[Pomorskie] PKM, PKP SKM

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

I to się nazywa błędne koło. PKP PR zawiesza połączenia, złodzieje rozkradają infrastrukturę (nie tylko tory, ale też sygnalizację), potem PKP PR nie może uruchomić połączenia, bo nie ma infrastruktury. I tak w koło.... :wow:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:I to się nazywa błędne koło. PKP PR zawiesza połączenia, złodzieje rozkradają infrastrukturę (nie tylko tory, ale też sygnalizację), potem PKP PR nie może uruchomić połączenia, bo nie ma infrastruktury. I tak w koło.... :wow:
To fakt - PKP samo przyczynia się do swojego upadku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wg mnie to zupełnie bez sensu. Nawet nie dopuszczają innych - np. zachodnich - przewoźników kolejowych. Oby te szynobusy zdążyły jeszcze pojeździć.... :cry:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Wg mnie to zupełnie bez sensu. Nawet nie dopuszczają innych - np. zachodnich - przewoźników kolejowych.
Sami nie potrafią - innym też nie dają. Nie tylko zachodnim przewoźnikom, ale także samorządom. PKP nie zależy na nowoczesności, podróżnych, infrastrukturze, tylko na zachowaniu obecnej ilości etatów. Spuścizna epoki PRL-u - zatrudnienie ponad potrzebę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No dobra. Ale to się kiedyś musi skończyć. Jak nie będą zarabiać pieniędzy, to i stołki padną. A więc sądzę, że oni muszą się obudzić z tego dziwnego letargu. Chyba, że ktoś ma w tym jakiś interessss.... :mruga:

MW

Post autor: MW »

nie prawda, jeśli przewoźnik spełnia wymogi ustawy i jeśli pozwala na to ustawa, musi udostępnić tory. Pełna otwartość będzie obowiązywała PKP od 2007 r.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

MW pisze:nie prawda, jeśli przewoźnik spełnia wymogi ustawy i jeśli pozwala na to ustawa, musi udostępnić tory. Pełna otwartość będzie obowiązywała PKP od 2007 r.
Ehhh teoretyczni już teraz powinny jeździć pociągi zagranicznych przewoźników, ale...... PKP się nie zgadza. Zresztą co tu dużo mówić skoro burzą się o nowe połączenia SKM, to co tu dopiero mówić o zagranicznych przewoźnikach... :( Taka jest smutna rzeczywistość.

Grzesiek Roman

Post autor: Grzesiek Roman »

Thomas78 pisze:
Skoro o tym rejonie mowa - pociągi w relacji Puck - Krokowa nie kursują od 1990 r. Tory są systematycznie rozkradane, z przystanków i stacji niewiele zostało :( Chociaż jeżdżę w tamte rejony od wielu lat, podróż pociągiem na tej trasie odkładałem, aż okazała się niemożliwa. 2 lata temu planowano jakąś turystyczną kolejkę po tej trasie, ale zabrakło torów w kilku miejscach. Wykryto to podczas wycinania samosiejek, które wyrosły na torach.
Linia Puck - Krokowa przez kilka lat była w zarządzie Kolei Drezynowych . Niestety, złodzieje rozkradli tory do tego stopnia, że musieli z tamtych rejonów się wycofać (dzięki czemu w tej chwil drezyny obecne są w okolicach Kolbud w każdy weekend). :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Witamy na forum. :)

Ja mam jednak cichą nadzieję, że drezyny będą się pojawiać tylko z okazji zorganizowanych imprez kolejowych, ale docelowo na tym odcinku kiedyś się pojawią szynobusy albo inne składy kolejowe obsługującego regionalną komunikację... ;)

Ikarus 280E

Post autor: Ikarus 280E »

J-31 pisze:Witamy na forum. :)

Ja mam jednak cichą nadzieję, że drezyny będą się pojawiać tylko z okazji zorganizowanych imprez kolejowych, ale docelowo na tym odcinku kiedyś się pojawią szynobusy albo inne składy kolejowe obsługującego regionalną komunikację... ;)
Obawiam się że to raczej niemożliwe. Torowisko nie nadaje się do niczego a dodatkowo jeździ wzdłóż torów sporo PKSów Puck-Krokowa-Wejherowo a nie zapomnijmy że tory też mają troche bez sensu trasę omijając wiele miejsc do których mieszkańcy Krokowej dojeżdzają do pracy czy szkoły. Linia ta może by miala sens gdyby ją przedłużono np do Karwii ale to i tak tylko w sezonie

pzdr

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Ikarus 280E pisze:
J-31 pisze:Witamy na forum. :)

Ja mam jednak cichą nadzieję, że drezyny będą się pojawiać tylko z okazji zorganizowanych imprez kolejowych, ale docelowo na tym odcinku kiedyś się pojawią szynobusy albo inne składy kolejowe obsługującego regionalną komunikację... ;)
Obawiam się że to raczej niemożliwe. Torowisko nie nadaje się do niczego a dodatkowo jeździ wzdłóż torów sporo PKSów Puck-Krokowa-Wejherowo a nie zapomnijmy że tory też mają troche bez sensu trasę omijając wiele miejsc do których mieszkańcy Krokowej dojeżdzają do pracy czy szkoły. Linia ta może by miala sens gdyby ją przedłużono np do Karwii ale to i tak tylko w sezonie

pzdr
Przed wojną, gdy granica polsko-niemiecka przebiegała na rzece Piaśnicy w Dębkach, planowano z Dębek i Karwi uczynić kurorty wypoczynkowe. W tym celu palnowano zbudować linię kolejową Puck-Karwia-Dębki. Planów nie zdążono zrealizować, po wojnie granice się zmieniły, a plany trafiły do archiwów...

