[Małopolskie] Węzeł kolejowy w Krakowie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4400
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

[Małopolskie] Węzeł kolejowy w Krakowie

Post autor: Przemek » 2018-02-18, 19:14

Temat o węźle kolejowym w Krakowie i rozbudowie krakowskiej kolei aglomeracyjnej, zwanej tutaj jako "SKA".

Schemat połączeń: https://www.dropbox.com/s/h8lplkwztradq ... 8.pdf?dl=0

Wieści na temat budowy nowego przystanku kolejowego SKA: Kraków Prądnik Czerwony:
Zawiadomienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie z dnia 15 lutego 2018 r., znak OO.4210.28.2017.JP,
w sprawie ponownego wszczęcia postępowania (w związku z rozszerzeniem kręgu stron postępowania) zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Realizacja robót budowlanych wraz z opracowaniem dokumentacji wykonawczej w ramach zadania inwestycyjnego CEF pn. "Prace na linii kolejowej na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" Zadanie szczegółowe - "Rozbudowa i przebudowa układu komunikacyjnego skrzyżowania gminnej drogi 560901K relacji Bieżanów-Zalesie z linią kolejową nr 91 w km 11,41
Obrazek
http://bip.krakow.rdos.gov.pl/zawiadomi ... 28-2017-jp

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1493
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Małopolskie] Węzeł kolejowy w Krakowie

Post autor: Auper » 2018-02-19, 20:12

Ja powiem tak, prace tam wrą, wiadukty są poszerzane, nasypy skopane, aktualnie ruch prowadzony jest zaledwie jednym torem na odcinku Kraków-Zabłocie (nie wiem jak poza tym odcinkiem, wiem na pewno że Łobzów jest też konkretnie rozkopany). Jak tam byłem w ubiegłą sobotę to aż żałowałem że jestem umoczony w projekt w centralnej Polsce, a takie okoliczne smaczki zgarniają koledzy ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4400
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Małopolskie] Węzeł kolejowy w Krakowie

Post autor: Przemek » 2018-08-23, 11:12

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/kr ... 88344.html
We wrześniu pociągi pojadą nowym torem z Krakowa Płaszowa do Krakowa Bieżanowa. Pasażerowie skorzystają z nowego peronu na przystanku Kraków Prokocim – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Modernizacja krakowskiej linii średnicowej między stacjami w Płaszowie i Bieżanowie zakłada dobudowę dodatkowego, trzeciego toru. Rozdzielony będzie ruch pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych. Takie rozwiązanie usprawni i przyspieszy podróże. Będzie możliwość uruchomienia dodatkowych połączeń na najważniejszych trasach aglomeracji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29089
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Małopolskie] Węzeł kolejowy w Krakowie

Post autor: J-31 » 2018-08-23, 20:47

PKP PLK w Krakowie buduje najwyraźniej SKM-kę z osobnym torem. Pomysł może być całkiem niezły, ale to trzeba by zobaczyć naocznie. Może w przyszłym roku będzie okazja. Najpierw niech PKP PLK przywróci do ruchu ten odcinek, bo znając PLK, wszystko się może zdarzyć ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4400
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Małopolskie] Węzeł kolejowy w Krakowie

Post autor: Przemek » 2018-10-22, 14:12

https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... roze-3968/
Podróżni na stacji Kraków Bieżanów mogą już korzystać z nowego peronu. To kolejny zmodernizowany peron w Krakowie. W październiku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otworzyły peron na przystanku Kraków Prokocim. Wcześniej nowy standard obsługi zapewniono na stacji Kraków Mydlniki oraz na przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik. To efekty modernizacji krakowskiej linii E30, na którą przeznaczono z Krajowego Programu Kolejowego ponad 1 mld zł.

Peron nr 4 na stacji Kraków Bieżanów został wybudowany tuż przy ul. Stacyjnej. Ma dogodniejszą lokalizację niż stary obiekt tzw. peron wyspowy, który był położony między torami. Obecnie podróżni mają zapewnione wygodne dojście pochylnią. Takie rozwiązanie ułatwia również dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych.
Obrazek
fot. PKP PLK
Peron jest wyższy od dotychczasowego. Dzięki temu podróżnym dużo łatwiej jest wejść i wyjść z pociągu. Peron został wyposażony w wiatę, chroniącą przed wiatrem i deszczem. Zamontowany jest system informacji dla pasażerów oraz czytelne oznakowanie.

Modernizacja na kolejnym etapie – będzie przejście i trzeci tor

Po udostępnieniu w Krakowie Bieżanowie nowego peronu dla podróżnych, wykonawca przystępuje do kolejnego etapu prac. Efektem będą trzy zmodernizowane perony. Zapewnią obsługę linii, łączącej stolicę Małopolski z Wieliczką (nr 109), oraz linię E30, Kraków – Katowice – Rzeszów. Perony wyposażone będą w nowoczesny system informacji pasażerskiej, wygodne ławki i wiaty. Do peronów będzie się można dostać przejściem podziemnym, które zastąpi wysłużoną kładkę.

W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej, pomiędzy stacjami Kraków Bieżanów i Kraków Płaszów, budowany jest trzeci tor. Dzięki niemu pociągi dalekobieżne i aglomeracyjne będą sprawniej dojeżdżać do centrum miasta, a przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe połączenia.

Efekty modernizacji linii średnicowej

W ramach tej samej inwestycji na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice dwa dodatkowe tory wybudowane zostaną również w centrum Krakowa, pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów. Dzięki temu zwiększy się przepustowość linii, pociągi pojadą częściej oraz szybciej. Nowe tory i przystanki pozwolą rozwijać sprawną i wygodną kolej aglomeracyjną. Pasażerowie będą mogli korzystać z nowych przystanków w centrum Krakowa (Grzegórzki) i na obrzeżach (Złocień).

Prace zakończą się w 2020 roku. Ich wartość szacowana jest niemal na 1 mld zł. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu „Łącząc Europę”.

ODPOWIEDZ