SKM Warszawa
SKM Warszawa
Witam założyłem nowy temat, bo już od września swoje kursowanie rozpoczyna SKM Warszawa. Na razie na trasie od Dworca Zachodniego do Falenicy będą jeździć pociąi wydzierżawione od Kolei Mazowieckich, ale już w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejoego w Nowym Sączu przygotowywane są nowe pociągi o "opływowym" kształcie i nowoczesnej sylwetce. Wszystkie pociągi mają zacząć kursować w grudniu i być wprowadzane do ruchu od października. Dodam, że przewodniczący Rady Nadzorczej SKM to prezes Metra Warszawskiego Krzysztof Celiński.
Oto artykuł w tej sprawie:
http://www.metro.civ.pl/index.php?subac ... rom=&ucat=&
A oto zdjęcia przygotowywanych pociągów w ZNTK Nowy Sącz.
http://www.skm.warszawa.pl/index_pliki/Page441.htm
Szykuje się więc konkurencja dla WKD.
Oto artykuł w tej sprawie:
http://www.metro.civ.pl/index.php?subac ... rom=&ucat=&
A oto zdjęcia przygotowywanych pociągów w ZNTK Nowy Sącz.
http://www.skm.warszawa.pl/index_pliki/Page441.htm
Szykuje się więc konkurencja dla WKD.
I. Nie zaczyna od września, nie ma takiej możliwości. Co najwyżej rozpocznie kursowanie w październiku w miarę możliwości rozkładowych i dostępności własnych składów
II. Koleje Mazowieckie nie chcą wypożyczyć pociągów
III. Nie będzie to żadna konkurencja dla WKD, w pierwszej fazie kursy pokrywać się będą tylko na pomiędzy trzema stacjami. Na dalszych odcinkach WKD i tak ma własne tory i idzie z dala od linii PKP, więc jest przewidziana dla innych pasażerów
II. Koleje Mazowieckie nie chcą wypożyczyć pociągów
III. Nie będzie to żadna konkurencja dla WKD, w pierwszej fazie kursy pokrywać się będą tylko na pomiędzy trzema stacjami. Na dalszych odcinkach WKD i tak ma własne tory i idzie z dala od linii PKP, więc jest przewidziana dla innych pasażerów
I. Przeczytaj artykuł to zobaczysz.MW pisze:I. Nie zaczyna od września, nie ma takiej możliwości. Co najwyżej rozpocznie kursowanie w październiku w miarę możliwości rozkładowych i dostępności własnych składów
II. Koleje Mazowieckie nie chcą wypożyczyć pociągów
III. Nie będzie to żadna konkurencja dla WKD, w pierwszej fazie kursy pokrywać się będą tylko na pomiędzy trzema stacjami. Na dalszych odcinkach WKD i tak ma własne tory i idzie z dala od linii PKP, więc jest przewidziana dla innych pasażerów
II. To też jest napisane w artykule.
III. Na razie nie, ale później sieć ma się rozszszerzyć, ale to był mój dopisek, więc mogę usunąć.
[ Dodano: 2005-08-10, 15:32 ]
Nie, są trochę inne bodajże na podstawie EN57, ale pewny nie jestem.rupak pisze:Czy te EZT to będzie kontynuacja EN95
Ostatnio zmieniony 2005-08-11, 17:21 przez Damhan, łącznie zmieniany 1 raz.
I. Przeczytałem nie jeden artykuł, spójrz na datę tego. Polecam aktualniejsze z ostatnich dni. A chyba nie chcesz mi zarzucić, że mieszkając w Warszawie i mając kontakt do przedstawicieli różnych spółek mam nieaktualne dane?janzel pisze:I. Przeczytaj artykuł to zobaczysz.MW pisze:I. Nie zaczyna od września, nie ma takiej możliwości. Co najwyżej rozpocznie kursowanie w październiku w miarę możliwości rozkładowych i dostępności własnych składów
II. Koleje Mazowieckie nie chcą wypożyczyć pociągów
III. Nie będzie to żadna konkurencja dla WKD, w pierwszej fazie kursy pokrywać się będą tylko na pomiędzy trzema stacjami. Na dalszych odcinkach WKD i tak ma własne tory i idzie z dala od linii PKP, więc jest przewidziana dla innych pasażerów
II. To też pisze w artykule.
III. Na razie nie, ale później sieć ma się rozszszerzyć, ale to był mój dopisek, więc mogę usunąć.
II. Koleje Mazowieckie powiedziały, że one nie mają takiej ilości pociągów, żeby móc wypożyczać SKM. Dlatego też, SKM zacznie jeździć od października (wtedy wchodzi zmiana rozkładu) swoimi wówczas dostępnymi pociągami. Będą to kursy promocyjne. Z resztą jest problem z rozkładem - ograniczona przepustowość tunelu średnicowego. Wraz z dostarczaniem kolejnych pociągów, ilość składów SKM będzie zwiększana, by od grudnia rozpocząć pełne kursowanie.
