Strona 15 z 15

: 2011-12-12, 23:25
autor: Amalio
ep40 pisze:Statystyki mówią, że najbezpieczniejszy jest samolot, ale gdyby się zastanowić to kolej jest na drugim miejscu.
Statystycznie jeżeli jedna z dwóch kobiet zdradzi swojego męża dwa razy to obie są dziwkami.
Samoloty mają to do siebie, że jak coś się już zepsuje, to bardzo trudno ujść z życiem. Takie statystyczne porównywanie nie ma sensu.

: 2011-12-13, 12:18
autor: faja_k
Amalio pisze: Statystycznie jeżeli jedna z dwóch kobiet zdradzi swojego męża dwa razy to obie są dziwkami.
A na 100000 mieszkańców Watykanu 130 jest papieżami :P
Kędzior pisze: Uwielbiam to. Podałem jako przykład, skutki poprzedniego i to drobnego remontu na tej linii, a zaraz pojawia się oburzenie, jakbym rzekomo był przeciwko remontom linii kolejowych.
Trzeba było nie podawać takiego przykładu, który można wziąć za argument.
Butelka pisze: Większość społeczeństwa? Nazywa się to po prostu poczucie bezpieczeństwa. Raczej nieliczni wsiądą do niebezpiecznego pojazdu.
Widać to zwłaszcza na drogach, wczoraj o 7 rano na DK11 widziałem kolesia jadącego na dojazdówce :P

Prawda jest taka, że jak ktoś lubi pociągi czy samoloty to używa argumentu, że są bezpieczne, ale w rzeczywistości mało kto właśnie z tego względu wybiera ten środek transportu.

: 2011-12-13, 19:18
autor: Butelka
KKS pisze:Widać to zwłaszcza na drogach, wczoraj o 7 rano na DK11 widziałem kolesia jadącego na dojazdówce :P
Chyba wiesz, dlaczego ;)
KKS pisze:Prawda jest taka, że jak ktoś lubi pociągi czy samoloty to używa argumentu, że są bezpieczne, ale w rzeczywistości mało kto właśnie z tego względu wybiera ten środek transportu.
Być może. Jednak myślę że statystyki również zdają się potwierdzać bezpieczeństwo tych środków transportu (patrząc z różnych stron).

Aa, hm.. superszybka kolej w Polsce... interesujący temat... :retard:

: 2011-12-13, 23:01
autor: J-31
No właśnie. Może jednak w końcu wrócimy do tematu. Chociaż zastanawiam się, czy to ma jeszcze sens - skoro ma jej nie być :roll:

: 2011-12-21, 21:10
autor: OPi
Gazeta Wyborcza pisze:Minister transportu Sławomir Nowak zapowiedział modernizację odcinka kolejowego Wrocław - Warszawa, dzięki czemu do stolicy uda się dojechać w 3,5 godziny. W resorcie twierdzą, że będzie on gotowy za trzy lata.
Nowak odniósł się w ten sposób do protestów samorządowców (prezydenta Wrocławia, Poznania i prezydent Łodzi), którzy sprzeciwili się skreśleniu przez rząd projektu Kolei Dużych Prędkości. Dzięki niemu trzy miasta miały być połączone ze stolicą trasą kolejową, po której pociągi miały mknąć z prędkością 350 km/godz.

Początkowo zakładano, że KDP będzie gotowa w 2020 roku, a podróż z Wrocławia do stolicy miała trwać jedynie godzinę i 40 minut. Inwestycja jednak jest bardzo kosztowna. Rząd wyliczył, że na realizację tego projektu potrzeba co najmniej 20 mld zł.
Dwa tygodnie temu minister Nowak oznajmił, że jego resort nie ma takich pieniędzy. Zamiast tego modernizowane będą istniejące trasy kolejowe. - Do projektu Kolei Dużych Prędkości wrócimy, gdy będzie nas na niego stać - tłumaczył Nowak. Według niego może to nastąpić nie wcześniej niż w 2030 roku.

Prezydenci trzech miast postanowili działać wspólnie i zaprotestowali przeciwko skreśleniu tej inwestycji. Krótko po tym minister Nowak zadzwonił do samorządowców. - Zaproponował spotkanie, by porozmawiać o drodze kolejowej, która pozwoli na szybkie dotarcie do Warszawy. I to nas cieszy - mówi Paweł Czuma, rzecznik urzędu miasta. Najprawdopodobniej dojdzie do niego na początku przyszłego roku.

Wczoraj na antenie radiowej "Trójki" Sławomir Nowak podtrzymał, że "pilna jest modernizacja połączenia Warszawa - Wrocław". Ministerstwo Transportu potwierdziło wczoraj, że resort przygotowuje modernizację odcinka Wrocław - Warszawa, który będzie przebiegał przez Częstochowę oraz Koniecpol, a dalej przez Centralną Magistralę Kolejową. O taki remont od dawna zabiegały władze województwa z byłym marszałkiem Markiem Łapińskim na czele. Według resortu odcinek będzie gotowy w 2014 roku. Podróż do Warszawy ma trwać 3,5 godziny (teraz nieco mniej niż 6 godzin).
Tak słowem ostatniej dyskusji. A nie mówiłem która trasa bedzie najlepsza? Macie po cześci to czego chcieliście, jednak nie będzie to modernizacja połaczenia do Łodzi, a odcinka Opole - Włoszczowa.

