Tabor kolejowy PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Butelka

Post autor: Butelka » 2012-03-09, 22:20

I to jeszcze przed podziałem spółek, jeśli mnie pamięć nie myli.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5237
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-03-09, 22:45

PKP Przewozy Regionalne kupowało jednostki ED74 do obsługi pociągów pośpiesznych na linii Warszawa-Łódź. Zakup był współfinansowany ze środków unijnych, dlatego też jednostki tego typu posiadają barwy firmowe - wtedy jeszcze - PKP Przewozy Regionalne. Wtedy PKP PR obsługiwało połączenia osobowe, jak i pospieszne, dzięki czemu dostawało się bilet na konkretną trasę i rodzaj a nie przejmowało jakiej spółki będzie dany pociąg (ja sam mam w kolekcji kilka biletów z kasy PKP IC na pociągi PKP PR ;) )

Ale komuś "wyżej" się odwidziało i obsługę pospiesznych, wraz z taborem remontowanym z kasy PKP PR (jak EP07-1xxx, ED74, wagonami osobowymi itd.) przerzucono na stan PKP IC. W międzyczasie postanowiono usamorządowić PKP PR i tak oto zaczął się koszmar taryfowy, który trwa do dziś dzień.
Ostatnio zmieniony 2012-03-10, 00:34 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-03-09, 22:55

ED74 trafiły do PICu po uchwale sejmu, która zarządzila przekazanie od 1 grudnia 2008 roku do PKPIC wszystkich pociągów pośpiesznych (potem TLK), a jednocześnie parku taborowego w ilości około 900 wagonów (?), 69 lokomotyw (Budynie) i 14 EZT (ED74). Cała filozofia.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-03-10, 01:34

Edyty w sumie bardziej nadałyby się na osobowe, ale pośpiech Łódź-Warszawa tez do nich pasuje.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-03-10, 14:26

Butelka pisze:I to jeszcze przed podziałem spółek, jeśli mnie pamięć nie myli.
Podział spółek był grubo przed 2008, ED74 przeszły z momentem przejęcia pospiesznych przez PKP IC, tak jak koledzy wyżej pisali.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-12-30, 00:07

http://hamman.pl/kolej/img-ep08-007-979.htm
Wielkie brawa dla PKP IC. Wiele się zmieniło w myśleniu tej spółki w ciągu kilku ostatnich lat. :smile2:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5237
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-12-30, 00:31

A może po prostu jakiś film będą kręcić i potrzebowali elektrowóz w barwach historycznych ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-12-30, 10:05

Przypominam, że wśród EP09 też jedna lokomotywa ma pozostawiony schemat malowania. O tej "śwince" wprawdzie nic nie wiem, ale przypuszczam, że także pozostawiono ten schemat jako historyczny. Myślę, że - tak jak to napisał Opi - to jest właśnie dowód na pozytywne zmiany w spółce.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-12-30, 13:42

KKS pisze:To jakaś jedna pomalowana na "zabytek", czy wszystkie tak będą wyglądać?
W ostatnim czasie to już trzecia. Wcześniej była wspomniana już EP09-046 i na początku zeszłego roku EP07-361. Wszystkie tak wyglądać nie będą, to taka gratka dla historyków i MK. :)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-12-30, 14:23

To dobrze, bo już się wystraszyłem :P

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 » 2013-05-28, 18:52


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29329
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-28, 22:18

Przepraszam ... ale pieprzenia pana ministra normalnie nie jestem w stanie znieść. "Pociągi dużych prędkości potocznie zwanych Pendolino" - przecież ten facio nie wie o czym gada :nuts:

Od tego mini cytatu celowo zaczynam. Bo koniec mojego postu będzie wprost oszałamiający - niczym "polskie Pendolino" ;)

Co jednak robi marketing i nasze głupie polskie postaw się a zastaw się. Przecież wystarczyło, że PKP IC zamówiło by jednostki o podobnym zestawieniu i komforcie np. w Newagu. I tak te ezt-y nie rozwiną się szybciej niż 160 km/h.

No, ale Newag czy PESA to beee. Bo dla większości społeczeństwa, to taki polski złom, często się psujący... a Alstom - WOW, XXI wiek. Tyle, że i tak to nie pojedzie szybciej niż już kursujące składy konwencjonalne ;)

Podejrzewam, że większość naszego mądrego społeczeństwa przeżywa właśnie orgazm na sam widok tego pociągu, który przecież przez samego pana ministra został nazwany "Pendolino... pomimo, że nim nie jest ;)

Premium się będzie płaciło więcej tylko dlatego, że to będzie Alstom. Równie dobrze warszawski ZTM powinien kazać płacić ludziom droższe bilety - za przejazd Mercedesami Conecto LF G.

