Kolej dużych prędkości w Polsce

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Butelka

Post autor: Butelka » 2011-12-09, 17:49

Mam nadzieję że nowy minister widzi, że kolej może być o wiele szybsza bez wymiany taboru - wystarczy infrastruktura która na każdej trasie wagi międzyregionalnej i krajowej zapewni szlakową 160-220 km/h. Do tego długa droga, ale zdecydowanie krótsza niż "KDP". Wtedy nawet poczciwe siódemki będą mogły pokazać, na co je stać. No a modernizacja taboru (przykład: EU07A) idzie swoją drogą, co również wpłynie na jakość polskich kolei ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-12-09, 17:55

Butelka pisze:Mam nadzieję że nowy minister widzi, że kolej może być o wiele szybsza bez wymiany taboru
Może być szybsza, ale nie lepsza. IC ma wciąż jest masę starych wagonów.

Po za tym w tym samym materiale w którym powiedzieli o szybkiej kolei mówili, że nie będzie w tym roku burdelu jaki był w zeszłym około świąt. Moim zdaniem już się zaczął.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-12-09, 17:56

Wrocławia szkoda, przydałoby mu się lepsze połączenie z Warszawą.

Butelka

Post autor: Butelka » 2011-12-09, 20:48

Amalio pisze:Może być szybsza, ale nie lepsza. IC ma wciąż jest masę starych wagonów.
Chodziło mi o to, że najwyższym priorytetem powinna być infrastruktura. Wymiana taboru swoją drogą, powoli się uskutecznia ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-12-09, 21:47

No i dobrze. Trzeba najpierw wyremontować to, co mamy bo jest w opłakanym stanie, a nie pakować kasę w drogie KDP. ;) Nie możne się wzorować na RFNie i innych poństwach zachodnich, bo w porównaniu do Polskich, ich pozostałe linie są w naprawdę świetnym stanie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-12-09, 22:30

Nie mógłby się jakiś spec wypowiedzieć nt. ew. budowy fragmentu planowanej sieci KDP z Łodzi do Wrocławia dostosowanego do 160 (albo nawet i 120) km/h, ale z możliwością przerobienia na 350? Do Wrocławia jechałoby się wówczas nie tak dużym kosztem 3,5 godziny, a nie 5. Do tego jeszcze remont Kutno-Łódź (który i tak jest potrzebny) i już całkiem nieźle jeździłoby się między miastami, które miała spiąć KDP

Butelka

Post autor: Butelka » 2011-12-09, 23:36

pmaster pisze:ew. budowy fragmentu planowanej sieci KDP z Łodzi do Wrocławia dostosowanego do 160 (albo nawet i 120) km/h
To się nie opłaca. 160 km/h to MINIMUM przy budowie nowych szlaków, a ja stawiałbym na 180-220.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-12-10, 01:19

Butelka pisze: To się nie opłaca. 160 km/h to MINIMUM przy budowie nowych szlaków, a ja stawiałbym na 180-220.
Nie znam się zbytnio na tym, ale miałem na myśli to, że wybuduje się taką linię którą ze 120/160 będzie można łatwo przystosować do KDP. A 120 km/h wystarczyłoby, bo pośpiechy i tak szybciej nie polecą.

ppln

Post autor: ppln » 2011-12-10, 01:55

pmaster pisze:Nie mógłby się jakiś spec wypowiedzieć nt. ew. budowy fragmentu planowanej sieci KDP z Łodzi do Wrocławia dostosowanego do 160 (albo nawet i 120) km/h, ale z możliwością przerobienia na 350?
Specem nie jestem, ale ZTCW to jest przepaść między wymaganiami na 160 (190) i ponad 200 km/h. Już prędzej może by się dało najpierw budować na 250, a potem przerabiać na 350, ale nie wiem czy coś takiego dałoby spodziewane zyski.

Taka nowa trasa (jaka by nie była) musiałaby mieć ECTS2, więc praktycznie nie byłoby ograniczeń prędkości, ale i tak potrzebne by były nowe pociągi, które lepiej kupić na 350 km/h niż na 250.

W ogóle to bezsensem jest IMO uruchamianie całej KDP od razu. Zamiast tego lepiej modernizować newralgiczne odcinki (Łódź-Kalisz, potem Kalisz-Wrocław) i puszczać pociągi KDP początkowo tradycyjnymi odcinkami. Łódź-Warszawa zaraz będzie do przejechania w 50 minut, więc ten odcinek można zostawić na koniec bo budowa KDP nie da tutaj spektakularnych oszczędności czasu, w przeciwieństwie do reszty odcinków.

