[Metro Warszawskie] Siemens Inspiro
[Metro Warszawskie] Siemens Inspiro
Czy było wspominane o tym, że Inspiro zostało zaprojektowane przez designerów z BMW
http://carscoop.blogspot.com/2011/02/bm ... spiro.html
http://carscoop.blogspot.com/2011/02/bm ... spiro.html
Nie przypominam sobie, aby ktokolwiek to napisał na forum. W każdym bądź razie dzięki za info, bo informacja jest naprawdę ciekawaAmalio pisze:Czy było wspominane o tym, że Inspiro zostało zaprojektowane przez designerów z BMW
Oglądałem swego czasu krótki filmik z wizualką i po prostu zdębiałem, bo będzie naprawdę kosmos... no, to teraz poczekajmy i zobaczymy jaki będzie Inspiro w realu
Inspiro
Szykuje nam się kolejna impreza. W zeszłą sobotę żegnaliśmy Konstale 13N Tramwajów Warszawskich, a w najbliższą sobotę... powitamy Siemensa Inspiro. Metro Warszawskie zaprasza mieszkańców na STP na pokaz Siemensa Inspiro. STP będzie otwarte dla zwiedzających w godz. 12.30-16
Ostatnio zmieniony 2013-01-09, 17:57 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Cholerka, czemu wszystko akurat teraz? Jakby nie mogło być to w następny weekend...
[ Dodano: 2013-01-12, 17:22 ]
Zdjęcia z prezentacji:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 73116.html
[ Dodano: 2013-01-12, 17:22 ]
Zdjęcia z prezentacji:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 73116.html
Byłem dzisiaj, co prawda tuż po oficjalnym otwarciu i przemówieniach - no, ale mnie interesował wyłącznie Siemens Inspiro, a nie przemowy decydentów
Cóż zewnętrzny design jest Wam doskonale znany, więc nie będę się rozpisywał, ale jeśli koniecznie ktoś chce mieć dzisiaj senne koszmary, to służę uprzejmie - fotki
http://imageshack.us/photo/my-images/546/inspiro1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/824/inspiro2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/248/inspiro3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/20/inspiro5.jpg/
Właściwie zdjęcia nie kłamią, na żywo też tak wygląda. Praktische, kwadratische, Gut
Zatem może jednak zajrzymy do środka - warto, bo pociąg ma swoje plusy
Przedział pasażerski
Pierwsza nowość to przeguby - wreszcie można przejść z jednego końca składu na drugi
http://imageshack.us/photo/my-images/600/inspiro10.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/845/inspiro31.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/547/inspiro9.jpg/
A sam przedział pasażerski trzeba przyznać, że został całkiem fajnie zaaranżowany. Najpierw zdjęcie ogólne na jeden ze środkowych wagonów
http://imageshack.us/photo/my-images/685/inspiro6.jpg/
I znów nowości, nieznanych nam dotychczas zarówno z 81-ek czy Alstomów. Otóż prócz foteli - standardowo ustawionych wzdłuż korytarza....
http://imageshack.us/photo/my-images/560/inspiro17.jpg/
... znajdziemy zarówno miejsce na wózki dziecięcy, jak i osobne miejsca dla wózków inwalidzkich.
Miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich, są dwa - w skrajnych wagonach, mogą się oni przypiąć pasami bezpieczeństwa (do deski), dodatkowo przygotowano dla nich w pierwszych (ostatnich) drzwiach specjalne, wysuwane podjazdy. A prócz tego na drzwiach znajduje się dodatkowy przycisk "niebieski" - sygnalizujący potrzebę otwarcia podjazdu
Fotki
http://imageshack.us/photo/my-images/254/inspiro23.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/16/inspiro24.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/217/inspiro25.jpg/
Nie wiem, jak wygląda samo wysuwanie tego podjazdu, ale należy się domyślać, że jest ono wysuwane mechaniczne, poprzez naciśnięcie przycisku na pulpicie maszynisty.
