Pierwsze remonty

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
MW

Post autor: MW »

Sześciowagonowy skład to 07. Ale tylko na czas remontu dwóch czołowych wagonów.
J-31 pisze:Dodam jeszcze - jest to wiadomość z broszury miejskiej w Metropolu, stąd nie wiem czy można tą informację traktować na serio - iż wyremontowane wagony w PESIE mają mieć informacje elektroniczną. O ile PESA podobno remontuje pudła, o tyle podwozie ma być remontowane na STP...
to w takim razie nowość - jak składy wyjeżdżały do remontu, to nie było mowy o informacji elektrycznej, a cały remont miał być prowadzony w PESIE

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MW pisze:Sześciowagonowy skład to 07. Ale tylko na czas remontu dwóch czołowych wagonów.
Dzięki. Tak widziałem go...
MW pisze:
J-31 pisze:Dodam jeszcze - jest to wiadomość z broszury miejskiej w Metropolu, stąd nie wiem czy można tą informację traktować na serio - iż wyremontowane wagony w PESIE mają mieć informacje elektroniczną. O ile PESA podobno remontuje pudła, o tyle podwozie ma być remontowane na STP...
to w takim razie nowość - jak składy wyjeżdżały do remontu, to nie było mowy o informacji elektrycznej, a cały remont miał być prowadzony w PESIE
No i właśnie dlatego napisałem, że ta informacja jest nie pewna :cry: . Ciekawe, czy to tylko wyobraźnia autora tego artykułu ? Autor napisał, że tak mu powiedziano na STP :shocked:

MW

Post autor: MW »

J-31 pisze:Ciekawe, czy to tylko wyobraźnia autora tego artykułu ? Autor napisał, że tak mu powiedziano na STP :shocked:
Słuchaj Metropolu, a dalego zajdziesz... :-/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MW pisze:Słuchaj Metropolu, a dalego zajdziesz... :-/
No i właśnie go nie słucham, tylko... czytam... :diabeł:

Ok. Tak wiem, zdaje sobie z tego sprawę. Dlatego o ile czasami ich cytuję, to jednak nie twierdzę, że Metropol ma najlepsze wiadomości... ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Obiecałem zdjęcia wyremontowanych wagonów. Co prawda nie udało mi się załapać na opisany powyżej skład, ale udało mi się wczoraj sfocić inny (11), z jednym ale bardzo ładnie pomalowanym wagonem czołowym. Tak w sumie wyglądają z zewnątrz odnawiane wagony typu 81. ;)

Zdjęcie w albumie:
album_page.php?pic_id=1423

MW

Post autor: MW »

11 już co najmniej dwa lata jeździ...
w składach remontowanych przez PESę nie będzie wyświetlaczy, zaś większość prac (zgodnie ze specyfiką przetargu) wykonana zostanie w Bydgoszczy

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MW pisze:11 już co najmniej dwa lata jeździ...
Mimo to w sumie i tak nadal ładnie wygląda. :)
MW pisze: w składach remontowanych przez PESę nie będzie wyświetlaczy, zaś większość prac (zgodnie ze specyfiką przetargu) wykonana zostanie w Bydgoszczy
Trochę szkoda, ale w sumie jestem w stanie to zrozumieć. Podejrzewam, że wstawienie elektroniki podniosłoby zapewe koszty remontu... :|

MW

Post autor: MW »

to jest tylko remont, a nie modernizacja

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czy ja mam jakieś omamy wzrokowe. Czy po prostu pojawia się coraz więcej wyremontowanych 81-ek ? :)

MW

Post autor: MW »

nie, na razie tylko jeden wyjechał, więc nie rozumiem stwierdzenia "pojawia się co raz mniej"

Damhan

Post autor: Damhan »

MW pisze:nie, na razie tylko jeden wyjechał, więc nie rozumiem stwierdzenia "pojawia się co raz mniej"
:chytry: Hmm Chyba coraz więcej. :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MW pisze:nie, na razie tylko jeden wyjechał, więc nie rozumiem stwierdzenia "pojawia się co raz mniej"
No to chyba jednak ja mam omamy wzrokowe... :retard:

MW

Post autor: MW »

w zeszły pt. Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na 14 wagonów w celu wydłużenia 7 pociągów rosysjkich do 6 wagonów.

Marecki

Post autor: Marecki »

Ciekawe jakie to będą wagony - 81 się już chyba nie produkuje, więc może być ciekawie :retard:

Peter

Post autor: Peter »

Skoro nie produkują już 81-nek, to co wstawią jako dodatkowy wagon ? :o:

Damhan

Post autor: Damhan »

Peter pisze:Skoro nie produkują już 81-nek, to co wstawią jako dodatkowy wagon ? :o:
Nie no. Pewnie gdzieś w Rosji produkują. ;)

MW

Post autor: MW »