: 2011-12-21, 21:25
autor: pmaster
OPi pisze: jednak nie będzie to modernizacja połaczenia do Łodzi
Przecież do Łodzi jest (z)modernizowane, a oprócz tego co chcą zmodernizować nie ma nic do zmodernizowania

: 2011-12-21, 21:29
autor: Butelka
OPi, ekchem... Wypowiadaj się ze swojej strony, bo twoje wypowiedzi wyglądają jakbyś co najmniej mieszkał tutaj. :|

: 2011-12-21, 21:39
autor: OPi
pmaster pisze:Przecież do Łodzi jest (z)modernizowane, a oprócz tego co chcą zmodernizować nie ma nic do zmodernizowania
Ktoś tu jednak ostatnio narzekał że Wrocław - Łódź nie jest zmodernizowana.

: 2011-12-21, 22:05
autor: pmaster
W sensie że ja? Bo ja najwyżej narzekałem na to, że z Wrocławia nie ma jak sensownie dojechać do Warszawy albo miasta blisko Warszawy, z którego da się do niej sensownie dojechać (takiego jak np. Łódź)

Kolej dużych prędkości w Polsce

: 2014-03-02, 16:17
autor: J-31
Tak sobie z ciekawości zajrzałem na stronę Gazety wyborczej, a tam ciekawy artykuł

:strzałka: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... #LokWawTxt

Przyznać muszę, że mimo wszystko podobają mi się działania kolejarzy. Skoro nie udało się wybudować Kolei Dużych prędkości, a konkretnie linii Y. To mamy coś w zamian, czyli tzw. protezę. Pewnie ceny biletów nie będą jakoś zadowalające, ale podróż 3h 45 minut z Warszawy do Wrocławia to jest już ma jakiś większy sens niż ciągnąć się pociągiem przez ponad 5h m.in. przez Poznań ;)

Mnie ta proteza koniecpolska cieszy jeszcze z innego powodu - byłaby to dla mnie szansa na szybkie dotarcie do m.in. Częstochowy, o ile coś tam będzie się zatrzymywało ;)

Ja tylko dodam od siebie moją mała obserwację dotyczącą linii dla pociągów dalekobieżnych, chodzi o łącznik torowy z Warszawy Zachodniej do Grodziska (dalej jest już odskok bezpośrednio na CMK).

Otóż te tory są w trakcie modernizacji. Polega to na tym, że całkowicie rozebrano północny tor (kierunek do Grodziska) dla pociągów dalekobieżnych, łącznie z podbudową.

Tu na zdjęciu - prócz moich rąk, po lewej stronie widać trochę
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=29866

Pozostawiono tor w kierunku Warszawy. Oznacza to, że pociągi dalekobieżne wyjeżdżające z Warszawy, muszą poruszać się po jednym torze wspólnie ze składami SKM W-Wa i KM. ;)

Co ważne na całym, widzianym przeze mnie odcinku pomiędzy Warszawą Ursus-Nieźdzwiadek - a Warszawą Zachodnią nie widziałem ekip remontowych. ;)

No, ale ponoć wszystko mam być gotowe do końca roku ;)

Re: Kolej dużych prędkości w Polsce

: 2018-02-09, 22:57
autor: J-31
O jak fajnie, że znalazłem ten stary temat. Już myślałem, że może go sobie wsadzimy do forumowego archiwum... a tu się okazuje, że znów wracamy do tematu. Przepraszam, jeszcze nie budujemy, tylko rysujemy KDP na mapie - bo to robimy najlepiej. Poprzedni politycy obiecywali nam KDP z Warszawy, przez miasto Łódź do Wrocławia i Poznania. Z planów pozostał plan budowy tunelu kolejowego przez Łódź (z Łodzi Fabrycznej do Łodzi Kaliskiej) ;)

Natomiast aktualni politycy, z partii aktualnie rządzącej wymyślili sobie KDP z Warszawy przez Czechy, Słowację do Budapesztu... aliści nasi przyjaciele z Węgier chcą budować linię KDP nawet dalej aż do Bukaresztu ;)

I co więcej nasi wspaniali politycy z partii jedynie słusznie rządzącej chcą aby KDP przebiegało przez Centralny Port Lotniczy. Ja bym prosił naszych kochanych polityków o Kosmodrom - pociągi linii KDP muszą koniecznie zatrzymywać się przy Kosmodromie ;)

Nie wiem, może to moje pisanie to takie gadanie "cioci Gieni", ale dlaczego znów mam ogromne wrażenie, że te wielkie plany skończą się... jak zwykle :nuts:

Jeżeli ktoś bardzo by chciał to proszę uprzejmie - służę linkiem
:strzałka: http://inforail.pl/kdp-do-budapesztu-a- ... 02580.html

