[Pomorskie] PKM, PKP SKM

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1492
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: PKP SKM w Trójmieście

Post autor: Auper » 2016-02-11, 10:17

O elektryfikacja linii na Hel mam odmienne zdanie, jam dla mnie na tą chwilę to zbędny wydatek i oszpecenie samego półwyspu. Lepiej by zainwestowali w modyfikacje SRK bo to co tam teraz mają we Władysławowie nie jest zbyt praktycznym rozwiązaniem...;) Co do taboru, nie wiem co robili ale prawda jest taka że byłem jechałem i wyglądało to marnie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: PKP SKM w Trójmieście

Post autor: TLG » 2016-02-12, 09:31

PKP SKM dotknęło to, co dotknęło wszystkie "nieflagowe" spółki grupy PKP czyli traktowanie po macoszemu w okresie początkowym na początku lat 2000. Tak samo ucierpiało WKD, które dziś jest w niezłej formie dzięki przejęciu przez samorządy.
Jeżeli chodzi o elektryfikację pomorskich odcinków to subiektywną ocenę oczywiście pozostawiam każdemu, natomiast przy zalewie "transportu prywatnego" może się okazać to sprawą niezbędną (same szynobusy nie wyrobią, a sezonowa oferta w postaci składu emerytowanych bip z Chojnic to nie jest lekarstwo na problemy).
Zaś w kwestii estetyki na Helu i w innych nadmorskich miejscowościach: i tak jest szpetnie, sieć trakcyjna nic tu nie zmieni.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1492
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: PKP SKM w Trójmieście

Post autor: Auper » 2016-02-12, 09:41

Zmieni nie zmieni, nie nam o tym decydować;) a co do szympansów, jak tam jechałem jeździły SZTy, i śmiem twierdzić, że spokojnie ich zapotrzebowanie zaspokoiłyby piętrowe SZTy bądź push-pulle w dieslu

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: PKP SKM w Trójmieście

Post autor: pmaster » 2016-02-12, 14:10

I co z nimi robić poza sezonem?

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1492
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: PKP SKM w Trójmieście

Post autor: Auper » 2016-02-12, 19:00

To co teraz, jeździć i wozić pasażerów, byłem tam ostatnio i nie powiedziałbym żeby śmigał puste a było to stanowczo poza sezonem

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PKP, PKM, SKM w Trójmieście

Post autor: J-31 » 2016-04-22, 21:02

Były ochy i achy - nowa linia kolejowa, etc... a teraz Samorząd Województwa Pomorskiego ma problem ... z PKM-ką. Mała liczba pasażerów powoduje straty i konieczność cięć w rozkładach. Te nastąpią już w maju

:strzałka: http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiast ... udniu.html

Cięcie rozkładów PKM-ki spowodowało w Trójmieście (a przynajmniej w lokalnej prasie) dyskusję o koniecznych zmianach. Na razie realnych planów brak - są tylko cięcia rozkładowe ;)

Mam tylko cichą nadzieję, że zdążę się tym "cudem techniki" przejechać, zanim do końca go potną ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1492
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: PKP, PKM, SKM w Trójmieście

Post autor: Auper » 2016-04-23, 00:47

Jak sobie tych pasażerów sami "ubijają" no to co się dziwić...;) Chociaż w obecnej sytuacji można powiedzieć że mała ilość pasażerów to ich mniejszy problem

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: PKP, PKM, SKM w Trójmieście

Post autor: Przemek » 2018-02-18, 18:58

Marszałek Struk chce przekazać SKM 160 mln zł na nowe pociągi. Ale jest warunek: udziały w SKM

SKM brakuje 160 mln zł na zakup 10 nowych pociągów. Spółka chce zaciągnąć kredyt lub wyemitować obligacje, ale aby to zrobić, potrzebuje wieloletniej umowy z pomorskim urzędem marszałkowskim. Marszałek Mieczysław Struk nie wyraża na to zgody, ale w zamian proponuje: - Damy SKM 160 mln zł na wkład własny, ale w zamian za udziały w spółce.

W ubiegłym roku PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście złożyła wniosek do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o dofinansowanie zakupu dziesięciu pociągów. Tydzień temu CUPT poinformowało, że SKM dostanie dofinansowanie w kwocie 160 mln zł, co stanowi 50 proc. wartości projektu.

– Obecnie badamy rynek, patrzymy, jaki sposób pozyskania brakującej kwoty najbardziej nam się opłaci. Najbardziej prawdopodobne opcje to emisja obligacji lub kredyt. Mamy jeszcze na to trochę czasu – wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik SKM, i podkreśla, że aby uzyskać przychylność partnerów finansowych, firmie potrzebna jest długoletnia umowa przewozowa z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
(...)
http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiast ... ciagi.html

Jest i odpowiedź PKP:
- Struktura właścicielska PKP Szybkiej Kolei Miejskiej jest korzystna i nie ma potrzeby jej zmieniać. Tym bardziej obecnie, gdy przewoźnik ten bardzo dobrze wywiązuje się z postawionych przed nim zadań, obsługując połączenia w aglomeracji trójmiejskiej oraz część tras regionalnych w województwie pomorskim - mówi Michał Stilger rzecznik prasowy spółki Polskie Koleje Państwowe.

Jak podkreśla większościowy udziałowiec, PKP SKM w Trójmieście jest w stanie kupić nowe składy bez pomocy finansowej samorządu.
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ma ... 21158.html

ODPOWIEDZ