Koszalińska Kolej Dojazdowa
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Linia tramwajowa do Unieścia z dwóch powodów była ciekawa i unikalna.
Po pierwsze w Mścicach linia tramwajowa łączyła się z linią kolejową i tramwaj z Koszalina lub Mielna wjeżdżał na stację kolejową. Były tam zastosowane nietypowe rozjazdy, które pozwalały na ruch kolejowy i tramwajowy.
I po drugie: tramwaje na trasie Unieście - Koszalin posiadały doczepiane wagony pocztowe. Były to specjalnie zbudowane wagony do przewozu poczty z miejscowości nadmorskich do Koszalina. Przesyłki przewożone tymi ambulansami były stemplowane dodatkowym datownikiem potwierdzającym przejazd ambulansem.
Po pierwsze w Mścicach linia tramwajowa łączyła się z linią kolejową i tramwaj z Koszalina lub Mielna wjeżdżał na stację kolejową. Były tam zastosowane nietypowe rozjazdy, które pozwalały na ruch kolejowy i tramwajowy.
I po drugie: tramwaje na trasie Unieście - Koszalin posiadały doczepiane wagony pocztowe. Były to specjalnie zbudowane wagony do przewozu poczty z miejscowości nadmorskich do Koszalina. Przesyłki przewożone tymi ambulansami były stemplowane dodatkowym datownikiem potwierdzającym przejazd ambulansem.
Fajnie,tylko szkoda,że zlikwidowali takie coś...akwabud pisze:Linia tramwajowa do Unieścia z dwóch powodów była ciekawa i unikalna.
Po pierwsze w Mścicach linia tramwajowa łączyła się z linią kolejową i tramwaj z Koszalina lub Mielna wjeżdżał na stację kolejową. Były tam zastosowane nietypowe rozjazdy, które pozwalały na ruch kolejowy i tramwajowy.
I po drugie: tramwaje na trasie Unieście - Koszalin posiadały doczepiane wagony pocztowe. Były to specjalnie zbudowane wagony do przewozu poczty z miejscowości nadmorskich do Koszalina. Przesyłki przewożone tymi ambulansami były stemplowane dodatkowym datownikiem potwierdzającym przejazd ambulansem.
dla PKP liczy się zysk. Skoro ktoś chce kupić kolejkę, to znaczy, że jest opłacalna, więc trzeba poczekać, wyprzedać majątek na złom, oddać resztki aż kolejka nie będzie opłacalnaJ-31 pisze:Mnie zawsze zastanawia postępowanie PKP. Kiedy wszyscy chcą reaktywować daną linię i nawet jest jeszcze szansa na jedynie dobudowanie brakujących odcinków torów, to PKP... mówi "NIE!" i rozbiera co się da. Wg. mnie kompletnie bez sensu...
żarty żartami ale wina leży w zawiłej strukturze PKP.
W większości miast, które przed wojną były niemieckie, a po wojnie na skutek zmian granic znalazły się w Polsce, Polacy zlikwidowali komunikację szynową (wspomniany w tym wątku tramwaj międzymiastowy, tramwaje w Olsztynie itd)Podi pisze:Fajnie,tylko szkoda,że zlikwidowali takie coś...akwabud pisze:Linia tramwajowa do Unieścia z dwóch powodów była ciekawa i unikalna.
Po pierwsze w Mścicach linia tramwajowa łączyła się z linią kolejową i tramwaj z Koszalina lub Mielna wjeżdżał na stację kolejową. Były tam zastosowane nietypowe rozjazdy, które pozwalały na ruch kolejowy i tramwajowy.
I po drugie: tramwaje na trasie Unieście - Koszalin posiadały doczepiane wagony pocztowe. Były to specjalnie zbudowane wagony do przewozu poczty z miejscowości nadmorskich do Koszalina. Przesyłki przewożone tymi ambulansami były stemplowane dodatkowym datownikiem potwierdzającym przejazd ambulansem.
Gwoli ścisłości linie tramwajowe w Koszalinie zamkneli Niemcy, i to sporo przed zakończeiem wojny. Po mieśce tramwaje przestaly jeżdzić już 1 lutego 1937 , a na trasie podmiejskiej 30 września 1938. Jednak torowisko i zajezdnie przetrwały do 1945r. Dopiero wkroczenie Armi Czerwonej przypieczętowało definitywnie los tramwajów w Koszalinie, i nie tylko ich ( ale to nie na temat i na innym forum - nie ta tematyka zagadnienia ). Ówczesne władze miejskie decyzje motywowały ciasną zabudową miejską i wąskimi uliczkami. Tramwaje blokowały ruch uliczny w mieście. Ponadto to była linia jednotorowa z dwoma mijankami na całej trasie - więc przepustowość jej była niewielka.
Ano i trochę zostało.Rozumiem ze z tramwajów już sie nic nie ostało ?
Po pierwsze - stara zajezdnia tramwajowa na ul. Morskiej - budynek obecnie częściowo spalony. Właściciel prywatny.
Po drugie - pozostał nasyp po lini tramwajowej między Mielnem a Mścicami - obecnie tym nasypem biegnie linia kolejowa notabene też nieczynna. Własność PKP, a konkretnie PLK (Polskie Linie Kolejowe )
Po trzecie - pętla tramwajowa na osiedlu Rokosowo - obecnie pętla autopusowa , brak jakichkolwiek śladów po torach.
Podobno jest jeszcze pewna ilość torów pod asfaltem - ale to mogą być tylko bajeczki,
W kwesti kolejki coraz więcej się dzieje. Nowe wiadomości jak i fotki już wkrótce.
Teraz chciałem zaprosić Was do tematu "Tramwaje w Koszalinie 1911-1938 na starej fotografi " . Jest tylko jedno ale. Czytać może każdy, fotki aby obejrzeć należy być zarejestrowany i wpisać jeden post w temacie. Dla cętnych rejestracja Zapraszam bo warto, niedługo przedstawię dość dokładnie historię wąskotorówki.
Teraz chciałem zaprosić Was do tematu "Tramwaje w Koszalinie 1911-1938 na starej fotografi " . Jest tylko jedno ale. Czytać może każdy, fotki aby obejrzeć należy być zarejestrowany i wpisać jeden post w temacie. Dla cętnych rejestracja Zapraszam bo warto, niedługo przedstawię dość dokładnie historię wąskotorówki.
Łee, to takie sztuczne werbowanie użytkowników
Proponuje wrzucić te fotki np na www.imageshack.us
Pozdrawiam
Proponuje wrzucić te fotki np na www.imageshack.us
Pozdrawiam