SKM Warszawa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

polsmol pisze:A może coś z importu?
Trochę za małe zamówienie. Może Stadler, może CAF, ale nie sądzę. Poza tym nie znamy jeszcze specyfikacji, więc trudno dociekać.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/21319/Oferta_Newagu_lepsza_w_przetargu_dla_SKM_Warszawa.htm]Rynek Kolejowy[/url] pisze:Oferta Newagu lepsza w przetargu dla SKM Warszawa?

Po przejrzeniu warunków ofert w przetargu na leasing 6 ezt dla SKM Warszawa wydaje się, że lepszą ofertę przedstawił nowosądecki Newag. Jego pociągi mają być tańsze, a w pozostałych kryteriach trudno znaleźć jednoznacznego faworyta.


Warunki przetargu szczegółowo omówilismy po jego ogłoszeniu tutaj. W skrócie, kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty stanowią: współczynnik ceny (55 proc.), okres gwarancji (5 proc.), czas dostarczenia (5 proc.), warunki eksploatacyjne (15 proc.), warunki techniczne (20 proc.).

Konsorcjum Newagu i Millenium Leasing zaoferowało dostarczenie pociągów za 163 523 460,96 zł netto, czyli 201 133 856,98 mln zł brutto (w tym 128,3 mln zł netto za same pojazdy). Zadeklarowano także dostawę ostatnich pojazdów w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy. Jest to zupełnie nowa konstrukcja.

Konsorcjum PESY i ING Lease zaproponowało natomiast pociągi z rodziny Elf za 179 789 684,52n zł netto, czyli 221 141 311,98 zł brutto (134,7 mln zł netto za same pojazdy), i dostawę ostatniego pojazdu w przeciągu 11 miesięcy od podpisania umowy.

Suma okresów grawancyjnych w przypadku obu producentów jest podobna, z tym że PESA zaoferowała o 24 miesiące dłuższą gwarancje na systemy elektromechaniczne (informacji pasażereskiej, kasowników itp.). Pozostałe okresy gwrancji są identyczne - 36 miesięcy na cały pojazd, 180 miesięcy na pudła i ramy kół, oraz po 60 miesięcy na zestawy kołowe, systemy napędowe i maszyny elektromechaniczne. Obaj wykonawcy zadeklarowali wykonywanie napraw w granicach Warszawskiego Węzła Kolejowego (w przypadku PESY - konkretnie w ZNTK Mińsk Mazowiecki).

Pojazd Newagu ma mieć 16 osi, w tym 50%(8) napędowych, a PESY - 14 osi, w tym 57%(8) napędowych. Masa służbowa pojazdu PESY to 190 ton (2,06 t/m), a Newagu - 220 ton (2,38 t/m). Długość przedziału pasażereskiego obu pojazdów jest identyczna - 92,3 m, podobnie jak liczba drzwi na stronę (12) i ich szerokość (1,4 metra). Pojazd Newagu ma być jednak niskopodłogowy w 72,12%, a PESY - w 63,1 %.

W kosztach utrzymania pojazdu góruje Newag – zaproponował tańsze o 200 tys. złotych części zamienne, a koszt 3-letniego utrzymania ma wynieść około 400 tysięcy złotych – u PESY jest to ponad 4,1 mln złotych. Z czego wynika ta dysproporcja? Według ekspertów koszty te mogły zostać dodane przez Newag do ceny taboru – zdarzały się już przetargi, w których koszt utrzymania pociągów wynosił...0 złotych.

Prawie dwukrotnie niżej ocenił Newag tzw. pracochłonność swojego pojazdu,, a między poziomem trzecim utrzymania pojazd ma jeździć przez 700 dni – ale nie wiecej niż 352 tys. km. Tymczasem u PESY jest to 390 dni, ale aż 630 tys. km.

