[Metro Warszawskie] Linia M2
Tak na prawdę teraz sprawa rozchodzi się o finansowanie kolejnych jej odcinków.
Jeżeli miałoby nastąpić opóźnienie to raczej wyłącznie z powodu trudności w budowie. Ta linia będzie dużo trudniejsza do zrealizowania, zwłaszcza, że jest to kontrakt "projektuj i buduj" (stąd też znaczne zawyżenie ceny, gdyż konsorcjum tak na prawdę nie wie do końca ile może kosztować realizacja tej inwestycji.drentwy pisze:W praktyce pewnie trochę później...
^ Wiesz, widząc sposób, w jaki miasto przygotowywuje się ostatnio do najprostszych nawet inwestycji (vide przebudowa przedłużenia Strażackiej i remont fragmentu Alei Wilanowskiej) to ja widzę potencjalne problemy nie tylko po stronie samych wykonawców. Ale zobaczymy, mam nadzieję, że za 4-4,5 roku będę mógł odszczekać te słowa.
W tej sytuacji problem ewidentnie jest po stronie miasta, gdyż pierwotnie zdecydowano się na wadliwe rozwiązanie "projektuj i buduj do Euro", a po porażce nie zmodyfikowano tego zapisu i pomimo wydłużenia czasu realizacji (wobec rezygnacji z wymogu zakończenia inwestycji do Euro) nie podzielono na projekt i dopiero później z gotowym projektem szukanie wykonawcy. Nie dziwię się, że składający oferty musieli kosztorysować je w ciemno więc trudno mieć do nich pretensję.drentwy pisze:ja widzę potencjalne problemy nie tylko po stronie samych wykonawców
Taką liczbę składów podało ¯ycie Warszawy i poniżej krótki cytat z artykułu, którego można znaleźć na Przegubowcunowaczek61 pisze:A i owszem, tylko że na 36 składów z oficjalnych informacji przekazanych do telewizji przez MW
http://www.przegubowiec.com/prasa/?wpis=2494Według prezesa Metra Warszawskiego Jerzego Lejka, wykonawca określi też warunki techniczne drugiej linii. Posiadając te dane, Metro Warszawskie ma ogłosić w przyszłym roku rekordowy przetarg na 210 wagonów – czyli 35 pociągów – do obsługi pierwszej i drugiej linii. Szacowany koszt zakupu pociągów to nawet 250 mln euro. (...)
Kolejny krok do przodu, od dziś znany jest mniej więcej harmonogram całej inwestycji:
- start kwiecień 2010
- koniec 27 października 2013
Na początku przekładki instalacji, potem rozkopy pod stacje tak aby pod koniec 2010 roku rozpocząć wykonywanie ich płyt dennych. Od 2011 rozpocznie się drążenie tuneli przy pomocy trzech tarcz - dwie ruszą równolegle z Dworca Wileńskiego drążąc dwa tunele w kierunku stacji Świętokrzyska, trzecia z Ronda Daszyńskiego do Świętokrzyskiej, po czym nastąpi jej powrót na rondo w celu wykonania drugiego tunelu.
- start kwiecień 2010
- koniec 27 października 2013
Na początku przekładki instalacji, potem rozkopy pod stacje tak aby pod koniec 2010 roku rozpocząć wykonywanie ich płyt dennych. Od 2011 rozpocznie się drążenie tuneli przy pomocy trzech tarcz - dwie ruszą równolegle z Dworca Wileńskiego drążąc dwa tunele w kierunku stacji Świętokrzyska, trzecia z Ronda Daszyńskiego do Świętokrzyskiej, po czym nastąpi jej powrót na rondo w celu wykonania drugiego tunelu.
Powiem Ci tak: porównywanie M1 do M2 jest kompletnie nie na miejscu. Nie mam o to do Ciebie pretensji rzecz jasna. Ale ludzie lubią taką demagogie, zwłaszcza przed kamerą telewizyjną wręcz wypada wygłosić negatywną opinię. Ostatnio nasze warszawskie media lubią łapać przechodniów i zadawać im takie właśnie pytanie wyraźnie oczekując takiej odpowiedzi.Lopez pisze:Tempo jest znacznie lepsze niż przy budowie pierwszej linii
Nie tylko "pierwsza linia" ale i "pierwsze podejście do drugiej". Warto pamiętać, że władze miasta chciały, by za wszelką cenę ukończyć metro przed EURO. I okazało się, że ceny ofert są zaporowe. Ponadto wciąż uważam, że decyzja o realizacji linii na zasadzie "projektuj i buduj" była błędem, gdyż to właśnie przez tę metodę realizacji ceny okazały się tak wysokie.Lopez pisze:Właśnie jeśli komuś się nie podoba harmonogram budowy II linii, bo "co tak długo?", to warto przypomnieć w jakich bólach rodziła się I.
Na razie jeszcze za wcześnie na to pytanie. Najpierw niech to zbudują. A potem zobaczymy.Gustawek pisze:Mam pytanie do zorientowanych (jeżeli już była o tym mowa to przepraszam): ile będzie wynosił czas przejazdu II linią metra tzn. od Ronda Daszyńskiego do Dw. Wileńskiego? Patrząc na plan i porównując nowo budującą się linie do obecniej to bedzie ona bardzo krótka, a stacje rozmieszczone bedą gęsto.