[Pomorskie] PKM, PKP SKM
To nie jest powiedziane, być może w sierpniu się już coś pojawiKKS pisze:DziękiDziennik Bałtycki napisał że będą gotowe w listopadzie.
To w wakacje ich jeszcze nie zobaczę...
Ponoć przód ma przypominać pociągi przygotowane dla SKM Warszawa, padło już nawet hasło, że będzie to takie trójmiejskie TGV
Niech robią z nimi co chcą, EN57 jest jeszcze bardzo dużo i jakakolwiek modernizacja nie przeszkadza.
http://fotokolej.mkm.szczecin.pl/big/20 ... 470898.jpg
Inaczej niż w przypadku EW60 które były tylko unikatowe dwie i zamiast zachować oryginalnie, obdarto im skórę z twarzy.
Zresztą sami zobaczcie ich obecną brzydotę.
http://www.skm.freehost.pl/ew60.jpg
http://www.skm.freehost.pl/ew601.jpg
http://fotokolej.mkm.szczecin.pl/big/20 ... 470898.jpg
Inaczej niż w przypadku EW60 które były tylko unikatowe dwie i zamiast zachować oryginalnie, obdarto im skórę z twarzy.
Zresztą sami zobaczcie ich obecną brzydotę.
http://www.skm.freehost.pl/ew60.jpg
http://www.skm.freehost.pl/ew601.jpg
Nie jest to wykluczone, aczkolwiek jak to zawsze w świecie kolei na odpowiedź będzie trzeba trochę poczekać. Modernizacje ma przede wszystkim przejść wnętrze pociągu: zlikwidowane ściany działowe, wygodniejsze siedzenia, inne oświetlenie, przedział dla niepełnoprawnych etc.u2w pisze:Czy ta modernizacja ma coś wpólnego z projektem IFS Design
Ale ten nowy przód dla EW60 choć wzorowany na tym z EN57, był jednak dostosowywany dla kanciastego pudła.Wilchelm pisze:Szkopuł jest w tym, że EW60 miał kanciaste pusdło. I teraz jak zmieni się mordki na te nowe nie zmieniając całego pudła to wyjdzie tragiczna kompozycja. To tak jakby zabytkową kamienicę na Krakowiskim rynku wymalować na seledynowo.
[ Dodano: 26 Mar 2007 14:45 ]
Zrobiłem rysunek nowej EW60, jest to moja interpretacja gdyż rzeczywista EW60 różni się lub prawdopodobnie będzie się różnic paroma szczegółami i na niektórych krańcach pudła malowanie się nie zgadza.
Nie. Tamten projekt w IFS zamówiła niemiecka firma inżynierska Fahrzeugtechnik Dessau. Jednak nie wiem, kto zamówił ten projekt w Fahrzeugtechnik Dessau, bo trudno przypuszczać, że był to któryś z polskich ZNTKów.u2w pisze:Czy ta modernizacja ma coś wpólnego z projektem IFS Design
Jest to wykluczone, bo koncepcję plastyczną nowej ściany czołowej do EN57-2*** opracowywał artysta plastyk Wojciech Maliński, a nie IFS Desing.B.A. Baracus pisze:Nie jest to wykluczone,
Szybka Kolej Miejska w Gdańsku
Dzień dobry.
Robiąc dziś rachunek sumienia o kolei doszedłem do wniosku że Gdańska SKM'ka jest jedynym przewoźnikiem który się nie spóźnia i zawsze jeździ min. 60km/h. I tutaj pytanko dla wtajemniczonych - czy SKM planuje jakiś zakup nowych składów ? ponieważ kibelki zaczynają się robić nudne i warto było by zobaczyć coś nowego w barwach SKM'ki.
Robiąc dziś rachunek sumienia o kolei doszedłem do wniosku że Gdańska SKM'ka jest jedynym przewoźnikiem który się nie spóźnia i zawsze jeździ min. 60km/h. I tutaj pytanko dla wtajemniczonych - czy SKM planuje jakiś zakup nowych składów ? ponieważ kibelki zaczynają się robić nudne i warto było by zobaczyć coś nowego w barwach SKM'ki.
Re: Szybka Kolej Miejska Trójmiasto
Wreszcie jakieś zakupy nowego taboru w SKM. Niestety tylko 2 jednostki...
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 46343.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 46343.html
SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na dwa nowe pociągi
SKM w Trójmieście ogłosiła dzisiaj (21 listopada) przetarg na dostawę dwóch nowych czteroczłonowych ezt-ów. Pociągi zostaną dostarczone w przyszłym roku.
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę dwóch nowych czteroczłonowych ezt-ów do obsługi ruchu aglomeracyjnego wraz z pakietem pozderzeniowym (naprawczym) oraz szkoleniami z zakresu obsługi, budowy oraz utrzymania w eksploatacji zamówionych pociągów. Założono, że średniodobowy przebieg tych jednostek wynosić będzie min. 500 km.
Długość całkowita pojazdu nie może przekraczać 90 metrów. W każdym członie powinny znaleźć się cztery pary drzwi o prześwicie min. 1300 mm – dwie pary drzwi po każdej stronie. Pociąg powinien pomieścić co najmniej 359 pasażerów stojących (przy normie 5 osób na m kw.), a także co najmniej 160 podróżnych siedzących, w tym 16 na miejscach uchylnych. Wysokość podłogi w strefie wejścia powinna wynosić min. 850 mm, a maks. 1160 mm nad poziomem główki szyny. Wykonawca przedstawi trzy propozycje aranżacji wnętrza. Pojazd ma być wyposażony w system klimatyzacji i ogrzewania oraz kabinę WC. Swoją kabinę będzie miał kierownik pociągu.
Wymagana prędkość eksploatacyjna wynosi co najmniej 160 km/h. Przyspieszenie rozruchu określono na min. 1,0 m/s2 przy normalnym obciążeniu. Moc ciągła silników trakcyjnych to min. 4 silniki trakcyjne o sumarycznej mocy min. 2000 kW. Osie napędowe mają znaleźć się w członach skrajnych. Maksymalny nacisk osi na tor to 185 kN, natomiast masa pojazdu w stanie służbowym nie może przekraczać 190 ton. Zastosowane zostaną cztery rodzaje hamulców – samoczynny zespolony, elektropneumatyczny, elektrodynamiczny, postojowy (sprężynowy).
Termin składania ofert mija 29 grudnia br. O wyborze w większości – w 80% – zdecyduje cena. Pozostałe kryterium to wysokość podłogi pojazdu. Najwięcej punktów będzie można otrzymać za wysokość 960 mm. Jednostki mają być dostarczone do końca października 2015 r.
Zły stan taboru to jedna z największych bolączek trójmiejskiej SKM-ki. Średni wiek pociągów to ok. 30 lat. Od lat nie było zakupu nowych jednostek. Projekt zostanie sfinansowany ze środków zgromadzonych przez spółkę, a także pozyskanych dzięki odroczeniu spłaty obligacji wyemitowanych na potrzebę modernizacji EZT-ów i dofinansowaniu unijnemu. Większe zamówienie (na 10 jednostek) planowane jest z nowej perspektywy unijnej 2014-2020.