Strona 1 z 1

Linia kolejowa 248 Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa (PKM)

: 2016-04-22, 21:02
autor: J-31
Były ochy i achy - nowa linia kolejowa, etc... a teraz Samorząd Województwa Pomorskiego ma problem ... z PKM-ką. Mała liczba pasażerów powoduje straty i konieczność cięć w rozkładach. Te nastąpią już w maju

⏩ http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiast ... udniu.html

Cięcie rozkładów PKM-ki spowodowało w Trójmieście (a przynajmniej w lokalnej prasie) dyskusję o koniecznych zmianach. Na razie realnych planów brak - są tylko cięcia rozkładowe 😉

Mam tylko cichą nadzieję, że zdążę się tym "cudem techniki" przejechać, zanim do końca go potną 😉

Linia kolejowa nr 248 Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa (PKM)

: 2016-04-23, 00:47
autor: Auper
Jak sobie tych pasażerów sami "ubijają" no to co się dziwić...;😉 Chociaż w obecnej sytuacji można powiedzieć że mała ilość pasażerów to ich mniejszy problem

Linia kolejowa nr 248 Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa (PKM)

: 2018-11-19, 17:48
autor: Przemek
http://inforail.pl/cztery-oferty-na-pro ... 10051.html
Cztery firmy z Gdańska, Poznania i Warszawy zainteresowane są przygotowaniem projektu elektryfikacji linii PKM.
W przetargu złożone zostały następujące oferty: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu – cena brutto 2.565.667,00 zł; Multiconsult Polska – cena brutto 3.662.940,00 zł; Transprojekt Gdański – cena brutto 4.059.000,00 zł; BBF Poznań – cena brutto 6.022.080,00 zł. Tylko pierwsza z nich mieści się w kosztorysie, który opiewa na kwotę 2.759.300,00 zł brutto.

Re: Linia kolejowa nr 248 Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa (PKM)

: 2019-01-11, 17:37
autor: Przemek
http://inforail.pl/pomorskie-potwierdza ... 11467.html
Do 2023 r. zostanie zelektryfikowana Pomorska Kolej Metropolitalna, powstanie też dodatkowy przystanek Gdańsk Firoga pomiędzy Matarnią a lotniskiem w Rębiechowie. Dzięki elektryfikacji pociągi PKM będą jeździć częściej i szybciej.
Czekam na EN57 😂

Re: Linia kolejowa nr 248 Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa (PKM)

: 2019-01-11, 18:56
autor: J-31
Bzdura - ani częściej ani szybciej, bo tak naprawdę szynobusy, które kursują też mogą śmigać z taką samą prędkością co ezt-y. To wszystko zależy od warunków, jakości "drogi" i gęstości przystanków ;)

Natomiast na pewno ekologiczniej - bo szynobusy emitują zanieczyszczenie powietrza, jak każde "spalinowate", a ezt-y są elektryczne... to tylko elektrownia w Kozienicach generuje zanieczyszczenie powietrza... ale tego nie czuć na Pomorzu, no chyba, że kierunek wiatrów się zmieni :mruga: