Koleje Śląskie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-12-24, 01:36

Przeczytaj na poprzedniej stronie. Touran pojechał, bo był podstawiony jakiś Iveco ale chętnych na przejazd było tylko 3. Tu podejrzewam, że było podobnie. Swoją drogą słyszałem kiedyś historię o tym, że w GOP-ie w nocy kiedyś na zatramwaju pojechał Seicento z nadzoru ruchu, prawda to? :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2012-12-24, 02:04

Ja mimo wszystko myślę, że chętnych było by więcej, gdyby nie to że informacja o tych zapociągach jest tragiczna. mam w klasie kolegę z Imielina, i zawsze "lubił do szkoły latać cugiem". Jak się go ostatnio spytałem, czemu zaczął z powrotem jeździć busem, to zaczął kląć na KŚ, a potem był wielce zdziwiony jak mu powiedział o komunikacji zastępczej.... :confused:
ЯЦSSIДИ DДИCЭ GIVЭS PФШЭЯ ГФ ЧФU
Post nie zawiera niczego, to tylko spam.

Tigin

Post autor: Tigin » 2012-12-24, 02:12

Jeśli chce jechać 50 osób to konduktor z kierowcą organizują losowanie 3-ech szczęśliwców a reszta cóż, c'est la vie, na nogach nie jest daleko :P Generalnie na tym zapociągu mógłby równie dobrze Smart Fortwo jeździć gdyż chętnych na tę wycieczkę brak. Ostatnimi czasy luft między Piotrowicami a Ligotą wymieniał ten cud skandynawskiej myśli technicznej: http://phototrans.pl/15,327086,425.html.

O Seicento na zatramwaju nie słyszałem, nocne najczęściej robił minimerc Sochy, ale jest to bardzo prawdopodobna historia :P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-12-24, 02:24

Rumpel pisze:Ja mimo wszystko myślę, że chętnych było by więcej, gdyby nie to że informacja o tych zapociągach jest tragiczna. mam w klasie kolegę z Imielina, i zawsze "lubił do szkoły latać cugiem". Jak się go ostatnio spytałem, czemu zaczął z powrotem jeździć busem, to zaczął kląć na KŚ, a potem był wielce zdziwiony jak mu powiedział o komunikacji zastępczej.... :confused:
A co on w lepiance mieszka :?: Nie ma ani internetu, ani telewizji, ani radia :?: Wszędzie trąbili o problemach, więc powinien wiedzieć. No chyba nie zaczął jeździć autobusem po tym jak RAZ pociąg nie przyjechał...

Inna sprawa, że z zapociągami jest taki problem, że trudno się o tych nieplanowanych dowiedzieć. W Niemczech nawet na zwykłych stacyjkach osobowych są wyświetlacze informujące na bieżąco o tego typu atrakcjach.
Ale też sam miałem taką akcję jak w Lubuskiem jechałem zapociągiem, to sytuacja była arcyciekawa. Stacje gdzieś w krzakach do których nawet asfalt nie prowadził. No to kierowca Neoplanem podjeżdżał tak jak tylko się da, a dalej to konduktor sam szedł na stację co by zobaczyć czy ktoś czeka na pociąg i zawołać, że autobus jest podstawiony.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-12-24, 11:17

Tigin pisze:Jeśli chce jechać 50 osób to konduktor z kierowcą organizują losowanie 3-ech szczęśliwców
Zapomniałeś o kierowniku pociągu :D Zapociągi, obsługiwane przez MZA w ramach Kolei Mazowieckich zawsze mają na pokładzie kierownika
BTW fajny DABik.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2012-12-24, 13:33

Amalio pisze:A co on w lepiance mieszka Nie ma ani internetu, ani telewizji, ani radia Wszędzie trąbili o problemach, więc powinien wiedzieć. No chyba nie zaczął jeździć autobusem po tym jak RAZ pociąg nie przyjechał...
Ale widzisz, trąbienie o problemach to jedno, a oznakowanie tego całego bałaganu to drugie. Ja też się zorientowałem że do Imielina śmiga zapociąg dopiero, jak mi na Sokolskiej przemknął 2 metry przed nosem. A i tablicę kierunkową miał zielonym markerem napisaną.
ЯЦSSIДИ DДИCЭ GIVЭS PФШЭЯ ГФ ЧФU
Post nie zawiera niczego, to tylko spam.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2013-01-11, 12:51

Koleje Śląskie mają na wypożyczeniu Newaga z SKM Warszawa.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2730
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2013-01-11, 13:41

