Pierwsze remonty
Sześciowagonowy skład to 07. Ale tylko na czas remontu dwóch czołowych wagonów.
to w takim razie nowość - jak składy wyjeżdżały do remontu, to nie było mowy o informacji elektrycznej, a cały remont miał być prowadzony w PESIEJ-31 pisze:Dodam jeszcze - jest to wiadomość z broszury miejskiej w Metropolu, stąd nie wiem czy można tą informację traktować na serio - iż wyremontowane wagony w PESIE mają mieć informacje elektroniczną. O ile PESA podobno remontuje pudła, o tyle podwozie ma być remontowane na STP...
Dzięki. Tak widziałem go...MW pisze:Sześciowagonowy skład to 07. Ale tylko na czas remontu dwóch czołowych wagonów.
No i właśnie dlatego napisałem, że ta informacja jest nie pewna . Ciekawe, czy to tylko wyobraźnia autora tego artykułu ? Autor napisał, że tak mu powiedziano na STPMW pisze:to w takim razie nowość - jak składy wyjeżdżały do remontu, to nie było mowy o informacji elektrycznej, a cały remont miał być prowadzony w PESIEJ-31 pisze:Dodam jeszcze - jest to wiadomość z broszury miejskiej w Metropolu, stąd nie wiem czy można tą informację traktować na serio - iż wyremontowane wagony w PESIE mają mieć informacje elektroniczną. O ile PESA podobno remontuje pudła, o tyle podwozie ma być remontowane na STP...
Obiecałem zdjęcia wyremontowanych wagonów. Co prawda nie udało mi się załapać na opisany powyżej skład, ale udało mi się wczoraj sfocić inny (11), z jednym ale bardzo ładnie pomalowanym wagonem czołowym. Tak w sumie wyglądają z zewnątrz odnawiane wagony typu 81.
Zdjęcie w albumie:
album_page.php?pic_id=1423
Zdjęcie w albumie:
album_page.php?pic_id=1423
Mimo to w sumie i tak nadal ładnie wygląda.MW pisze:11 już co najmniej dwa lata jeździ...
Trochę szkoda, ale w sumie jestem w stanie to zrozumieć. Podejrzewam, że wstawienie elektroniki podniosłoby zapewe koszty remontu...MW pisze: w składach remontowanych przez PESę nie będzie wyświetlaczy, zaś większość prac (zgodnie ze specyfiką przetargu) wykonana zostanie w Bydgoszczy
Z pewnym wstydem muszę się przyznać, że choć wyremontowany skład 03 (typu 81) wyjechał na linię metra już w sierpniu to ja przejechałem się nim dopiero... teraz w listopadzie. I to jeszcze - przez przypadek.MW pisze:(...) Ad. 2. Wygląd nie ulega zmianom, gdyż teraz - w przeciwieństwie do poprzedniego przetargu - Metro nie ma na to pieniędzy. Jeżeli chodzi o wygląd, to pasażer - oprócz odświeżenia wyglądu składu (odmalowanie itp.) - w środku zauważy wymienioną podłogę, siedzenia, rurki.(...)
Kol. MW już dawno opisał jakie zmiany nastąpią - a właściwie nastąpiły w wyremontowanych wagonach. A ja pozwolę sobie jedynie uzupełnić to co zobaczyłem na własne oczy.
Jak napisał już kol. MW oprócz pudła z zewnątrz, wagony przeszły remont również wnętrza:
Zamontowano nową tapicerkę ław, są one dalej czerwone, ale czystsze
odnowiono płaty drzwi, pomalowano je jednolicie, kolor jasno-kremowy przechodzący w lekką żółć,
wagony mają nową wykładzinę na podłodze (teraz jest jasno szara podobnie jak w nowych autobusach, a przy drzwiach jest żółty pasek). Dzięki tej wykładzinie w wagonie jest jakoś jaśniej, pomimo tego, że nie zmieniono oświetlenia ani obicia ścian (ciemna dykta).
Wagony mają również nowe poręcze (nadal aluminiowe) i łączenia poręczy.
Odnowiono również metalową framugę okien, nie jest to czyste aluminium. Jest to pomalowana na szaro blacha. Wygląda ładnie, przynajmniej nie będzie widać kurzu
Tak poza tym jazda pociągiem pozostała bez zmian. Wagon jest dalej głośny, tak samo jak był - układ jezdny i napędowy nie zmienił się.
W dniu wczorajszym miało miejsce spotkanie członków Klubu Miłośników Metra wraz z pracownikami Służby Utrzymania Taboru. Tematem spotkania miało być "remonty pociągów typu 81". Co prawda nie jestem członkiem KMM, ale udało mi się uzyskać zaproszenie na to spotkanie.
