SKM Warszawa
19WE, SKM Warszawa, ma dzisiaj premierę. Może uda mi się go dzisiaj złapać.
============ EDIT ============
A póki co fotka z Przegubowca.
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... at=0&pos=1
Fajna maszyna. Normalnie wygląda niczym pociąg dużych prędkości
============ EDIT ============
A póki co fotka z Przegubowca.
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... at=0&pos=1
Fajna maszyna. Normalnie wygląda niczym pociąg dużych prędkości
Kilka zdjęć z inauguracji i nie tylko: http://przegubowiec.com/galeria/thumbna ... =5&sort=da
Generalnie poza drobnymi problemami z drzwiami oraz wysuwanymi stopniami większych awarii nie zanotowałem. Na stacji Warszawa Zachodnia 19WE sprawdzał swoje siły z krawędzią peronu za pomocą wysuwanych stopni, co potem było główną przyczyną wcześniej wymienionych problemów. Przyczyną oczywiście był stan peronu i fakt, że nie "trzymał skrajni". Dołączam przykładową fotkę z peronów Warszawy Wschodniej by zobrazować problem stanu peronu. Na Zachodniej po prostu krawędź peronu znalazła się na wysokości stopni.TLG pisze:Owszem, zajrzałem na krótką chwilę, udało mi się wyrwać z pracy. Później zdaje się zdefektowało, gdyż około 17:00 jechał opóźniony 20 minut. Pewnie zdefektował.Filip7370 pisze:Widziałem TramLoGa
Newag 19WE
4 maja - pechowy dzień dla pasażerów IR... a ja mam coś z innej beczki. SKM Warszawa.
Udało mi się, w zeszły piątek, załapać się w końcu na 19WE, czyli jeden - już z dwóch - najnowszych nabytków SKM Warszawa
http://img707.imageshack.us/img707/8864/19we3.jpg
Jechałem nim z W-wy Ochota do przystanku W-wa Włochy. Z powrotem - dla odmiany i porównania - wracałem 14WE
NEWAG 19WE, zrobił na mnie kolosalne wrażenie. Pociąg jest cichy, wygodny, szybki. Zawieszenie powoduje, że pociąg płynie po torach. To nie jest to samo co EN57, czy 14WE (w którym słychać każde łączenie torów).
Doskonale rozplanowano wnętrze. Okazuje, że fotele ustawione poprzecznie było "strzałem w dziesiątkę". Jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Pomimo dużej ilości pasażerów, w pociągi nie było tłoczno. Oczywiście warto pamiętać, że 19WE (w przeciwieństwie do 14WE) jest ezt-em 4-o członowym - a to jest dodatkowy atut
http://img576.imageshack.us/img576/3011/19we1.jpg
Dla porównania - wracałem 14WE i w pociągu było tak tłoczno, że ludzie ledwo się mieścili. Było tragicznie
Jedno co mnie uderzyło w 19WE, to te klapki - stopnie.
One się nie wysuwają... tylko otwierają. I wg. mnie mechanizm poruszający tymi stopniami opiera się na hydraulice.
http://img22.imageshack.us/img22/3030/19we2.jpg
I o ile same drzwi odwierają się prawie bezgłośnie - sam pociąg, jak już wspomniałem wyżej jest bardzo cichy - o tyle, każdy ruch tych klapek poprzedzony jest głośnym syknięciem.
Ten odgłos bardzo przypomina mi otwieranie drzwi w Ikarusie.
Ciekawa jest również sama operacja otwierania drzwi.
Otóż, gdy Jedziesz 19WE, i chcesz wyjść na stacji - a pociąg właśnie wjeżdża na stację i zatrzymuje się przy peronie. To:
1. Naciskasz przycisk otwierania drzwi
2. Musisz odczekać dwie sekundy... zanim otworzy się stopień (poprzedzony wspomnianymi odgłosami)
3. Gdy otworzy się stopień - otworzą się drzwi.
Ten proces trwa kilkadziesiąt sekund. I jest taka śmieszna sytuacja, gdy ludzie - po obu stronach - stoją przy zamkniętych drzwiach.
Niestety nie udało mi się sprawdzić pełnych możliwości tego ezt-a. Ponieważ praktycznie od Ochoty, aż po Włochy, pociąg - ze względu na ruch i przestarzałą infrastrutrukturę - okropnie się wlókł, tak, że w zasadzie pewnie szybciej bym tam na rowerze dojechał. No, a do Pruszkowa nie chciało mi się jechać
Mimo wszystko 19WE zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Piękny design, fajnie rozplanowane wnętrze... oby więcej takich pięknych pociągów
Tak sobie pomyślałem, że PKP IC - albo prędzej TLK (póki jeszcze ten twór istnieje ) mogłoby spokojnie kupić 19WE. Oczywiście z całkowicie inaczej rozplanowanym wnętrzem. Do obsługi szybkich połączeń międzymiastowych. Np. na CMK-a, albo do połączeń Warszawa Wsch - Łódź Fabryczna. Te nowoczesne ezt-y mogłby być bardzo szybkimi pociągami (tak jak obecnie ED74, które doskonale się sprawdzają) .... oczywiści z Vmax 160 km/h, a szkoda, bo 19WE ma tak dynamiczny design, że aż prosi się, by mógł pojechać więcej.
=============
A przy okazji. SKM jeszcze nie dojeżdża do lotniska... a już się reklamuje
http://img43.imageshack.us/img43/8919/14we2.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/1306/14we1.jpg
Aż ciekawy jestem jakie będą PESY ELF, czekam na nie z niecierpliwością. Mam jednak cichą nadzieję, że SKM Warszawa dokupi jeszcze 19WE z NEWAG-u
Udało mi się, w zeszły piątek, załapać się w końcu na 19WE, czyli jeden - już z dwóch - najnowszych nabytków SKM Warszawa
http://img707.imageshack.us/img707/8864/19we3.jpg
Jechałem nim z W-wy Ochota do przystanku W-wa Włochy. Z powrotem - dla odmiany i porównania - wracałem 14WE
NEWAG 19WE, zrobił na mnie kolosalne wrażenie. Pociąg jest cichy, wygodny, szybki. Zawieszenie powoduje, że pociąg płynie po torach. To nie jest to samo co EN57, czy 14WE (w którym słychać każde łączenie torów).
Doskonale rozplanowano wnętrze. Okazuje, że fotele ustawione poprzecznie było "strzałem w dziesiątkę". Jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Pomimo dużej ilości pasażerów, w pociągi nie było tłoczno. Oczywiście warto pamiętać, że 19WE (w przeciwieństwie do 14WE) jest ezt-em 4-o członowym - a to jest dodatkowy atut
http://img576.imageshack.us/img576/3011/19we1.jpg
Dla porównania - wracałem 14WE i w pociągu było tak tłoczno, że ludzie ledwo się mieścili. Było tragicznie
Jedno co mnie uderzyło w 19WE, to te klapki - stopnie.
One się nie wysuwają... tylko otwierają. I wg. mnie mechanizm poruszający tymi stopniami opiera się na hydraulice.
http://img22.imageshack.us/img22/3030/19we2.jpg
I o ile same drzwi odwierają się prawie bezgłośnie - sam pociąg, jak już wspomniałem wyżej jest bardzo cichy - o tyle, każdy ruch tych klapek poprzedzony jest głośnym syknięciem.
Ten odgłos bardzo przypomina mi otwieranie drzwi w Ikarusie.
Ciekawa jest również sama operacja otwierania drzwi.