Trzeba przyznać, że niepełnosprawni powinni byli być zadowoleni z tego rozwiązania - już od dawna mówiło się potrzebie takich "podjazdów", przynajmniej w 81-kach, które są nieco wyżej niż krawędzie peronów. Tutaj nie będzie tego problemu
Miejsca dla wózków dzięcięcy - ja znalazłem dwa, ale może być ich więcej i zostały tak zaaranżowane
http://imageshack.us/photo/my-images/138/inspiro33.jpg/
Zwróćcie uwagę, że pomimo pionowej barierki (tzw. drzewka), jest sporo miejsca na manewrowaniem nawet podwójnym wózkiem. Udało się to rozwiązać w sposób praktyczny. Przynajmniej powinno się skończyć stawianie wózków w poprzek korytarza - a jak będzie w praktyce, to się okaże
Same fotele - tapicerka w kolorze i wzorze obecnie obowiązującym - są bardzo twarde, ale pomimo trochę dziwnego ukształtowania, są wygodne w siedzeniu
http://imageshack.us/photo/my-images/338/inspiro22.jpg/
Co prawda już weszliśmy do wagonu, ale warto zajrzeć na drzwi - przede wszystkim są one niesamowicie szerokie - to jest duuuży plus
http://imageshack.us/photo/my-images/834/inspiro32.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/827/inspiro11.jpg/
No, ale zaczynają się schody - zmora warszawiaków - drzwi otwierane przez pasażera. Będą jaja, jak berety
http://imageshack.us/photo/my-images/11/inspiro15.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/198/inspiro16.jpg/
Stopnie zostały oznakowane i są dobrze widoczne
http://imageshack.us/photo/my-images/687/inspiro8.jpg/
Schemat linii, tam gdzie zwykle, czyli nad drzwiami
http://imageshack.us/photo/my-images/802/inspiro7.jpg/
Kolejną nowością są dodatkowe boczne wyświetlacze - jednostronne (pod dwa na wagon).
http://imageshack.us/photo/my-images/204/inspiro14.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/40/inspiro13.jpg/
W środku nie znalazłem, żadnych elektronicznych tablic, być może jeszcze ich nie zamontowano
SOS, czyli komunikacja z maszynistą - oczywiście jest
http://imageshack.us/photo/my-images/202/inspiro12.jpg/
Awaryjne otwieranie drzwi
http://imageshack.us/photo/my-images/10/inspiro19.jpg/
Przedział pasażerski - to kolejna nowość - jest monitorowany
http://imageshack.us/photo/my-images/703/inspiro20.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/339/inspiro21.jpg/
Kolejną ciekawostką i nowością jest to... czyli wyjście awaryjne
http://imageshack.us/photo/my-images/716/inspiro18.jpg/
Zastanawia mnie tylko logika. To oznaczenie pojawia się na kilku wybranych oknach, ale nie ma żadnych młotków... w jaki sposób można przez to okno wyjść ?
Kabina maszynisty
Ciasna, niepozorna, ale bardzo ciekawa. Maszynista będzie miał bardzo komfortowe miejsce pracy
Zacznijmy od fotelu maszynisty - tapicerka, oczywiście "warszawska" - posiada on dwa elementy. Po prawej joystick do rozruchu i hamowania składu, a po lewej trzy przyciski sterujące drzwiami, czyli dwa najważniejsze elementy pracy maszynista będzie miał pod rękoma
http://imageshack.us/photo/my-images/607/inspiro26.jpg/
Sam fotel jest zamontowany na ruchomym ramieniu, dzięki czemu maszynista, jeśli będzie chciał usiąść, uchyli sobie fotel
Pulpit - prostym funkcjonalny, ergonomiczy... Siemens
http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... ro27w.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/405/inspiro28.jpg/
Kolejną ciekawostka, to okno... po pierwsze jest ono oklejone ciemną folią. Po co ? Tego nawet, przebywający w środku maszynista nie wiedział, powiedział tylko, że cytuję "... pewnie zdejmą tą folię, bo kiepsko widać tor". Po drugie, zauważcie, że to środkowe okno jest otwierane. Należy się domyślać, że może ono służyć ewakuacji...
http://imageshack.us/photo/my-images/198/inspiro29.jpg/
Co ciekawe, znalazłem za plecami maszynisty dziwne urządzenie, domyślam się, że jest to drabina służąca do awaryjnego opuszczenia pociągu
http://imageshack.us/photo/my-images/846/inspiro30.jpg/
Reasumując
Pociąg jest taki jaki widać, jednym może się podobać innym mniej lub wcale - teraz po prostu trzeba się tym przejechać, by móc tą "szafę na kieliszki do wódki" ocenić. Póki co nie ma w nim "bajerów". Nie ma wewnętrznej elektronicznej informacji pasażerskiej, na razie nie ma i nie będzie monitorów. Z rozmów jakie udało mi się usłyszeć, wynika, że przez najbliższe pół roku Metro Warszawskie będzie ten skład doposażać o kolejne elementy
Sama prezentacja zostałą bardzo ładnie przygotowana.
http://imageshack.us/photo/my-images/14/inspiro4.jpg/
Wielkim plusem dla organizatorów jest to, że do wagonu - w czasie prezentacji - bez większych problemów, mogły wjechać nawet osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Prócz schodów na improwizowany peron, był również szeroki podjazd
Całkiem dobrze zorganizowano wejście do kabin maszynistów (dwóch), ustawiono kolejkę, nikt się nie wpychał - pomimo sporej ilości dzieciaków - każdy mógł sobie posiedzie, popatrzeć o wszystko zapytać pracowników. A zatem brawa dla Metra Warszawskiego... no, a teraz czekamy na Inspiro w ruchu
PS. Film się ładuje na Youtube i niedługo będzie gotowy
Cóż zewnętrzny design jest Wam doskonale znany, więc nie będę się rozpisywał, ale jeśli koniecznie ktoś chce mieć dzisiaj senne koszmary, to służę uprzejmie - fotki
http://imageshack.us/photo/my-images/546/inspiro1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/824/inspiro2.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/248/inspiro3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/20/inspiro5.jpg/
Właściwie zdjęcia nie kłamią, na żywo też tak wygląda. Praktische, kwadratische, Gut
Zatem może jednak zajrzymy do środka - warto, bo pociąg ma swoje plusy
Przedział pasażerski
Pierwsza nowość to przeguby - wreszcie można przejść z jednego końca składu na drugi
http://imageshack.us/photo/my-images/600/inspiro10.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/845/inspiro31.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/547/inspiro9.jpg/
A sam przedział pasażerski trzeba przyznać, że został całkiem fajnie zaaranżowany. Najpierw zdjęcie ogólne na jeden ze środkowych wagonów
http://imageshack.us/photo/my-images/685/inspiro6.jpg/
I znów nowości, nieznanych nam dotychczas zarówno z 81-ek czy Alstomów. Otóż prócz foteli - standardowo ustawionych wzdłuż korytarza....
http://imageshack.us/photo/my-images/560/inspiro17.jpg/
... znajdziemy zarówno miejsce na wózki dziecięcy, jak i osobne miejsca dla wózków inwalidzkich.
Miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich, są dwa - w skrajnych wagonach, mogą się oni przypiąć pasami bezpieczeństwa (do deski), dodatkowo przygotowano dla nich w pierwszych (ostatnich) drzwiach specjalne, wysuwane podjazdy. A prócz tego na drzwiach znajduje się dodatkowy przycisk "niebieski" - sygnalizujący potrzebę otwarcia podjazdu
Fotki
http://imageshack.us/photo/my-images/254/inspiro23.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/16/inspiro24.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/217/inspiro25.jpg/
Nie wiem, jak wygląda samo wysuwanie tego podjazdu, ale należy się domyślać, że jest ono wysuwane mechaniczne, poprzez naciśnięcie przycisku na pulpicie maszynisty.
Trzeba przyznać, że niepełnosprawni powinni byli być zadowoleni z tego rozwiązania - już od dawna mówiło się potrzebie takich "podjazdów", przynajmniej w 81-kach, które są nieco wyżej niż krawędzie peronów. Tutaj nie będzie tego problemu
Miejsca dla wózków dzięcięcy - ja znalazłem dwa, ale może być ich więcej i zostały tak zaaranżowane
http://imageshack.us/photo/my-images/138/inspiro33.jpg/
Zwróćcie uwagę, że pomimo pionowej barierki (tzw. drzewka), jest sporo miejsca na manewrowaniem nawet podwójnym wózkiem. Udało się to rozwiązać w sposób praktyczny. Przynajmniej powinno się skończyć stawianie wózków w poprzek korytarza - a jak będzie w praktyce, to się okaże
Same fotele - tapicerka w kolorze i wzorze obecnie obowiązującym - są bardzo twarde, ale pomimo trochę dziwnego ukształtowania, są wygodne w siedzeniu
http://imageshack.us/photo/my-images/338/inspiro22.jpg/
Co prawda już weszliśmy do wagonu, ale warto zajrzeć na drzwi - przede wszystkim są one niesamowicie szerokie - to jest duuuży plus
http://imageshack.us/photo/my-images/834/inspiro32.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/827/inspiro11.jpg/
No, ale zaczynają się schody - zmora warszawiaków - drzwi otwierane przez pasażera. Będą jaja, jak berety
http://imageshack.us/photo/my-images/11/inspiro15.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/198/inspiro16.jpg/
Stopnie zostały oznakowane i są dobrze widoczne
http://imageshack.us/photo/my-images/687/inspiro8.jpg/
Schemat linii, tam gdzie zwykle, czyli nad drzwiami
http://imageshack.us/photo/my-images/802/inspiro7.jpg/
Kolejną nowością są dodatkowe boczne wyświetlacze - jednostronne (pod dwa na wagon).
