[Metro Warszawskie] Siemens Inspiro

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

[Metro Warszawskie] Siemens Inspiro

Post autor: Amalio »

Czy było wspominane o tym, że Inspiro zostało zaprojektowane przez designerów z BMW :?: :mruga:
http://carscoop.blogspot.com/2011/02/bm ... spiro.html

ppln

Post autor: ppln »

Mają lepszy gust niż projektanci z Porsche jeśli chodzi o projektowanie pojazdów szynowych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Czy było wspominane o tym, że Inspiro zostało zaprojektowane przez designerów z BMW :?: :mruga:
Nie przypominam sobie, aby ktokolwiek to napisał na forum. W każdym bądź razie dzięki za info, bo informacja jest naprawdę ciekawa :)

Oglądałem swego czasu krótki filmik z wizualką i po prostu zdębiałem, bo będzie naprawdę kosmos... no, to teraz poczekajmy i zobaczymy jaki będzie Inspiro w realu :P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: Oglądałem swego czasu krótki filmik z wizualką i po prostu zdębiałem, bo będzie naprawdę kosmos...
Nie no bez dwóch zdań! Sam chciałbym to zobaczyć w rzeczywistości, bo i na mnie te wizualizacje zrobił ogromne wrażenie :)

nowaczek61

Post autor: nowaczek61 »

Zdjęcia Inspiro w drodze na Innotrans:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,6069836

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Brzydkie to się wydaje, zarówno na wizualizacji, jak i na zdjęciach.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Eee tam, dobre jest.

ppln

Post autor: ppln »

Jak dla mnie w porównaniu z ruskimi to jak niebo a ziemia, a i od Alstomów brzydsze nie są

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wygląda trochę pokracznie, ale całkiem nieźle. Z niecierpliwością czekam aż ten skład - oczywiście 6-ścio wagonowy - trafi już do Warszawy :P

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Nie jestem znawcą metra, ale te wagony średni wyglądają. Te drzwi wydają się strasznie kiczowate.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Zdecydowanie zubożono je względem tego, co widzieliśmy na wizualizacjach. Wygląda na to, ze projektant samego wzornictwa nie znał szczegółów dotyczących budowy ściany czołowej.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Mi sie ściana czołowa podoba, natomiast z boku kijowo wg mnie, i zgadzam sie z Pawłem, drzwi paskudnie wyszły. Ale zobaczymy jak to bedzie w środku jak już beda w WWA, w koncu to sie liczy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Byłbym zapomniał. Pierwszy skład Siemens Inspiro już od wczoraj jest na Kabatach (STP). Na razie będzie przechodzil testy ;)

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Pics or it didn't happen :P

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Na razie to sobie możemy pogapić się na zdjęcia, a tymczasem ja nie mogę doczekać się na pierwsze spotkanie z tym składem... no, ale na to przyjdzie mi jeszcze dłuuugo poczekać. Ważne, że już jest. ;)

Anita5

Post autor: Anita5 »

Według mnie to te wagony są bardzo ładne, chociaż i tak nie przebiją designu Alstomu. Uważam, że warszawiacy będą się mogli poruszać po II linii metra bardzo stylowymi pojazdami :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Inspiro

Post autor: J-31 »

Szykuje nam się kolejna impreza. W zeszłą sobotę żegnaliśmy Konstale 13N Tramwajów Warszawskich, a w najbliższą sobotę... powitamy Siemensa Inspiro. Metro Warszawskie zaprasza mieszkańców na STP na pokaz Siemensa Inspiro. STP będzie otwarte dla zwiedzających w godz. 12.30-16 ;)
Ostatnio zmieniony 2013-01-09, 17:57 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Cholerka, czemu wszystko akurat teraz? Jakby nie mogło być to w następny weekend...

[ Dodano: 2013-01-12, 17:22 ]
Zdjęcia z prezentacji:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 73116.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Byłem dzisiaj, co prawda tuż po oficjalnym otwarciu i przemówieniach - no, ale mnie interesował wyłącznie Siemens Inspiro, a nie przemowy decydentów ;)

Cóż zewnętrzny design jest Wam doskonale znany, więc nie będę się rozpisywał, ale jeśli koniecznie ktoś chce mieć dzisiaj senne koszmary, to służę uprzejmie - fotki ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/546/inspiro1.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/824/inspiro2.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/248/inspiro3.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/20/inspiro5.jpg/

Właściwie zdjęcia nie kłamią, na żywo też tak wygląda. Praktische, kwadratische, Gut :retard:

Zatem może jednak zajrzymy do środka - warto, bo pociąg ma swoje plusy ;)

Przedział pasażerski
Pierwsza nowość to przeguby - wreszcie można przejść z jednego końca składu na drugi ;)
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/600/inspiro10.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/845/inspiro31.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/547/inspiro9.jpg/

A sam przedział pasażerski trzeba przyznać, że został całkiem fajnie zaaranżowany. Najpierw zdjęcie ogólne na jeden ze środkowych wagonów

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/685/inspiro6.jpg/

I znów nowości, nieznanych nam dotychczas zarówno z 81-ek czy Alstomów. Otóż prócz foteli - standardowo ustawionych wzdłuż korytarza....

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/560/inspiro17.jpg/

... znajdziemy zarówno miejsce na wózki dziecięcy, jak i osobne miejsca dla wózków inwalidzkich.

Miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich, są dwa - w skrajnych wagonach, mogą się oni przypiąć pasami bezpieczeństwa (do deski), dodatkowo przygotowano dla nich w pierwszych (ostatnich) drzwiach specjalne, wysuwane podjazdy. A prócz tego na drzwiach znajduje się dodatkowy przycisk "niebieski" - sygnalizujący potrzebę otwarcia podjazdu

Fotki
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/254/inspiro23.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/16/inspiro24.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/217/inspiro25.jpg/

Nie wiem, jak wygląda samo wysuwanie tego podjazdu, ale należy się domyślać, że jest ono wysuwane mechaniczne, poprzez naciśnięcie przycisku na pulpicie maszynisty.

