[Pomorskie] PKM, PKP SKM
EN57-20xx, SKM Trójmiasto
Jak wiadomo, jest ogłoszony przetarg na modernizację 4 jednostek EN57.
Zakres modernizacji obejmuje wymianę ściany czołowej, unowocześnienie wnętrza i co najważniejsze, wymianę napędu oporowego na asynchroniczny.
W chwili obecnej prawdopodobnie nic się w tej sprawie nie dzieje, ale jakby coś było to informacja o tym zostanie umieszczona w tym poście.
Zakres modernizacji obejmuje wymianę ściany czołowej, unowocześnienie wnętrza i co najważniejsze, wymianę napędu oporowego na asynchroniczny.
W chwili obecnej prawdopodobnie nic się w tej sprawie nie dzieje, ale jakby coś było to informacja o tym zostanie umieszczona w tym poście.
Z tego co pamiętam SIWZ wyraźnie określał w załączniku ścianę czołową poprzez rysunek i była to ściana, znana z modernizacji PKP PR.J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy dostaną one te same ściany frontowe co zmodernizowane EN57 PKP PR
SIWZ określał o ile dobrze pamiętam, że mają zostać przezwojone silniki na większą moc wraz z instalacją choppera tranzystorowego z funkcją hamowania ED, a zastosowanie silników prądu przemiennego nie było obligatoryjne. Mogę się mylić, bo całkiem niedawno w Kolejach Mazowieckich przerabialiśmy przetarg na naprawę główną z modernizacją dwóch jednostek.ep40 pisze:wymianę napędu oporowego na asynchroniczny.
Lepsze to niż nic .TLG pisze:SIWZ określał o ile dobrze pamiętam, że mają zostać przezwojone silniki na większą moc wraz z instalacją choppera tranzystorowego z funkcją hamowania ED, a zastosowanie silników prądu przemiennego nie było obligatoryjne.
W SIWZ było napisane że mają to być 4 EN57 czyli 2 składy po 2 jednostki, ma to znaczenie gdyż jeśli będą robione latem to jest możliwość że jeżdżące obecnie EW58 jeździć będą także latem w zastępstwie za te modernizowane.
To teraz trochę potrwa zanim zostaną naprawione. Gwarancja raczej nie obejmuje takich sytuacji... A przy okazji - na stronie R&G można się dowiedzieć ciekawych rzeczy o ticomatach. Wygląda też, że MPK Kraków jest jednym z najpoważniejszych odbiorców takiego sprzętu w Polsce.u2w pisze:Jak to w Polszcze bywa, automaty trafiły już po opiekuńcze skrzydła pewnej grupy społecznej
http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/698904.html
To nie jest powiedziane, być może w sierpniu się już coś pojawiKKS pisze:DziękiDziennik Bałtycki napisał że będą gotowe w listopadzie.
To w wakacje ich jeszcze nie zobaczę...
Ponoć przód ma przypominać pociągi przygotowane dla SKM Warszawa, padło już nawet hasło, że będzie to takie trójmiejskie TGV
Niech robią z nimi co chcą, EN57 jest jeszcze bardzo dużo i jakakolwiek modernizacja nie przeszkadza.
http://fotokolej.mkm.szczecin.pl/big/20 ... 470898.jpg
Inaczej niż w przypadku EW60 które były tylko unikatowe dwie i zamiast zachować oryginalnie, obdarto im skórę z twarzy.
Zresztą sami zobaczcie ich obecną brzydotę.
http://www.skm.freehost.pl/ew60.jpg
http://www.skm.freehost.pl/ew601.jpg
http://fotokolej.mkm.szczecin.pl/big/20 ... 470898.jpg
Inaczej niż w przypadku EW60 które były tylko unikatowe dwie i zamiast zachować oryginalnie, obdarto im skórę z twarzy.
Zresztą sami zobaczcie ich obecną brzydotę.
http://www.skm.freehost.pl/ew60.jpg
http://www.skm.freehost.pl/ew601.jpg