Butelka

Post autor: Butelka » 2011-12-10, 02:18

pmaster pisze:A 120 km/h wystarczyłoby, bo pośpiechy i tak szybciej nie polecą.
Budujemy drogę lokalną? Wystarczy dać kocie łby, i tak szybciej jak 40 nie polecą. :| Trochę myślenia ekonomicznego, jaki jest sens dzisiaj budować jakąkolwiek linię kolejową pod 120? Taki żeby za rok czy kilka przerabiać ją na szybszą i znowu robić opóźnienia pociągów? Dwa razy wydawać kasę zamiast raz a mniej?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-12-10, 04:45

Butelka pisze:jaki jest sens dzisiaj budować jakąkolwiek linię kolejową pod 120? Taki żeby za rok czy kilka przerabiać ją na szybszą i znowu robić opóźnienia pociągów? Dwa razy wydawać kasę zamiast raz a mniej
I tak trzebaby ją w końcu przerobić na KDP

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-12-10, 12:16

Oj tam, już chyba za daleko wybiegliście w marzenia. ¯adnej nowej linii między Wrocławiem i Warszawą nie będzie. Póki co będzie modernizacja linii Warszawa - Białystok, Poznań - Szczecin i Wrocław - Poznań. W przypadku tej ostatniej to juz jest skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia do Warszawy więc nie panikujcie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-12-10, 16:02

OPi pisze:Warszawa - Białystok
To coś jest z nią nie tak?
jest skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia do Warszawy
Ale przez Poznań nie powinno się jeździć

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-12-10, 21:01

pmaster pisze:Ale przez Poznań nie powinno się jeździć
Czemu nie? Bedzie teraz 160 na całej trasie, więc czas przejazdu się znacznie skroci.
pmaster pisze:To coś jest z nią nie tak?
Prędkości maksymalne na tej linii są rzędu 30-100 km/h. Więc nie rozumiem czemu tak faworyzujesz Wrocław, jak jest cała masa miast które bardziej potrzebują lepszych połaczeń niż to miasto. W ostatnich latach Wrocław już dostał wiele w postaci modernizacji linii do Opola i dolnośląskiej części linii 271. Inne miasta też mają prawo miec lepszą kolej.

Butelka

Post autor: Butelka » 2011-12-10, 23:08

OPi pisze: Inne miasta też mają prawo miec lepszą kolej.
NIE :retard:

A na poważnie, to Wrocław od dawna nie ma dobrego połączenia ze Stolicą i państwami ościennymi. szczególnie trasa do Berlina przez Forst i Cottbus woła o pomstę do nieba.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-12-10, 23:12

Ale to nie znaczy, że wszystko ma być dla was! Macie dobre połączenie z Opolem, a to z Poznaniem się robi. Więc moim zdaniem w zupełności wystarczy. Popatrz sobie na sytuację w jakiej jest Białystok, Gorzów Wielkopolski, Rzeszów, Przemyśl czy Piła. Ich jedyne połączenia ze światem sa w opłakanym stanie.

Butelka

Post autor: Butelka » 2011-12-10, 23:33

OPi pisze:Ale to nie znaczy, że wszystko ma być dla was!
Ja pieprzę... Cóż za inteligentne rozumowanie :wall:
OPi pisze:Macie dobre połączenie z Opolem, a to z Poznaniem się robi. Więc moim zdaniem w zupełności wystarczy.
Ta, a pasażerowie do Krakowa, Warszawy, Trójmiasta czy Berlina to niech sobie gniją po 7-8 godzin w pociągach. Zastanów się czy szczecinianom wystarczyłoby tylko połączenie Koszalinem i Gorzowem Wielkopolskim...
OPi pisze:Popatrz sobie na sytuację w jakiej jest Białystok, Gorzów Wielkopolski, Rzeszów, Przemyśl czy Piła. Ich jedyne połączenia ze światem sa w opłakanym stanie.
Wymieniłeś miasta o wiele mniejsze od Wrocławia. Poza tym ni stąd ni zowąd przełączasz się z "Warszawa - Białystok, Poznań - Szczecin i Wrocław - Poznań" na miasta typu Przemyśl - tak po prostu, żeby mieć co mi odpowiedzieć?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-12-11, 00:08

OPi pisze:Czemu nie? Bedzie teraz 160 na całej trasie, więc czas przejazdu się znacznie skroci
To i tak 5 godzin, w dodatku jedzie się trochę naokoło
OPi pisze:jest cała masa miast które bardziej potrzebują lepszych połaczeń niż to miasto
Które konkretnie? Owszem, nie jest z naszymi polskimi kolejami wspaniale, ale Wrocław też nie ma dobrze — do Warszawy nie ma jak dojechać, do Berlina to już w ogóle, do Krakowa z prędkością 30 km/h
Ich jedyne połączenia ze światem sa w opłakanym stanie
Piła - 1,5 h do Bydgoszczy i 2 do Poznania, Rzeszów do Krakowa też jakiś ludzki wynik, Białystok trochę ponad 2 godziny pospiesznym do Warszawy. ¯e nie wspomnę o tym, że np. Płock specjalnie większy ani mniejszy od tych miast nie jest a kolei w nim praktycznie nie ma.
OPi pisze:Macie dobre połączenie z Opolem
No tak, w końcu stolica województwa
Ostatnio zmieniony 2011-12-11, 02:08 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-12-11, 01:03