Trzeba przyznać, że niepełnosprawni powinni byli być zadowoleni z tego rozwiązania - już od dawna mówiło się potrzebie takich "podjazdów", przynajmniej w 81-kach, które są nieco wyżej niż krawędzie peronów. Tutaj nie będzie tego problemu ;)

Miejsca dla wózków dzięcięcy - ja znalazłem dwa, ale może być ich więcej i zostały tak zaaranżowane

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/138/inspiro33.jpg/

Zwróćcie uwagę, że pomimo pionowej barierki (tzw. drzewka), jest sporo miejsca na manewrowaniem nawet podwójnym wózkiem. Udało się to rozwiązać w sposób praktyczny. Przynajmniej powinno się skończyć stawianie wózków w poprzek korytarza - a jak będzie w praktyce, to się okaże ;)

Same fotele - tapicerka w kolorze i wzorze obecnie obowiązującym - są bardzo twarde, ale pomimo trochę dziwnego ukształtowania, są wygodne w siedzeniu ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/338/inspiro22.jpg/

Co prawda już weszliśmy do wagonu, ale warto zajrzeć na drzwi - przede wszystkim są one niesamowicie szerokie - to jest duuuży plus ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/834/inspiro32.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/827/inspiro11.jpg/

No, ale zaczynają się schody - zmora warszawiaków - drzwi otwierane przez pasażera. Będą jaja, jak berety :diabeł:

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/11/inspiro15.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/198/inspiro16.jpg/

Stopnie zostały oznakowane i są dobrze widoczne ;)
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/687/inspiro8.jpg/

Schemat linii, tam gdzie zwykle, czyli nad drzwiami
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/802/inspiro7.jpg/

Kolejną nowością są dodatkowe boczne wyświetlacze - jednostronne (pod dwa na wagon).
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/204/inspiro14.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/40/inspiro13.jpg/

W środku nie znalazłem, żadnych elektronicznych tablic, być może jeszcze ich nie zamontowano ;)

SOS, czyli komunikacja z maszynistą - oczywiście jest ;)
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/202/inspiro12.jpg/

Awaryjne otwieranie drzwi
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/10/inspiro19.jpg/

Przedział pasażerski - to kolejna nowość - jest monitorowany
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/703/inspiro20.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/339/inspiro21.jpg/

Kolejną ciekawostką i nowością jest to... czyli wyjście awaryjne
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/716/inspiro18.jpg/

Zastanawia mnie tylko logika. To oznaczenie pojawia się na kilku wybranych oknach, ale nie ma żadnych młotków... w jaki sposób można przez to okno wyjść ? :]

Kabina maszynisty
Ciasna, niepozorna, ale bardzo ciekawa. Maszynista będzie miał bardzo komfortowe miejsce pracy ;)

Zacznijmy od fotelu maszynisty - tapicerka, oczywiście "warszawska" - posiada on dwa elementy. Po prawej joystick do rozruchu i hamowania składu, a po lewej trzy przyciski sterujące drzwiami, czyli dwa najważniejsze elementy pracy maszynista będzie miał pod rękoma ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/607/inspiro26.jpg/

Sam fotel jest zamontowany na ruchomym ramieniu, dzięki czemu maszynista, jeśli będzie chciał usiąść, uchyli sobie fotel ;)

Pulpit - prostym funkcjonalny, ergonomiczy... Siemens ;)
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... ro27w.jpg/
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/405/inspiro28.jpg/

Kolejną ciekawostka, to okno... po pierwsze jest ono oklejone ciemną folią. Po co ? Tego nawet, przebywający w środku maszynista nie wiedział, powiedział tylko, że cytuję "... pewnie zdejmą tą folię, bo kiepsko widać tor". Po drugie, zauważcie, że to środkowe okno jest otwierane. Należy się domyślać, że może ono służyć ewakuacji...

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/198/inspiro29.jpg/

Co ciekawe, znalazłem za plecami maszynisty dziwne urządzenie, domyślam się, że jest to drabina służąca do awaryjnego opuszczenia pociągu ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/846/inspiro30.jpg/

Reasumując
Pociąg jest taki jaki widać, jednym może się podobać innym mniej lub wcale - teraz po prostu trzeba się tym przejechać, by móc tą "szafę na kieliszki do wódki" ocenić. Póki co nie ma w nim "bajerów". Nie ma wewnętrznej elektronicznej informacji pasażerskiej, na razie nie ma i nie będzie monitorów. Z rozmów jakie udało mi się usłyszeć, wynika, że przez najbliższe pół roku Metro Warszawskie będzie ten skład doposażać o kolejne elementy ;)

Sama prezentacja zostałą bardzo ładnie przygotowana.

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/14/inspiro4.jpg/

Wielkim plusem dla organizatorów jest to, że do wagonu - w czasie prezentacji - bez większych problemów, mogły wjechać nawet osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Prócz schodów na improwizowany peron, był również szeroki podjazd ;)

Całkiem dobrze zorganizowano wejście do kabin maszynistów (dwóch), ustawiono kolejkę, nikt się nie wpychał - pomimo sporej ilości dzieciaków - każdy mógł sobie posiedzie, popatrzeć o wszystko zapytać pracowników. A zatem brawa dla Metra Warszawskiego... no, a teraz czekamy na Inspiro w ruchu ;)

PS. Film się ładuje na Youtube i niedługo będzie gotowy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”