III. Trasa WKD jest inna od torów PKP, SKM nie będzie jeździło po torach WKD. WKD jest skierowana do innych pasażerów.
[ Dodano: 2005-08-10, 15:37 ]
EN95 jest przeznaczone TYLKO dla WKD. "Nowe" składy dla SKM powstają na bazie EN57rupak pisze:Czy te EZT to będzie kontynuacja EN95
Budowane jest zupełnie nowe nadwozie na podstawie starych ram i podwozi EN57, silniki trakcyjnie poddane zostaną naprawie głównej, inne podzespoły będą nowe, ale podobne do dotychczas stosowanych. Ale nadwozie w zupełnie nie przypomina kształtem znane nam EZTPoznań Podi pisze:Pewnie obulwią EN57 i sprzedadzą bajkę,żę to nowe EZTMW pisze:"Nowe" składy dla SKM powstają na bazie EN57
Oczywiście ciesze sie,że w Stolicy powstaje SKM,tak powinno być w każdym miescie,tylko czemu,do cholery wszędzie muszą jeździć te piekielne kible??
Aha to sorki...MW pisze:Budowane jest zupełnie nowe nadwozie na podstawie starych ram i podwozi EN57, silniki trakcyjnie poddane zostaną naprawie głównej, inne podzespoły będą nowe, ale podobne do dotychczas stosowanych. Ale nadwozie w zupełnie nie przypomina kształtem znane nam EZT
Dręczy mnie wszechobecne panowanie w Polsce jako EZT EN57...
lepiej modernizować i kupować sprawdzone konstrukcje niż kupować prototyp, który przysparza wiele kłopotów... Z resztą tech. założenia dla EN57, które będą w pociągu dla SKM zupełnie wystarczają dla potrzeb i możliwości węzła kolejowego.janzel pisze:Nowe EZT? TAkie jak EN95, bo innych raczej na polskim rynku nie ma.Poznań Podi pisze:Bez przesady chodzilo mi tylko o nowe zestawy EZT,TGV to co innego...
W ostatnim numerze Świata Kolei pisali,że PKP dostanie dotacje na nowe EZT,które mają być wprowadzone na trasę Warszawa-Łódź( ),ponadto będzie zmodernizowanych wiele jednostek EN57-to wszystko do roku 2007MW pisze:lepiej modernizować i kupować sprawdzone konstrukcje niż kupować prototyp, który przysparza wiele kłopotów... Z resztą tech. założenia dla EN57, które będą w pociągu dla SKM zupełnie wystarczają dla potrzeb i możliwości węzła kolejowego.
Pisze tak:rupak pisze:A skąd te dotacje UE ćoś dała dla PKP
Spółka PKP Przewozy Regionalne podpisała 5.06.2005 umowy na sfinansowanie trzech projektów ze środków Unii Europejskiej,w ramach Sektoroweo Programu Operacyjnego TRANSPORT.Wielkośc unijnego dofinansowania opiewa na kwotę ponad 51 mln Euro.
Dzięki pieniądzom z Unii Europejskiej spółka kupi 11 EZT o prędkości maksymalnej 160km/h dla obsługi trasy Warszawa-Łódź,do eksploatacji wejdą na przełomie roku 2007/2008.<b>pozatym</b> 75 EZT EN57 przejdzie gruntowną modernizację,dzięki czemu zarówno w środku,jak i na zewnątrz wyglądać pewną na nowe.Podobnym zabiegom zostanie poddanych 81 wagonów pasażerskich:24 będą pzystosowane dla osób poruszających się na wózkach.Część z nich wyruszy na trasy jeszcze w tym roku.
Zmodernizowane EZT zapewnią również wysoki komfort jazdy dzięki unowocześnionym wózkom.Zastosowanie urządzeń monitorujących podniesie poziom bezpieczeństwa podróżnych.
Zarówno nowe,jak i zmodernizowane EZT będą przyjazne dla osób poruszających się na wózkach:poszerzone przejścia,specjalne toalety,pomosty ułatwiające wsiadanie.