SKM Warszawa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SKM Warszawa

Post autor: J-31 » 2014-04-16, 22:26

Budowy linii kolejowej na lotnisko nie można określać z krótkiej perspektywy czasu - trzeba patrzeć trochę szerzej pod względem czasowym.

Linia kolejowa na lotnisko ma sens pod warunkiem, że stacja jest bezpośrednio połączona z terminalem. A na razie - dzisiaj - jest szczelnie odseparowana od terminala budową i trzeba biegać przez błoto z walizką. Nikt o zdrowych zmysłach nie jest zainteresowany. To się niebawem zmieni i nowo budowany terminal będzie miał bezpośrednie kontakt z dworcem kolejowym.

Poza tym mamy kolejny problem - remont mostu średnicowego. Oznacza to, że część pociągów TLK kierowana jest nie na dworzec Centralny, ale Warszawę Gdańską - a to jest kolejne utrudnienie. Ciężko jest biegać z walizką pełną staników z Warszawy Gdańskiej, do metra, metrem do Centrum, potem znów po schodach i po kolejnych schodach i znów po schodach - aż do p.o. Warszawa Śródmieście. A nuż przyjedzie za 40 minut ;)

To już wolę 175 - mam mniej schodów ;)

Reasumując. Z oceną tej inwestycji poczekajmy, aż wszystko wróci do normy - tzn. gdy skończy się remont na Średnicy i zakończy się wreszcie budowa terminala na Okęciu ;)

Natomiast co do przekształcenia podmiejskiej sieci w metro - nie wiem czy PKP PLK będzie takie chętne. ;)

Swoją drogą, to tak naprawdę w Warszawie już jest druga linia metra - jest lokalna część linii średnicowej. Pomiędzy Warszawą Zachodnią i Wschodnią, pociągi kursują bardzo często. Problem polega tylko na tym, że w metrze schodzisz na peron i za chwilę przyjedzie pociąg. A na Warszawie Wschodniej i Zachodniej pociągi odjeżdżają z różnych peronów - czyli czarna magia, nikomu nie chce się biegać po peronach. Ja sam mam wielokrotnie ochotę skorzystać z linii S2 w kierunku lotniska - pasi mi to połączenie bo z lotniska mam 148 na Ursynów - i na Zachodniej nigdy nie wiem z którego peronu odjedzie pociąg ;)

Wolę wsiąść sobie w 191 podjechać do p.o. Warszawa Aleje Jerozolimskie, po prostu tam wiem z którego peronu złapię SKM-kę na aeroport by w wolnej chwili oczekując na swój ulubiony automobil z "Kleszczowej" popatrzeć sobie na kukurużniki ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: SKM Warszawa

Post autor: pmaster » 2014-04-19, 00:07

Co mam na myśli pisząc o metrze? Skrócenie tego, co jeździ podmiejską średnicą do Zachodniej/Wschodniej i puszczanie w/w odcinkiem taboru w stylu metra w stylu metra, tj. często. Skoro są problemy z przepustowością średnicy, a pociągów raczej przybywa niż ubywa, pewnie trzeba będzie w końcu coś takiego zrobić, no bo co innego?
A pociąg na lotnisko Okęcie nie ma zalet, tylko same wady. Po co go było budować, skoro 175 jako tako działało? Poszła kupa kasiory, a przez to nie można zrobić SKM do Piaseczna (nikt nie pomyślał o stacji przelotowej), trzeba chodzić z jakiegośtam nowego terminalu (autobus jakoś może mieć przystanek tam, gdzie trzeba) i na ŻiW są spore potoki, które jeszcze się zwiększą, to możnaby wymyśleć jakiś tramwaj na lotnisko, no ale w Warszawie tramwaj jest be. Podobnie zresztą planuje się zrobić z Modlinem (którego przydatność jest zresztą dyskusyjna) — spokojnie wystarczyłyby przegubowce z odpowiednim układem wnętrza (mogą być nawet używki, byle estetyczne) jeżdżące ze stacji kolejowej zaraz po przyjeździe pociągu za 2 zł dopłaty do zwykłego biletu do uiszczenia gdzie wygodniej, ale nie, musimy bardziej świecić od papieża. Na Zachodzie takie lotniska czasem nawet nie mają żadnego pociągu w pobliżu i trzeba jeździć do cywilizacji shuttlebusem za chorą ilość €, no ale przecież u nas musi być pociąg pod sam terminal, co z tego że z wyjątkiem głównych tras kolej ledwo daje się używać, będziemy mieli misia na miarę naszych możliwości (a nie potrzeb, jak to było przed interwencją cenzury)
ObrazekObrazek

ppln

Re: SKM Warszawa

Post autor: ppln » 2014-04-19, 00:27

no bo co innego?
To co piszę - tunelowy system odcinkowego sterowania ruchem z sygnalizacją kabinową, we wszystkich SKM i KM. I byłoby dużo milej gdyby dało radę zrobić to w ramach ETCS, wtedy mogłoby tam awaryjnie wjeżdżać sporo pociągów (bo to jest kwestia tej przyszłości, w której większość pociągów będzie miała założony moduł ETCS, czyli pewnie za ponad 10 lat)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: SKM Warszawa

Post autor: TLG » 2014-04-19, 07:38

Można pomyśleć o przebudowie Śródmieścia. W jednej z koncepcji przy zachowaniu obecnych murów i stropu (których konstrukcja jest bardzo solidna) mówiło się o budowie peronu dla WKD. Tam jest wbrew pozorom bardzo dużo miejsca. W tej chwili obsługuje się tu ruch obustronnie, co miało sens za czasów, gdy budowano obiekt, ale obecnie straciło rację bytu. ETCS nie zreformuje braku dyscypliny pasażerów ;)
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: SKM Warszawa

Post autor: pmaster » 2014-04-19, 16:07

Miałoby to sens? WKD kończy się wprawdzie zbyt wcześnie, ale chyba da się z tym żyć. Może lepiej zrobić dodatkowy peron na średnicy?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: SKM Warszawa

Post autor: TLG » 2014-04-19, 19:32

To była jedna z koncepcji, które gdzieś mi się obiły o ucho ładnych parę lat temu. Myślę, że jest warta rozważenia w przypadku, gdyby WKD postawiło na rozbudowę tras. A to jest mało prawdopodobne.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SKM Warszawa

Post autor: J-31 » 2018-02-04, 18:15

Stołeczna SKM-ka wybrała się na zakupy. SKM rostrzygnęło przetarg na dostawę 13 szt. ezt-ów. Wybrano ofertę PESY, była najwyżej punktowana ;)

:strzałka: http://inforail.pl/skm-warszawa-wybiera ... 02405.html

Pytanie, czy SKM skorzysta z opcji dokupienia dodatkowych ośmiu ezt-ów ? Cóż, zobaczymy ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