I w zasadzie dowiedzieliśmy się o tych remontach tyle ile wiadomo było już dawno:
Tzn. pudła przeszły remont u zewnętrznej firmy – tj. większość pudeł w bydgoskiej PESIE, a kilka pudeł u innego wykonawcy w Mińsku Mazowieckim. I tylko pudła, natomiast pozostałe elementy, włącznie z elektryką pudła, fotele (czyszczone, już to opisał kol. MW), oraz wózki, przechodzą remonty na miejscu, tj. w STP. Ten remont nazywa się G1, czyli po przejechaniu 1 mln km.
album_page.php?pic_id=1423
Jednocześnie, poinformowano nas o decyzji zakupu dodatkowych wagonów typu 81 w rosyjskiej firmie „Wagonmasz”. Jeżeli nie będzie protestów, to pierwsze wagony powinny były trafić jeszcze pod koniec tego roku. A jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pod koniec 2007 roku wszystkie 15 składów rosyjskich będzie przedłużona do 6 wagonów. Oczywiście, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem.
Co ciekawe już dwa składy typu Metropolis kwalifikują się do naprawy typu R2 – czyli po przejechaniu 500 tys km. Będzie wymieniana elektronika, a co więcej – nie wiem.
W czasie wycieczki przeszliśmy stopniowo od hali „lokomotywowni”, poprzez myjkę, aż do hali odpoczynku wagonów. W tej ostatniej znajdują się stanowiska do czyszczenia wagonów od środka. Są one dosyć ciekawe, ponieważ po pierwsze jako jedyne w hali mają trzecią szynę, a po za tym mają one podwyższone perony z … umywalkami. Osoby, które czyszczą wagon, myją szyby, podłogę, etc. Mają łatwy dostęp do bieżącej wody. Jak już napisałem, trzecia szyna powoduje, że składy mogą swobodnie, wjeżdżać i wyjeżdżać. Pociągi stojące na pozostałych torach muszą korzystać ze specjalnych gniazd podwieszonych na szynach.
A na hali stał już całkowicie odnowiony skład typu 81 – nr. 05. Jest to pierwszy zestaw, który ma wszystkie wagony wyremontowany. W przyszłym tygodniu ma wyruszyć na trasę. W tym tygodniu przechodzi ostatnie próby i testy. W czasie wycieczki mechanicy zapalili jego zewnętrze reflektory, jeden z gospodarzy zażartował: „O proszę światła się świecą, czyli pociąg już jest w pełni sprawny i może wyjechać na trasę”.
W czasie wczorajszej wycieczki poruszane były też i inne zagadnienia związane z funkcjonowaniem metra. Będą się one pojawiały w osobnych wątkach na forum
Mnie żal tylko jednego - nie zrobiłem zdjęć, bo nie wziąłem aparatu. Poprzednim razem nie wolno było robić zdjęć. Teraz można było
I w zasadzie dowiedzieliśmy się o tych remontach tyle ile wiadomo było już dawno:
Tzn. pudła przeszły remont u zewnętrznej firmy – tj. większość pudeł w bydgoskiej PESIE, a kilka pudeł u innego wykonawcy w Mińsku Mazowieckim. I tylko pudła, natomiast pozostałe elementy, włącznie z elektryką pudła, fotele (czyszczone, już to opisał kol. MW), oraz wózki, przechodzą remonty na miejscu, tj. w STP. Ten remont nazywa się G1, czyli po przejechaniu 1 mln km.
album_page.php?pic_id=1423
Jednocześnie, poinformowano nas o decyzji zakupu dodatkowych wagonów typu 81 w rosyjskiej firmie „Wagonmasz”. Jeżeli nie będzie protestów, to pierwsze wagony powinny były trafić jeszcze pod koniec tego roku. A jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pod koniec 2007 roku wszystkie 15 składów rosyjskich będzie przedłużona do 6 wagonów. Oczywiście, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem.
Co ciekawe już dwa składy typu Metropolis kwalifikują się do naprawy typu R2 – czyli po przejechaniu 500 tys km. Będzie wymieniana elektronika, a co więcej – nie wiem.
W czasie wycieczki przeszliśmy stopniowo od hali „lokomotywowni”, poprzez myjkę, aż do hali odpoczynku wagonów. W tej ostatniej znajdują się stanowiska do czyszczenia wagonów od środka. Są one dosyć ciekawe, ponieważ po pierwsze jako jedyne w hali mają trzecią szynę, a po za tym mają one podwyższone perony z … umywalkami. Osoby, które czyszczą wagon, myją szyby, podłogę, etc. Mają łatwy dostęp do bieżącej wody. Jak już napisałem, trzecia szyna powoduje, że składy mogą swobodnie, wjeżdżać i wyjeżdżać. Pociągi stojące na pozostałych torach muszą korzystać ze specjalnych gniazd podwieszonych na szynach.
A na hali stał już całkowicie odnowiony skład typu 81 – nr. 05. Jest to pierwszy zestaw, który ma wszystkie wagony wyremontowany. W przyszłym tygodniu ma wyruszyć na trasę. W tym tygodniu przechodzi ostatnie próby i testy. W czasie wycieczki mechanicy zapalili jego zewnętrze reflektory, jeden z gospodarzy zażartował: „O proszę światła się świecą, czyli pociąg już jest w pełni sprawny i może wyjechać na trasę”.
W czasie wczorajszej wycieczki poruszane były też i inne zagadnienia związane z funkcjonowaniem metra. Będą się one pojawiały w osobnych wątkach na forum
Mnie żal tylko jednego - nie zrobiłem zdjęć, bo nie wziąłem aparatu. Poprzednim razem nie wolno było robić zdjęć. Teraz można było