Marecki pisze:Ciekawe jakie to będą wagony - 81 się już chyba nie produkuje, więc może być ciekawie :retard:
są dwa zakłady, które są w stanie wyprodukować te wagony. Przekonamy się, kto się zgłosi 28 listopada.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MW pisze:(...) Ad. 2. Wygląd nie ulega zmianom, gdyż teraz - w przeciwieństwie do poprzedniego przetargu - Metro nie ma na to pieniędzy. Jeżeli chodzi o wygląd, to pasażer - oprócz odświeżenia wyglądu składu (odmalowanie itp.) - w środku zauważy wymienioną podłogę, siedzenia, rurki.(...)
Z pewnym wstydem muszę się przyznać, że choć wyremontowany skład 03 (typu 81) wyjechał na linię metra już w sierpniu to ja przejechałem się nim dopiero... teraz w listopadzie. I to jeszcze - przez przypadek. :roll:

Kol. MW już dawno opisał jakie zmiany nastąpią - a właściwie nastąpiły w wyremontowanych wagonach. A ja pozwolę sobie jedynie uzupełnić to co zobaczyłem na własne oczy. :-P

Jak napisał już kol. MW oprócz pudła z zewnątrz, wagony przeszły remont również wnętrza:

:strzałka: Zamontowano nową tapicerkę ław, są one dalej czerwone, ale czystsze

:strzałka: odnowiono płaty drzwi, pomalowano je jednolicie, kolor jasno-kremowy przechodzący w lekką żółć,

:strzałka: wagony mają nową wykładzinę na podłodze (teraz jest jasno szara podobnie jak w nowych autobusach, a przy drzwiach jest żółty pasek). Dzięki tej wykładzinie w wagonie jest jakoś jaśniej, pomimo tego, że nie zmieniono oświetlenia ani obicia ścian (ciemna dykta).

:strzałka: Wagony mają również nowe poręcze (nadal aluminiowe) i łączenia poręczy.

:strzałka: Odnowiono również metalową framugę okien, nie jest to czyste aluminium. Jest to pomalowana na szaro blacha. Wygląda ładnie, przynajmniej nie będzie widać kurzu :)

Tak poza tym jazda pociągiem pozostała bez zmian. Wagon jest dalej głośny, tak samo jak był - układ jezdny i napędowy nie zmienił się. ;)

MW

Post autor: MW »

był to w końcu remont a nie modernizacja :) ale elektryka została wymieniona na STP.
Odnosnie siedzeń - one są jedynie wyczyszczone, a nie nowe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W dniu wczorajszym miało miejsce spotkanie członków Klubu Miłośników Metra wraz z pracownikami Służby Utrzymania Taboru. Tematem spotkania miało być "remonty pociągów typu 81". Co prawda nie jestem członkiem KMM, ale udało mi się uzyskać zaproszenie na to spotkanie.

I w zasadzie dowiedzieliśmy się o tych remontach tyle ile wiadomo było już dawno:

Tzn. pudła przeszły remont u zewnętrznej firmy – tj. większość pudeł w bydgoskiej PESIE, a kilka pudeł u innego wykonawcy w Mińsku Mazowieckim. I tylko pudła, natomiast pozostałe elementy, włącznie z elektryką pudła, fotele (czyszczone, już to opisał kol. MW), oraz wózki, przechodzą remonty na miejscu, tj. w STP. Ten remont nazywa się G1, czyli po przejechaniu 1 mln km.

album_page.php?pic_id=1423

Jednocześnie, poinformowano nas o decyzji zakupu dodatkowych wagonów typu 81 w rosyjskiej firmie „Wagonmasz”. Jeżeli nie będzie protestów, to pierwsze wagony powinny były trafić jeszcze pod koniec tego roku. A jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pod koniec 2007 roku wszystkie 15 składów rosyjskich będzie przedłużona do 6 wagonów. Oczywiście, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem.

Co ciekawe już dwa składy typu Metropolis kwalifikują się do naprawy typu R2 – czyli po przejechaniu 500 tys km. Będzie wymieniana elektronika, a co więcej – nie wiem.

W czasie wycieczki przeszliśmy stopniowo od hali „lokomotywowni”, poprzez myjkę, aż do hali odpoczynku wagonów. W tej ostatniej znajdują się stanowiska do czyszczenia wagonów od środka. Są one dosyć ciekawe, ponieważ po pierwsze jako jedyne w hali mają trzecią szynę, a po za tym mają one podwyższone perony z … umywalkami. Osoby, które czyszczą wagon, myją szyby, podłogę, etc. Mają łatwy dostęp do bieżącej wody. Jak już napisałem, trzecia szyna powoduje, że składy mogą swobodnie, wjeżdżać i wyjeżdżać. Pociągi stojące na pozostałych torach muszą korzystać ze specjalnych gniazd podwieszonych na szynach.

A na hali stał już całkowicie odnowiony skład typu 81 – nr. 05. Jest to pierwszy zestaw, który ma wszystkie wagony wyremontowany. W przyszłym tygodniu ma wyruszyć na trasę. W tym tygodniu przechodzi ostatnie próby i testy. W czasie wycieczki mechanicy zapalili jego zewnętrze reflektory, jeden z gospodarzy zażartował: „O proszę światła się świecą, czyli pociąg już jest w pełni sprawny i może wyjechać na trasę”. :mruga:

W czasie wczorajszej wycieczki poruszane były też i inne zagadnienia związane z funkcjonowaniem metra. Będą się one pojawiały w osobnych wątkach na forum ;)

Mnie żal tylko jednego - nie zrobiłem zdjęć, bo nie wziąłem aparatu. Poprzednim razem nie wolno było robić zdjęć. Teraz można było :o:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”