[Wielkopolskie] Dworce kolejowe

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Podi

Post autor: Podi » 2005-08-09, 16:23

Unas obok dworca,na moście dworcowym jest winda.Ma ona pozwolić wjechać z poziomów peronu na most(tylko w jednym kierunku!),niestety bezdomni załatwiają tam swoje potrzeby,wymiotują i takie sprawy,więc wytrzymanie oddychając tam graniczy z cudem...

Damhan

[Wielkopolskie] Dworce kolejowe

Post autor: Damhan » 2005-08-10, 14:33

Poznań Podi pisze:A myślałem,ze w Poznaniu jest najgorzej ... :smile:
A jak jest w Poznaniu? Masz zdjęcie?

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-08-10, 14:39

janzel pisze:
Poznań Podi pisze:A myślałem,ze w Poznaniu jest najgorzej ... :smile:
A jak jest w Poznaniu? Masz zdjęcie?
W Poznaniu dworzec to taki zwykły betonowy kloc, nie to co Gdańsk Główny. Moim zdaniem najpiękniejsze dworce w Polsce to (z tych, które widziałem):
Gdańsk Główny
Wrocław Główny
Wrocław Świebodzki
Kraków Główny
Skierniewice.
P.S. Szczecin Główny to też zatęchła nora.

Podi

Post autor: Podi » 2005-08-10, 14:45

Thomas78 pisze:W Poznaniu dworzec to taki zwykły betonowy kloc
Dokładnie-jeszcze w latach 60 był całkiem przyzwoity...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29193
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-10-03, 10:55

Ja muszę przyznać, że dość rzadko korzystam z kolei. I np. w tym roku udało mi się dwa razy pojechać IC z Warszawy do Poznania i spowrotem.

Jedno co, z radością zauważyłem na dw. Głównym w Poznaniu, to... pociąg pasażerski bodajże do Iławy. Ten pociąg... czekał na drugim torze tego samego peronu, na którym miał się zatrzymać IC z Wrocławia przez Poznań do Warszawy. I co ciekawe, ten pociąg... czekał na spóźniony IC. Czekał by umożliwić ludziom przesiadkę z IC... :mruga:

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-10-03, 14:54

To normalne. Prawie zawsze tak się robi i powinno tak się robić, powinno być tylko tak że to osobowy czeka na IC (tak jak w tym przypadku) a nie na odwrót... :) a propo, i jak, podobał się IC z Wrocławia? :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29193
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-10-03, 15:17

Inspektor pisze: a propo, i jak, podobał się IC z Wrocławia? :D
Oczywiście. Nawet bardzo. Szczególnie spodobało mi się kilka elementów: steward rozwożący napoje i słodycze oraz zapowiedzi przystanków.

A przy okazji, zapomniałem jeszcze o jednym. Ten pociąg był spóźniony. Nie tylko spóźnił się do Poznania, ale również do Warszawy. Toteż obsługa pociągu, poprzez glośniki, jeszcze w czasie jazdy, ale już blisko Warszawy wielokrotnie informowała o tym, że na ten właśnie IC (którym jechaliśmy), czeka na dw. Centralnym pospieszny do Białegostoku.

Poinformowano, gdzie ten pociąg jest. Na którym peronie, przy którym torze stoi. I ile pasażerowie mają czasu, aby móc się przesiąść...

Dlatego normalnie jestem w szoku, kiedy czytam np. o pociągu "P57102". A w duszy jestem wdzięczny Opatrzności, że nie korzystam z kolei zbyt często... :]

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4715
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

[Wielkopolskie] Dworce kolejowe

Post autor: Przemek » 2019-02-12, 00:00

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 90568.html
Podpisano umowę za ponad 97 mln zł netto na dodatkowy peron i połączenie przejściem podziemnym stacji z dworcem PKS na stacji Poznań Główny.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś umowę na przedłużenie przejścia pod torami stacji Poznań Główny. Zapewnione będzie dogodne połączenie z peronów do dworca PKS, a także między dzielnicami miasta po obu stronach stacji. Powstanie nowy, dodatkowy peron między obecnym peronem nr 3 a budynkiem galerii handlowej.
Dodatkowy peron będzie mieć 417 m długości i ponad 10 m szerokości.
Zbudowany zostanie dodatkowy tor,
Pociągi będą się zatrzymywać po obu stronach nowego peronu.

Przedłużenie przejścia podziemnego zapewni podróżnym sprawne przemieszczanie się między peronami wydłużony o 47 m tunel (ze 158 do 205 m) będzie prowadzić przez całą stację. Wyposażony w windę obiekt połączy dworce PKP i PKS. Tunel istotnie poprawi komunikację między zachodnią i wschodnią stroną Poznania - informuje PLK.
Aż chciałoby się zaśpiewać - i jeszcze jeden i jeszcze raz! Tu naprawdę peron 9 i ¾ zaczyna mieć sens :D

ODPOWIEDZ