Strona 28 z 29

: 2012-11-22, 16:16
autor: pmaster
Co to jest Gacek i Nocek? Jakieś marki nietoperzy?
Ja bym nie narzekał na brak bezpośredniego połączenia kolejowego do lotniska w Modlinie - to tanie lotnisko, wiele takich na Zachodzie w ogóle nie ma pociągu w pobliżu

: 2012-11-22, 22:38
autor: J-31
Jest, jakaś cicha nadzieja, że powstanie połączenie kolejowe bezpośrednio do portu lotniczego - ale na razie to są dalekie plany ;)

: 2013-10-02, 01:40
autor: Przemek

: 2013-10-02, 22:00
autor: J-31
Super wygląda. Świetny design. Jak tylko pojawi się w Warszawie to chyba trzeba będzie na niego zapolować np. do Modlina ;)

: 2013-10-02, 22:08
autor: faja_k
Alfonso Perez pisze:np. do Modlina
Myślałem, że do Modlina jest prąd. Jeśli będzie jechał pojedynczy szynobus to z czasem może się pojawić ścisk, oczywiście pod warunkiem, że coś faktycznie będzie tam latać.

: 2013-10-02, 22:20
autor: alojz
222M ma jeździć głównie do Czeremchy (czyli w Warszawie będzie go można zobaczyć tylko przez niecały miesiąc).

: 2013-10-02, 22:24
autor: pmaster
Na razie to nie ma nawet torów, a coś lata i jest ścisk w EZTach

: 2013-10-03, 21:54
autor: J-31
Ja się swego czasu zdziwiłem jak na Dworcu Gdańskim kupiłem bilet "lotniskowy" - w zeszłym roku, jak Modlin zaczął przyjmować pierwsze samoloty. No i poinformowano mnie, że pociąg za kilka minut odjedzie... i trafiłem na tą motorówkę ...

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26590

... czyli VT 627 jako "pociąg przyspieszony" do Sierpca, ale zatrzymujący się m.in. w Modlinie ;)

: 2013-10-04, 08:35
autor: TLG
Co chcesz? Dobry sprzęt! :D Może nie jest designerski i nowoczesny, ale lepiej się tym jeździ niż szynobusami.

: 2013-10-04, 21:18
autor: pmaster
I ma najlepsze siedzonka, na których siedziałem.

Re: Koleje Mazowieckie

: 2014-10-02, 22:07
autor: Przemek
http://www.rynek-kolejowy.pl/54203/kole ... mpulsy.htm
Koleje Mazowieckie wybrały Impulsy

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Koleje Mazowieckie wybrały ofertę Newagu na dostawę 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowosądecki producent pokonał Pesę o mniej niż 2 punkty.


Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych dwunastu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych, dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego) i przeszkolenie pracowników KM. Koleje Mazowieckie postawiły także wymagania dla współczynników gotowości technicznej pojazdów: dla całego kontraktu ma on być nie niższy 0,95. Natomiast współczynnik niezawodności określono na co najmniej 0,97.

W przetargu Newag zaoferował dostawę 12 pociągów Impuls za kwotę 257 mln 272 tys. 959 zł brutto. Firma zaoferowała dostawę każdego pojazdu kolejowego ze zużyciem energii na potrzeby przejechania 1 km dla jednego pojazdu kolejowego - KE1 37, 08 kWh. Producent zobowiązał się udzielić 78 miesięcznej gwarancji jakości na każdy dostarczony pojazd kolejowy, licząc od daty podpisania protokołu przekazania do eksploatacji każdego pojazdu. Współczynnik niezawodności każdego pojazdu WN wynosi 0,990, a współczynnik gotowości technicznej WU - 0,970.

Newag lepszy o 1,23 pkt

Pesa Bydgoszcz wycenia 12 składów na kwotę 267 mln 143 tys. 700 zł. Współczynnik zużycia energii, współczynnik niezawodności oraz współczynnik gotowości technicznej objęte były tajemnicą przedsiębiorstwa. Podobnie jak Newag, Pesa zobowiązała się do 78-miesięcznej gwarancji jakości.

Ocena ofert obejmowała: cenę, która stanowiła 55%, zużycie energii trakcyjnej na potrzeby przejechania 1 km dla jednego EZT – 5%, okres udzielonej gwarancji – 10%, termin dostawy trzeciego z dwunastu EZT – 10%, współczynnik niezawodności – 10%, oraz współczynnik gotowości technicznej 10%. Jak udało nam się dowiedzieć, oferta złożona przez Newag uzyskała 99,1990 punktów, natomiast a oferta Pesy 97,9678 punktów.

Jakie będą Impulsy dla KM?

W pociągach pasażerowie będą mieli dostęp do Internetu, w przestrzeni pasażerskiej znajdzie się klimatyzacja i informacja pasażerska w systemie LED. Więcej o nowych pociąga można przeczytać tutaj.

Pojazdy trzeba dostarczyć nie wcześniej niż przed 15 stycznia 2015 r., a ostatni pojazd ma przyjechać do KM najpóźniej do 30 listopada 2015 r. Dostawa trzeciego z dwunastu pojazdów kolejowych zostanie zrealizowana w terminie do 30 kwietnia 2015 r. Koleje Mazowieckie chcą pozyskać z UE nawet 59 proc. dopłaty do zakupu.

Re: Koleje Mazowieckie

: 2014-10-03, 07:19
autor: TLG
Przyzwoite jednostki, dobry wybór.

Re: Koleje Mazowieckie

: 2014-10-03, 09:19
autor: J-31
Potwierdzam. Brawo rzeczywiście dobry wybór. No to czekamy na nowe "Impulsy" :-)

Re: Koleje Mazowieckie

: 2014-11-28, 19:00
autor: J-31
Koleje Mazowieckie podpisały już kontakt z Newagiem na 12 szt. eztów. Będą to 5-cio członowe 45WE. Pierwsze jednostki powinny trafić na Mazowsze w drugim kwartale przyszłego roku ;)

Re: Koleje Mazowieckie

: 2014-11-28, 21:23
autor: TLG
Dodam, że docelowo mają służyć poprawie komfortu podróżowania na najbardziej obciążonej (aktualnie remontowanej) linii w Mazowieckim - Warszawa - Skierniewice. Chociaż obawiam się, że i tak niewiele to pomoże, bo był taki pociąg do Skierniewicz ok. 19:30, w którym regularnie jechały dwa Flirty i też nie można było wetknąć szpilki. To był dobry pociąg...

Re: Koleje Mazowieckie

: 2015-02-07, 15:11
autor: J-31

Re: Koleje Mazowieckie

: 2015-02-07, 16:39
autor: wojtek1611
Wygląda świetnie! Mam nadzieję że ostateczny efekt nie będzie zbytnio od tego odbiegał

Re: Koleje Mazowieckie

: 2015-04-01, 18:31
autor: J-31
No i jest, pierwszy Impuls dla Kolei Mazowieckich ;)

:strzałka: http://www.antygaleria.pl/details.php?image_id=12623

Re: Koleje Mazowieckie

: 2015-04-02, 00:00
autor: Przemek
Wydaje mi się, że falbanki ze spalinowego Newaga bardziej by tu pasowały. Wielka szkoda, że KM w odróżnieniu do poprzednich zamówień, nie ogłosiły konkursu na malowanie jednostek.

Re: Koleje Mazowieckie

: 2015-08-31, 15:58
autor: gustlik
W ostatnią sobotę (29.8.2015) został pobity kolejny rekord prędkości na polskich torach. Tym razem dotyczy on pojazdu polskiej konstrukcji. Jeden z EZT-ów wyprodukowanych w 2015 roku dla Kolei Mazowieckich przez NEWAG – 45WE „Impuls” w konfiguracji średniodystansowej osiągnął prędkość 226 km/h. Rok 2015 obfituje w próby prędkości na polskich torach. Wcześniej, na przełomie maja i czerwca wyprodukowany dla PKP Intercity przez PESA EZT ED161 „Dart” podczas testów przekroczył 201 km/h.
Więcej na ten temat można przeczytać w „Rynku Kolejowym” i „Kurierze Kolejowym”.