[Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
[Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Czytałem w albumie typu "1000 ... " tutaj akurat lokomotyw że tutejsze niektóre EZT-y mają możliwość łączenia ich w większe zespoły z jednoczesną możliwością składania/demontowania kabiny maszynisty tak aby pasażerowie mogli przechodzić nie tylko między wagonami zespołu, ale samymi zespołami przez "kabinę maszynisty". Jednocześnie taki skład po dojechaniu do pewnej miejscowości można rozłączyć ponownie rozłożyć/zamontować kabinę maszynisty zamknąć przejście i każdy pojazd może jechać w inne miejsce.
jako przykład takiego pojazdu są modele AM 62 do AM 79 oraz AM 96 zwany deską klozetową niestety nigdzie nie znalazłem zbyt dokładnych informacji jak wygląda taka procedura łączenia, składania kabin maszynisty i montowania przejścia.
Jak ktoś wie coś więcej to bym był wdzięczny.
jako przykład takiego pojazdu są modele AM 62 do AM 79 oraz AM 96 zwany deską klozetową niestety nigdzie nie znalazłem zbyt dokładnych informacji jak wygląda taka procedura łączenia, składania kabin maszynisty i montowania przejścia.
Jak ktoś wie coś więcej to bym był wdzięczny.
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
A czy czasami duńskie "gumowe nosy" też nie mają takie możliwości, że pulpit maszynisty jest odchylany po złączeniu składów, by umożliwić przejście pomiędzy wagonami ?
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Z tego co mi się kojarzy, to kabiny są tam montowane na stałe, coś na wzór metra nowojorskiego, taka szafka na mechanika z boku a po środku przejście...
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Pierwotnie tak to miało wyglądać w EN57. Niewykluczone, że i wcześniej były takie plany.
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
pewnie masz na myśli te egzemplarze które mają kabinę z 3 szybami z czego tą środkową sporo mniejszą. więc kto wie, ale oficjalnych informacji o takich planach chyba nie było. tzn nigdy nikt na ten temat nie wspomniał.
chętnie bym zobaczył takie materiały o planach takiej konstrukcji (o ile istnieją)
chętnie bym zobaczył takie materiały o planach takiej konstrukcji (o ile istnieją)
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Też bym chętnie zobaczyłwlocek369 pisze:chętnie bym zobaczył takie materiały o planach takiej konstrukcji (o ile istnieją)
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
J-31 pisze:A czy czasami duńskie "gumowe nosy" też nie mają takie możliwości, że pulpit maszynisty jest odchylany po złączeniu składów, by umożliwić przejście pomiędzy wagonami ?
możesz mi podać nazwę (oznaczenie) tego modelu pociągu ?
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Chyba coś znalazłem w temacie. Mowa o ezt-ach AM96 i ich łączenia w składy:
https://www.flickr.com/photos/siccodier ... 150413790/
https://www.flickr.com/photos/siccodier ... 150413790/
https://www.flickr.com/photos/siccodier ... 150413790/
https://www.flickr.com/photos/siccodier ... 150413790/
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
O maryjo, szefie ostrzegaj przed takimi linkami, człowiek odważnie wchodzi a tu takie cuś...
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Ale, że co - zawirusowane ? Ja normalnie tam wchodzę i nic się nie dzieje
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Brzydkie to panie i to jaak!;)
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Spoko. Ja się już przyzwyczaiłem do ich widoków na fotkach, więc nie robią na mnie wrażenia
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
W niektórych częściach świata jest to bardzo powszechne rozwiązanie. Na przykład w Japonii większość zespołów trakcyjnych, zarówno elektrycznych jak i spalinowych posiada możliwość przejścia pomiędzy połączonymi ze sobą jednostkami, co ciekawe większość tamtejszych międzymiastowych EZTów przystosowana jest do jazdy maksymalnie w trakcji podwójnej i posiadają one przejście tylko z jednej strony (oba czoła różnią się od siebie). Kabina maszynisty znajduje się zwykle nad przejściem.
Na przykładzie jednostki typu E351 JR East wygląda to tak:
przód: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 1-1101.jpg
tył: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 51door.jpg
połączone: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... upling.JPG
Na przykładzie jednostki typu E351 JR East wygląda to tak:
przód: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 1-1101.jpg
tył: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 51door.jpg
połączone: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... upling.JPG
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Tak tak, jednak w tej sytuacji stanowisko pracy mechanika zostaje nieruszone co nie
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Stanowisko zostaje prawie nieruszone, pewnie takie było założenie podczas projektowania tego. W tym konkretnym EZT trzeba złożyć kawałek podłogi z prawej strony pod kabiną maszynisty, aby przejście pomiędzy jednostkami miało odpowiednią wysokość. Często w tamtejszych wynalazkach kabina po stronie przejścia jest używana tylko jako manewrowa i charakteryzuje się uproszczonym pulpitem, którego rzeczywiście nie trzeba składać.
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Coś jak rozwiązania powszechnie stosowane w tramwajach jednokierunkowych
Re: [Belgia] przechodzenie między składami przez kabinę
Tak wygląda przejście między składami IC3 (gumowy nos) po złożeniu pulpitów:
https://en.wikipedia.org/wiki/IC3#/medi ... oupled.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/IC3#/medi ... oupled.jpg