: 2009-11-24, 19:53
Ciekawostka: w Warszawie dworzec czołowy dla pociągów dużej prędkości jest rozważany w miejscu północnej galerii Centralnego, tuż przy wejściu do "Złotych Tarasów"
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
I słusznie, niech wreszcie wykorzystają możliwości CMK Nowe Pendolino ma prędkość maksymalną 250 km/h.J-31 pisze: i chyba do Krakowa
¯eby pociągnął za sobą całą sieć trakcyjną? Strach się baćI słusznie, niech wreszcie wykorzystają możliwości CMK
Oni chcieli złożyć oferte ale przedłużają się negocjacje z DB. Z tego powodu musieliby zaoferować wyższą cenę.TLG pisze: od Siemensa
Może lepiej nie - mam cholernego pecha do ich trabantów...TLG pisze:PESY
PESA miała składać ZEFIRO 250 w konsorcjum z Bombardierem. Toteż nie jestem w stanie się zgodzić z określeniem "trabant" (przy całej mojej sympatii dla tego paskudnego wschodnioniemieckiego wynalazku)Tp4 pisze:Może lepiej nie - mam cholernego pecha do ich trabantów...
Ja o tym wiem. Co nie zmienia faktu, że jestem zawiedziony.Tp4 pisze:Oni chcieli złożyć oferte ale przedłużają się negocjacje z DB. Z tego powodu musieliby zaoferować wyższą cenę.
Myślę, że jeżeli zapewnione będzie długofalowo finansowanie projektu z budżetu to na pewno jest realny.Z resztą wyznaczenie 9 lat na realizację jest bardzo pragmatycznym posunięciem i nie ma tu mowy o hurra optymizmie. Być może będzie wymagało uchwalenia specustawy, podobnej do tej, która znajduje zastosowanie przy inwestycjach drogowych, oraz uchwalenia innych koniecznych ustaw czy rozporządzeń.J-31 pisze:Wygląda na to, że PKP PLK jest mocno zainteresowane budową linii dużych prędkości - ale czy rok 2020 jest aby na pewno realny ?
Też mi się wydaje, że KDP najbardziej przydałaby się z Wrocławia do Łodzi, Łódź-Poznań dobrze jechałoby się po wyremontowanej linii do Kutnappln pisze:Na odcinku Łódź-Kalisz(?)-Poznań/Wrocław
Ale dzięki KDP Łódź mogłaby stać się właściwie satelitą Warszawy, co na pewno doraźnie poprawiłoby sytuację z bezrobociem weń. Tylko czy to właściwa droga rozwoju tego miasta?ppln pisze:nie jest warte takiej inwestycji
Przecież nikt z powodu planów KDP nie rezygnuje z modernizacji istniejących linii. Ten proces cały czas trwa, choć jest powolny. Niestety, tutaj praca na "żywym organizmie" jest dużo trudniejsza niż w przypadku inwestycji drogowych i powoduje znacznie większe utrudnienia.pmaster pisze:Tylko czy jest sens robić hiperszybką i megadrogą kolej dla paru białych kołnierzyków, skoro z resztą linii kolejowych jest, delikatnie mówiąc, nie najlepiej?
Jakoś nie wydaje mi się. Jak znam PKP PLK. To oni niezależnie od wydatków na KDP i tak by pewnie remontowali dłuuuugo i doookładnie istniejące linie (oczywiście tylko kilka i tylko krótkie odcinki) - za jak największe pieniądze... a potem się okaże, że zaoszczędzili na np. podbudowie linii i pociągi mają ograniczenie do 50 km/hpmaster pisze:Ale gdyby nie wydawać dużej ilości pieniędzy na KDP, to mogłoby choćby szybciej iść
Przy czasie 50-60 min. (to pierwsze przy ECTS i bez zatrzymań) też by się stała, zresztą już teraz na linii Łódź-Warszawa przewozi się najwięcej osób.pmaster pisze: Ale dzięki KDP Łódź mogłaby stać się właściwie satelitą Warszawy,
Które nie jest na tle innych regionów wcale najwyższe. A duża część łódzkich bezrobotnych to "osoby", które chcą wykonać tylko dwie prace - pójść do monopola i obalić winiacza/małpkę prezydencką/browara/cokolwiek i niestety ze względu na SLD i nieudolność łódzkich władz nie są wywalani do kontenerów tylko zatruwają centrumpmaster pisze:co na pewno doraźnie poprawiłoby sytuację z bezrobociem weń.
To nie jest kwestia braku środków tylko ich wydawania. ¯eby nie być na zupełnie szarym końcu w Europie KDP po prostu musimy zbudować, gdyż takie połączenie jak Warszawa - Wrocław (który powoli staje się drugim najważniejszym w kraju ośrodkiem) istniejącymi trasami niewiele da się już skrócić. A lotnicza konkurencja nie śpi. Gdybym miał spotkanie biznesowe we Wrocławiu bez wahania wybrałbym samolot.pmaster pisze:Ale gdyby nie wydawać dużej ilości pieniędzy na KDP, to mogłoby choćby szybciej iść