PLK chce uprościć system sygnalizacji świetlnej na sieci kolejowej

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4243
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

PLK chce uprościć system sygnalizacji świetlnej na sieci kolejowej

Post autor: Przemek » 2018-01-08, 17:02

http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/plk ... 85157.html
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do optymalizacji i uproszczenia sygnalizacji świetlnej na sieci kolejowej.
Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK pisze:System sygnalizacji kolejowej stosowany na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe jest bardzo rozbudowany. – PLK podejmują działania, aby uprościć system oraz unowocześnić go poprzez wykorzystanie obecnie dostępnych technologii, tak by m.in. móc przekazywać maszynistom pojazdów kolejowych jeszcze bardziej precyzyjne informacje o obowiązującej prędkości.
Nowa zmiana czeka nas nawet w sygnalizacji świetlnej na liniach kolejowych 😉

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1476
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: PLK chce uprościć system sygnalizacji świetlnej na sieci kolejowej

Post autor: Auper » 2018-01-08, 19:13

Jak skomplikowany, skoro jest jednym z bardziej ubogich i prostych w "okolicy"? Co oni chcą tam uprościć? No ludzie, ile lat w kolei nie pracuje to takiego czegoś się nigdy nie spodziewałem...

a--j
Posty: 64
Rejestracja: 2017-12-12, 02:33

Re: PLK chce uprościć system sygnalizacji świetlnej na sieci kolejowej

Post autor: a--j » 2018-01-08, 21:27

No można. Np. ustawić umiejscowienie choć jednego koloru we względnie jednym miejscu (obecnie są różne wariacje), normalne wyświetlanie dozwolonej prędkości itd. To tylko dialog, warto prześledzić temat, może coś konstruktywnego wyjdzie.
Nie ma co się porównywać z innymi, bo każda nowa rzecz jest nowa i inna niż "w okolicy" :P

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1476
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: PLK chce uprościć system sygnalizacji świetlnej na sieci kolejowej

Post autor: Auper » 2018-01-08, 22:08

Ale jak umiejscowić jeden kolor w jednym miejscu? Każde światło na semaforze ma swoje stale przydzielone, ustalone normami miejsce, regulowane instrukcją PLK Ie-1. Normalne wyświetlenie dozwolonej prędkości? Dozwolonej prędkości się nie wyświetla, jest ona zależna od sytuacji szlakowej, oraz jest zawarta w indywidualnych rozkładach jazdy pociągu, a od pewnego czasu nawet zaimplementowana w aplikacje oraz przesyłana do pociągu za pośrednictwem systemu ETCS.

Tu nie ma co zmieniać, nie wiem jaki ten dialog ma cel, co chcą zepsuć, albo od czego uwagę odwrócić, ale już się boję co się dowiem jak jutro pójdę do roboty ;)

wlocek369
Posty: 274
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: PLK chce uprościć system sygnalizacji świetlnej na sieci kolejowej

Post autor: wlocek369 » 2018-08-18, 14:01

Być może chodzi o pozbycie się semaforów gdzie sygnał S5 jest podawany na dole a nie jak powinno być prawidłowo u góry (stara sygnalizacja) oraz jeszcze starszego systemu (tam gdzie mogły być 2 zielone światła jak np.: do niedawna Tarnów).

Natomiast drugi wariant jaki przychodzi mi do głowy to redukcja kombinacji sygnałów z 2 światłami na rzecz 1 światła z wyświetlaczem podającym liczbę określającą prędkość (czyli np. zamiast zielonego pasa i zielonego mrugającego światła jedynie światło zielone a poniżej wyświetlona liczba "10")
MPK Włocławek: Tyle rodzin biletów ile lini podmiejskich rozbieżność cen biletów wynosi 70 gr (2.60-3.30zł)

ODPOWIEDZ