Tak mnie diabli wzięli, że już nie czytałem całego artykułu, bo dla mnie to stek bzdur. A stek bzdur, bo akurat szczęśliwym trafem jestem trochę w temacie kolejowym na terenie Republiki Czech i Słowacji - onegdaj Czechosłowacji ;)

Otóż po cichutku planuję sobie wyskok w lato na 5 dni do Pragi (oczywiście tej czeskiej ;) ), z Pragi pociągiem CD do Brna, a z Brna kolejnym pociągiem do ... no właśnie początkowo miało być do Ostravy, ale po obejrzeniu sobie Ostravy u wujka Google, zmieniłem zdanie i chcę pojechać do Bratysławy. W Ostravie nie ma nic ciekawego do obejrzenia - prócz naszych Solarisów, a w Bratysławie dzieje się dużo w kwestii taboru DPB i są fajne zabytki - chcę to połączyć.

Te plany są z jednej strony dosyć realne, ale z drugiej bardzo mgliste, bo nie wiem co mi się przez kilka miechów wydarzy w życiu i jeszcze nie wiem czy pojadę. No, ale...

Powoli wszystko sobie sprawdzam i sprawdzam realność połączeń. I względem tego śmiałego artykułu, wygląda to następująco:
1. Z Warszawy do Pragi najszybszy pociąg (IC "Praha") jedzie max 8h - i jest to połączenie bezpośrednie

2. Z Ostravy do Warszawy (Centralnej) istnieje połączenie bezpośrednie i jest to EC "Sobieski", i ten pociąg wg. PKP IC jedzie .... Uwaga ! 4h... no ta bene to połącznie mnie kusi, zresztą Solarisy w Ostravie tyż ;)

3. Z Bratysławy do Warszawy nie ma połączenia bezpośredniego, trzeba się przesiadać. Połączenie z jedną przesiadką na stacji Breclav (Czechy) - daje łączny czas przejazdu max 7:06h

A to już sprawdziłem na potrzeby postu:
4. EC Varsovia ze stacji Budapest-Nyugati do stacji Warszawa Centralna - jedzie 9:55h - połączenie bezpośrednie i najszybsze... można jechać innym pociągiem aż 12:46h

Z tego co mi kilka osób mówiło, pociągi konwencjonalne PKP IC rozpędzają się po stronie czeskiej do prędkości 200km/h - wagony PKP IC są na to obliczone, więc mogą, zresztą z taką prędkością to i ja jechałem na kilku odcinkach CMK. Jest tylko warunek - musi być szybki lok - np. Taurus ;)

Czy to jest prawda ? Nie wiem, ale wychodzi na to, że sam sprawdzę i to wielokrotnie ;)

I co do artykułu nie wierzę w to aby udało się skrócić przejazd pociągu pomiędzy Warszawą a Budapesztem do ... 4h - tak jak to napisano w artykule. Wg mnie to nie realne ;)
Analizy węgierskie zakładają, że dzięki budowie kolei dużych prędkości między Warszawą a Budapesztem, czas podróży na tej trasie może się skrócić do ok. 4 godzin.
Nie jest to możliwe, nawet jeśli podniesiemy prędkość przejazdową po polskiej stronie. Wg mnie jeśli udałoby się rzeczywiście kiedyś w przyszłości stworzyć KDP to czasy przejazdów pomiędzy Polską, Czechami, Słowacją i Węgrami zmniejszą się minimalnie. Jeśli założymy, że z Budapesztu do Warszawy pociąg KDP miałby jechać tylko 4h. To ile czasu zajęłoby "Sobieskiemu" na przejazd z Ostravy do Warszawy ? ;)

==================
Dla porównania - czas przelotu samolotem PLL LOT na trasie Warszawa (WAW) - Budapeszt (BUD), niezależnie od typu maszyny (w ofercie są dwa typy maszyn, Embraer 175 i turbośmigłowy Bombardier Q400) - wynosi 1:20h + czas oczekiwania na lotnisku minimum 1h = to w sumie już wychodzi 2:20h

Nie będę liczył czasu dojazdu bo obu lotnisk, bo one w sumie są bardzo blisko obu miast. ;)

Re: Kolej dużych prędkości w Polsce

: 2018-02-13, 22:11
autor: Auper
Ja bym nie mieszał politycznej gadki w plany...;)

Ale... Jedno przyznaję, nieco wydaje się być rozsądne. Sama polska, na KDP, jest po prostu za mała. U nas największe odległości z punktu startu do punktu docelowego to niecałe 300km. Na takie dystanse wystarczy, że przystosujemy nasze korytarze do tych 200 i będzie to wystarczające.

Zaś jeśli chodzi o połączenie kilku krajów, no wtedy to już zaczyna brzmieć rozsądniej... Z takiej Warszawy, do Budapesztu, zdążymy się już jako-tako rozpędzić. Tylko ponownie, ani Warszawa ani Budapeszt nie są aż tak ważnymi gospodarczo ośrodkami aby pasażerowie tłumnie bili do tych KDPów, bo nie oszukujmy się te pociągi nie są do końca nastawione na turystów ;)