Nowa konstrukcja Newagu, która obecnie jest faworytem w przetargu na dostawę 6 ezt dla SKM Warszawa będzie sześcioczłonowa, a wyglądem ma nawiązywać do 19 WE. Analizując ilość osi pojazdu można spekulować, że napędowe będą wózki skrajne i środkowe pociągu, a człony 1 i 2, 2 i 3, 4 i 5 oraz 5 i 6 będą miały wspólne wózki toczne. Jeżeli chodzi o wspólne rozwiązania z jeżdżącym już w barwach SKM Warszawa 19WE, ograniczą się one do konstrukcji niektórych wózków.

- Newagowi bardzo zależy, żeby mocniej zaistnieć na rynku. Stąd tak niska cena - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Łukasz Bejma z PESY. Skomentował dla nas także przyczyny krótkich terminów dostaw, które bydgoski producent zaoferował dla SKM, a których będzie musiał także dotrzymać według podpisanej wczoraj umowy z Kolejami Mazowieckimi - Mamy już wynegocjowane terminy dostaw części od podwykonawców, jesteśmy także przygotowani produkcyjnie, gdyż produkujemy Elfy dla woj. śląskiego, wielkopolskiego i SKM Warszawa - powiedział Bejma. Jak twierdzi, fakt podpisania umowy z KM, czy ewentualnego podpisania umowy z SKM nie zmieni terminów dostawy pociągów do obecnych kontrahentów, i nie zmieni gotowości PESY do wcześniejszego przekazania Elfów na Śląsk

polsmol

Post autor: polsmol »

Tylko po co ta niska podłoga?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

polsmol pisze:Tylko po co ta niska podłoga?
W tym kontekście chodzi o podłogę na wysokości peronów na WWK. 19WE nie jest do tego przystosowany.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Rozstrzygnięcie przetargu:
http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonly ... ty0004.pdf

Teraz czekamy na odwołanie Pesy.

Lopez

Post autor: Lopez »

Nawet jeśli będzie to szanse PESY oceniałbym niespecjalnie. Dysproporcja w cenie jest IMO zbyt duża.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

SKM Warszawa wybrała ofertę Newagu. 6 szt. ezt-ów, będą leasingowane przez firmę "Millenium Leasing". ;)

TLG, Orientujesz się może co to będą za ezt-y ? ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:TLG, Orientujesz się może co to będą za ezt-y ?
Wiem tyle samo, co Wy z artykułów między innymi na "Rynku kolejowym". Nurtuje mnie jak NEWAG chce osiągnąć większą od ELFa powierzchnie obniżonej podłogi.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Rynek Kolejowy pisze:6 ezetów dla SKM Warszawa - odwołanie odrzucone przez KIO

Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie konsorcjum PESY Bydgoszcz i ING Lease w przetargu na leasing 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla warszawskiej SKM. W procedurze przetargowej wybrana została oferta konsorcjum Newag i Millenium Leasing. Do KIO wpłynęło jednak odwołanie zasadniczo dotyczące części finansowej i warunków wyliczania rat leasingowych oraz nieznaczącej omyłki pisarskiej.


Przypomnijmy, że oferta konsorcjum Newagu i Millenium Leasing oceniona została na 92,37 punktów, a PESY i ING Lease na 89,30 punktów.

Konsorcjum Newagu i Millenium Leasing zaoferowało dostarczenie pociągów za 163 523 460,96 zł netto, czyli 201 133 856,98 mln zł brutto (w tym 128,3 mln zł netto za same pojazdy). Zadeklarowano także dostawę ostatnich pojazdów w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy.

Odwołanie zasadniczo dotyczyło części finansowej oferty. - Sposób obliczania wysokości rat leasingowych sformułowany został w SIWZ w sposób dość skomplikowany - przyznaje Józef Michalik, dyrektor marketingu w Newag Nowy Sącz. – Założyliśmy zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego, że podstawą wyliczenia ostatniej raty będzie wartość netto pojazdów plus świadczenia dodatkowe (rata kapitałowa). Wyliczona w ten sposób zgodnie z instrukcją zamawiającego wysokość ostatniej raty wyniosła dwadzieścia procent podstawy wyliczenia plus ewentualny składnik odsetkowy - podkreśla. Konsorcjum PESA i ING Lease wyliczyło wysokości ostatniej raty leasingowej, jako sumę składnika kapitałowego i odsetkowego przyjmując jego wartość niezgodną z instrukcją zamawiającego. Odwołujący się założyli także, że raty będą płacone w równych okresach 30 dni (i roku liczącym 360 dni), podczas gdy zamawiający wymagał, aby okresem odsetkowym był miesiąc kalendarzowy. Odwołujący niezgodnie z oczekiwaniami zrozumieli instrukcję zawartą w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
¯W pisze:Sześć stumetrowych pociągów dla SKM