Otóż, gdy Jedziesz 19WE, i chcesz wyjść na stacji - a pociąg właśnie wjeżdża na stację i zatrzymuje się przy peronie. To:
1. Naciskasz przycisk otwierania drzwi
2. Musisz odczekać dwie sekundy... zanim otworzy się stopień (poprzedzony wspomnianymi odgłosami)
3. Gdy otworzy się stopień - otworzą się drzwi.
Ten proces trwa kilkadziesiąt sekund. I jest taka śmieszna sytuacja, gdy ludzie - po obu stronach - stoją przy zamkniętych drzwiach.
Niestety nie udało mi się sprawdzić pełnych możliwości tego ezt-a. Ponieważ praktycznie od Ochoty, aż po Włochy, pociąg - ze względu na ruch i przestarzałą infrastrutrukturę - okropnie się wlókł, tak, że w zasadzie pewnie szybciej bym tam na rowerze dojechał. No, a do Pruszkowa nie chciało mi się jechać
Mimo wszystko 19WE zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Piękny design, fajnie rozplanowane wnętrze... oby więcej takich pięknych pociągów
Tak sobie pomyślałem, że PKP IC - albo prędzej TLK (póki jeszcze ten twór istnieje ) mogłoby spokojnie kupić 19WE. Oczywiście z całkowicie inaczej rozplanowanym wnętrzem. Do obsługi szybkich połączeń międzymiastowych. Np. na CMK-a, albo do połączeń Warszawa Wsch - Łódź Fabryczna. Te nowoczesne ezt-y mogłby być bardzo szybkimi pociągami (tak jak obecnie ED74, które doskonale się sprawdzają) .... oczywiści z Vmax 160 km/h, a szkoda, bo 19WE ma tak dynamiczny design, że aż prosi się, by mógł pojechać więcej.
=============
A przy okazji. SKM jeszcze nie dojeżdża do lotniska... a już się reklamuje
http://img43.imageshack.us/img43/8919/14we2.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/1306/14we1.jpg
Aż ciekawy jestem jakie będą PESY ELF, czekam na nie z niecierpliwością. Mam jednak cichą nadzieję, że SKM Warszawa dokupi jeszcze 19WE z NEWAG-u
W 19WE najbardziej drażni mnie dziadowskie, źle spasowane wykończenie wnętrza (laminaty). Poza tym pociągi sprawują się świetnie. Miałem okazję przekonać się o tym na odcinku od Sulejówka do Śródmieścia (gdzie pociągi osiągają prędkości maksymalne).
Aktualnie kursują dwa z czterech zakontraktowanych jednostek. Z tego, co wiem sprawiają problemy i generują opóźnienia jednak mechanikom towarzyszą serwisanci z NEWAGU i ewentualne usterki są szybko usuwane na miejscu. Najwięcej problemów sprawiają właśnie drzwi.
Aktualnie kursują dwa z czterech zakontraktowanych jednostek. Z tego, co wiem sprawiają problemy i generują opóźnienia jednak mechanikom towarzyszą serwisanci z NEWAGU i ewentualne usterki są szybko usuwane na miejscu. Najwięcej problemów sprawiają właśnie drzwi.
To fakt. Pociąg na którego, ja, natrafiłem miał około 10 minutowe opóźnienieTLG pisze:Aktualnie kursują dwa z czterech zakontraktowanych jednostek. Z tego, co wiem sprawiają problemy i generują opóźnienia jednak mechanikom towarzyszą serwisanci z NEWAGU i ewentualne usterki są szybko usuwane na miejscu. Najwięcej problemów sprawiają właśnie drzwi.
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1661519 ... omosc.html
Maszynista był w szoku. Ktoś rzucił wielkim przedmiotem w rozpędzony
pociąg i trafił w przednią szybę. Kilka dni wcześniej pasażer wyrzucił z
pędzącego pociągu gaśnicę. Cud, że nikomu nic się nie stało. Pomysłowość
chuliganów, bezradność policji i brak reakcji otoczenia powodują, że w
pociągach robi się niebezpiecznie.