Butelka pisze:Zastanów się czy szczecinianom wystarczyłoby tylko połączenie (...) Gorzowem Wielkopolskim
Haha, wiesz co, ty widzę że jesteś taki znawca kolei jak nie powiem kto... Nie ma i nigdy nie było takiego połączenia...
Butelka pisze:Wymieniłeś miasta o wiele mniejsze od Wrocławia.
Aaaa, czyli wg Ciebie tylko największe miasta powinny mieć dobrze?
Butelka pisze:Poza tym ni stąd ni zowąd przełączasz się z "Warszawa - Białystok, Poznań - Szczecin i Wrocław - Poznań" na miasta typu Przemyśl - tak po prostu, żeby mieć co mi odpowiedzieć?
Te projekty sa już zatwierdzone do realizacji. A wymieniłem inne miasta, żeby pokazać że są ludzie, którzy są w gorszej sytuacji niż wy.
Butelka pisze:Ja pieprzę... Cóż za inteligentne rozumowanie
Nie skomentuję. Popatrz lepiej na siebie.
pmaster pisze:ale Wrocław też nie ma dobrze — do Warszawy nie ma jak dojechać, do Berlina to już w ogóle, do Krakowa z prędkością 30 km/h
Nie no, super. Ostatnimi laty ciągle modernizuje się okolice Wrocławia to i tak niezadowoleni. Dać palec, to utną Ci rękę... Są miasta w których o wiele się mniej modernizuje, a moim zdaniem i zdaniem władz Wrocław wykorzystał już swoją część funduszy. Co do połączenia z Krakowem, właśnie jest prowadzony remont odcinka Katowice - Kraków.
pmaster pisze: Rzeszów do Krakowa też jakiś ludzki wynik
Zanim coś powiesz, zerknij w rozkład... Aktualnie z Rzeszowa do Krakowa (to zaledwie 160 km odległości) jedzie się... prawie 4 godziny :!: Ale ok, przynajmniej coś tam zaczynają dłubać, wiec może będzie lepiej.
pmaster pisze:¯e nie wspomnę o tym, że np. Płock specjalnie większy ani mniejszy od tych miast nie jest a kolei w nim praktycznie nie ma
To juz raczej pretensje powinienes kierować do tych co tak zaprojektowali szlaki kolejowe, ze wszystko omija Płock. Ale właśnie z powodu sąsiedztwa Łodzi i Płocka większość ICków zatrzymuje się w Kutnie, tylko nie wiem jak tam potem z przesiadką.
pmaster pisze:No tak, w końcu stolica województwa
Ale oba te szlaki przyczyniły się jednak do poprawy komunikacji we Wrocławiu, a także skrócił się czas przejazdu wielu pociągów do Warszawy.
pmaster pisze:To i tak 5 godzin, w dodatku jedzie się trochę naokoło
To tu też należałoby kierować pretensje do PICu. Naszybsza trasa to by była przez CMK, Włoszczową, Częstochowę Stradom i Opole, jednak tak żaden ICek nie jeździ. W takim wypadku czas przejazdu spokojnie skróciłby się do 4 godzin. To juz nie jest wiele jak na taką odległość od stolicy i jak na polskie warunki.

Butelka

Post autor: Butelka » 2011-12-11, 02:10

OPi pisze:
Butelka pisze:Zastanów się czy szczecinianom wystarczyłoby tylko połączenie (...) Gorzowem Wielkopolskim
Haha, wiesz co, ty widzę że jesteś taki znawca kolei jak nie powiem kto... Nie ma i nigdy nie było takiego połączenia...
Nie łap mnie już za szczegóły, podaję przykład. No ale cóż, ty wolisz wyśmiać, bo zobaczyłeś że gadasz od rzeczy.
OPi pisze:Aaaa, czyli wg Ciebie tylko największe miasta powinny mieć dobrze?
Unikaj nadinterpretacji, przynajmniej czytając moje wypowiedzi. We Wrocławiu mieszka przeszło 600 tysięcy ludzi, w Białymstoku mniej niż połowę tego, w Rzeszowie około ćwierć, o Przemyślu nie wspominając. Mamy stawiać kilka razy mniejsze miasta kilka razy wyżej w rozwoju? Nie mówię że w mniejszych miastach mają mieć gorzej, mówię że w ponad 2 razy większym mieście nie może być gorzej.
OPi pisze:Te projekty sa już zatwierdzone do realizacji. A wymieniłem inne miasta, żeby pokazać że są ludzie, którzy są w gorszej sytuacji niż wy.
Dzieci w Afryce też są w gorszej sytuacji niż my, ale nie poświęcamy 100% swoich dochodów na pomaganie im.
OPi pisze:Nie skomentuję. Popatrz lepiej na siebie.
Gdzie piszę że "wszystko ma być dla nas"?
OPi pisze:Ostatnimi laty ciągle modernizuje się okolice Wrocławia to i tak niezadowoleni. Dać palec, to utną Ci rękę...
Tak modernizują, że gdzie byś nie chciał pojechać to doopa. Do Gdyni 10 godzin. Do Berlina połowa czasu jazdy to 40 km/h przez las. Radość z jazdy szybkością konstrukcyjną w kierunku Krakowa kończy się gdzieś przed Opolem. To nazywasz super modernizowaniem? Pokaż mi co oni tu ostatnio zrobili z infrastrukturą na głównych szlakach.

ODPOWIEDZ