http://imageshack.us/photo/my-images/204/inspiro14.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/40/inspiro13.jpg/
W środku nie znalazłem, żadnych elektronicznych tablic, być może jeszcze ich nie zamontowano
SOS, czyli komunikacja z maszynistą - oczywiście jest
http://imageshack.us/photo/my-images/202/inspiro12.jpg/
Awaryjne otwieranie drzwi
http://imageshack.us/photo/my-images/10/inspiro19.jpg/
Przedział pasażerski - to kolejna nowość - jest monitorowany
http://imageshack.us/photo/my-images/703/inspiro20.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/339/inspiro21.jpg/
Kolejną ciekawostką i nowością jest to... czyli wyjście awaryjne
http://imageshack.us/photo/my-images/716/inspiro18.jpg/
Zastanawia mnie tylko logika. To oznaczenie pojawia się na kilku wybranych oknach, ale nie ma żadnych młotków... w jaki sposób można przez to okno wyjść ?
Kabina maszynisty
Ciasna, niepozorna, ale bardzo ciekawa. Maszynista będzie miał bardzo komfortowe miejsce pracy
Zacznijmy od fotelu maszynisty - tapicerka, oczywiście "warszawska" - posiada on dwa elementy. Po prawej joystick do rozruchu i hamowania składu, a po lewej trzy przyciski sterujące drzwiami, czyli dwa najważniejsze elementy pracy maszynista będzie miał pod rękoma
http://imageshack.us/photo/my-images/607/inspiro26.jpg/
Sam fotel jest zamontowany na ruchomym ramieniu, dzięki czemu maszynista, jeśli będzie chciał usiąść, uchyli sobie fotel
Pulpit - prostym funkcjonalny, ergonomiczy... Siemens
http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... ro27w.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/405/inspiro28.jpg/
Kolejną ciekawostka, to okno... po pierwsze jest ono oklejone ciemną folią. Po co ? Tego nawet, przebywający w środku maszynista nie wiedział, powiedział tylko, że cytuję "... pewnie zdejmą tą folię, bo kiepsko widać tor". Po drugie, zauważcie, że to środkowe okno jest otwierane. Należy się domyślać, że może ono służyć ewakuacji...
http://imageshack.us/photo/my-images/198/inspiro29.jpg/
Co ciekawe, znalazłem za plecami maszynisty dziwne urządzenie, domyślam się, że jest to drabina służąca do awaryjnego opuszczenia pociągu
http://imageshack.us/photo/my-images/846/inspiro30.jpg/
Reasumując
Pociąg jest taki jaki widać, jednym może się podobać innym mniej lub wcale - teraz po prostu trzeba się tym przejechać, by móc tą "szafę na kieliszki do wódki" ocenić. Póki co nie ma w nim "bajerów". Nie ma wewnętrznej elektronicznej informacji pasażerskiej, na razie nie ma i nie będzie monitorów. Z rozmów jakie udało mi się usłyszeć, wynika, że przez najbliższe pół roku Metro Warszawskie będzie ten skład doposażać o kolejne elementy
Sama prezentacja zostałą bardzo ładnie przygotowana.
http://imageshack.us/photo/my-images/14/inspiro4.jpg/
Wielkim plusem dla organizatorów jest to, że do wagonu - w czasie prezentacji - bez większych problemów, mogły wjechać nawet osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Prócz schodów na improwizowany peron, był również szeroki podjazd
Całkiem dobrze zorganizowano wejście do kabin maszynistów (dwóch), ustawiono kolejkę, nikt się nie wpychał - pomimo sporej ilości dzieciaków - każdy mógł sobie posiedzie, popatrzeć o wszystko zapytać pracowników. A zatem brawa dla Metra Warszawskiego... no, a teraz czekamy na Inspiro w ruchu
PS. Film się ładuje na Youtube i niedługo będzie gotowy