Ja mam z kolei inne pytanie, ile oni wypożyczyli wagonów z CD i tych Traxxów z Lotosu ? Bo cały czas widzę jak przez Ł. Górne kursują te składy:
Traxx + 3x osobówka II klasy z CD.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-01-11, 19:12

Marcin N pisze:ile oni wypożyczyli tych Traxxów z Lotosu ?
15.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-01-11, 22:28

Amalio pisze:Koleje Śląskie mają na wypożyczeniu Newaga z SKM Warszawa.
A co konkretnie wypożyczyli ? 19WE, czy 35WE ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2013-01-11, 23:45

Nie wiem. Dlatego napisałem po prostu, że Newag. Widziałem go tylko jak jechałem samochodem wiaduktem nad linią kolejową. Ale to był chyba 19WE.
Tory na tiry!

sphinx

Post autor: sphinx » 2013-01-11, 23:47

Mają 2x14WE.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-01-12, 10:13

Ciekawe, na których trasach je wypuszczają. Przypominam, że te jednostki nie mają sraczyków.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-01-12, 17:07

Zastępcze blachosmrody też nie mają. :P A własnie, jak tu sytuacja, dalej jeździ ta dość ciekawa KKZ?

Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 239
Rejestracja: 2007-07-02, 12:49
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Kolejka » 2013-01-29, 12:12

Jednoczłonowy SN82 obsługujący kurs SKR, którym zwyczajowo jeździ ok. 200 pasażerów:
http://www.youtube.com/watch?v=l5h3DFdPWB0

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-01-29, 20:00

Nic dziwnego. Od początku było wiadomo, że te wagony nie nadają się do komunikacji aglomeracyjnej.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Tigin

Post autor: Tigin » 2013-05-17, 00:26

Taka tam rzeź:
http://kolejeslaskie.com/pl/news/138/31 ... _naprawczy

W skrócie:
- likwidacja 39% pociągów
- podwyżka cen biletów o 20%
- obniżenie pensji zarządu o 25% (to akurat dobre)
- zmniejszenie częstotliwości na dwóch głównych liniach (Katowice - Gliwice, Tychy - Sosnowiec) z 0,5h do 1h
- likwidacja biletów strefowych

Prywaciarze już się cieszą, na możliwość ugniecenia jeszcze większej ilości osób w busach. A moim skromnym zdaniem dzięki temu planowi naprawczemu w przyszłym roku KŚ będą historią.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2730
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2013-05-17, 00:48

Wczoraj miałem wątpliwą przyjemność z moją drugą połową jechać zmodernizowanym kiblem z Katowic do Ustronia, o ile między Katowicami a Pszczyną pociąg osiągał przyzwoite prędkości to na odcinku Pszczyna - Zabrzeg i Skoczów - Ustroń prędkość sięgała rzędu 40km/h, tam jest tak zdewastowane torowisko czy po prostu taki czas przelotu, że można sobie jechać na luzie ? Zaraz pewnie zostanę zjechany, ale wróciliśmy do domu Mercedesem Vario firmy Drabas, i zaoszczędziliśmy na tym 1,5 godziny a dopłaciłem jedyne 14zł od dwóch osób i uprzejmy kierowca zamiast w Katowicach czy Mikołowie wysadził nas w Łaziskach Górnych przy salonie KIA (kto zna teren ten wie o czym mówię) skąd miałem 10 min piechotką do domu. Ale coś kosztem czegoś, wolałem dojechać szybciej do domu niż ryzykować jazdę z KŚ, bo nie daj Boże jeszcze przyjechałby z Wisły opóźniony a żadnego autobusu z Tychów czy Katowic po 23:00 nie mam.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28964
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-17, 14:57

Wydaje mi się, że skoro skład jechał tak wolno to raczej z dwóch powodów. Albo miał przed ciężki skład towarowy (lub inny pociąg) przed sobą i co semafor dostawał sygnał "Droga wolna, ale z ograniczeniem" (sygnał żółty), albo faktycznie zły stan torowiska ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2013-05-17, 18:28

Marcin N pisze:to na odcinku Pszczyna - Zabrzeg i Skoczów - Ustroń prędkość sięgała rzędu 40km/h, tam jest tak zdewastowane torowisko czy po prostu taki czas przelotu, że można sobie jechać na luzie ?
Zdecydowanie zużyte torowisko. No chyba że przyjechał opóźniony to wtedy można przypuścić awarię jednego z silników. Tak sobie nikt nie układa rozkładów na 40tkę.

ODPOWIEDZ