Strona 1 z 1

[Łódzkie] Tabor kolejowy

: 2014-03-04, 15:40
autor: Przemek
http://inforail.pl/text.php?id=62467
Odmieniony Acatus
Dobiega końca remont jednego z pierwszych polskich składow nowej generacji, jakim jest Acatus ED59. Pojazd, będący własnością województwa łódzkiego doczekał się wreszcie naprawy, która trzeba przyznać, przynajmniej zewnętrznie wyszła całkiem dobrze. Skład zyskał nową malaturę, nawiązującą do tej znanej chociażby z łódzkich zmodernizowanych składów EN57 oraz Flirtów dla ŁKA. Prace naprawcze wykonywane są przez producenta jednostki, a więc bydgoską PESĘ. Oprócz zmiany malowania przeprowadzona została naprawa rewizyjna składu, poziomu 4. Pociąg oczekiwał na nią …dwa lata. Zamówienie PESIE zostało udzielone bezprzetargowo. W uzasadnieniu czytamy, iż ze względu na szeroki zakres naprawy oraz brak dokumentacji technicznej prototypowego egzemplarza elektrycznego zespołu trakcyjnego naprawa może być powierzona wyłącznie firmie PESA Bydgoszcz S.A., która jako producent prototypowego egzemplarza elektrycznego zespołu trakcyjnego typu 15WE serii ED 59 nr 01, posiada pełną dokumentację techniczną niezbędną do wykonania naprawy oraz zapewni pozyskanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji określonego typu pojazdu. W związku z powyższym tylko PESA ma możliwość dokonania wymiany uszkodzonych lub zużytych części przedmiotowego pojazdu na oryginalnie nowe zapewniając jego dalszą bezawaryjną eksploatację.
Obrazek
Acatus ED59 jest trójczłonowym ezt-em, wyprodukowanym w 2006 roku. Został zakupiony przez samorząd województwa łódzkiego, eksploatowany był zaś przez tamtejszy Zakład Przewozów Regionalnych. Pojazd można było spotkać na trasach z Łodzi do Skierniewic czy Sieradza, w ostatnim czasie także jako pociągi InterRegio do Warszawy. Od połowy 2011 roku jednostka oczekiwała naprawy na bocznicy w Idzikowicach.

Re: Łódzkie - tabor kolejowy

: 2014-03-04, 19:48
autor: J-31
Bardzo ładnie go zrobili. Ja się z tym składem kilka razy mijałem gdzieś na trasie do Łodzi i zdaje się do Poznania, niestety nie miałem możliwości obejrzenia go na żywo. A szkoda, no, ale może teraz jak już przejdzie ten remont i zacznie jeździć na IR z Łodzi do Warszawy ;)

Re: Łódzkie - tabor kolejowy

: 2014-03-04, 22:07
autor: faja_k
Do Poznania jeździły tylko ED74, Acatus się u nas nie pojawiał :)

Re: Łódzkie - tabor kolejowy

: 2014-03-05, 02:33
autor: Przemek
J-31 pisze:no, ale może teraz jak już przejdzie ten remont i zacznie jeździć na IR z Łodzi do Warszawy ;)
O ile samorząd województwa się na to zgodzi i czy nie dostanie "urzędowego" przydziału na ŁKA.

Re: Łódzkie - tabor kolejowy

: 2014-04-29, 14:53
autor: Przemek
http://inforail.pl/text.php?id=63809
Flirty 3 dla ŁKA już w Łodzi, jutro prezentacja
Obrazek
W Łodzi są już pierwsze Flirty3 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Nowe pociągi zostaną jutro oficjalnie zaprezentowane na dworcu Łódź Kaliska. Na razie Stadler dostarczy sześć pierwszych składów, łącznie przewoźnik zamówił ich 20. Kolejnych 10 pojazdów zostanie przekazanych przewoźnikowi w październiku 2014 roku, a pozostałe 4 –w lutym 2015 roku. 15 czerwca Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi pierwsze połączenie z Łodzi Kaliskiej do Sieradza. Każdy z pociągów, który wyjedzie na trasę oferować będzie wiele udogodnień dla podróżnych, takich jak biletomaty, klimatyzacja, stojaki na rowery czy gniazdka elektryczne. Pojazdy będą rozwijać maksymalną prędkość 160 km/h i pomieszczą 254 pasażerów. Wyróżniają je niskie koszty eksploatacji oraz zużycie energii, dzięki czemu są też przyjazne dla środowiska. Mają to też być pierwsze w Polsce pociągi seryjnie wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2. Jak prezentują się w rzeczywistości będziemy mogli przekonać się już jutro. Jesteśmy ciekawi tych składów tym bardziej, że są to pierwsze Flirty3 w Polsce. Kontrakt na dostawę pociągów jest realizowany w ramach projektu pn. „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”. Zakłada on także budowę zaplecza technicznego dla taboru. Wartość inwestycji to 457 770 847,00 zł. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego realizacja zakończy się w czerwcu 2015 roku. Liniowe jazdy składy dostarczone przez Stadlera rozpoczną 15 czerwca. Na razie nie wiadomo dokładnie według jakiego rozkładu jazdy. Przewoźnik czeka bowiem na decyzję PKP PLK. Jak wspomnieliśmy na początku ŁKA pojedzie z Łodzi do Sieradza, potem do Zgierza i Łowicza.

Re: Łódzkie - tabor kolejowy

: 2014-04-29, 17:08
autor: Amalio
Ale paszkwile.

Re: Łódzkie - tabor kolejowy

: 2014-04-29, 17:16
autor: J-31
Wizualnie śliczne nie są, ale są niesamowicie ciche i wygodne. Także z ogromną ciekawością poczekam na prezentację. A potem - cóż, chyba trzeba będzie się wybrać do Łodzi, ale to w dalszej perspektywie ;)

Re: [Łódzkie] Tabor kolejowy

: 2018-04-12, 09:39
autor: J-31
Widzę, że ŁKA nadal inwestuje w nowy tabor. Flirty śmigają już od dawna, a tymczasem w Nowym Sączu - Newag produkuje właśnie 14 szt. ezt-ów, "Impuls II", tym samym ŁKA będzie pierwszym przewoźnikiem w Polsce eksploatującym nową generację Impulsów ;)

:strzałka: http://inforail.pl/impulsy-ii-dla-lka-w ... 04159.html

Nowe Impulsy pojawią się na liniach do Piotrkowa Trybunalskiego, Tomaszowa Mazowieckego i Radomska... aż szkoda, bo do Warszawy jeżdżą nadal "kible" ;)

Re: [Łódzkie] Tabor kolejowy

: 2018-06-22, 00:16
autor: Przemek
http://inforail.pl/pierwszy-impuls-ii-d ... 05965.html
Pierwszy "jaszczur 2" dla ŁKA jest już gotowy. Powiem szczerze - wygląda niestety słabo, w porównaniu do wersji nr 1. No i chyba ma mniej niskiej podłogi, niż poprzednik.

Re: [Łódzkie] Tabor kolejowy

: 2018-06-22, 18:09
autor: J-31
Ładne wnętrze, ale zbyt jasne, szybko będzie się brudzić ;)