Kolejarze widzieli wiele. Ale widok przedniej szyby pociągu Szybkiej
Kolei Miejskiej, która wygląda jak po bombardowaniu, to dla nich za
wiele. To cud, że nikomu nic się nie stało. [...]
SKM Warszawa wspólnie z ZTM-em (W-wa) prowadzą aktualnie akcję medialną pod nazwą: "Nie toleruj, zgłaszaj". W sumie chodzi o walkę z wandalami, ZTM oraz SKM chcą by ludzie zgłaszali telefonicznie wszelkie objawy wandalizmu. W realu, pewnie i tak to nic nie zmieni.
A sprawcy, akurat tego zdarzenia i tak nie zostaną złapani.
A sprawcy, akurat tego zdarzenia i tak nie zostaną złapani.
SKM Warszawa zaczyna nam się ładnie rozwijać.
Po pierwsze od września rusza linia S1 - na razie na trasie Warszawa Wschodnia - Otwock. Zgoda radnych Otwocka już jest (Otwock ma tą linię współfinansować). Równolegle powstanie siatka lokalnych połączeń autobusowych w rejonie Otwocka. Autobusy będą miały za zadanie dowieźć do pociągów SKM.
Częstotliwość kursów pociągów SKM - 40 minut, oraz możliwość łatwej przesiadki na pociągi linii S2 do Śródmieścia
Po drugie ZTM zapowiada - w grudniu - spore zmiany w kursowaniu pociągów SKM.
Linia S1 zostanie przedłużona do Pruszkowa (dalej z Otwocka)
Linia S2 zostanie skrócona do Warszawy Zachodniej, ale część kursów dotrze do Pruszkowa
SKM Warszawa wypożyczy kolejne EN57, ale będzie je stopniowo oddawać, w przyszłym roku po pierwszych dostawach ezt-ów PESA ELF
W przyszłym roku czeka nas nowe połączenie SKM - na razie na Służewiec (docelowo na lotnisko, ale pod warunkiem ukończenia tunelu i łącznika do Terminala 2), a więc kolejne zmiany w organizacji linii Sx
Więcej na ten temat Przeczytacie w Gazecie Stołecznej
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... aczen.html
A zatem będziemy mieli - na razie, aż do przyszłego roku - już trzy linie SKM: S1, S2, S9.
Po pierwsze od września rusza linia S1 - na razie na trasie Warszawa Wschodnia - Otwock. Zgoda radnych Otwocka już jest (Otwock ma tą linię współfinansować). Równolegle powstanie siatka lokalnych połączeń autobusowych w rejonie Otwocka. Autobusy będą miały za zadanie dowieźć do pociągów SKM.
Częstotliwość kursów pociągów SKM - 40 minut, oraz możliwość łatwej przesiadki na pociągi linii S2 do Śródmieścia
Po drugie ZTM zapowiada - w grudniu - spore zmiany w kursowaniu pociągów SKM.
Linia S1 zostanie przedłużona do Pruszkowa (dalej z Otwocka)
Linia S2 zostanie skrócona do Warszawy Zachodniej, ale część kursów dotrze do Pruszkowa
SKM Warszawa wypożyczy kolejne EN57, ale będzie je stopniowo oddawać, w przyszłym roku po pierwszych dostawach ezt-ów PESA ELF
W przyszłym roku czeka nas nowe połączenie SKM - na razie na Służewiec (docelowo na lotnisko, ale pod warunkiem ukończenia tunelu i łącznika do Terminala 2), a więc kolejne zmiany w organizacji linii Sx
Więcej na ten temat Przeczytacie w Gazecie Stołecznej
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... aczen.html
A zatem będziemy mieli - na razie, aż do przyszłego roku - już trzy linie SKM: S1, S2, S9.
SKM ogłosiła przetarg na leasing sześciu EZT:
http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonly ... dw0002.pdf
http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonly ... dw0002.pdf