Ikarus 280E

Post autor: Ikarus 280E »

Bardziej ciekawe jest to że ponad 30 % wypowiedzi internautów w module Buduj z nami rozkład jazdy wyraziło chęć podróżowania SKM do Kościerzyny :) Jakieś lobby czy jak?
pzdr

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

A czemu by nie :?: Załóżmy kursy co 45 min. albo co 1 godz. ;).

Ikarus 280E

Post autor: Ikarus 280E »

rupak pisze:A czemu by nie :?: Załóżmy kursy co 45 min. albo co 1 godz. ;).
Powiem tak, jeden podmiot nie związany z PKP (nie powiem jaki) badał zapełnienie pociągów na tej trasie i ich obecna ilośc została określona jako wystarczająca :) No chyba że szynobusy SKM zastąpiłyby obecne pociągi ale wtedy mogłyby być trochę za mało pojemne

Kolins

Post autor: Kolins »

Ikarus 280E pisze:Bardziej ciekawe jest to że ponad 30 % wypowiedzi internautów w module Buduj z nami rozkład jazdy wyraziło chęć podróżowania SKM do Kościerzyny :) Jakieś lobby czy jak?
pzdr
W Kościerzynie wielu jest pracujących w stoczniach i portach Gdyni. Dużo studentów, itd... Stąd takie zainteresowanie.

Na trasę z Pucka do Krokowy już nic nie wróci, zbyt dużo torów "sprywatyzowano".

Okolice Karwii i Dębek to same torfowiska. Plany uruchomienia kolei były, ale bardzo krótko, teren bardzo miękki...
Kartuzy chcieli też w Wejherowem połączyć kiedyś...
( http://www.kolej.pl/~maron/pomorze.htm )

Kolins

Szybka Kolej Miejska Trójmiasto

Post autor: Kolins »

Kto oprócz mnie słyszał o tym? :lol:

Radio Gdańsk coś o tym mówiło, że jakieś porozumienie w tej sprawie podpisano... Ale autem jechałem, niezbyt dokładnie słuchałem... :(

http://www.slupsk.eco.pl/mzk.php?id=2499 - tu coś widzę, że pod koniec czerwca....

Już widzę kolejne protesty tych z PKP PR......

Ikarus 280E

Re: SKM do Słupska

Post autor: Ikarus 280E »

na stonir urzedu marszłkowskiego woj pomorskiego są podane zapotrzebowania na pociągi w województwie, widnieje tam kilka pociagów Słupsk- Gdynia > Gdańsk po torach linii 250

[url=http://www.woj-%20%20pomorskie.pl/Pages/Lang/pl/Article/wazne,przewozy_zapotrzebowanie.html]Zapotrzebowanie[/url]

Kolins

Post autor: Kolins »

Tak, już też to oglądałem... kurcze, taboru im w końcu zabraknie! Już się przeprosili z EW58...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Bardzo dobrze niech się rozwijają. A tabor ? Przecież można kupić lub wynająć nowy... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Kolins pisze:Okolice Karwii i Dębek to same torfowiska. Plany uruchomienia kolei były, ale bardzo krótko, teren bardzo miękki...
Kartuzy chcieli też w Wejherowem połączyć kiedyś...
( http://www.kolej.pl/~maron/pomorze.htm )
Kiedyś nawet doszło do samozapłonu torfowiska w Karwi w okresie upałów. Torfowiska rozciągają się jednak na południe od Nadmorskiego Parku Krajobrazowego (rezerwat Widowo). Np. w Dębkach (osadzie) nie ma charakterystycznej dla torfowisk mgły, pojawia się ona dopiero za kanałkiem oddzielającym osadę od nowych działek letniskowych. Tamtejsze łąki są faktycznie podmokłe, nie uważam jednak, żeby była to w obecnych czasach jakaś przeszkoda nie do pokonania, gdyby faktycznie zaistniała potrzeba budowy linii kolejowej. W chwili obecnej budowa jednak nie byłaby raczej uzasadniona ekonomicznie - Dębki i Karwia posiadają niewielką liczbę stałych mieszkańców. Przed wojną gdy Polska miała niewielki dostęp do morza, chciano z tych miejscowości uczynić miasta wypoczynkowe rozmiarów Gdyni, osuszając tereny. Wtedy kolej byłaby jak najbardziej uzasadniona. Teraz w Karwi i Dębkach obok kilkunastu pensjonatów dominują prywatne działki letniskowe, nie ma więc takich potoków pasażerskich, które wymagałyby obsługi przez kolej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”