[Pomorskie] PKM, PKP SKM

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

EN57-20xx, SKM Trójmiasto

Post autor: ep40 »

Jak wiadomo, jest ogłoszony przetarg na modernizację 4 jednostek EN57.
Zakres modernizacji obejmuje wymianę ściany czołowej, unowocześnienie wnętrza i co najważniejsze, wymianę napędu oporowego na asynchroniczny.
W chwili obecnej prawdopodobnie nic się w tej sprawie nie dzieje, ale jakby coś było to informacja o tym zostanie umieszczona w tym poście.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Zatem jak się tylko czegoś Dowiesz, to Pisz :)

kombino

Post autor: kombino »

ep40 pisze:Jak wiadomo, jest ogłoszony przetarg na modernizację 4 jednostek EN57.
Byl.

ep40 pisze:wymianę napędu oporowego na asynchroniczny
sterowania

ep40 pisze:W chwili obecnej prawdopodobnie nic się w tej sprawie nie dzieje
Przetarg zostal rozstrzygniety-wygral ZNTK Minsk Mazowiecki.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy dostaną one te same ściany frontowe co zmodernizowane EN57 PKP PR :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Może im wrzucą jakiś przód a'la Combino, by jak tramy wyglądały :mruga:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

KKS pisze:Może im wrzucą jakiś przód a'la Combino, by jak tramy wyglądały
Raczej nie bo od początku jest planowana standardowa zmiana.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy dostaną one te same ściany frontowe co zmodernizowane EN57 PKP PR
Z tego co pamiętam SIWZ wyraźnie określał w załączniku ścianę czołową poprzez rysunek i była to ściana, znana z modernizacji PKP PR.
ep40 pisze:wymianę napędu oporowego na asynchroniczny.
SIWZ określał o ile dobrze pamiętam, że mają zostać przezwojone silniki na większą moc wraz z instalacją choppera tranzystorowego z funkcją hamowania ED, a zastosowanie silników prądu przemiennego nie było obligatoryjne. Mogę się mylić, bo całkiem niedawno w Kolejach Mazowieckich przerabialiśmy przetarg na naprawę główną z modernizacją dwóch jednostek.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

TLG pisze:SIWZ określał o ile dobrze pamiętam, że mają zostać przezwojone silniki na większą moc wraz z instalacją choppera tranzystorowego z funkcją hamowania ED, a zastosowanie silników prądu przemiennego nie było obligatoryjne.
Lepsze to niż nic :D .

W SIWZ było napisane że mają to być 4 EN57 czyli 2 składy po 2 jednostki, ma to znaczenie gdyż jeśli będą robione latem to jest możliwość że jeżdżące obecnie EW58 jeździć będą także latem w zastępstwie za te modernizowane.

Lopez

Post autor: Lopez »

u2w pisze:Jak to w Polszcze bywa, automaty trafiły już po opiekuńcze skrzydła pewnej grupy społecznej :/
http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/698904.html
To teraz trochę potrwa zanim zostaną naprawione. Gwarancja raczej nie obejmuje takich sytuacji... A przy okazji - na stronie R&G można się dowiedzieć ciekawych rzeczy o ticomatach. Wygląda też, że MPK Kraków jest jednym z najpoważniejszych odbiorców takiego sprzętu w Polsce.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A na kiedy jest planowane rozpoczęcie i zakończenie modernizacji?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

KKS pisze:A na kiedy jest planowane rozpoczęcie i zakończenie modernizacji?
Jeszcze nie wiadomo.


Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Dziennik Bałtycki napisał że będą gotowe w listopadzie.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Dziennik Bałtycki napisał że będą gotowe w listopadzie.
Dzięki :)
To w wakacje ich jeszcze nie zobaczę... :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:To w wakacje ich jeszcze nie zobaczę... :diabeł:
W wakacje ? Zobaczysz, ale nie w te. W następne :P

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

I to nawet za dwa lata też jakby się uprzeć... :diabeł:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

KKS pisze:
Dziennik Bałtycki napisał że będą gotowe w listopadzie.
Dzięki :)
To w wakacje ich jeszcze nie zobaczę... :diabeł:
To nie jest powiedziane, być może w sierpniu się już coś pojawi ;)

Ponoć przód ma przypominać pociągi przygotowane dla SKM Warszawa, padło już nawet hasło, że będzie to takie trójmiejskie TGV ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Niech robią z nimi co chcą, EN57 jest jeszcze bardzo dużo i jakakolwiek modernizacja nie przeszkadza.
http://fotokolej.mkm.szczecin.pl/big/20 ... 470898.jpg
Inaczej niż w przypadku EW60 które były tylko unikatowe dwie i zamiast zachować oryginalnie, obdarto im skórę z twarzy.
Zresztą sami zobaczcie ich obecną brzydotę.
http://www.skm.freehost.pl/ew60.jpg
http://www.skm.freehost.pl/ew601.jpg

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

To już jest przegięcie... :X
Wolę nie myśleć co we wnętrzu wykombinowali ;(

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Według mnie wyglądają całkiem fajnie :) Oryginalnego wyglądu już by się nie dało zachować, dużo taniej jest przebudować go na "coś" nowocześniejszego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”