[Pomorskie] PKM, PKP SKM

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-03-08, 16:02

KKS pisze:Może im wrzucą jakiś przód a'la Combino, by jak tramy wyglądały
Raczej nie bo od początku jest planowana standardowa zmiana.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-03-08, 17:26

J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy dostaną one te same ściany frontowe co zmodernizowane EN57 PKP PR
Z tego co pamiętam SIWZ wyraźnie określał w załączniku ścianę czołową poprzez rysunek i była to ściana, znana z modernizacji PKP PR.
ep40 pisze:wymianę napędu oporowego na asynchroniczny.
SIWZ określał o ile dobrze pamiętam, że mają zostać przezwojone silniki na większą moc wraz z instalacją choppera tranzystorowego z funkcją hamowania ED, a zastosowanie silników prądu przemiennego nie było obligatoryjne. Mogę się mylić, bo całkiem niedawno w Kolejach Mazowieckich przerabialiśmy przetarg na naprawę główną z modernizacją dwóch jednostek.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-03-08, 18:37

TLG pisze:SIWZ określał o ile dobrze pamiętam, że mają zostać przezwojone silniki na większą moc wraz z instalacją choppera tranzystorowego z funkcją hamowania ED, a zastosowanie silników prądu przemiennego nie było obligatoryjne.
Lepsze to niż nic :D .

W SIWZ było napisane że mają to być 4 EN57 czyli 2 składy po 2 jednostki, ma to znaczenie gdyż jeśli będą robione latem to jest możliwość że jeżdżące obecnie EW58 jeździć będą także latem w zastępstwie za te modernizowane.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-03-09, 18:56

u2w pisze:Jak to w Polszcze bywa, automaty trafiły już po opiekuńcze skrzydła pewnej grupy społecznej :/
http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/698904.html
To teraz trochę potrwa zanim zostaną naprawione. Gwarancja raczej nie obejmuje takich sytuacji... A przy okazji - na stronie R&G można się dowiedzieć ciekawych rzeczy o ticomatach. Wygląda też, że MPK Kraków jest jednym z najpoważniejszych odbiorców takiego sprzętu w Polsce.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-03-13, 21:40

A na kiedy jest planowane rozpoczęcie i zakończenie modernizacji?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-03-13, 23:11

KKS pisze:A na kiedy jest planowane rozpoczęcie i zakończenie modernizacji?
Jeszcze nie wiadomo.


Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-03-17, 17:49

Dziennik Bałtycki napisał że będą gotowe w listopadzie.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-03-18, 01:14

Dziennik Bałtycki napisał że będą gotowe w listopadzie.
Dzięki :)
To w wakacje ich jeszcze nie zobaczę... :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29099
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-03-19, 12:36

KKS pisze:To w wakacje ich jeszcze nie zobaczę... :diabeł:
W wakacje ? Zobaczysz, ale nie w te. W następne :P

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-03-19, 18:43

I to nawet za dwa lata też jakby się uprzeć... :diabeł:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2007-03-25, 02:07

KKS pisze:
Dziennik Bałtycki napisał że będą gotowe w listopadzie.
Dzięki :)
To w wakacje ich jeszcze nie zobaczę... :diabeł:
To nie jest powiedziane, być może w sierpniu się już coś pojawi ;)

Ponoć przód ma przypominać pociągi przygotowane dla SKM Warszawa, padło już nawet hasło, że będzie to takie trójmiejskie TGV ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-03-25, 16:38

Niech robią z nimi co chcą, EN57 jest jeszcze bardzo dużo i jakakolwiek modernizacja nie przeszkadza.
http://fotokolej.mkm.szczecin.pl/big/20 ... 470898.jpg
Inaczej niż w przypadku EW60 które były tylko unikatowe dwie i zamiast zachować oryginalnie, obdarto im skórę z twarzy.
Zresztą sami zobaczcie ich obecną brzydotę.
http://www.skm.freehost.pl/ew60.jpg
http://www.skm.freehost.pl/ew601.jpg

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4406
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2007-03-25, 16:46

To już jest przegięcie... :X
Wolę nie myśleć co we wnętrzu wykombinowali ;(

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2007-03-25, 16:49

Według mnie wyglądają całkiem fajnie :) Oryginalnego wyglądu już by się nie dało zachować, dużo taniej jest przebudować go na "coś" nowocześniejszego.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-03-25, 17:12

Czy ta modernizacja ma coś wpólnego z projektem IFS Design :?:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2007-03-25, 18:31

u2w pisze:Czy ta modernizacja ma coś wpólnego z projektem IFS Design :?:
Nie jest to wykluczone, aczkolwiek jak to zawsze w świecie kolei na odpowiedź będzie trzeba trochę poczekać. Modernizacje ma przede wszystkim przejść wnętrze pociągu: zlikwidowane ściany działowe, wygodniejsze siedzenia, inne oświetlenie, przedział dla niepełnoprawnych etc. :D

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-03-25, 19:12

ep40 pisze:Inaczej niż w przypadku EW60 które były tylko unikatowe dwie i zamiast zachować oryginalnie, obdarto im skórę z twarzy.
Ja tam na przykład mam dość oglądania muzeum kolejnictwa w wydaniu polskich kolei. Niech modernizują co się da.
A ta ściana przednia jest na prawdę całkiem fajna.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-03-25, 19:58

A fe... Pociąg-bulwa :|
Ja też nie mam nic przeciwko modernizacjom, ale nie takim. To mi przypomina autosana H9 z przodem od lidera - jak pierwszy raz to zobaczyłem to o mało ze śmiechu nie padłem...

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2007-03-26, 09:54

Szkopuł jest w tym, że EW60 miał kanciaste pusdło. I teraz jak zmieni się mordki na te nowe nie zmieniając całego pudła to wyjdzie tragiczna kompozycja. To tak jakby zabytkową kamienicę na Krakowiskim rynku wymalować na seledynowo.

ODPOWIEDZ