki ...

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26311

... nie wiem czy to Widzicie, ale na tablicach - jak byk - miał napisane "Warszawa Lotnisko Chopina". Wskoczyłem do pociągu, podszedłem do konduktora i zapytałem dokąd jadą... odpowiedział mi, że na Okęcie. OK, to poprosiłem o bilet na Dworzec Centralny. Został mi sprzedany...

... i zaraz potem do pociągu weszła pani kierownik, która zacząłe krzyczeć na maszynistę i konduktora - jedziemy do Warszawy Wschodniej !!! Proszę zmienić tablice.

Totalna dekoncentracja. Zagraniczni pasażerowie wpadli w popłoch, nawet maszynista i konduktor byli mocno zdziwieni. Przez chwilę spierali się ze sobą - o kierunek jazdy. :-P

Przez krótką chwilę naszła mnie taka myśl - to dokąd miał jechać ten pociąg, skoro nawet maszynista nie wiedział :lol:

I tak wygląda nasza kolejowa rzeczywistość. Całość osładza linia kolejowa, szybkie przejazdy pomiędzy stacjami. No i oczywiście PESA ELF, która znakomicie sprawdza się na tej linii. Dla tych z Was, którzy chcieliby z tego połączenia skorzystać, małe ostrzeżenie - na odcinku Legionowo Przystanek do Chotomowa, pociągu kursują wahadłowo po jednym torze. ;)

martabzym84

Post autor: martabzym84 » 2012-11-22, 15:16

Ja już nie raz miałam okazję przemierzyć trasę zarówno na Lotnisko Chopina jak i do Modlina i muszę przyznać, że nie mamy się czego wstydzić. Jedyne co drażni to fakt, że pociąg nie dojeżdża bezpośrednia do lotniska w Modlinie tylko trzeba się przesiąść w autobus a to wszystko przez Gacka i Nocka:/

ODPOWIEDZ