Umowę na leasing sześciu nowych pociągów firmy Newag Nowy Sącz dla Szybkiej Kolei Miejskiej podpiszą w poniedziałek władze Warszawy
.

Sto metrów to odpowiednik sześciu wagonów. Każdy ze składów będzie jednoprzestrzenny. Pasażer może przejść bez wysiadania jazdy z przodu na tył i odwrotnie. Obraz z wnętrza będzie rejestrowany przez kamery. Każdy pociąg może zabrać na pokład ponad 900 osób.

Pociągi dla SKM zostaną zakupione w formie leasingu. Miejska spółka SKM będzie spłacać tabor przez 15 lat. Najkorzystniejszą ofertę przedstawił producent Newag Nowy Sącz i bank Millenium – 201 mln zł.

Dostawy mają się zakończyć w 2012 roku. Dzięki nim uda nam się zastąpić siedem starych składów EN-57 wypożyczonych m.in. od trójmiejskiej SKM.

W maju do Warszawy mają dotrzeć pierwsze z 13 pociągów Elf zamówione przez SKM w firmie PESA Bydgoszcz do obsługi lotniska Chopina

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to super. Poczekajmy na podpisanie umowy pomiędzy SKM-ą a konsorcjum z Newagiem... i pozostaje tylko czekać na kolejne nowe ezt-y. Oj będzie trochę tych nowości na torach w tym roku :)

Tp4

Post autor: Tp4 »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzisiejsza Gazeta napisała, że będą to przedłużone 19WE... jak zwykle dziennikarze z Gazety nie wiedzą co piszą. W każdy bądź razie dzięki Tp4, za link. Czekamy na 35WE :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jak pewnie zauważyliście przedział szaf aparatowych znacząco się powiększył. Wynika z tego, że całe sterowanie jednej sekcji znajdzie się za kabiną maszynisty.
Odnoszę wrażenie, że wreszcie znaleziono idealny dla aglomeracji warszawskiej rodzaj jednostki.

Liwnik

Post autor: Liwnik »


alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Z tym "już" to bym nie przesadzał, termin dostawy pierwszego mija za niecałe 2 tygodnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Skoro już piszemy o Elf-ach dla SKM Warszawa, to właśnie dzisiaj pierwszego wprowadzono do ruchu. 27WE-002, obsługiwał linię S2 do Sulejówka ;)

Fotka z Przegubowca :)

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-22568

Oj coś czuję, że chyba muszę się wybrać na fotki kolejowe :retard:

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Naprawde pięknie się prezentuję. Będę musiał się nim przejechać :D

[ Dodano: 2011-08-10, 15:27 ]
Zdjęcia z prezentacji
http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=508&c=100&l=1

[OT] Podobno wczoraj miał dojechać do stolicy ELF dla Kolei Mazowieckich.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

SKM przedłużyła do końca roku dzierżawę gomułek
SKM w TED pisze: II.1.4)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Dzierżawa jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego (6-człon) wraz z obsługą techniczną w terminie od 15.8.2011 r. do 31.12.2011 r

II.2)CAŁKOWITA KOńCOWA WARTOŚć ZAMÓWIENIA
Wartość 1 024 590,00 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 23,00

Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" S.A.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ciekawe, że skład dwóch jednostek jest zakwalifikowany jako jedna jednostka 6-członowa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A czy SKM nie chce czasem zatrzymać tego zestawu jako rezerwę, aż do czasu pełnego uruchomienia wszystkich ELF-ów ? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”