No i na koniec cytat z tego artykułu, który dobił mnie śmiechem
a także pociągi zespołowe do prędkości 160 km/godz., które będą kursowały ze Śląska i Małopolski przez Łódź i Radom nad morze i na Mazury
No to mamy potwierdzenie moich słów. Nowoczesne pociągi dużych prędkości - do prędkości 160km/h... przecież my już mamy taki pociągi ;)

Na linii przez Tunel "Pendolino" będą się rozwijać do prędkości 50 km/h. Linię na Gdańsk nie znam, ale zdaje się, że są tam ograniczenia - już pierwsze w Legionowie, gdzie jest ruch wahadłowy i ograniczenie prędkości ;)

Szkoda, że IC nie myśli o polskim przemyśle kolejowym. Nasi producenci naprawdę mają spore możliwości ;)

ppln

Post autor: ppln » 2013-05-29, 00:05

J-31 pisze:I tak te ezt-y nie rozwiną się szybciej niż 160 km/h.
200 (odcinkami) będą jechać już od początku, potem podobno nawet 250. Ale fakt faktem, powinni byli kupić zwykłe EZT na 190km/h (czyli takie o maksymalnej prędkości bez potężnych zmian konstrukcyjnych), które byłyby pewnie kilka razy tańsze.

A co do ministra - jemu na sercu leży los Trójmiasta i na linii Warszawa-Gdańsk kiedyś te pociągi faktycznie rozwiną pełnię swoich możliwości (chociaż gdyby miały wychylne pudło to jechałyby jeszcze szybciej - trasa była projektowana pod to rozwiązanie). A resztę projektów można skasować albo olać.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-05-29, 01:06

ppln pisze:chociaż gdyby miały wychylne pudło to jechałyby jeszcze szybciej - trasa była projektowana pod to rozwiązanie
A czy to nie jest tak, że Pendolino to są pociągi z wychylnym pudłem, a te które kupili nie mają wychylnego pudła bo źle zrobili przetarg?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-05-29, 07:49

J-31 pisze:przecież ten facio nie wie o czym gada
Czego spodziewasz się po człowieku, który pociąg z bliska ostatni raz widział w drodze na kolonie :chytry: Priorytetem są i będą autostrady oraz drogi ekspresowe. Zaniedbywanie kolei to jest wciąż ta sama tendencja czyli promowanie transportu prywatnego. Udaje się odkręcać w skali lokalnej, ale w skali kraju wygląda to dużo gorzej. Stąd zaoszczędzanie na tilcie.
ppln pisze:200 (odcinkami) będą jechać już od początku, potem podobno nawet 250.
Na E65 to to bujać się będzie najwyżej 200 i tylko na niektórych długich prostych, brak tilta oznacza wyhamowywanie do 160 na łukach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29329
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-29, 15:08

pmaster pisze:A czy to nie jest tak, że Pendolino to są pociągi z wychylnym pudłem, a te które kupili nie mają wychylnego pudła bo źle zrobili przetarg?
Zgadza się, aczkolwiek częściowo. Po prostu zrezygnowano z zakupu jednostek z wychylnym pudłem. Być może faktycznie chodziło o oszczędności, albo w grę mogły wchodzić również i inne czynniki o których nie wiemy. ;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 » 2013-05-29, 18:58

J-31 pisze:
pmaster pisze:A czy to nie jest tak, że Pendolino to są pociągi z wychylnym pudłem, a te które kupili nie mają wychylnego pudła bo źle zrobili przetarg?
Zgadza się, aczkolwiek częściowo. Po prostu zrezygnowano z zakupu jednostek z wychylnym pudłem. Być może faktycznie chodziło o oszczędności, albo w grę mogły wchodzić również i inne czynniki o których nie wiemy. ;)
Może polskie tory nie są do tego dostosowane?

Tigin

Post autor: Tigin » 2013-05-29, 21:33

wojtek1611 pisze:Może polskie tory nie są do tego dostosowane?
Jakby już nawet tak na to patrzeć, to do Nonpendolino też nie są :-P

ppln

Post autor: ppln » 2013-05-29, 22:10

wojtek1611 pisze: Może polskie tory nie są do tego dostosowane?
No właśnie linia była modernizowana specjalnie pod wychylne pudło...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2013-05-30, 08:47

Modernizacja E65 była bardzo kosztowna między innymi z powodu zmiany geometrii łuków tak, by mogły je pokonywać jednostki, wyposażone w tilt. Jednocześnie jest to linia, która obsługuje ruch osobowy więc nie jest to linia, na której można prowadzić ruch na prawdę dużych prędkości. Pamiętajcie, że ta linia była wytyczona jeszcze w XIX wieku! Bez tilta nic nigdzie nie pojedzie szybciej niż 160 - 200 (na długich prostych), nawet po linii KDP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”